Profwielrennen 2020: nieuws en uitslagen

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Re: Profwielrennen 2020: nieuws en uitslagen

Bericht door Jan Willem » zo 09 augustus 2020 20:51

Bas schreef:
zo 09 augustus 2020 19:01
who cares schreef:
za 08 augustus 2020 20:21
Bas schreef:
za 08 augustus 2020 12:13

+1 Aan beide kanten staan hekken, dus zo redenerend als who cares kun je nooit de sprint aangaan wanneer er iemand voor je rijdt :roll:
Sorry Bas, maar DG rijdt iets meer aan de kant dan waar FJ langs wil. Voor ons gezien LINKS , voor ons gezien rechts was veel meer plaats,

Op 100 mtr voor de finish +/- 11 sec in het filmpje : https://youtu.be/a4oe9TAYVYA?t=11
Zet het filmpje eens stil op 18 sec. Daar zit Fabio al naast Dylan. Op dat moment rijdt Dylan zo'n 3 meter van de hekken. Daar kunnen nog 3 man naast elkaar rijden (tussen Dylan en de hekken). Maar jij beweert dat Fabio dat niet moet doen want te weinig ruimte?

Als Fabio de andere kant had gekozen had Dylan 'm daar ongetwijfeld klem gereden
stilzetten heeft niet zoveel zin. Ze gaan ruim 80km/h heb ik van horen zeggen. Iedereen die zelf wel eens een sprint heeft gereden weet hoe moeilijk het is je route te kiezen. Het is gaat in de praktijk wat anders dan vanaf de bank. Conclusie is vrij simpel
- afzetting deugde niet
- Dylan ging in de fout
- Aanmkomst was (te?) gevaarlijk

Als de UCI nou eens kritisch op zichzelf was en consequent was met straffen....

Wellicht krijgen we dan een generatie sprinters die niet opgroeit met de verkeerde voorbeelden

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 09 augustus 2020 20:57

Iemand toevallig gezien wat er direct achter de hekken was?

Spoorrails en betonblokken...
Ik ga het filmpje niet opzoeken maar het beeld is er
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 09 augustus 2020 21:32

Ik ben een fan van massasprints, en sprinters. En vooral van Marcel Kittel.

Als iedereen zou sprinten zoals hij deed, zouden er veel minder valpartijen zijn. Gewoon recht vooruit.

https://www.youtube.com/watch?v=8Ux6G1mx7YU

Zie dit filmpje van een aantal van zijn winnende sprints. Nooit gooit hij het gat links of rechts van hem dicht. En je ziet hier ook geen valpartijen of hachelijke situaties.

Lees dat men vindt dat Fabio had kunnen remmen, wachten, andere kant kiezen, niet sprinten.
Lees dat hekken beter hadden gekund, aangesloten hadden moeten zijn, steviger.

Lees dat er vaker zo gesprint wordt, zonder (echte) bestraffingen, dus het is algemeen aanvaard.

De UCI had al jaren geleden moeten ingrijpen. Gewoon hard straffen als je niet correct sprint. Uitsluiting voor rest van seizoen, moet je eens opletten hoe snel men netjes sprint.

Feit is dat Fabio in een gat sprong dat meer dan voldoende groot was om netjes de strijd met Dylan aan te gaan.
Feit is dat Dylan het gat dichtgooide zelfs met gebruik van zijn elleboog.

Dat er in dit soort situaties meestal alleen maar wat schaafwonden zijn, doet niets af aan de discussie of Dylan wel of niet verantwoordelijk is voor de gevolgen van zijn actie.

Laten we hopen dat Fabio er weer snel boven op komt, en dat we weer van hem kunnen genieten in de koers.

