Wielrennen: toerisme of terrorisme?

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12
CTWT-lid: Ja

Re: Wielrennen: toerisme of terrorisme?

Bericht door Joostje » di 02 augustus 2016 15:19

wgb schreef: Volgens mij niet. In iedergeval niet universeel genoeg. Omkijken kan je voorkomen maar dan allemaal dezelfde klank in de bel. Met sirenes hebben ze dat georganiseerd. Er is wel iets verschil per organisatie maar toch niet zoveel. Als als elke politiebureau en ambulance dienst zijn eigen sirene zou kiezen moet je eens kijken wat een puinhoop het gaat worden. :D

Ook een autos zouden voorzien moeten worden van een beschijden vriendelijke toeter. Een signaaltje geven ik wil erlangs. Nu krijg je een achterlijke agressief signaal te horen en dan is het vaak als de bumper bijna tegen je achterwiel zit.
Een automobilist moet opgevoed worden. Laat wat van je horen als je op 100 m fietsers bent genadert
Sorry, maar nu ben je wel spijkers op laag water aan het zoeken. Allemaal dezelfde belklank? :roll:
En als je aanstoot neemt aan het ' agressieve' geluid van een autotoeter ligt dat volgens mij niet aan de automobilist. :roll: We kunnen natuurlijk niet allemaal een TdF toeter gaan monteren. :lol:

In iedere ongewenste situatie tussen verkeersdeelnemers heeft er altijd wel iemand schuld. Maar goed, deze discussie is al 10000000x gevoerd en een oplossing is er niet, behalve meer verdraagzaam zijn naar elkaar toe, geen voorrang afdwingen en minder haast hebben.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » di 02 augustus 2016 15:35

Veel automobilisten denken dat een groep / enkeling in no time aan de kant kunnen/kan gaan . Op tijd even toeteren , wachten tot de wielrenners reageren en dan passeren . Maar zoals al aangehaald , velen hebben haast en kunnen niet wachten. Laat staan dat ze genoeg afstand van de renners nemen bij het passeren , want o wee dat ze door de berm heen moeten of moeten afremmen.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 02 augustus 2016 15:44

Joostje schreef:We kunnen natuurlijk niet allemaal een TdF toeter gaan monteren. :lol:
Die had ik wel, maar daar was de veldwachter op de Veluwe niet zo gelukkig mee. Moest hem eruit halen, laten controleren, en toen kreeg ik de papieren van de auto weer terug.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 02 augustus 2016 19:37

Rob T schreef:
Joostje schreef:We kunnen natuurlijk niet allemaal een TdF toeter gaan monteren. :lol:
Die had ik wel, maar daar was de veldwachter op de Veluwe niet zo gelukkig mee. Moest hem eruit halen, laten controleren, en toen kreeg ik de papieren van de auto weer terug.
volgende keer gewoon een groot fietsenrek op de auto monteren en alles volplakken met reclamestickers.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » di 02 augustus 2016 20:34

wgb schreef: Ook een autos zouden voorzien moeten worden van een beschijden vriendelijke toeter. Een signaaltje geven ik wil erlangs. Nu krijg je een achterlijke agressief signaal te horen en dan is het vaak als de bumper bijna tegen je achterwiel zit.
Een automobilist moet opgevoed worden. Laat wat van je horen als je op 100 m fietsers bent genadert
Verander maar een paar woorden en je krijgt de reactie van een gemiddelde fietser op wielrenners:
Ook racefietsen zouden voorzien moeten worden van een bescheiden vriendelijke fietsbel. Een signaaltje geven ik wil erlangs. Nu krijg je een achterlijke agressieve schreeuw te horen en dan is het vaak als hun voorwiel bijna tegen je achterwiel zit.
Een wielrenner moet opgevoed worden. Laat wat van je horen als je op 20 m fietsers bent genaderd
;-)
2017: Een tussenjaar

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » di 02 augustus 2016 21:21

Bas schreef:
wgb schreef: Ook een autos zouden voorzien moeten worden van een beschijden vriendelijke toeter. Een signaaltje geven ik wil erlangs. Nu krijg je een achterlijke agressief signaal te horen en dan is het vaak als de bumper bijna tegen je achterwiel zit.
Verander maar een paar woorden en je krijgt de reactie van een gemiddelde fietser op wielrenners:
Ook racefietsen zouden voorzien moeten worden van een bescheiden vriendelijke fietsbel. Een signaaltje geven ik wil erlangs. Nu krijg je een achterlijke agressieve schreeuw te horen en dan is het vaak als hun voorwiel bijna tegen je achterwiel zit.
Een wielrenner moet opgevoed worden. Laat wat van je horen als je op 20 m fietsers bent genaderd
;-)
:D Ik ben het niet altijd helemaal eens met Bas maar nu al voor de tweede keer in hele korte tijd :oke:
T = 143

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » wo 03 augustus 2016 07:50

wgb schreef:
En met een bescheiden snelheid en een gepaste afstand passeren.

