dat de NAM schijt heeft aan regels hoef je hier in Groningen niet uit te leggen...

Was dit clipje ooit niet uitgezonden op Radio Giraffe uit de Weimarstraat met als gastheer Hank den Drijver?
Een beetje context voor de jonge lezers:
met of zonder apostrof, ik vond het inkoppertje te mooi om te laten schietenWimL schreef: ↑do 18 april 2019 08:49Was de apostrof vergeten:
https://www.youtube.com/watch?v=YedqV4Gl_us
Daar heb je weer helemaal gelijk inProeme schreef: ↑do 18 april 2019 22:32met of zonder apostrof, ik vond het inkoppertje te mooi om te laten schietenWimL schreef: ↑do 18 april 2019 08:49Was de apostrof vergeten:
https://www.youtube.com/watch?v=YedqV4Gl_us![]()
Ik dacht meer:
Natuurlijk rijden er asociale wielrenners rond, maar ik vind dat wielrenners wel erg makkelijk de schuld krijgen.Alwin schreef: ↑wo 17 april 2019 06:51![]()
Dat zei ik laatst ook nog. Wij reden met een man of 6 netjes twee aan twee linksaf een fietspad op waardoor de snelheid er aardig uit was, komen we twee bejaarde dames op e-bikes tegen. Eén reed wel erg ruim op onze helft van het fietspad en werd daar dus voor gewaarschuwd. Gewoon netjes, geen gevloek of geschreeuw. Kregen we als reactie dat wij maar moesten opletten, stomme wielrenners
![]()
Voor die andere helft werkt een bel bij mij perfect
Spurter schreef: ↑vr 14 juni 2019 18:01
Natuurlijk rijden er asociale wielrenners rond, maar ik vind dat wielrenners wel erg makkelijk de schuld krijgen.
Dat begint al met dat gezeur over geen bel op de wielrenfiets. Alsof dat nut heeft in Nederland. De helft van de mensen rijdt al bellend, muziek luisterend, etc. rond op de fiets.
En dan heb je ook nog de lui die met 2 of 3 naast elkaar fietsen en toch niet aan de kanten gaan. Soms gaan ze zelfs niet eens aan de kanten als je ze tegemoet rijdt op bv. het jaagpad en ze daar het complete pad in beslag nemen.
E-bikes vind ik helemaal gevaarlijk. Bij wielrenners zit er vaak nog wel een relatie tussen de snelheid die ze halen en de behendigheid. Die is helemaal zoek bij e-bikers. Het is niet omdat dat ding 40 per uur kan, dat degene die erop zit er ook mee om kan gaan.
Het beste begrenzen ze e-bikes. Zo'n e-bike is bedoeld voor wat trapondersteuning, zodat oudere mensen of mensen zonder conditie toch aan redelijke snelheid kunnen fietsen. Niet om het werelduurrecord aan te vallen.
Of bv. mensen met 'n paard die afwijken van de ruitersroute en uitgezette single-tracks in het bos verkloten. Weleens gehad dat ik bijna op een paard met zo'n koets er achter knalde in 'n afdaling van een singletrack. Of mtb-ers die gaan spookrijden op zo'n single-track. Overigens zijn mtb-ers die wandelpaden buiten de mtb-route onveilig maken dan ook gewoon vervelend.
Vanuit een auto is het ook makkelijk praten natuurlijk. Voor een fietser kan een foutje van een automobilist echter compleet verkeerd aflopen. En foutjes worden er volop gemaakt. Veel mensen kunnen toch al niet al te best autorijden en dan verdelen ze hun aandacht behalve over de weg ook nog eens over de navigatie, de handtas op de passagiersstoel of allerlei social media berichten.
