Wielrennen: toerisme of terrorisme?

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
DavidRuijs
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Concorde razorblade

Re: Wielrennen: toerisme of terrorisme?

Bericht door DavidRuijs » do 16 juli 2015 08:20

Een goede instelling als mens, [ook wielrenners] is denk ik om beleefd te blijven
Persoonlijk denk ik dat we het allemaal prettig vinden goed behandeld te worden
Je reputatie kun je dan ook verbeteren door bij jezelf te beginnen
en je bijvoorbeeld netjes aan de regels te houden
Het is naar mijn mening is ook niet verkeert positief te denken over medeweggebruikers
zij weten immers niet waar wielrenners mee bezig zijn
Zelf heb ik een nogal kort lontje en probeer altijd te bedenken dat andere wel degelijk rekening
met je willen houden, als anderen dan merken dat je rekening met hun wil houden,
dan werkt dat als een wisselwerking. Vaak best moeilijk als wielrenner, omdat we denk ik een beetje in onze Eigen wereldje zitten. Een goede wielrenner echter is meer dan alleen een hardfietser
Bij vlagen fiets ik hard maar meestal is het windstil

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 27 juli 2015 09:28

Poepende wielrenner veroorzaakt bosbrand
Een wielrenner heeft een bosbrand in de Amerikaanse staat Idaho veroorzaakt. Tijdens een ritje deed hij zijn behoefte langs de kant van de weg. Vervolgens wilde hij het wc-papier verbranden, om vervuiling van het milieu te voorkomen. Dat liep verkeerd af.
De vlammen sloegen over naar het droge gras en uiteindelijk ging 30 hectare natuur, ongeveer zestig voetbalvelden, in vlammen op. Volgens Amerikaanse media was de man afgelopen week aan het fietsen in een heuvelachtig natuurgebied bij Boise, de hoofdstad van de staat Idaho in het westen van de Verenigde Staten. Hij voelde aandrang en kon het niet langer ophouden.

Bewijsmateriaal
Na ongeveer zeven uur blussen was het vuur onder controle. De poepende fietser meldde zich later bij de autoriteiten. Volgens een woordvoerder kwam zijn verhaal overeen met ,,bewijsmateriaal'' op de plek zelf.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... rand.dhtml
Querer es poder

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 27 juli 2015 09:41

Bas schreef:Poepende wielrenner veroorzaakt bosbrand
Een wielrenner heeft een bosbrand in de Amerikaanse staat Idaho veroorzaakt. Tijdens een ritje deed hij zijn behoefte langs de kant van de weg. Vervolgens wilde hij het wc-papier verbranden, om vervuiling van het milieu te voorkomen. Dat liep verkeerd af.
De vlammen sloegen over naar het droge gras en uiteindelijk ging 30 hectare natuur, ongeveer zestig voetbalvelden, in vlammen op. Volgens Amerikaanse media was de man afgelopen week aan het fietsen in een heuvelachtig natuurgebied bij Boise, de hoofdstad van de staat Idaho in het westen van de Verenigde Staten. Hij voelde aandrang en kon het niet langer ophouden.

Bewijsmateriaal
Na ongeveer zeven uur blussen was het vuur onder controle. De poepende fietser meldde zich later bij de autoriteiten. Volgens een woordvoerder kwam zijn verhaal overeen met ,,bewijsmateriaal'' op de plek zelf.
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/ ... rand.dhtml
hoe zouden ze dat in Belgie lezen?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 27 juli 2015 09:42

Hij heeft zich tenminste vrijwillig gemeld . Natuurlijk niet slim wat ie deed .

Hoeveel mensen veroorzaken bos- of heidebranden door afval in de natuur te gooien . Vooral glas ,
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 27 juli 2015 11:16

who cares schreef:
Hoeveel mensen veroorzaken bos- of heidebranden door afval in de natuur te gooien . Vooral glas ,
Hoeveel zijn het er?