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 03 augustus 2016 07:58

Rob T schreef:
toen de originele Dukes of Hazzard nog op de beeldbuis waren hoorde je ze wel vaker :)

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » wo 03 augustus 2016 09:16

Nou, mocht iemand ooit nog eens suggereren dat het forum een stille dood is gestorven, dan weet ik wat voor bericht ik moet posten om de boel wakker te schudden :lol: #wasikermaarnooitoverbegonnen

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » wo 03 augustus 2016 09:20

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » wo 03 augustus 2016 11:00

Afbeelding

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » do 04 augustus 2016 13:24

Lol
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » do 04 augustus 2016 15:58

Niels schreef:Hier werkt "pardon" en "dank u wel" erg goed.
hier in het noorden ook. Heb het vaak nodig nadat men niet op mijn bel heeft gereageerd. Als ik "dank u, fijne dag nog" zeg, krijg ik vaak zelfs nog weer reactie als: "dank u, u ook" :)

nooit problemen gehad met andere fietsers. Automobilisten zijn veel erger.

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 05 september 2016 11:10

Daar gaan we weer. De wielrenner heeft het bij voorbaat al gedaan. http://www.rtvnh.nl/nieuws/191142/hondj ... wielrenner
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 05 september 2016 11:43

MrAnMo schreef:Daar gaan we weer. De wielrenner heeft het bij voorbaat al gedaan. http://www.rtvnh.nl/nieuws/191142/hondj ... wielrenner

wen er maar aan. Dat gaat echt niet minder worden.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 05 september 2016 12:57

De reacties onder het artikel zijn veelzeggend. Niemand betwist waarom je op het FIETSpad loopt om je hond uit te laten. Dat praat het ongeval niet goed, maar je het ook ook voorkomen cq. risico beperken...
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Robert vD
Aluminium Racefiets
Fiets: Milani N109

Bericht door Robert vD » ma 05 september 2016 13:27

Er zitten ook genuanceerde reacties bij...
Op het fietspad , aangereden door een fietser ,, hoe kan dat nou ..........

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » ma 05 september 2016 13:47

MrAnMo schreef:Daar gaan we weer. De wielrenner heeft het bij voorbaat al gedaan. http://www.rtvnh.nl/nieuws/191142/hondj ... wielrenner
Arme Sjonnie en Anita. Die moeten dan alleen verder op de Citta.

(dis. heel sneu voor het hondje).
Biologisch

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » ma 05 september 2016 14:11

Behalve dat het artikel wel heel erg stigmatiserend is geschreven en het verhaal maar van 1 kant belicht blijft het toch een vervelend incident. Ik ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als het bericht als volgt was geplaatst: (Ik heb een beetje geknipt en geplakt van iemand anders zijn reactie op het artikel)

ZIJDEWIND
Een wielrijder heeft vandaag in het Noord Hollandse Zijdewind ternauwernood ernstig lichamelijk letsel kunnen voorkomen door een aanrijding met een hond. De wielrijder werd op het fietspad verrast door een plotseling overstekende hond. De hond, die aan de aandacht van de op dat ogenblik druk in conversatie zijnde eigenaren was ontsnapt, kwam plotsklaps vanuit het niets midden op het fietspad gesprongen. De wielrijder wist met knap stuurmanskunst het dier uit zijn voorwiel te houden maar kon niet voorkomen dat het beestje door zijn pedaal werd geraakt. Wonder boven wonder bleef de wielrijder overeind en bleef hem lichamelijk letsel gespaard, de hond had in eerste instantie ernstig hoofdletsel maar bezweek later door ondeskundige hulp aan zijn verwondingen.

De eigenaren van de hond hielden tijdens hun wandeling op het fietspad geen rekening met ander verkeer. Volgens mensen die regelmatig langs het pad wandelen, gebeurt het regelmatig dat hondeneigenaren onachtzaam omgaan met honden. "Het is soms gewoon schandalig dat er niets aan dit asociale gedrag gedaan wordt", laten omwonenden in een reactie weten.

Vorige maand nog raakte een wielrijder in het oosten van het land voor het leven verlamd door een ongeluk met een onaangelijnde hond. het is nog altijd onbekend wie de eigenaar is van de hond die het ongeluk veroorzaakte.