Laten we hopen dat we Dylan ook weer terug zien in de koers, en weer van hem kunnen genieten.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 09 augustus 2020 21:58

Bas schreef:
who cares schreef:
Bas schreef:
za 08 augustus 2020 12:13

+1 Aan beide kanten staan hekken, dus zo redenerend als who cares kun je nooit de sprint aangaan wanneer er iemand voor je rijdt :roll:
Sorry Bas, maar DG rijdt iets meer aan de kant dan waar FJ langs wil. Voor ons gezien LINKS , voor ons gezien rechts was veel meer plaats,

Op 100 mtr voor de finish +/- 11 sec in het filmpje : https://youtu.be/a4oe9TAYVYA?t=11
Zet het filmpje eens stil op 18 sec. Daar zit Fabio al naast Dylan. Op dat moment rijdt Dylan zo'n 3 meter van de hekken. Daar kunnen nog 3 man naast elkaar rijden (tussen Dylan en de hekken). Maar jij beweert dat Fabio dat niet moet doen want te weinig ruimte?

Als Fabio de andere kant had gekozen had Dylan 'm daar ongetwijfeld klem gereden

Dan bekijk het filmpje vanaf 1:02 min , visie van boven en achteren. Je ziet vanaf daar al dat het tussen die 2 gaat. Op 1:13 min gaat bij Fabio de DRS open en zet hij aan . Als hij daar voor andere kant kiest ,hij zonder veel moeite Dylan met een fietslengte verslaat , dat gat had Dylan nooit dicht kunnen kwakken.
Nou zou FJ ook hebben gewonnen , over die kant, als DG rechtdoor had gesprint.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » zo 09 augustus 2020 22:38

Rob T schreef:
zo 09 augustus 2020 21:32
Dat er in dit soort situaties meestal alleen maar wat schaafwonden zijn, doet niets af aan de discussie of Dylan wel of niet verantwoordelijk is voor de gevolgen van zijn actie.
dat hangt er vanaf of die extra schade door de hekken komt of niet.

Dat Dylan fout zit, ontkent eigenlijk niemand. Of de gevolgen ook 100% op zijn conto geschreven moeten worden, dáár zet ik wel vraagtekens bij.

En ook: als Dylan gestraft wordt voor zijn fout (wat logisch zou zijn), doe dat dan consequent met alle sprinters die een gat dicht gooien.
Laten we hopen dat Fabio er weer snel boven op komt, en dat we weer van hem kunnen genieten in de koers.

Laten we hopen dat we Dylan ook weer terug zien in de koers, en weer van hem kunnen genieten.
juist. Dat hoop ik ook.

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » ma 10 augustus 2020 07:10

Rob T schreef:
zo 09 augustus 2020 21:32
(...)
De UCI had al jaren geleden moeten ingrijpen. Gewoon hard straffen als je niet correct sprint. Uitsluiting voor rest van seizoen, moet je eens opletten hoe snel men netjes sprint.

Feit is dat Fabio in een gat sprong dat meer dan voldoende groot was om netjes de strijd met Dylan aan te gaan.
Feit is dat Dylan het gat dichtgooide zelfs met gebruik van zijn elleboog.

+1. Ik las op het Fiets forum een reactie van ene Alien die zó de spijker op de kop is dat ik (een deel) hier citeer:

"Hier was naar mijn inschatting zeker sprake van opzet. Niet om iemand het ziekenhuis in te rijden, maar wel om iemand min of meer voor de keus te stellen: in de remmen of tegen het asfalt. En, niet onbelangrijk: mijns inziens in de wetenschap, dat als de barrière goed gewerkt had, en de gevolgen minder dramatisch hadden uitgepakt, er nagenoeg geen vuiltje aan de lucht was geweest. En precies dát moet je bestrijden, door dit soort gedrag, ongeacht de gevolgen, zéér zwaar te bestraffen.
Als Groenewegen daar had gereden met in zijn achterhoofd, “ik kan de deur dichtgooien, maar dan lig ik uit de Ronde, ook als we allebei ongeschonden de streep halen,” denk ik dat-ie zich héél anders had gedragen."

Ik besef dat in dit citaat wordt betoogd dat gevolgen geen rol spelen bij de strafmaat, iets dat ik in mijn eerdere reacties juist weersprak. Maar met de uitleg in het citaat kan ik me er in vinden. Zoals Rob schrijft, de UCI had het nooit zover mogen laten komen door in al die gevallen in het verleden, ook waarbij de gevolgen beperkt of nihil waren, sprinters die van hun lijn afwijken en daarmee duidelijk andere sprinters hinderen hard te bestraffen. Niet met slechts een geldboete of aangepaste dagklassering, maar hup uit de ronde en een periode schorsing. Met een dergelijke harde aanpak had dit vreselijke ongeluk niet plaatsgevonden is mijn overtuiging. En had er ook niemand iets gezegd over de boarding in Katowice.