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 27 juli 2015 14:29

who cares schreef:
Rob T schreef:Hoeveel zijn het er?
Te veel .

Afbeelding

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » zo 09 augustus 2015 21:22

even for argument sake:
een fietser (niet noodzakelijkerwijs wielrenner) en een automobilist komen op een smal weggetje in botsing.
De fietser gaf niet echt veel ruimte, maar neemt veel minder ruimte in en blijft dus op eigen helft.
De auto geeft ook niet veel, en komt dus over zijn eigen weghelft.
wie is er dan fout ?
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » zo 09 augustus 2015 21:27

De auto is dom door weinig ruimte te geven, maar niet fout. De fietser als zwakkere verkeersdeelnemer is nog dommer door weinig ruimte te geven, niet fout, maar blijkbaar wel levensmoe.

Wettelijk gaat de automobilist nat.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 09 augustus 2015 22:51

een kip kan ook een terrorist zijn. Gisteren bijna ten val gekomen door een kip...

zat in de berm van de weg. Ik zag dat ze onrustig werd toen ik aankwam, dus ging ik naar de andere kant van de weghelft. Spookrijden dus, maar er was toch geen ander verkeer. Maar blijkbaar schrok dat beest alsnog zo dat ie zomaar de weg op vloog, precies voor mijn wiel. Dom beest. Gelukkig kon ik net op tijd remmen en er omheen sturen, maar de schrik zat er goed in...

Pietertje
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Bulls Desert Falcon

Bericht door Pietertje » ma 10 augustus 2015 07:41

Oei, vallen met dank aan een kip zou wel erg lullig zijn geweest. Toevallig bij de BM tocht gisteren?

Proeme

Bericht door Proeme » ma 10 augustus 2015 07:58

Pietertje schreef:Oei, vallen met dank aan een kip zou wel erg lullig zijn geweest. Toevallig bij de BM tocht gisteren?
nee, een dag eerder al. En door blessure kon ik de BMT niet rijden :(

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 10 augustus 2015 07:59

Proeme schreef:een kip kan ook een terrorist zijn. Gisteren bijna ten val gekomen door een kip...

zat in de berm van de weg. Ik zag dat ze onrustig werd toen ik aankwam, dus ging ik naar de andere kant van de weghelft. Spookrijden dus, maar er was toch geen ander verkeer. Maar blijkbaar schrok dat beest alsnog zo dat ie zomaar de weg op vloog, precies voor mijn wiel. Dom beest. Gelukkig kon ik net op tijd remmen en er omheen sturen, maar de schrik zat er goed in...
Hmm, kan toch hard aankomen hoor. Clubgenootje van me heeft vorig jaar d'r schouderblad gebroken na een onzachtzinnige aanrijding met een eend... :shock:

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 10 augustus 2015 08:06

kaj_666 schreef:
Proeme schreef:een kip kan ook een terrorist zijn. Gisteren bijna ten val gekomen door een kip...

Hmm, kan toch hard aankomen hoor. Clubgenootje van me heeft vorig jaar d'r schouderblad gebroken na een onzachtzinnige aanrijding met een eend... :shock:
die kunnen idd hard aankomen.
Afbeelding

sorry, kon 'm niet laten liggen....
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm

Bericht door Ottie » ma 10 augustus 2015 08:19

:lol: Doet mij denken aan 2 weken terug zo'n dikke vette marmot op een bergweggetje in de afdaling. Steekt eerst over van dalzijde naar rotswand en gaat lekker in de goot zitten. Net als ik langskomt voelt die goot kennelijk niet veilig meer en het dikke mormel hobbelt (nog best snel :roll: ) naar de andere kant. Met forse snelheid mis ik het beest op een metertje of zo :shock: .
Was lastig uitleggen geweest denk ik.... Ze moeten die beesten in een reservaat stoppen ;-)
Work hard, play harder! / Niet lullen maar fietsen!

Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » ma 10 augustus 2015 08:30

kaj_666 schreef:

mja, dáár zit ik dus echt niet op te wachten...

