Transfers voor komend seizoen

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja

Re: Transfers voor komend seizoen

Bericht door Geer » do 13 september 2012 08:08

En hopelijk mag ie mee naar de tour, krijgen we tenminste af en toe een leuk interview! :oke: :oke:

(en met Blijlevens komt er ook al meer leven in de brouwerij!!)

Nu Knebel nog weg?
Biologisch

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 13 september 2012 20:09

Rabobank haalt Wagner en Tanner

Rabobank heeft voor volgend seizoen twee nieuwe wielrenners vastgelegd. Robert Wagner uit Duitsland en de Australiër David Tanner komen de bankiersploeg versterken, meldt Rabobank donderdag. De coureurs zijn vooral gehaald om de sprinttrein, die Theo Bos en Mark Renshaw aan zeges moet helpen, een impuls te geven.

De 29-jarige Wagner is bekend met Nederland. Hij heeft een Nederlandse vrouw, spreekt de taal en reed bij Skil-Shimano al eens in Nederlandse dienst. Wagner werkte bij Skil samen met Merijn Zeeman, die bij Rabo verantwoordelijk wordt voor de coaching en scouting. Hij reed de afgelopen twee jaar bij Radioshack-Nissan.

Wagner schikt zich in een dienende rol. "Ik weet wat ik kan, ik ben van nature meer een helper", zegt hij. "Kijk, ik heb Theo wel eens geklopt. Alleen dat was op een van de twee of drie dagen in een jaar dat het bij mij allemaal klopt."

Tanner komt over van Saxo Bank. Hij kan ook goed uit de voeten in de Ardense klassiekers, maar is vooral gehaald ter ondersteuning van de sprinttrein. "Bij Saxo Bank heb ik die rol in de lead-out al ingevuld voor Baden Cooke, Juan José Haedo en Jonathan Cantwell. Het is mooi om dat naar een hoger plan te tillen."
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Geer
Carbon Racefiets

Bericht door Geer » vr 14 september 2012 08:54

who cares schreef:
Rabobank haalt Wagner en Tanner

Rabobank heeft voor volgend seizoen twee nieuwe wielrenners vastgelegd. Robert Wagner uit Duitsland en de Australiër David Tanner komen de bankiersploeg versterken, meldt Rabobank donderdag. De coureurs zijn vooral gehaald om de sprinttrein, die Theo Bos en Mark Renshaw aan zeges moet helpen, een impuls te geven.

De 29-jarige Wagner is bekend met Nederland. Hij heeft een Nederlandse vrouw, spreekt de taal en reed bij Skil-Shimano al eens in Nederlandse dienst. Wagner werkte bij Skil samen met Merijn Zeeman, die bij Rabo verantwoordelijk wordt voor de coaching en scouting. Hij reed de afgelopen twee jaar bij Radioshack-Nissan.

Wagner schikt zich in een dienende rol. "Ik weet wat ik kan, ik ben van nature meer een helper", zegt hij. "Kijk, ik heb Theo wel eens geklopt. Alleen dat was op een van de twee of drie dagen in een jaar dat het bij mij allemaal klopt."

Tanner komt over van Saxo Bank. Hij kan ook goed uit de voeten in de Ardense klassiekers, maar is vooral gehaald ter ondersteuning van de sprinttrein. "Bij Saxo Bank heb ik die rol in de lead-out al ingevuld voor Baden Cooke, Juan José Haedo en Jonathan Cantwell. Het is mooi om dat naar een hoger plan te tillen."
Wagner zat al langer in de lucht, Tanner is verrassend. Ben benieuwd wat hij beter kan dan een van Emden of van winden.
Biologisch

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 14 september 2012 09:00

Geer schreef: Wagner zat al langer in de lucht, Tanner is verrassend. Ben benieuwd wat hij beter kan dan een van Emden of van winden.
Tanner rijdt in ieder geval het WK voor Australie. zal niet voor niks zijn.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Geer
Carbon Racefiets

Bericht door Geer » za 15 september 2012 09:14

Thierry le Brun schreef:
Geer schreef: Wagner zat al langer in de lucht, Tanner is verrassend. Ben benieuwd wat hij beter kan dan een van Emden of van winden.
Tanner rijdt in ieder geval het WK voor Australie. zal niet voor niks zijn.
Mathews rijdt ook het WK en die kon mij de afgelopen weken ook niet overtuigen! Maar goed, ik ben alleen benieuwd naar Tanner. Was ook beetje de keus van Renshaw en Brown heb ik begrepen.