Terecht merkt Rob op dat er sprinters zijn die wél netjes sprinten. Die hebben die strenge aanpak dan ook niet nodig, anderen wel helaas.
T = 148

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 10 augustus 2020 07:52

En toch was en is dit al jarenlang onderdeel van het spelletje. Hoe vaak ik, met name de door velen bejubelden heren Wuyts, de Cauwer, Hereygers, niet tijdens een uitzending bewonderd heb horen zeggen dat iemand ' professioneel de deur dicht deed' of andersom, renners die tweede werden, zelfs verweten 'te braaf te zijn' in de sprint want anders had de ander er nooit langs gekund. En dat was dus zowel weg als cross.

Dit was er duidelijk over en dat zal terecht bestraft moeten worden maar je gaat dit never nooit niet uitbannen. Of je moet elke sprint dood analyseren zoals de var doet met het voetbal. Veel succes. Rustig 10e worden in de sprint en uiteindelijk gewoon de winnaar worden

O ja, laat de organisaties ook verplicht een rechte laatste rechte lijn neerleggen en niet zoals bijv de Scheldeprijs en de jaarlijkse kamikaze aankomst in Ardooie. En zo zijn er veeel meer.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 10 augustus 2020 09:16

Thierry le Brun schreef:
ma 10 augustus 2020 07:52
En toch was en is dit al jarenlang onderdeel van het spelletje. Hoe vaak ik, met name de door velen bejubelden heren Wuyts, de Cauwer, Hereygers, niet tijdens een uitzending bewonderd heb horen zeggen dat iemand ' professioneel de deur dicht deed' of andersom, renners die tweede werden, zelfs verweten 'te braaf te zijn' in de sprint want anders had de ander er nooit langs gekund. En dat was dus zowel weg als cross.

Dit was er duidelijk over en dat zal terecht bestraft moeten worden maar je gaat dit never nooit niet uitbannen. Of je moet elke sprint dood analyseren zoals de var doet met het voetbal. Veel succes. Rustig 10e worden in de sprint en uiteindelijk gewoon de winnaar worden

O ja, laat de organisaties ook verplicht een rechte laatste rechte lijn neerleggen en niet zoals bijv de Scheldeprijs en de jaarlijkse kamikaze aankomst in Ardooie. En zo zijn er veeel meer.
mee eens, maar de UCI moet dan wel consequent zijn en bij "er over" telkens dezelfde straf. Ongeacht koers en renner. En de UCI en consequent gaat niet echt samen :-?

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » ma 10 augustus 2020 09:23

who cares schreef:
zo 09 augustus 2020 21:58
Bas schreef:
who cares schreef:

Dan bekijk het filmpje vanaf 1:02 min , visie van boven en achteren. Je ziet vanaf daar al dat het tussen die 2 gaat. Op 1:13 min gaat bij Fabio de DRS open en zet hij aan . Als hij daar voor andere kant kiest ,hij zonder veel moeite Dylan met een fietslengte verslaat , dat gat had Dylan nooit dicht kunnen kwakken.
Nou zou FJ ook hebben gewonnen , over die kant, als DG rechtdoor had gesprint.
hij kan daar niet meer voor de andere kant kiezen. Zijn voorwiel zit al naast het achterwiel van Dylan. Dan moet hij eerst snelheid verliezen. En bovendien is dit een vertraagde weergave. Rij zelf maar eens een sprint. Dan besef je hoe moeilijk het is om je gekozen lijn te wijzigen. Vanaf de bank lijkt het zo makkelijk. Je kan echt niet zeggen dat Fabio hier iets aan zichzelf te wijten heeft.

