Extreem steil Zuid Limburg

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Plaats reactie
Kuitenbijtertje1981
Kinderzitje
Fiets: Trek

Extreem steil Zuid Limburg

Bericht door Kuitenbijtertje1981 » zo 17 maart 2019 21:34

Binnenkort hoop ik een weekje in het heuvelland te verblijven. Ik zat zo over tal van beklimmingen na te denken en een gedachte, meer een overtuiging vatte post. Namelijk dat er naast de Keutenberg toch wel meer stukjes weg voor de wielrenner in het Limburgse tegen of boven de 20 procent moeten zijn. Goed, geen officiele beklimmingen; simpelweg omdat deze te kort zullen zijn of anderszins om als klim door het leven te kunnen zijn (maar toch). Ik zat bijvoorbeeld te denken aan plaatsen die tegen een heuvel opgebouwd zijn, bijv.: Simpelveld, Vaals en Gulpen.
Hoe het ook zij, misschien zijn er locals of anderen die mij van tips kunnen voorzien. Zelf heb ik er inmiddels twee ontdekt: een weggetje links van de kerk te Schin op Geul en het begin van de Viergrenzenweg te Vaals. Al is die eerste wel heel kort en de laatste heb ik enkel lopend beklommen, dus deze kan ik minder goed inschatten. Het kan dat ook zijn dat deze rond de 15 procent zit. Hoe het ook zij, het was i.i.g zelfs lopend een flinke klim en bovendien een leuk alternatief voor de beklimming van de Vaalserberg met links uitzicht over Duitsland.
Opmerking: die laatste is, voor zover ik dat kan terughalen, eerder 15 dan 20. Maar goed, als je in de buurt probeer deze maar uit.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso
CTWT-lid: Ja

Re: Extreem steil Zuid Limburg

Bericht door Niels » ma 18 maart 2019 06:09

https://www.klimtijd.nl/beklimming/kersenpad

Dit vond ik altijd een **** ding.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 18 maart 2019 06:38

Ik ken wel een steil rotding , maar die mag je officieel niet rijden. Groenenweg bij Vijlen .

Als je hier bij ,de start , de andere kant op fietst : https://www.klimtijd.nl/beklimming/groenenweg-west is het laatste stuk naar de Vijlenberg verboden ( maar wel steil ).

Nog een lastige , verboden , weggetje is als je vanaf Vaals de Camerig op gaat . Je kunt de lange bocht afsnijden door rechts een smal paadje omhoog te rijden.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Parlee Z5
Contacteer:

Bericht door Joseba » ma 18 maart 2019 12:17

Op Klimtijd vind je er inderdaad wel een paar. Doodeman en Kruisberg vind ik persoonlijk mooie klimmetjes. Die Kromhagerweg en Schieversbergweg moet ik nog maar eens proberen.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » ma 18 maart 2019 15:23

Is dat weggetje naast Mossaqua de Koning van Spanje op ook op een gravelfiets te rijden?

Zat in MTB-wedstrijden
Afbeelding

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 18 maart 2019 17:33

Joseba schreef:
ma 18 maart 2019 12:17
Op Klimtijd vind je er inderdaad wel een paar. Doodeman en Kruisberg vind ik persoonlijk mooie klimmetjes. Die Kromhagerweg en Schieversbergweg moet ik nog maar eens proberen.
https://www.klimtijd.nl/beklimming/kromhagerweg , jammer dat ie over gaat in een onverharde weg , maar een lekker steil. Ik heb hem wel eens op de racer gedaan inclusief het onverharde gedeelte , het is net de Eyserbosweg alleen net ietsjes korter
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Plaats reactie