Vandaag Vanmarcke naar Rabo? Blij dat Breschel weg gaat, die was toch bijna de slechtste rabo dit seizoen, en dan is het echt triest! En dat voor 8 ton per jaar. Sep Vanmarcke zou dan ook weer 8 ton gaan verdienen bij Rabo, wat ik wel weer een bak vol geld vind voor een broekie die eigenlijk 'alleen' in de Omloop heel, heel goed was.
En heeft Goos al een prof contract gekregen?

Onze vakantiebroeders zoeken een ronde renner, weer. Purito wil weg dus 1 plus 1 is...nou ja, geen Vacance in iedergeval. Volgens mij moet Mollema zijn heil eens ergens anders gaan zoeken...
Biologisch

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » do 20 september 2012 20:06

Larsson alweer weg bij Vacansoleil
Gustav Larsson vertrekt al na een jaar weer bij Vacansoleil-DCM. De tijdrijder uit Zweden rijdt volgend seizoen voor de nieuwe Zwitserse procontinentalploeg IAM Cycling.

De 32-jarige coureur won dit jaar de proloog van Parijs-Nice en reed de Giro en de Tour, maar kon daar geen potten breken. De Zweed treft bij zijn nieuwe werkgever gelouterde renners als zijn landgenoot Thomas Löfkvist en de Australiër Heinrich Haussler.

Afbeelding

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 24 september 2012 17:10

Fietsenmaker Merida nieuwe cosponsor Lampre
Fietsenfabrikant Merida is vanaf volgend seizoen de nieuwe cosponsor van wielerploeg Lampre. Dat heeft het Taiwanese bedrijf bekendgemaakt. Het volgt ook Willier op als fietsenleverancier van de Italiaanse formatie. De huidige cosponsor van Lampre, ISD, stopt aan het eind van dit seizoen.

Dat Merida zou toetreden tot het wielerpeloton werd vorige maand al bekend. Het merk, dat vooral bekend is uit het mountainbikecircuit, is niet de eerste fietsenfabrikant die zich als sponsor aan een World Tour ploeg verbindt. Volgend seizoen zijn fietsproducenten BMC en Cannondale als hoofdsponsor aan een ploeg verbonden en prijkt Trek als cosponsor op het shirt van de Amerikaanse Radioshack formatie.

Afbeelding

Geer
Carbon Racefiets

Bericht door Geer » do 25 oktober 2012 12:00

Richard Plugge ‏@RichardPlugge schreef:

Sep Vanmarcke tekent voor 2 jaar bij Rabo Wielerploegen BV. Vanmarcke heeft vertrouwen in de ploeg
En ik schreef eerder dat Knebel dan maar weg moest; maar nu het echt stop, vind ik het toch wel jammer. Ik ben echt heel erg benieuwd wie de opvolgend eind verantwoordelijke wordt van de ploeg.

Met Vanmarcke in de gelederen hebben ze wel een leuke knecht voor Lars Boom :D :D
Biologisch

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » do 25 oktober 2012 12:06

Ik ben bang dat hij niet meer blijkt te zijn dan een 1-month-fly.

Geer
Carbon Racefiets

Bericht door Geer » do 25 oktober 2012 12:25

Peter schreef:Ik ben bang dat hij niet meer blijkt te zijn dan een 1-month-fly.
Doet ie dan goed, naar verluid voor 8 ton per jaar naar Rabo gegaan.
Biologisch

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » do 25 oktober 2012 19:38

Argos contracteert negen renners
Argos-Shimano heeft zijn selectie voor volgend seizoen met negen renners versterkt. Dat maakte de wielerformatie donderdag bekend. Reinardt Janse van Rensburg is de opvallendste nieuweling bij de ploeg van manager Iwan Spekenbrink. De 23-jarige Zuid-Afrikaan won dit seizoen negentien koersen, waaronder de Ronde van Zeeland waar hij Lars Boom versloeg.