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » ma 10 augustus 2020 22:03

Thierry le Brun schreef:
ma 10 augustus 2020 07:52

Dit was er duidelijk over en dat zal terecht bestraft moeten worden maar je gaat dit never nooit niet uitbannen. Of je moet elke sprint dood analyseren zoals de var doet met het voetbal. Veel succes. (...)
Mijn allereerste kennismaking met de VAR was geen fijne. Het was op een mooie zomeravond in augustus 2017. Mijn club speelde voor de Johan Cruijff Schaal tegen Vitesse, in De Kuip en de tweede helft was nog jong, bij een 1-0 voorsprong voor ons. Ik zat in het stadion en het publiek in het stadion (mezelf incluis) dacht dat het allereerste VAR moment in het betaalde voetbal in Nederland ging over de 2-0 van Feyenoord (wel/niet buitenspel) die zojuist was gevallen. Na het bekijken van de beelden floot de scheids van dienst en wees met zijn vinger naar waar wij in het stadion dachten de middenstip. Een groot gejuich, 2-0, wedstrijd beslist. In werkelijkheid wees hij naar de stip in het strafschopgebied van Feyenoord :shock: . Even later scoorde Büttner vanaf de stip de gelijkmaker voor Vitesse, 1-1. Au.

Sindsdien heb ik als voetballiefhebber al vele VAR-momenten gezien. De VAR is niet perfect. Er blijven interpretatie-kwesties en (dus) verschillen tussen scheidsrechters. Supporters van Manchester City zullen het met me eens zijn en verketteren de VAR. Kijk de beelden van de returnwedstrijd in de kwartfinale Champions League tussen ManCity (thuisspelend) en Tottenham in voorjaar 2019 nog maar eens terug en je begrijpt het, zelden zoveel genadeloze emoties bij elkaar gezien. Maar ik vind al met al de VAR een absolute aanwinst. Excessen, zoals doelpunten met (soms meters) buitenspel, opzichtige handsballen en overtredingen die aan doelpunten voorafgaan haalt de VAR er allemaal feilloos uit, met tot gevolg dat sprake is van een eerlijkere beslissing. Is dat funest voor de sfeer in het stadion? Misschien. Het spontane juichen is risicovol, ik ben er pas gerust op als ik heb gezien wat de scheidsrechter doet na een goal voordat ik me helemaal aan vreugde emoties overgeef.
Maar als ik moet kiezen tussen (1) grove blunders die de arbitrage maakt (het zijn ook maar mensen) met gevolgen want zonder VAR correctie en
(2) de VAR-correctie met als "prijs" dat de directe emotie na een goal zou kunnen worden gecorrigeerd, dan kies ik op zeker voor het laatste. Dat er altijd grijze gevallen zullen blijven (misschien wel vijftig tinten) voorkom je met een VAR ook niet. Discussies over VAR beslissingen zullen er dan ook altijd blijven. Maar de overduidelijke onterechte goals haalt de VAR er nu gelukkig allemaal uit. Dat de TV-kijker dit eerder snapt / hier eerder of meer begrip voor kan opbrengen dan de mensen in het stadion valt op te lossen, door de beelden op grote schermen in het stadion ook te tonen. De VAR is er nog niet zo lang, het blijft nog even wennen. Maar dat komt goed.

Ik vergelijk het met de hawk-eye in het tennis. Een absolute, absolute aanwinst: Beide spelers krijgen, ik dacht drie, mogelijkheden om de Hawk Eye in te roepen als zij denken dat een lijnrechter een verkeerde beslissing heeft genomen in hun nadeel. Met tot gevolg dat uit de Hawk Eye simulatie het eventuele menselijke falen van de lijnrechter wordt gecorrigeerd. Zit de speler er drie keer naast, heeft hij daarna geen mogelijkheid meer om Hawk Eye in te roepen. Echt een geweldige technologie die eerlijkere resultaten bevorderd, wat wil je nog meer?

Kom dus maar op met die VAR in het wielrennen zou ik zeggen! (volgens mij is hij er al overigens, maar blijft dit voor het grote publiek verborgen en is het een achterkamertjes check). De stelling van Jerry dat het onderdeel is van het spelletje snap ik wel, maar ben ik pertinent tegen. Het hoort er NIET bij en moet worden uitgebannen. Of het daadwerkelijk gaat gebeuren betwijfel ik. Er is volgens mij geen sport ter wereld die zó stuurloos is qua organisatie en met zó'n betreurenswaardige wereldbond als de wielersport.

