Levico

Fietsvakanties, weekendje Ardennen of naar de Mont Ventoux?
PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Levico

Bericht door PFW » za 31 juli 2010 17:56

Oeps, ik had ook een dergelijke foto en noontjes benen zijn bijna net zo mooi, vergissing is snel gemaakt... :oops:
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 31 juli 2010 18:06

PFW schreef:Oeps, ik had ook een dergelijke foto en noontjes benen zijn bijna net zo mooi, vergissing is snel gemaakt... :oops:
Je ziet ze zeker te vaak van achter ipv van voren :oeps: ;-) .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » za 31 juli 2010 19:06

PFW schreef:Oeps, ik had ook een dergelijke foto en noontjes benen zijn bijna net zo mooi, vergissing is snel gemaakt... :oops:
:lol: Ik dacht dat je eerder een grapje maakte...

Noontje
Carbon Racefiets
Fiets: Alan Race max

Bericht door Noontje » za 31 juli 2010 19:14

litespeed schreef:
Dat hoopte ik ook :-(

Edit: Gezocht: Nieuw vriendje met mooie gespierde benen die mijn benen wel kan waarderen...
~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear,
faith in his wings takes him there ~

a.k.a. Kritische stuiterbal

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » za 31 juli 2010 20:24

Noontje schreef:
litespeed schreef:
Dat hoopte ik ook :-(

Edit: Gezocht: Nieuw vriendje met mooie gespierde benen die mijn benen wel kan waarderen...
Heb je nog wat aan deze rubriek?
http://www.wijntoerist.nl/phpBB3/viewto ... =11&t=3060

(Dat die ene naam naar boven komt berust op toeval :lol: )
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

Martinello
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Martinello » za 31 juli 2010 22:13

Ik dacht het ook hoor... van die zachte ronde knietjes; dat zal PFW wel zijn.
Anyway, mooie foto’s en verhaal ;-) :oke:

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » zo 01 augustus 2010 09:07

Woensdag 14-07: 91km 4u28 1895hm: Levico- Roncegno- Torcegno- Telve- Passo Manghen (20km 2047m): Eenmaal Levico uit, was het even zoeken naar het fietspad dat ons naar Borgo zou leiden. Hier nog een obstakel a.k.a fietsende familie: “Fred, fred, fietsers, Freeeedddd aan de kant”.... De rest van de vakantie heb ik “Fred , Freeeeedddddd” (uitvoering met hoge piepstem) nog heel vaak moeten horen..Ter hoogte van Roncegno verlieten we het fietspad om via oude dorpjes naar de voet van de pas te rijden. Al snel werden we minder blij, toen we een 10% en meer voor ons kiezen kregen, 5km lang. Eenmaal boven, afdalen, lekker dan… Onderaan de afdaling meteen links de Manghen op. In het begin loopt hij erg lekker door het bos heen, met prachtige uitzichten over het dal met wat watervalletjes.
Afbeelding
Lachen moesten we toen we even verderop iemand omhoog zagen zwalken, dit maakte plaats voor begrip toen we zelf met 9km/u omhoog harkten (13% zo bleek). Denk je nog een km of 2 te moeten, zijn het er 7, waarvan de laatste kilometers niet meer afvlakken.
Afbeelding
Gelukkig raapten we wat mensen op, dus misschien lag het niet aan ons. Hieronder ook een Nederlandse jongen, waarvan Peter nog opperde dat die er niet bepaald fris meer bijzat.
Eenmaal boven kwamen we zijn Nederlandse vrienden tegen, waar hij heel stoer tegen zei: “Dat ging best makkelijk”. Inkoppertje: “Zo zag het er niet meer uit” en toen was ie stil… Boven twijfel, maar omdat we een dik donker wolkenpak zagen in de verte, besloten we terug af te dalen in plaats van via de andere kant te dalen en de Passo Redebus mee te pakken. Inmiddels was het beste er wel af, 25km klimmen met flink wat heftige kilometers maken je best moe. Daarna verdiend luieren aan het zwembad, wat is vakantie toch vervelend…

