Wielrennen: toerisme of terrorisme?

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Mafkees

Re: Wielrennen: toerisme of terrorisme?

Bericht door Mafkees » za 12 januari 2013 18:05

Ik rij al 36 jaar op racefietsen, heb geen bel, nooit gehad ook en zal ook mijn graf in gaan zonder te bellen.
Er zijn grenzen die ik niet overga.... 8)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Bericht door who cares » za 12 januari 2013 18:15

Mafkees schreef:Ik rij al 36 jaar op racefietsen, heb geen bel, nooit gehad ook en zal ook mijn graf in gaan zonder te bellen.
Dus nooit klagen als je aanhouden voor het rijden zonder fietsbel .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » za 12 januari 2013 19:07

Mafkees schreef:Ik rij al 36 jaar op racefietsen, heb geen bel, nooit gehad ook en zal ook mijn graf in gaan zonder te bellen.
Zodra er een bel opzit houdt het op een racefiets te zijn.

JohanF.
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Zannata Shadow Comp.

Bericht door JohanF. » za 12 januari 2013 19:19

Ook geen kerkklokken dan ??? ;-)

Mafkees

Bericht door Mafkees » za 12 januari 2013 23:25

who cares schreef:
Dus nooit klagen als je aanhouden voor het rijden zonder fietsbel .
Who cares about things which don't happen in the real world?

Mafkees

Bericht door Mafkees » za 12 januari 2013 23:39

JohanF. schreef:
Ook geen kerkklokken dan ??? ;-)
Ik zie geen verband tussen kerkklokken en het al dan niet aanwezig zijn van een bel op een reezviedz.

Mafkees

Bericht door Mafkees » za 12 januari 2013 23:45

Mac944 schreef:
U heeft het door....
Alleen al voor de Duitse toeristen op een huurfiets die bij het passeren steevast roepen:
HAST DU KEIN KLINGEL vind het altijd weer leuk om in perfect Duits terug te roepen:
NEIN ICH HABE KEIN KLINGEL UND FUR ARSLOCHE WIE DU KAUF ICH MIR AUCH KEINE.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 13 januari 2013 00:13

Mafkees schreef:perfect Duits
Zo perfect is je Duits ook weer niet: Klingel is vrouwelijk, dus (k)eine Klingel ;-)

Verder slaat al dat gedoe over geen bel nergens op maar daar zal ik maar niet op ingaan
Querer es poder

sge
Aluminium Racefiets
Fiets: R1

Bericht door sge » zo 13 januari 2013 08:25

Mafkees schreef:vind het altijd weer leuk om in perfect Duits terug te roepen:
En zo ben je ineens het terroristje, je kan ook niets zeggen tegen onze gasten.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » zo 13 januari 2013 10:09

Mafkees schreef:
Mac944 schreef:
U heeft het door....
Alleen al voor de Duitse toeristen op een huurfiets die bij het passeren steevast roepen:
HAST DU KEIN KLINGEL vind het altijd weer leuk om in perfect Duits terug te roepen:
Grote jongen, hoor.
Mensen als jij bezorgen ons zo'n slechte naam.
Je doet in elk geval je 'nick' eer aan.

mtbfool
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Corratec Airtech 100
Contacteer:

Bericht door mtbfool » zo 13 januari 2013 11:01

Ja op deze manier richting mensen die je passeert reageren geeft geen pas.
Ik heb nooit geen moeite met passeren en gun ook een ander de ruimte die ze willen hebben.
Zo ge doet zo ge ontmoet heet een oud spreekwoord in Nederland 8)

Grtz; Mtbfool
Waarom Racen als je kunt Biken ;-) ;-)
Corratec Fully 650B en Superior 29 er "ride it your way"
jvandijk1962@gmail.com
Bezig met harder te fietsen dan de rest maar dan moet je wel trainen geloof ik

The Boss
Aluminium Racefiets
Fiets: Bijna een Sensa

Bericht door The Boss » zo 13 januari 2013 11:55

Ik ben nog nooit door een Duitser aangesproken dat ik geen bel op m'n fiets heb.. In Nederland gebeurd dat wel regelmatig, soms door scholieren (die 4 breed fietsen) en anders door lui die denken dat vroeger alles beter was.

Wel of geen bel maakt ook niet echt uit in het kader van toerisme of terrorisme. Je kan op 't laatste moment bellen en vervolgens de mensen alsnog van de weg rijden of op tijd iets roepen en rustig passeren. De Nederlandse politie interesseert 't echt niet of je een bel op je fiets hebt zitten, als je je maar normaal en fatsoenlijk gedraagd.

Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Bericht door Evgnt » zo 13 januari 2013 18:02

Ik heb wel een bel, gebruik hem ook erg vaak, werd een beetje moe van elke keer te moeten roepen, een bel is toch wel handig. De meeste mensen gaan dan ook keurig aan de kant. Wel leuk dat mensen zeggen dat een fiets met een bel geen racefiets meer is, maar een powertap/fietscomuter al dan niet met cadansmeter/gps ellende kan allemaal wel. Vreemd hoor.