Door incidenten met honden raken jaarlijks 150.000 mensen gewond, zo'n 10.000 slachtoffers belanden op de spoedeisendehulp van het ziekenhuis. Het zijn veelal kinderen die slachtoffer worden van honden. De gemiddelde leeftijd van slachtoffers door incidenten met honden is 5 jaar.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » ma 05 september 2016 14:43

dat willekeurige mensen de boel niet helder op een rijtje hebben en ongenuanceerd zijn is bekend. Zie ook de overdreven en onzinnige reacties op de komst van AZC's ("daar moet een piemel in" roepen terwijl je loop te beweren dat alle asielzoekers verkrachters zijn? dan heb je de boel echt niet op een rijtje). Richting wielrenners is dat niet anders. Ik heb besloten dergelijke hersenloze praat maar te negeren.

Maar dat RTVNH nou ook al dergelijke blaat de wereld in helpt is te triest voor woorden. De figuren die dat schrijven en plaatsen zijn de titel "journalist" niet waard.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » ma 05 september 2016 15:10

Het platfoum Nujij is niet voor niets gesloten een paar weken terug. Het was niet meer te overzien qua reacties. Hetzelfde geldt voor artikelen op de Gelderlander.nl
Als daar een artikel staat (nooit in het voordeel van wielrenners geschreven ) mbt wielrenners dan gaan ze los.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 05 september 2016 15:56

MrAnMo schreef:Behalve dat het artikel wel heel erg stigmatiserend is geschreven en het verhaal maar van 1 kant belicht blijft het toch een vervelend incident. Ik ben benieuwd hoe de reacties waren geweest als het bericht als volgt was geplaatst: (Ik heb een beetje geknipt en geplakt van iemand anders zijn reactie op het artikel)

ZIJDEWIND
Een wielrijder heeft vandaag in het Noord Hollandse Zijdewind ternauwernood ernstig lichamelijk letsel kunnen voorkomen door een aanrijding met een hond. De wielrijder werd op het fietspad verrast door een plotseling overstekende hond. De hond, die aan de aandacht van de op dat ogenblik druk in conversatie zijnde eigenaren was ontsnapt, kwam plotsklaps vanuit het niets midden op het fietspad gesprongen. De wielrijder wist met knap stuurmanskunst het dier uit zijn voorwiel te houden maar kon niet voorkomen dat het beestje door zijn pedaal werd geraakt. Wonder boven wonder bleef de wielrijder overeind en bleef hem lichamelijk letsel gespaard, de hond had in eerste instantie ernstig hoofdletsel maar bezweek later door ondeskundige hulp aan zijn verwondingen.

De eigenaren van de hond hielden tijdens hun wandeling op het fietspad geen rekening met ander verkeer. Volgens mensen die regelmatig langs het pad wandelen, gebeurt het regelmatig dat hondeneigenaren onachtzaam omgaan met honden. "Het is soms gewoon schandalig dat er niets aan dit asociale gedrag gedaan wordt", laten omwonenden in een reactie weten.

Vorige maand nog raakte een wielrijder in het oosten van het land voor het leven verlamd door een ongeluk met een onaangelijnde hond. het is nog altijd onbekend wie de eigenaar is van de hond die het ongeluk veroorzaakte.

Door incidenten met honden raken jaarlijks 150.000 mensen gewond, zo'n 10.000 slachtoffers belanden op de spoedeisendehulp van het ziekenhuis. Het zijn veelal kinderen die slachtoffer worden van honden. De gemiddelde leeftijd van slachtoffers door incidenten met honden is 5 jaar.
:lol: :lol: :lol:
Afbeelding

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » di 06 september 2016 15:40

Vroeger ging het ook zo op de gewone straat. De automobiel was nog erg nieuw, dat ding scheurde veel te hard in de ogen van velen. men reed midden op de straat, en als je er met je racemonster langs wilde, diende je te claxoneren, liefst ruim van tevoren. Dan keek men om, hetgeen een slingering inhield, maar dat was niet erg want daarom ook moest je ver van tevoren claxoneren.
Dan ging men uiteindelijk aan de kant, en kon je er langs met je nieuwerwetse kar.

In veel Aziatische landen gaat het ook nog zo. Eerst 'toeteren' en dan kun je er langs.

Er gebeurt een aanrijding op een fietspad tussen een fietser en een hondje. Wie is er fout?
a) de fietser
b) het hondje, cq diens baasje
c) niet te zeggen - te weinig gegevens
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » di 06 september 2016 15:59

Hoe/Wat zou het verhaal van wielrenner zijn ???

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » zo 11 september 2016 14:01

:-? :-( Dit keer heeft de wielrenner het niet gedaan...

http://www.omroepbrabant.nl/?news/25459 ... nners.aspx
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Plaats reactie