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 10 augustus 2015 08:34

Dat is even schrikken ja. In mijn eerste Ronde van Brabant rende er een muis/rat achtig iets door mijn wiel. Enorm geluid en dat beest stuiterde weer de berm in.

Na afloop moest ik wel even mijn wiel afspuiten maar verder geen schade. Viel me dan weer mee.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 10 augustus 2015 09:24

Kameraad heeft ervaringen met eekhoorns , 1 x tijdens LBL en een keer in Duitsland ( over zijn staart of net niet ) . Zelf een , ws tam hert , tijdens een avondritje . Hert bleef rustig staan toen we met 5en passeerden .

Als ik een dier in de verte zie en hij kan voor problemen zorgen , dan roep /schreeuw/ maak geluid al op dat moment . Maar dichtbij kun je dat beter ook laten , want je weet niet wat het dier dan nog gaat doen.

Afbeelding

Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Bericht door Evgnt » di 11 augustus 2015 15:51

Ook lekker dit http://www.nu.nl/wielrennen/4104657/van ... nners.html

Van de week ook bijna het grind ingereden door automobilist, ruimte zat maar uitwijken ho maar!

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 11 augustus 2015 16:17

Ik haalde vorige week een groepje ouderen in, vervolgens drukt een BMW me (bewust!) de berm in. Die mensen zwaar geschrokken, ikzelf ook en die gast rijdt toeterend verder. Blijkbaar vond hij het zwaar frustrerend dat hij van 100 per uur even moest inhouden totdat ik er voorbij was. Geen idee waarom je als fietser niet zou mogen inhalen en als auto wel, maar dat terzijde.

Nu mag je wielrenners best irritant vinden maar om dan je auto als wapen te gebruiken... dan heb je toch echt een steek los.

Helaas had ik net die ene keer mijn camera niet op de fiets... ik was er graag mee naar de polizei gegaan.

Pietertje
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Pietertje » di 11 augustus 2015 16:45

De wielrenner heeft een negatief imago, maar ik denk dat er in verhouding veel meer verkeersaso's met auto zijn.
Wat jij omschrijft zie je helaas heel veel. Gefrustreerde mannetjes die liever een fietser van de weg drukken dan dat ze eventjes gas moet inhouden.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » di 11 augustus 2015 17:36

Ik heb dan eigenlijk zin om met de schoenplaatje een kras over hun auto te trekken . Maar ik ben te lief dan.

Afbeelding

Pietertje
Fiets met zijwieltjes

Bericht door Pietertje » di 11 augustus 2015 18:41

Kan ik me goed indenken. Ik heb soms ook de neiging om iemand een deuk in zijn dak te stompen als ze zich agressief opstellen in het verkeer.

Proeme

Bericht door Proeme » di 11 augustus 2015 19:37

nadeel van dat soort reacties is dat als ze daadwerkelijk hun auto als wapen gebruiken ze vele malen sterker zijn. Zij wat krassen of een deuk in hun wapen, jij in het ziekenhuis. Dan hou ik me wel in...

Stel dat je een camera op de fiets hebt en met beelden van zo'n aso naar de politie gaat, zouden die er dan wat mee doen? beelden zijn op zich best wel overtuigend bewijs...
(even los van de huidige politie-acties)

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » di 11 augustus 2015 22:34

Ik vraag het me af...Nadeel van de camera is dat de auto pas in beeld komt als ie langszij komt. Dan is eigenlijk het kwaad al geschied. Maar goed, proberen kan altijd en is beter dan niets doen.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » wo 12 augustus 2015 08:03

Veel van de automobilisten weten dat hun voertuig sterker is dan een fiets en sommige zijn niet beroerd om die dan ook te gebruiken als ze het ergens niet eens mee zijn.

Ook een probleem is dat , al ben je een nette fietser , je nooit weet of de ander een paar slechte ervaringen heeft gehad met wielrenners en vv .

Afbeelding

Plaats reactie