Spurter schreef: ↑vr 14 juni 2019 18:01Natuurlijk rijden er asociale wielrenners rond, maar ik vind dat wielrenners wel erg makkelijk de schuld krijgen.Alwin schreef: ↑wo 17 april 2019 06:51![]()
Dat zei ik laatst ook nog. Wij reden met een man of 6 netjes twee aan twee linksaf een fietspad op waardoor de snelheid er aardig uit was, komen we twee bejaarde dames op e-bikes tegen. Eén reed wel erg ruim op onze helft van het fietspad en werd daar dus voor gewaarschuwd. Gewoon netjes, geen gevloek of geschreeuw. Kregen we als reactie dat wij maar moesten opletten, stomme wielrenners
![]()
Dat begint al met dat gezeur over geen bel op de wielrenfiets. Alsof dat nut heeft in Nederland. De helft van de mensen rijdt al bellend, muziek luisterend, etc. rond op de fiets.
En dan heb je ook nog de lui die met 2 of 3 naast elkaar fietsen en toch niet aan de kanten gaan. Soms gaan ze zelfs niet eens aan de kanten als je ze tegemoet rijdt op bv. het jaagpad en ze daar het complete pad in beslag nemen.
E-bikes vind ik helemaal gevaarlijk. Bij wielrenners zit er vaak nog wel een relatie tussen de snelheid die ze halen en de behendigheid. Die is helemaal zoek bij e-bikers. Het is niet omdat dat ding 40 per uur kan, dat degene die erop zit er ook mee om kan gaan.
Het beste begrenzen ze e-bikes. Zo'n e-bike is bedoeld voor wat trapondersteuning, zodat oudere mensen of mensen zonder conditie toch aan redelijke snelheid kunnen fietsen. Niet om het werelduurrecord aan te vallen.
Of bv. mensen met 'n paard die afwijken van de ruitersroute en uitgezette single-tracks in het bos verkloten. Weleens gehad dat ik bijna op een paard met zo'n koets er achter knalde in 'n afdaling van een singletrack. Of mtb-ers die gaan spookrijden op zo'n single-track. Overigens zijn mtb-ers die wandelpaden buiten de mtb-route onveilig maken dan ook gewoon vervelend.
Vanuit een auto is het ook makkelijk praten natuurlijk. Voor een fietser kan een foutje van een automobilist echter compleet verkeerd aflopen. En foutjes worden er volop gemaakt. Veel mensen kunnen toch al niet al te best autorijden en dan verdelen ze hun aandacht behalve over de weg ook nog eens over de navigatie, de handtas op de passagiersstoel of allerlei social media berichten.
Feit dat er heel wat mensen asociaal zijn in het verkeer en dat dat echt niet allemaal wielrenners zijn.GoodRiddance schreef: ↑za 15 juni 2019 04:41Je betoog begint met: zeur niet over een bel en de rest gaat over: ja maar hunnie. Dat zijn pas asoos.
Niet heel sterk.
Ik had iig gezegd "Jullie geven niet aan links af te slaan"flattyre schreef: ↑do 20 augustus 2020 02:49Rijd ik op een fietspad, (links van de weg) twee oude mensen voor me. Die nog behoorlijk de gang erin hebben, e-bikes. (of ik ging zelf al niet zo hard meer, kan ook)
We zijn bijna bij een afslag, dus ik denk, ik blijf er even achter.
Gaan ze ivm die afslag opeens achter elkaar rijden, dus alsnog een enorme vertraging....
Enfin, nu kan ik er ook wel langs, dus ik passeer....
Gaan ze plotseling zonder hand uit te steken ook linksaf. Ze schrikken van mij.
"ja, je belde ook helemaal niet...!"
Dus die mensen maken twee verkeersovertredingen, naast elkaar rijdend het overige verkeer hinderen en geen hand uitsteken,
en dan heb ik het gedaan.
Met de auto claxoneer je toch ook niet iedere keer als je iemand inhaalt?
(grote steden uitgezonderd)
Vooral die groepjes die, van alle kanten komend, met elkaar afgesproken hebben bij zo'n knooppunt. En dan lekker met z'n allen midden op de weg/ fietspad gaan discussiëren waar ze heen moeten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
![]() |