Donderdag: Levico- Caldonazzo-Kaiserjagerstrasse (Spiazzo Alto 1291m)-Lochere- S Giulian- Levico: 33km 1u42min 850hm: Na een wederom goed ontbijt zijn we in de auto gestapt om naar Verona te gaan. De stad van de opera, Romeo en Julia, Pizza’s en leuke kledingwinkels. En niet te vergeten: echte capuccino! Afbeelding
Eenmaal thuis, sloeg de twijfel toe, fietsen niet fietsen. Toch nog maar snel fietsen voor het eten. Op de terugweg uit Verona hadden we bordjes Kaiserjagerstrasse gezien en we besloten deze te gaan doen. Hij begon vanuit Caldonazzo vrij vriendelijk, maar al snel liep het tegen de 10%, na de splitsing werd het uitzicht mooier, en de klim steiler. Een smalle bergweg, veel haarspelden en stukken van 15%. Hoogtemeters zijn hier niet gratis. Maar de prachtige vergezichten over beide meren en de achterliggende bergen maakten alles goed.
Afbeelding
Afbeelding
Eenmaal boven besloten we om te keren, omdat we anders te laat voor het eten zouden zijn. De afdaling bleek nog leiper dan de klim, in no time reed je boven de 60, om dan te moeten remmen voor haarspelden die niet alleen heel smal, maar ook nog eens steil waren, lekker dalen is anders.

Vrijdag: Levico-Langs het meer- Pergine- S Orsola Terme- Passo del Redebus (1455m)-Bedollo-Sover-Molina- Passo del Manghen (16km 2047m)- Borgo- Marter- Levico: 113km 5u29 2300hm: Vandaag maar eens serieus aan de bak, langs het meer omhoog gereden en afgedaald naar Pergine. Een kilometer of 15 langs dorpjes, mooie uitzichten over het dal, lieve oude Italiaantjes op bankjes langs de weg en een stoer bordje 15%, hoogtemeters worden hier ook duur verkocht.
Afbeelding
Boven gekomen op de redebus, bidonnetje vullen en afdalen. Daarna volgde 30 glooiende kilometers door het dal, waar we weer een compleet ander, meer tirools, landschap zagen.
Afbeelding
Als toetje de Passo Manghen. Vanaf deze kant 3km korter, maar minstens zo pittig. 80% van de klim loopt over een smalle bosweg waar onze teller regelmatig onder de 10kwam, maar of dat nu kwam door het percentage of omdat mijn benen gewoon op waren, weet ik niet. Maar het kan altijd erger, want we haalden een stel wandelaars met MTB’s in, gingen we toch zeker 2* zo hard. Eenmaal het bos uit de vlakte in, hoopte ik op een lekker briesje, helaas, het werd een hete plaat voor mijn kop.
Afbeelding
Eenmaal boven gekomen, kregen we water en konden we even genieten van het uitzicht. Afdalen naar Borgo via de lange kant, welke ik toch beduidend mooier vindt. Een lekker ijsje aldaar en toen op naar huis en het zwembad. Om ’s avonds nog heerlijk na te genieten met een wijntje bij het meer.
Laatst gewijzigd door Noontje op zo 01 augustus 2010 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » zo 01 augustus 2010 10:03

't blijft mooi daar!

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » zo 01 augustus 2010 10:08

Jan Willem schreef:'t blijft mooi daar!
Een beetje gevoel voor fotografie doet ook wonderen. Mooie foto's! :oke:
It never gets easier, you just go faster.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » zo 01 augustus 2010 10:22

El Escalador schreef:
zeker als het om benen gaat ;-)

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 01 augustus 2010 13:10

El Escalador schreef:
Bedankt, we hebben ons best gedaan :)

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » zo 01 augustus 2010 18:27

Zaterdag 17 juli:24km 62min 200hm: Levico- P. del Tenna (569m)-Tenna- Pergine- Calceranica- Caldonazzo-Levico: Omdat er onweer dreigde, zouden we een kort rondje doen. Vanuit Levico naar Tenna gereden (bergop: kaboem zeiden de beentjes), waar je een prachtig uitzicht over het meer hebt. Toen dalen naar Pergine en via het fietspad langs het meer naar de koffietent in Calceranica (om het vakantiegevoel vooral goed vast te houden). Na een bakkie, meteen maar door naar Caldonazzo want het begon te betrekken. De eerste druppels vielen al dus gas erop naar huis en precies toen het losbarstte stapten we de hoteltrap op…..