Chasseur
Driewieler
Fiets: Look

Bericht door Chasseur » zo 13 januari 2013 18:39

Gisteren morgen was wel grappig. Na een lekker rondje nog even door de stad om weer thuis te komen. Oudere dame had in haar eentje hele breedte van het fietspad nodig, Ik heb wel een bel, dus zeker 20 keer gebeld, maar geen enkele reactie, niet helemaal vreemd gezien de grote oorwarmers die te op had. Na het passeren begon ze zelf overdreven te bellen om ons het goede (dus reeds gevolgde) voorbeeld te geven. Ik lach dan maar even vrolijk achterom haal mijn schouders op en hoop dat ze warme oren heeft gehouden.

Mafkees

Bericht door Mafkees » zo 13 januari 2013 19:11

Evgnt schreef: Wel leuk dat mensen zeggen dat een fiets met een bel geen racefiets meer is, maar een powertap/fietscomputer al dan niet met cadansmeter/gps ellende kan allemaal wel. Vreemd hoor.
Ik heb ook geen cadansmeter en/of GPS ellende.
Koelkasten als Edge 800 zijn uit den boze, maar het is eigen aan de tijdgeest alles computergestuurd te willen doen...
Op een ander forum vroeg er iemand naar de ervaringen met een 10"tablet als fietscomputer...
Godzijdank kreeg ie vrijwel geen respons , waarschijnlijk werd de vraag toch nog door de grote meerderheid als absurd ervaren.....

Ontopic:
Zo langzamerhand begint het erop te lijken dat het breeduit in beslag nemen van fiets- of andere paden door hetzij twee fietsers naast elkaar of gewoon gezellig wandelend volk (met hond aan de lijn die uiteraard net iets moet doen zodat de lijn je weg verspert) de standaard aan het worden is.
Ik ben vandaag toch wel een keer of tien door de berm gemoeten omdat men gewoon schijt heeft aan de medemens , overigens geef ik daar toch nog veruit de voorkeur aan boven debiel gebel.
Kan een enigszins geschoold psycholoog dat misschien duiden

Mafkees

Bericht door Mafkees » zo 13 januari 2013 19:27

mtbfool schreef:Ja op deze manier richting mensen die je passeert reageren geeft geen pas.
Ik heb nooit geen moeite met passeren en gun ook een ander de ruimte die ze willen hebben.
Zo ge doet zo ge ontmoet heet een oud spreekwoord in Nederland 8)

Grtz; Mtbfool
Het geheven vingertje regeert weer.
Mensen die gewoon rechtshouden en geen flauwekul debiteren hoef ik ook niet aan te spreken.
Ik wil gewoon een halve meter op links , zelf geef ik veel meer.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 13 januari 2013 19:41

Mafkees schreef:
Ontopic:
Zo langzamerhand begint het erop te lijken dat het breeduit in beslag nemen van fiets- of andere paden door hetzij twee fietsers naast elkaar of gewoon gezellig wandelend volk (met hond aan de lijn die uiteraard net iets moet doen zodat de lijn je weg verspert) de standaard aan het worden is.
Ik ben vandaag toch wel een keer of tien door de berm gemoeten omdat men gewoon schijt heeft aan de medemens , overigens geef ik daar toch nog veruit de voorkeur aan boven debiel gebel.
Kan een enigszins geschoold psycholoog dat misschien duiden
Hoeveel keer had dat niet gehoeven als je gebeld zou hebben . Jij houd je niet aan de wet , de wandelaars/andere fietsers ip ook niet . Dus niet klagen .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » zo 13 januari 2013 20:29

Ik ben dolblij met m'n fietsbel. Mensen gaan aan de kant, ik zeg dank je wel en kan altijd door zonder enige vorm van irritatie.

Overigens een keer een stukje meegefietst met Wout Poels. Die heeft ook een fietsbel, zegt ook altijd dank je wel en toch schijnt hij redelijk te kunnen fietsen.

Wat een gezwets zeg. Mensen vinden het fijner om voor iemand aan de kant te gaan die netjes belt, dan voor iemand die schreeuwend achterop rijdt. Waarom is het dan je eer te na om een bel op je fiets te zetten? Kleine moeite, groot plezier voor anderen.

En Duitsers afbekken... tsja. Dan moet je misschien maar gewoon de hele zomer op je Tacx blijven zitten.
Laatst gewijzigd door GoodRiddance op do 17 januari 2013 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.

MWF

Bericht door MWF » zo 13 januari 2013 20:53

GoodRiddance schreef:Ik ben dolblij met m'n fietsbel. Mensen gaan aan de kant, ik zeg dank je wel en kan altijd door zonder enige vorm van irritant.

Overigens een keer een stukje meegefietst met Wout Poels. Die heeft ook een fietsbel, zegt ook altijd dank je wel en toch schijnt hij redelijk te kunnen fietsen.

Wat een gezwets zeg. Mensen vinden het fijner om voor iemand aan de kant te gaan die netjes belt, dan voor iemand die schreeuwend achterop rijdt. Waarom is het dan je eer te na om een bel op je fiets te zetten? Kleine moeite, groot plezier voor anderen.

