Steven de Jongh vermist

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: Steven de Jongh vermist

Bericht door Alexander » do 18 oktober 2018 14:16

Goudhaantje schreef:
do 18 oktober 2018 13:45
Om dan toch ook even mee te speculeren, mss was de batterij wel gewoon bijna leeg. Ook een goede reden om de rit op te slaan.
Dat is inderdaad ook een optie, maar wel erg toevallig op dat punt.

Het is wel even een testje waard. Maar het versturen via bluetooth kost ook de nodige stroom. Als gebruiker heb ik liever dat de garmin dan zo lang mogelijk blijft registreren, indien nodig het scherm uit. Er zijn ook opties voor battery savings.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » do 18 oktober 2018 19:33

Met de wetenschap van nu heb ik mij kostelijk vermaakt over sommige reacties. Steven is dus waarschijnlijk gewoon gevallen, einde rit kan blijkbaar technisch op Strava verschijnenen en dat hij niets meer van voor en na de val kan herinneren hoort gewoon bij een hersenschudding.
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » vr 19 oktober 2018 10:55

En dan nu de hamvraag: "Missen wij Stephen de Jongh?"
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » vr 19 oktober 2018 11:09

Kestrel2007 schreef:
do 18 oktober 2018 19:33
Met de wetenschap van nu heb ik mij kostelijk vermaakt over sommige reacties. Steven is dus waarschijnlijk gewoon gevallen, einde rit kan blijkbaar technisch op Strava verschijnenen en dat hij niets meer van voor en na de val kan herinneren hoort gewoon bij een hersenschudding.
Je moet het allemaal niet zo serieus nemen. Sommige mensen vinden het nu eenmaal leuk om ergens verder over na te denken. Daarbij wordt nog maar weer aangetoond wat techniek ons allemaal kan brengen. Een wereld met gerichte IoT kan het voor ons een stuk veiliger maken.

Daarnaast is het nog steeds niet bekend hoe de rit op Strava verschenen is. En een aantal mensen, waaronder ik, zijn daar best wel benieuwd naar. Overigens zijn er genoeg mensen die met een hersenschudding nog wel het een en ander weten te herinneren.

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » vr 19 oktober 2018 11:50

Test het uit. Ga eens fietsen en gooi dan de Garmin van een raam in de tuin als je klaar bent. Start Strava op en kijk of je rit er bij staat.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » vr 19 oktober 2018 12:02

Niels schreef:
vr 19 oktober 2018 11:50
Test het uit. Ga eens fietsen en gooi dan de Garmin van een raam in de tuin als je klaar bent. Start Strava op en kijk of je rit er bij staat.
Daar zit nu net het probleem. Er zijn verschillende opties en qua tijd ed nogal kostbaar. ;-)

Ik denk maar zo, andere fietsers kunnen lering trekken uit deze ervaring. Zelf doe ik dat en wat anderen doen moeten ze zelf weten.

geric
Fiets met zijwieltjes

Bericht door geric » vr 19 oktober 2018 14:58

Alexander schreef:
vr 19 oktober 2018 11:09
Een wereld met gerichte IoT kan het voor ons een stuk veiliger maken.
IoT en veilig in e1n zin. Mijn weekend kan niet meer stuk. :lol:

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » vr 19 oktober 2018 15:54

Alle feiten op een rijtje gezet blijf ik van mening dat het verhaal niet klopt. Noem het maar sensatiezucht of iets anders maar er zijn teveel dingen die onverklaarbaar zijn (stops in laatste 10 min, upload naar strava op driesprong, bewusteloos paar km verderop, fiets geen schade, ook lichamelijk volgens mij geen waarneembare schade maar wel overal pijn). Steven weet zich niets meer te herinneren.... Volgens mij is het met een hersenschudding vooral zo dat je je niets meer herinnert van na de klap maar nog wel van daarvoor.

"Tot vier kilometer voordat mijn Strava stopte, weet ik nog waar ik reed". Dus dat geheugenverlies was er al voor de val klaarblijkelijk.
Die vier kilometer is wel precies het stuk waar die dus nog driemaal 40-60 seconden heeft stilgestaan... maar dat kan hij zich dus niet meer herinneren.

Kluus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Kluus » vr 19 oktober 2018 18:11

Ik vemoed dat hij was ontvoert door aliens, nadat ze hem binnenste buiten hebben gekeerd hebben ze zijn geheugen geflashed en hem boven die greppel uit de ufo gegooit.

Oja wel aardig dat ze zijn strava rit even hebben ge-upload want anders was het nooit gebeurd! :roll:

Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » vr 19 oktober 2018 19:51

Misschien is hij eerder gevallen, hoofd gestoten, whatever. dizzy en al op de fiets gestapt verward op zijn garmin zitten drukken en paar kilometer later ging toch het licht uit.

Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Bericht door Dingo » za 20 oktober 2018 06:37

Persoonlijk geloof ik niet zo in samenzweringstheorieën want die zijn door het militair-industrieel complex bedacht OM ONS ERONDER TE HOUDEN !!
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: Fondriest TF3

Bericht door GoodRiddance » za 20 oktober 2018 07:39

:lol:

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » ma 22 oktober 2018 19:35

Ik kom toevallig nog even op het Topic. Uit recente ervaring weet ik dat je ook geheugenverlies kunt hebben voorafgaande aan de klap. Ben zelf dus op mijn gezicht gegaan en beschadigd rond de oogkas. Wenkbrauw stuk, jukbeen gebroken. Dus niet op het schedeldek. Ik kan mij herinneren het moment dat ik het bedrijf van de oud werkgever heb verlaten maar daarna niet veel meer. En dat is dus een aantal minuten van de val geweest. Geen idee welke route ik heb gevolgd. Daarna zou ik 10 minuten van de wereld zijn geweest. Ik heb met de broeder van de ziekenwagen gesproken en heb telefoonnummer van het thuisfront kunnen opgeven. Van rit naar ziekenhuis op korte afstand van de val weet ik ook niets. Je kunt het ook via google vinden dat er geheugenverlies kan zijn van voor een val bij een hersenschudding.
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

Plaats reactie