Zondag 18 juli: 114km 320min 2000hm: Levico-Calceranica-Bosentino-Vigolo Vattaro-Matarello-Aldeno- M Bondone (1654m)- Cadine-Trento-Cognola-Civezzano-Pergine-meer-Levico: Al snel stonden we in Aldeno aan de voet van de Bondone. Peter wilde deze klim vol op te willen gaan, prima, de MP3speler was mee, dus Edje erbij “you are my mountain, my high place to climb” en klauteren maar. Al snel werd ik vriendjes met deze klim, schitterende vergezichten, rustige weg en nog meer mooie uitzichten.
Afbeelding
Afbeelding
Na een tijdje kwam ik Peter weer tegen, die had besloten om ook maar rustig te fietsen. “Ja ik dacht al, welke idioot wil zoiets moois nu vol op rijden?”. Eenmaal boven was er een Dolomietenachtig landschap, dit bleken dan ook de Brentadolomieten te zijn :idea: .
Afbeelding
Afbeelding
Halverwege de afdaling naar Trento een splitsing, rechtdoor Trento 12km en rechtsaf 10km. Noontje logica: Aah langer afdalen, jippie rechtdoor 8) . Peter logica:”He, ik kan ook korter dalen, rechtsaf” :oke: .
Afbeelding
En zo stond ik in Cadine en Peter in Trento…Eerst maar eens gekeken of er via Cadine een weg naar huis was,maar dat was niet het geval. Dus dan maar de tunnel van een paar km lengte door naar Trento waar de auto’s 70km mogen, slikkerdeslik. Daarna nog even zoeken en via een mooie weg bovenlangs naar huis.

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » zo 01 augustus 2010 18:46

Maandag 19juli: 59km 162min 1000hm: Levico-Calceranica-Campregheri- Pian dei pradi-Carbonare-Lavarone-Passo-Vezzena-Luserna-kaiserjagerstrasse-Levico: We hadden besloten geen fietsdag uit te trekken voor de Passo Sommo aangezien we deze al stukken met de auto hadden gedaan, maar een stuk hiervan was mooi te combineren met de Passo Vezzena. Vanuit Calceranica flink omhoog naar Campregheri
Afbeelding
en een stukje verder de grote weg op,de Passo Sommo. Lekker lopend stuk met mooie uitzichten langs een aantal leuke bergdorpjes. Door naar de Vezzena, waar het bovenop barst van koeien en je enkel koeienbellen hoort.
Afbeelding
Nog een stukje verder omhoog om in Luserna uit te komen, een schattig duitstalig bergdorpje, hier weer uit en toen naar beneden gestort via de Kaiserjagerstrasse,die nu, voor de tweede keer, een heel stuk beter te doen was (of kwam het omdat ik nu wel genoeg afremde voor de haarspelden).

Dinsdag 20juli:59km 152min 800hm: Levico-Borgo-Olle-Val di Sella-terug-Borgo-Roncegno-Novaledo-Selva di Levico-Levico: Je weet dat je een keer in gaat storten, dat was bij mij dus vandaag, de eerste km’s van de klim, die ook wat steiler waren, ging het langzamer en langzamer. Verder wel een leuk klimmetje met wat leuke uitzichten.
Afbeelding
’s Middags Trento bezoeken, een mooie oude stad, welke ons meer kon bekoren dan Venetie.
Afbeelding

Woensdag 21 juli: 50km 144min 1000hm: Levico- Castel del Pergine-Frassilongo-Palu del Fersina-Orsola-Castel Pergine-Pozza-Visintainer-Lago di Levico (onverhard)-Levico: Wat ik gisteren had, had Peter vandaag, die zakte volledig in, maar erg heftig was het ook niet vandaag:over een stuk van15km overbrug je een 800hm, daarna afdalen via de overkant van het dal.
Afbeelding
Afbeelding
Terug in Pergine kregen we het idee om via Pozza terug te gaan, een klein smal weggetje met mooi uitzicht over het Caldonazzo meer. Daarna naar Visintainer om over een onverhard stuk af te dalen waar je uit kwam bij het begin van het meer van Levico, crossen is er niets bij, maar de voet van het meer erg rustig en mooi dus zeker de moeite waard!