Andere nieuwelingen in de ploeg zijn de Fransman Warren Barguil, de Canadees François Parisien, de Sloveen Luka Mezgec, de Oostenrijker Georg Preidler, de Australiër Will Clarke, de Amerikaan Tom Peterson, de Duitser Nikias Arndt en de Zweed Jonas Ahlstrand. Daarmee is de selectie van de ploeg voor volgend jaar compleet.

Argos-Shimano neemt afscheid van de Japanner Yukihiro Doi. Eerder besloot de Nederlandse formatie al de contracten van Ronan van Zandbeek en van de Fransen Thomas Bonnin en Alexandre Geniez niet te verlengen. Ook de Duitsers Dominic Klemme en Roger Kluge mogen vertrekken.

Afbeelding

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » vr 18 januari 2013 12:23

Ook in het cyclo/granfondowereldje de nodige verschuivingen:
http://sport.be.msn.com/cycling/nl/nieu ... _ID=626331

De zinsnede 'Op het moment dat de twee grote Belgische teams uit het cyclosportievenpeloton lijken te verdwijnen' zonder verdere toelichting (welke dan?) roept bij mij wel vragen op. Weet iemand hier meer van?
It never gets easier, you just go faster.

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » di 22 januari 2013 11:37

El Escalador schreef:Ook in het cyclo/granfondowereldje de nodige verschuivingen:
http://sport.be.msn.com/cycling/nl/nieu ... _ID=626331

De zinsnede 'Op het moment dat de twee grote Belgische teams uit het cyclosportievenpeloton lijken te verdwijnen' zonder verdere toelichting (welke dan?) roept bij mij wel vragen op. Weet iemand hier meer van?
Mijn vraag is inmiddels beantwoord door Cyclobenelux: check
It never gets easier, you just go faster.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » wo 10 juli 2013 07:03

Ten Dam naar Argos?

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... -Dam.dhtml

Hij zou er goed passen qua uitstraling en sfeer maar ik betwijfel of hij goed genoeg is voor kopman in een grote ronde

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » wo 10 juli 2013 10:17

Eric schreef:Ten Dam naar Argos?

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... -Dam.dhtml

Hij zou er goed passen qua uitstraling en sfeer maar ik betwijfel of hij goed genoeg is voor kopman in een grote ronde
Voor winst zal hij niet goed genoeg zijn maar LtD werd vorig jaar al 8e in de Vuelta, eens kijken waar hij deze Tour eindigd.

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » wo 10 juli 2013 12:43

Ten Dam lijkt me echter wel iemand die beter gedijt als schaduwkopman (achter Gesink in die Vuelta, achter Mollema in deze Tour) dan als absoluut speerpunt van een ploeg die bovendien helemaal (nog?) niemand heeft om hem in het gebergte bij te staan. Ik heb ook niet de indruk dat Ten Dam graag bij Belkin weg wil, die heeft het daar volgens mij prima naar z'n zin.

Daarnaast zou ik het ook een rare move vinden van Argos om nu ineens een klassementsrenner te willen halen, nadat ze al die jaren zo veel in hun sprinttrein geïnvesteerd hebben. Ik snap dat de ploegleiding het misschien niet leuk vindt dat de ploeg in de bergritten zelfs niet iemand heeft die met een lange vlucht mee zou kunnen gaan, maar ik denk niet dat één klassementsrenner halen nu echt de oplossing is. Zeker niet omdat Ten Dam met z'n 33 jaar toch bezwaarlijk een toekomstinvestering te noemen is.
Argos' beste renner in het klassement is op dit moment Tom Dumoulin, die staat 60e. Verder alleen Geschke (91e) in de top-100, en 4 renners van Argos bij de onderste 15 in het klassement. Als ze daadwerkelijk iets in het klassement willen betekenen, zal toch de structuur van de tourploeg een beetje daaraan aangepast moeten worden. Maar ook buiten de tourploeg zie ik in de Argos-selectie maar weinig renners die in de bergritten van de Tour iets te zoeken hebben.