Ervaren sprinters kunnen echt wel rechtdoor sprinten als het moet, daar ben ik van overtuigd. En dat gaan ze ook doen als van de lijn afwijken, ellebogen, etc. goed en hard wordt aangepakt.

PS: Op die zomeravond in augustus 2017 kwam alles goed: het bleef na 120 minuten voetballen 1-1, maar we wonnen de Johan Cruijff Schaal uiteindelijk na strafschoppen.
T = 148

Proeme

Bericht door Proeme » ma 10 augustus 2020 23:38

Ariën schreef:
ma 10 augustus 2020 22:03
Het spontane juichen is risicovol
mag voorlopig toch niet

Dat streng aanpakken werkt klopt wel. Kijk naar rugby. Super faire sport. Respect voor elkaar én voor de scheids. En heb je dat niet? Dan ga je maar 10(?) minuutjes op de tribune zitten. Maar dat is bijna nooit nodig. Fair Play en respect is daar gewoon normaal.

In het voetbal zouden ze harder op moeten treden tegen schwalbes (dat kan nu met de VAR!), tegen aanstellerij en tegen commentaar op de leiding.
Ik kijk liever mannenvoetbal (want hoger niveau) dan vrouwenvoetbal, maar de Oranjedames zijn toch ook echt leuk. 1 van de dingen die ik in vrouwenvoetbal meer waardeer is dat die vrouwen tenminste kerels zijn. Amper gemekker bij de scheids. Krijgen ze een beuk, dan staan ze meteen weer op. De mannen zijn soms net baby's.

Goed, we dwalen af.

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » di 11 augustus 2020 06:47

Dat maakt wielrennen nou net zo prettig als sport: er wordt zelden gemekkerd en gemopperd op collega’s. Helaas steekt zo nu en dan een egoistisch Vlaams ventieltrekkertje op twitter van leer omdat hij de wereld alleen in euro’s kan zien. De menselijke maat is bij Lefevere overigens nooit een deugd gebleken.

Proeme

Bericht door Proeme » di 11 augustus 2020 08:14

DeRosa schreef:
di 11 augustus 2020 06:47
Dat maakt wielrennen nou net zo prettig als sport: er wordt zelden gemekkerd en gemopperd op collega’s.
true

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » di 11 augustus 2020 19:49

De VAR in het voetbal vind ik echt een miskleun van de eerste orde. Dezelfde oneerlijkheid (alle kanten op, niet specifiek tegen een club ofzo) maar nu gelegitimeerd van achter een schermpje, vreselijk. Ze zouden het beter kunnen inzetten zoals de videoref in het hockey bijvoorbeeld. Wat Proeme zegt mbt rugby is helemaal waar, daar is het gewoon accepteren en klaar. Maar die cultuuromslag gaat het voetbal nooit beleven, dat zie ik gewoon niet gebeuren.

In feite bestaat er nu toch al een VAR bij het wielrennen? Renners kunnen gediskwalificeerd worden na bestuderen van de beelden, al gebeurt dat niet vaak. Het is ook over het algemeen vrij fair hoe het er aan toe gaat (op het oog) Maar hoe groter de belangen, hoe meer druk op de renners, etc. Gelukkig zijn er niet heel veel valpartijen in sprints, wel in de aanloop daarnaartoe overigens. Maar een oplossing zou ik zo 123 ook niet weten, het blijft een spektakel om te zien ook omdat het gevaarlijk is. De meeste professionele sporten zijn niet zonder gevaar. Voor nu hoop ik gewoon dat zowel Fabio als Dylan weer op niveau kunnen sprinten binnen afzienbare tijd, want twee Nederlandse sprinters van wereldklasse hebben we al echt heel lang niet gehad!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » do 13 augustus 2020 15:44

Ondertussen fietsen ze bij Jumbo Visma nog steeds iedereen naar huis, zo ik in de Dauphiné
Be someone who makes you happy.