Donderdag 22juli: 119km 285min 1250hm:Levico-Tenna- Pergine-Lases-Piazzo-Faver-Castello di Fiemme-Valfloriana-Segonzano-Lases-Baselga di Pine-Montagnaga-Pergine-Levico: Na een ietwat lange nacht, vertrokken we fris voor een zeer mooi tochtje. Even een korte stop bij het meer van Lases om daarna bij Piazzo het dal in te duiken om daarna weer omhoog te rijden naar het bergdorpje Faver dat omgeven wordt door wijnvelden.
Afbeelding
Afbeelding

In een fonteintje bidons vullen en verder door het prachtige Val di Fiemme. Bij Castello di Fiemme zijn we teruggedraaid om het dal van de andere kant te bewonderen
Afbeelding
Hier wilden we afsplitsen naar een kleinere weg naar Valcava, maar helaas was deze weg afgesloten. Korte stop bij de piramides van Segonzano en toen vlak na Lases weer een flink stukje klauteren (weer een bordje 12%, het houdt niet over met die dingen) om via Baselga, Montagnaga en Pergine terug naar huis te gaan.

Vrijdag 23 juli: 34km 100min 1340hm:Levico-Comptet-Panarotta-Levico: De vermoeidheid begon zijn tol te eisen, chronisch zere benen en lange nachten. Alles wat we wilden doen, hadden we al bijna gedaan en zin in een vlak rondje hadden we ook niet. Aangezien Peter nog een klimtijd op de Panarotta wilde neerzetten, hebben we deze vanuit Levico gedaan. Bij het bordje 0 km, reed Peter weg. Haantjesgedrag wat moet je ermee? Dus Edje er maar weer bijgepakt en lekker begonnen met toeren “saving my sights for the great beyond”. Nog geen 500m later, sssssssssssssssssss. Nee he @#$%^? Op mijn dooie akkertje de band gewisseld en toen weer verder, benen inmiddels standje volledig ontplof. Toch reed ik nog redelijk makkelijk naar boven. Afdalen naar Vetriolo en daar met mijn haantje aan de koffie. Bij ons zat een groep Duitsers en vlak voor ik wilde afdalen, dook een van hen snel de afdaling in, dacht het niet he…. (hennetjesgedrag vind ik dan wel weer leuk).

Zaterdag 24 juli: 33km 101min 1100hm: Levico-Pergine-Panarotta tot aan comptet-Vetriolo-Levico: Losrijden op het vlakke is saai, dus dan nog maar een keer de Panarotta vanaf dezelfde kant als de eerste dag. Was compleet verrot, maar toch reed ik harder dan de eerste dag, woesj!! In Vetriolo paar fotootjes schieten en afdalen richting de aperitiefjes!
Afbeelding

Zondag 25juli: 122km 316min 1700hm: levico- Grigno (fietspad)- Passo Brocon- Castello Tesino- Pieve Tesino- Passo Forcella- Castelnuovo-Borgo- Levico: Het oorspronkelijk plan was met de auto naar Grigno en een rondje Brocon en Cima Campa a 110km, of met de fiets heen en weer en dan zou het 180km worden. In 180km hadden we geen zin, in de auto inladen evenmin. Omdat we al hadden besloten erg graag nog een keer in Levico terug te komen (al is het maar om het superlieve hotelpersoneel) komt die Cima Campo nog wel een keer. En dus zijn we naar Grigno gereden over het prachtige fietspad voor de Passo Brocon.
Afbeelding
Hartslagje 140-145, “het is dat het zo’n mooie klim is”, slenter slenter omhoog. 9km Voor de top begon ik me aan mijn lamlendigheid te irriteren en dus reden we zowaar weer wat door.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afdalen naar castello en via een andere kant weer naar huis.

Einde vakantie

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » zo 01 augustus 2010 18:57

Zo, nog twee posts toegevoegd om het verslag compleet te maken.

Hier nog een linkje waar een groot deel van de fietsfoto's opstaan, niet alles,er zijn dingen prive :lol:

http://www.mijnalbum.nl/Album=3UYBSDQP

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » zo 01 augustus 2010 22:38

ik wil niet weten wat voor moois jullie allemaal fietsen als jullie wel op een fietsvakantie gaan!!!

Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Bericht door Dingo » zo 01 augustus 2010 23:03

Noontje schreef:er zijn dingen prive :lol:

Afbeelding
Wat door de foto die eronder staat prachtig wordt verbeeld...... :lol:

Leuk verslag ! :oke:
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Van Ginkapie
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Xeon CRS

Bericht door Van Ginkapie » ma 02 augustus 2010 12:17

Dingo schreef:
Noontje schreef:er zijn dingen prive :lol:

Afbeelding
Wat door de foto die eronder staat prachtig wordt verbeeld...... :lol:

Leuk verslag ! :oke:
En handig. Ga er volgend weekend voor twee weken naar toe, en zal deze postings uitgeprint meenemen.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 02 augustus 2010 12:18

Van Ginkapie schreef: En handig. Ga er volgend weekend voor twee weken naar toe, en zal deze postings uitgeprint meenemen.
Hopelijk heb je net zoveel plezier als wij.