En Duitsers afbekken... tsja. Dan moet je misschien maar gewoon de hele zomer op je Tacx blijven zitten.
Helemaal mee eens ; bovendien is mijn ervaring dat je er bij de andere weg- en padengebruikers, die niets moeten hebben van die "wielerterroristen" , heel veel sympathie mee terug wint.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 13 januari 2013 21:17

MWF schreef:
GoodRiddance schreef:Ik ben dolblij met m'n fietsbel. Mensen gaan aan de kant, ik zeg dank je wel en kan altijd door zonder enige vorm van irritant.

Helemaal mee eens ; bovendien is mijn ervaring dat je er bij de andere weg- en padengebruikers, die niets moeten hebben van die "wielerterroristen" , heel veel sympathie mee terug wint.
+1 :oke:
Querer es poder

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » zo 13 januari 2013 22:39

Gebruik sinds 2 jaar een fietsbel, zowel op de wel als in het bos: is een verademing voor jezelf, en ik denk ook voor de medeweggebruikers. Vergelijk het met: er zijn Parkinson-patienten die niet meer kunnen lopen, maar wel nog kunnen fietsen omdat de fietsbeweging er totaal ingesleten is. Zo werkt een fietsbel ook: je belt en zonder dat mensen omkijken gaan ze aan de kant, je groet en passeert, en ieder gaat weer zijns weegs. Fietsbel-geluid en aan de kant gaan is in de nederlandse hersenen ingesleten; kun je gebruik van maken.

Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Bericht door Zeeuw » zo 13 januari 2013 23:08

Marcel3204 schreef:Gebruik sinds 2 jaar een fietsbel, zowel op de wel als in het bos: is een verademing voor jezelf, en ik denk ook voor de medeweggebruikers. Vergelijk het met: er zijn Parkinson-patienten die niet meer kunnen lopen, maar wel nog kunnen fietsen omdat de fietsbeweging er totaal ingesleten is. Zo werkt een fietsbel ook: je belt en zonder dat mensen omkijken gaan ze aan de kant, je groet en passeert, en ieder gaat weer zijns weegs. Fietsbel-geluid en aan de kant gaan is in de nederlandse hersenen ingesleten; kun je gebruik van maken.
Dit is inderdaad in veel gevallen zo ja...maar er zijn ook genoeg mensen die eerst omkijken en als ze zien de je op een wielrenfiets rijdt niet, nauwelijks of zo langzaam als ze kunnen aan de kant gaan. Dat zijn dan de wielren-haters die zo zijn geworden door mensen als Mafkees, die geen bel willen gebruiken en tegen mensen gaan schelden als die er iets van zeggen....

Mafkees

Bericht door Mafkees » ma 14 januari 2013 00:23

Ik breng daar tegenin dat ik nooit iemand hinder, maar regelmatig wordt gehinderd.
Ik ben dus geen terrorist, maar slachtoffer van E-bike piloten, egoistische wandelaars en andere representanten van de houding "ik loop/fiets hier en jij bekijkt het maar"

Mafkees

Bericht door Mafkees » ma 14 januari 2013 00:28

[quote="GoodRiddance"
1-Wat een gezwets zeg. Mensen vinden het fijner om voor iemand aan de kant te gaan die netjes belt, dan voor iemand die schreeuwend achterop rijdt. Waarom is het dan je eer te na om een bel op je fiets te zetten? Kleine moeite, groot plezier voor anderen.

2-En Duitsers afbekken... tsja. Dan moet je misschien maar gewoon de hele zomer op je Tacx blijven zitten.[/quote]

1-Ik schreeuw nooit , vermijd zoveel mogelijk verbaal contact met medeweggebruikers, het enige dat ik wil is een bescheiden doorgang.

2-Ik heb geen Tacx, dat heeft met fietsen niks te maken.

Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Bericht door Zeeuw » ma 14 januari 2013 03:07

Mafkees schreef:1-Ik schreeuw nooit , vermijd zoveel mogelijk verbaal contact met medeweggebruikers, het enige dat ik wil is een bescheiden doorgang.
Een beetje een asociale gedachte vind ik dat. Wat is er op tegen om even te bellen als je ergens langs wilt. Dan krijg je die bescheiden doorgang in de meeste gevallen makkelijker dan wanneer je een schreeuw geeft, of zoals jij (Mafkees) zoveel mogelijk verbaal contact vermijd.
Als je dan zo contactgestoord bent, moet je ergens gaan wonen en fietsen waar niemand anders in de wijde omtrek te vinden is. Dan heb je je "bescheiden" doorgang en hoef je met niemand verbaal te communiceren.
Aangezien we met veel mensen in dit kleine landje wonen, moeten we gewoon met elkaar rekening houden. Daar hoort dan ook bij dat je moet communiceren om iets voor elkaar te krijgen. Op de fiets hebben ze daar een bel voor uitgevonden. Reuzemakkelijk zo'n ding, kost bijna niks, kost geen moeite om te gebruiken en als je daardoor bereikt wat je wilt bereiken (een bescheiden doorgang) is toch iedereen blij....

Plaats reactie