Maar goed, we'll see :)

Geer
Carbon Racefiets

Bericht door Geer » wo 10 juli 2013 13:44

plus 1 Kai!

Overigens staat Ten Dam ook in de belangstelling van Sky! Dat is dan wel weer logisch. Sky heeft wel een probleem. Vorig jaar waren Rogers, Porte en Froome nog de super knechten. Nu...niemand.
Biologisch

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 10 juli 2013 14:11

Geer schreef:plus 1 Kai!

Overigens staat Ten Dam ook in de belangstelling van Sky! Dat is dan wel weer logisch. Sky heeft wel een probleem. Vorig jaar waren Rogers, Porte en Froome nog de super knechten. Nu...niemand.
ook LTD is een beroepsrenner. Gaat uiteindelijk ook om de centen en niet alleen om wel/niet sportieve verbetering.

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » wo 10 juli 2013 14:15

Renshaw naar Omega Pharma-Quick Step. Daar hebben ze ook een hoop lol aan beleefd. http://nos.nl/artikel/527893-renshaw-he ... ndish.html

MWF

Bericht door MWF » wo 10 juli 2013 14:37

Rob T schreef:

ook LTD is een beroepsrenner. Gaat uiteindelijk ook om de centen en niet alleen om wel/niet sportieve verbetering.
Het gaat bij beroepsrenners niet "ook" om de centen maar vooral om de centen.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 10 juli 2013 14:41

Ace schreef:Renshaw naar Omega Pharma-Quick Step. Daar hebben ze ook een hoop lol aan beleefd. http://nos.nl/artikel/527893-renshaw-he ... ndish.html
Tja als je geen sprinter hebt waar je in de grote koersen de sprint voor moet aantrekken, dan heb je niet veel te doen.

Voor kermiskoersen heb je geen Renshaw nodig voor aantrekken van de sprint.

Menchov
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Focus Cayo Evo 3.0

Bericht door Menchov » wo 10 juli 2013 15:29

MWF schreef:
Rob T schreef:

Het gaat bij beroepsrenners niet "ook" om de centen maar vooral om de centen.
Het zou wel zonde zijn om nu net op het moment dat hij zich aan het ontpoppen is als topper, terug te stappen naar een rol zoals bij Sky. Maar goed, wel al 33 en dan is het mooi om nog wat extra centen op te halen.

The Boss
Aluminium Racefiets
Fiets: Bijna een Sensa

Bericht door The Boss » wo 10 juli 2013 18:24

Aan alleen centen heb je ook niets, zie bijv Gert Steegmans en z'n Russische avontuurtje.

MWF

Bericht door MWF » wo 10 juli 2013 18:30

The Boss schreef:Aan alleen centen heb je ook niets, zie bijv Gert Steegmans en z'n Russische avontuurtje.
Als je bedoelt dat als ze centen beloven en niet betalen dan geef ik je gelijk maar als hij zijn geld heeft ontvangen dan zal hij geen spijt hebben van dat avontuurtje. Hij woont net als veel anderen niet in Monaco omdat hij daar beter kan trainen.

Ace
Carbon Racefiets

Bericht door Ace » wo 10 juli 2013 20:50

Rob T schreef:
Ace schreef:Renshaw naar Omega Pharma-Quick Step. Daar hebben ze ook een hoop lol aan beleefd. http://nos.nl/artikel/527893-renshaw-he ... ndish.html
Tja als je geen sprinter hebt waar je in de grote koersen de sprint voor moet aantrekken, dan heb je niet veel te doen.

Voor kermiskoersen heb je geen Renshaw nodig voor aantrekken van de sprint.
Precies, maar ze hadden er denk ik toch meer van verwacht. Niet perse als lead-out voor Bos, maar wellicht als man die zelf voor mooie overwinningen kon zorgen? Anyway, lijkt me prima dat die jongen weer gaat doen waar ie goed in is: Cav lanceren.

Plaats reactie