Als ik tijd/zin heb zal ik nog wat routes intekenen op bikely.

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » ma 02 augustus 2010 13:02

PFW schreef:
Van Ginkapie schreef: En handig. Ga er volgend weekend voor twee weken naar toe, en zal deze postings uitgeprint meenemen.
Hopelijk heb je net zoveel plezier als wij.

Als ik tijd/zin heb zal ik nog wat routes intekenen op bikely.
ALs je de tijd hebt:

Monte Bondone vanuit Aldeno is een must ;-) evenals de Manghen vanuit Borgo, of nog beter aanrijden vanuit Torcegno, Roncegno. En het Val di Fiemme+Val di cembra, absoluut genieten!!

Van Ginkapie
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Xeon CRS

Bericht door Van Ginkapie » ma 02 augustus 2010 14:49

Ben hier vorig jaar ook geweest en heb toen o.m. Manghen vanuit Borgo gedaan.
Schitterende klim. Op een gegeven moment dacht ik dat ik er bijna was, maar toen moest ik nog een km. of vijf......

Ga dit jaar zeker Bondone ook doen. Wilde eigenlijk vanuit Trento, maar vanuit Aldeno is (nog) mooier ?

Ach, we zien wel. Niets moet, alles mag.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 02 augustus 2010 14:58

Van Ginkapie schreef:Ben hier vorig jaar ook geweest en heb toen o.m. Manghen vanuit Borgo gedaan.
Schitterende klim. Op een gegeven moment dacht ik dat ik er bijna was, maar toen moest ik nog een km. of vijf......

Ga dit jaar zeker Bondone ook doen. Wilde eigenlijk vanuit Trento, maar vanuit Aldeno is (nog) mooier ?

Een km of vijf á 10%, valt dan nog tegen.

De Bondone is vanuit Aldeno een prachtige klim. Vanuit Trento (zo ben ik afgedaald) lijkt hij mij ook zeker de moeite waard.

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » ma 02 augustus 2010 14:59

Van Ginkapie schreef:Ben hier vorig jaar ook geweest en heb toen o.m. Manghen vanuit Borgo gedaan.

Aldeno is mooier als je van rustige smalle wegen houdt ;-)

Vanuit trento wat drukker, bredere weg, toeristischer dus minder natuur. Vanuit Aldeno uitzicht over het dal, vind ik mooier dan over trento.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 02 augustus 2010 15:10

Even ter verduidelijking, als je vanuit Aldeno begint en daalt naar Trento ga dan op de splitsing naar rechts, naar Trento, anders moet je door een tunnel waar je eigenlijk niet in wilt fietsen...

De afsplitsing naar Trento (de eerste 10 km van de klim) zijn wel een stuk smaller en rustiger dan de grotere weg die doordaalt naar Cadine.

alfa159
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon CF / Ridley

Bericht door alfa159 » di 14 augustus 2012 22:05

Ook weer terug van de vakantie naar Levico Terme. Was daar natuurlijk voor de gezinsvakantie maar natuurlijk was de fiets mee en heb ik toch een paar leuke ritjes kunnen maken. Aan de hand van het verslag van PFW en Noontje en wat tips van TomK lekker kunnen klimmen. Volgende gedaan:

Rit1. Panarotta vanuit Levico. Eerst wat ingereden en daarna vanuit Levico de panarotta op. De panarotta is geen kattepis. 16,2 km lang, 1290 hoogtemeters en 8% gemiddeld. Beentjes moesten nog een beetje opwarmen voor het klimwerk dus relatief rustig omhoog gereden. Was binnen 1.23 boven. Klim is mooi regelmatig maar best wel steil. Daarna afgedaald en via de andere kant richting Pergine afgedaald. Mooie kant om te klimmen maar voor de afdaling iets minder. Smalle weg met veel bochten.