Proeme

Bericht door Proeme » do 13 augustus 2020 15:53

Harm Jan schreef:
do 13 augustus 2020 15:44
Ondertussen fietsen ze bij Jumbo Visma nog steeds iedereen naar huis, zo ik in de Dauphiné
pieken ze te vroeg of gaan ze het hele seizoen domineren?

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 13 augustus 2020 16:09

Proeme schreef:
do 13 augustus 2020 15:53
Harm Jan schreef:
of hebben ze een vooruitziende blik in dit gekke seizoen? Pakken wat je pakken kan.

el_loco
Contacteer:

Bericht door el_loco » do 13 augustus 2020 16:21

Jan Willem schreef:
do 13 augustus 2020 16:09
Proeme schreef:
do 13 augustus 2020 15:53
Harm Jan schreef:
of hebben ze een vooruitziende blik in dit gekke seizoen? Pakken wat je pakken kan.
Dat sowieso, ze zijn in ieder geval goed in het plannen van vormpieken lijkt het. Of Roglic dit vol gaat houden in de 3e Tourweek moet nog even blijken natuurlijk, maar hij is voor mij topfavoriet.Dumoulin doet het ook goed trouwens. Die rijdt steeds eigen tempo als ie lost, maar verliest niet heel veel. Die zie ik ook wel top 5 rijden. Met wellicht uitzicht op meer.
Denk dat het mentale aspect van zo dominant koersen als ploeg ook scheelt, de `winning mood` levert extra overwinningen op!

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » do 13 augustus 2020 19:08

Als Roglic nou net even te vroeg piekt en Dumoulin precies goed....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » do 13 augustus 2020 20:57

Ik denk dat Jumbo moet gaan voor Roglic en tegelijkertijd moet zorgen dat Kruijswijk geen onnodige tijd verliest als back-up plan mocht Roglic toch er doorheen zakken in de laatste week. Dumoulin moet gewoon lekker met plezier gaan rammen, af en toe een etappe pakken en in 2021 de tour winnen.

el_loco
Contacteer:

Bericht door el_loco » do 13 augustus 2020 21:45

Ronald schreef:
do 13 augustus 2020 20:57
Ik denk dat Jumbo moet gaan voor Roglic en tegelijkertijd moet zorgen dat Kruijswijk geen onnodige tijd verliest als back-up plan mocht Roglic toch er doorheen zakken in de laatste week. Dumoulin moet gewoon lekker met plezier gaan rammen, af en toe een etappe pakken en in 2021 de tour winnen.
Doordat Bennet, vAert en Kuss zo goed zijn kun je als ploeg er zeker in het begin prima voor kiezen om alle drie geen onnodige tijd te laten verliezen. Gaten dichtrijden op Bernal kunnen ze allemaal lijkt het wel. Maar ik denk dat deze tour inderdaad misschien wel net te vroeg komt voor Dumoulin, al mag ie me verrassen! 8)

Proeme

Bericht door Proeme » do 13 augustus 2020 22:39

Jan Willem schreef:
do 13 augustus 2020 19:08
Als Roglic nou net even te vroeg piekt en Dumoulin precies goed....

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ik ben voor!

spokes
Moderator
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » vr 14 augustus 2020 05:50

Ze hoeven iig geen sprintreintje in de ploeg op te nemen.

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » vr 14 augustus 2020 14:01

Nog even over de sprint Jakobsen-Groenewegen (excuus, ik kom pas terug van vakantie)
Bij vrijwel iedere andere sport heb je lijnen waar je binnen moet blijven. Soms de gehele race, maar bij o.a. het langlaufen en NOTA BENE het baanwielrennen kent men de logica van lijntjes binnen de aankomstzone.
Dus gewoon lijnen aanbrengen op de laatste 300 meter. Een renner moet tussen zijn lijnen blijven anders wordt ie sowieso al gediskwalificeert.
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » vr 14 augustus 2020 14:15

Ik zou die lijnen een meter hoog maken. Gewoon, voor de duidelijkheid

Plaats reactie