Rit2. Wederom de Panarotta maar dan vanuit de richting Pergine. Eerst richting Pergine gereden langs het meer en daar de klim naar het castello di Pergine gedaan. Eerste KOM was binnen bleek later. :D Afgedaald en de Panarotta op. Vanuit deze kant een mooiere klim over een smalle bochtige weg. Op ongeveer 1300 meter hoogte kom je bij Compet om daar het laatste stuk te klimmen. Dit is gelijk aan de klim vanuit Levico. na wat uithijgen volle vaart naar beneden om me bij de kinderen aan het meer te mengen.

Rit 3. De Passo Manghen. Buitencategorieklim. Ik had hem de dag vantevoren gedaan met de auto. Boven lekker met het gezin gewandeld en gegeten. Nu met de fiets. Eerst via o.a Roncegno naar de voet van de klim. Zoals PFW en noontje ook al schreven is dit al een flinke opwarmer. De passo Manghen is 23,4 km lang met een hoogte verschil van 1629 meter naar 2048 meter. Gemiddeld 7%. Prachtige klim. Begin goed te doen maar hoe hoger hoe steiler. In 1.30 was ik boven. Helaas was mijn telefoon vastgelopen en dus geen Stravatijd. Daar ging een top 5 notering :-( Hoe verslavend kan Strava zijn :lol:
Omgekeerd en zelfde weg terug naar de camping. Het is immers een gezinsvakantie en via de andere kant zou papa wat te lang weg zijn.

Rit 4. Monte Bondone vanuit Aldeno. Niet zo hoog 1654 meter maar je begint vanaf 209 meter wat dus weer 1445 hoogtemeters zijn over 22,5 km. gemiddeld 6.4 %. Vantevoren het profiel even gecheckt en dat leerde dat rond km 14 de klim pas echt lastig begint te worden voor een 4 tal kilometers. Mooie klim. Wat fietsers kunnen inhalen totdat er een snelle italiaan voorbij kwam. Ging net te hard. Bovenop nog even gesproken met een italiaanse toerist. Kom je uit nederland? Dat is toch helemaal vlak. Hem even uitgelegd dat wij de knobbel hebben en daar schrok hij toch wel even van. :D Wederom omgekeerd en weg terug. In het dorp materello had ik al het bordje van 17% zien staan. Toen ging ik naar beneden. Nu dus omhoog. Valt niet mee. Ritje was iets langer dan verwacht dus na 4 uur kon ik eindelijk weer naar het meer om af te koelen. Strava leerde dat ik op een paar seconden na de KOM op de klim naar Bosentino gemist had. Stond op naam van TomK dus daar moesten we nog eens opnieuw overheen om een poging te wagen.

Rit 5. Kaiserjagerstrasse. 8 km met boven de 9% gemiddeld. Ik was er de dag eerder met de auto overheen geweest om verderop te gaan wandelen met een vriend. Dat is geen sinecure. Op sommige delen is het zo smal dat je niet met 2 auto's naast elkaar kunt rijden. Hopen op geen tegenliggers dus...die er natuurlijk wel op die punten kwamen. Schadevrij eroverheen. Dag erna (met flink zere poten van het wandelen) vanuit Caldonazzo omhoog. Volle bak. Strava he... Ging erg lekker. Was eigenlijk boven voordat ik er erg in had. Direct doorgereden naar de passo vezzena. Achteraf zelfs de KOM op het stuk kaiserjagerstrasse en passo vezzena en een 8e tijd op de kaiserjagerstrasse zelf. Via Luserna, vigolo vataro terug richting Levico. Afdalen vanaf de klim naar Bosentino en natuurlijk omkeren om volle bak weer naar boven te gaan. En yes.. KOM.

Rit 6. Panarotta vanuit Levico. Nu om een snelle tijd neer te zetten. Doel was de tijd van PFW. Ging best lekker maar de tijd van PFW en TomK was toch te scherp. Bleef steken op 1.09. Wel een mooi rijtje nu op strava. Top3 voor CTWT cq WT. Weer naar beneden en we konden helaas de fiets weer opbergen.

Al met al een prachtig fietsgebied. Fietsen door een ansichtkaart. Hier ga ik hopelijk nog eens terugkomen. De cyclo Charly Gaul vanuit Trento zou volgend jaar wel eens een mooi doel kunnen worden.
PFW, Noontje en TomK nog bedankt voor de tips.
(Nu eens kijken hoe lang de KOM's blijven staan)
Afbeelding

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » wo 15 augustus 2012 06:10

:oke:

Plaats reactie