Profwielrennen 2017: Nieuws en uitslagen

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Profwielrennen 2017: Nieuws en uitslagen

Bericht door kaj_666 » ma 03 april 2017 09:11

who cares schreef:We zullen het maar niet over de ploeg hebben die bijna niet in beeld is geweest. Die waren voor de trekking al uit de pot verwijderd uit een hele grote pot.
16 man aan de start en alsnog zowat geen enkele Lotto (hetzij Jumbo, hetzij Soudal) in beeld gezien.. Nu geldt dat voor meer ploegen (deden Movistar, Sunweb, Dimension Data, Astana... ook mee?), maar je bent van oudsher toch gewend dat die Lotto-ploegen minstens iemand hebben die meedoet voor een mooie ereplaats...

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 03 april 2017 09:21

kaj_666 schreef:
who cares schreef:We zullen het maar niet over de ploeg hebben die bijna niet in beeld is geweest. Die waren voor de trekking al uit de pot verwijderd uit een hele grote pot.
16 man aan de start en alsnog zowat geen enkele Lotto (hetzij Jumbo, hetzij Soudal) in beeld gezien.. Nu geldt dat voor meer ploegen (deden Movistar, Sunweb, Dimension Data, Astana... ook mee?), maar je bent van oudsher toch gewend dat die Lotto-ploegen minstens iemand hebben die meedoet voor een mooie ereplaats...
Volgens Bram Tankink op Twitter viel dat wel mee:
Afbeelding

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 03 april 2017 09:29

Ach dat gezeur over Rabo/Belkin/LottoNL ieder jaar. Enigszins vermoeiend.

Als de renners niet harder kunnen, kunnen ze niet harder. Alsof ze voor de lol passen als het erom draait.

Lars Boom is gehaald voor dit werk en haalt zijn niveau niet. That's life, dan ga je dus niet voor de ereplaatsen meedoen.

Wat je ze kunt verwijten is dat ze dit wisten en toch niet zijn gaan anticiperen door in de kopgroep te gaan zitten. In ieder geval iets met de de moed der wanhoop ondernemen. Maar uiteindelijk hebben ze de benen niet en dus doe je niet mee. That's life.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 03 april 2017 10:13

GoodRiddance schreef:
Thierry le Brun schreef:De grote Ibargurenshow is begonnen. Ik ga lekker in de tuin zitten. :kots:
Dit. Ik word er met het jaar cynischer over. NIEMAND heeftt het over die aangetoond smerige dokter bij Quick Step en dan word je wel geacht te applaudiseren voor die ploeg.

Zo klaar mee.
Boonen volgende week solo vanaf bos van Wallers...
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » ma 03 april 2017 11:59

Thierry le Brun schreef:De grote Ibargurenshow is begonnen. Ik ga lekker in de tuin zitten. :kots:
Dit heb ik gemist. Kan je hier wat (achtergrond info) over vertellen?
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » ma 03 april 2017 12:38

indobesar schreef:
Dit heb ik gemist. Kan je hier wat (achtergrond info) over vertellen?
Bijvoorbeeld :
http://www.extrasport.be/patrick-lefevr ... raagteken/

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » ma 03 april 2017 12:42

Bedankt. :oke:

Dat linkje werd ook gepost door Daniel75 op het fiets forum. Toevallig.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » ma 03 april 2017 12:55

indobesar schreef:Bedankt. :oke:

Dat linkje werd ook gepost door Daniel75 op het fiets forum. Toevallig.
Het enige waar ik ze credits voor wil geven is dat ze de middelvinger richting de wereld ook actief blijven zwaaien op hun website.

http://www.quickstepfloorscycling.com/en/team/staff

Ibarguren en Vanmol met een foto en alles pontificaal op de website. Transparantie :oke:

indobesar
Aluminium Racefiets

Bericht door indobesar » do 06 april 2017 08:59

Naar aanleiding van het bericht van Thierry ben ik gaan lezen over deze dokter. Vrij discutabel. Deze post kwam ik tegen bij de "buren" en slaat de spijker op kop mi.:
ls je gewoon heel concreet kijkt naar alle betrapte en verdachte renners die Ibarguren de afgelopen decennia heeft begeleid dan kan je echt enkel concluderen dat het volstrekt bizar is dat deze man nog altijd werkzaam is in het peloton en dat elke ploeg die hem als ploegarts aanstelt verdacht is. Alleen al na alles wat bij Saunier-Duval/Fuji Servetto met Ricco, Piepoli, Mayo, Serrano, De La Puebla, Koldo Gil, Ventoso en Mori in het grote EPO/CERA schandaal gebeurde onder zijn medische supervisie zou genoeg moeten zijn voor een levenslange schorsing als arts maar nee, hij ging vervolgens naar Omega Pharma Lotto waar Gilbert, Vanendert en Van den Broeck geweldig sterk reden tot Ibarguren meeging naar de ploeg van Lefevre om daar de renners met groot succes weer aan het winnen te krijgen. Gilbert pakt nu hij herenigd is met Ibarguren de draad van 2011 weer op maar heeft iemand nadat zij afscheid namen van deze dokter de heren Vanendert en Van de Broeck nog zien vlammen?
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 2#p1189242

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » do 06 april 2017 11:26

Mwah, Vanendert reed bizar goed in de Tour van 2011, maar verder heeft ie in die tijd toch ook niet veel laten zien? In 2012, toen Ibarguren al weg was bij Lotto, werd Vanendert ineens 2e in de Amstel (achter Gasparotto, maar voor Sagan) en reed ook top-10 in Waalse Pijl, Luik en Brabantse Pijl (in alle heuvelklassiekers reed ie beter dan in 2011).. En ook in 2014 (weer 2e in de Amstel oa.) reed ie eigenlijk beter dan in 2011. Het enige wat 2011 zo verdacht maakt aan Vanendert is dat ie toen in de Tour ineens met de besten mee kon bergop. Maar dat was sowieso een rare Tour, waar Voeckler tot 2 bergritten voor Parijs nog in het geel reed...

Ook Van Den Broeck behaalde in 2012 zijn beste Tour-resultaat, 4e, en toen was Ibarguren dus al weg. Ok, in 2010 werd 'ie officieel 3e, maar eigenlijk waren Contador en Menchov toen beter en werd hij 5e - die 2 werden later geschrapt. In 2011 viel ie uit met een gebroken schouderblad oid, dus het is lastig inschatten hoe hij het toen gedaan zou hebben. Vanendert nam zijn rol met verve over door bijna de bolletjestrui te winnen... Na 2013 ging JVDB vooral verder met waar hij het allerbeste in is: vallen en daardoor zelden een koers uitrijden...

Anyway, ik vind Ibarguren zeker een verdachte ploegdokter (meer dan verdacht), maar ik denk dat je zijn invloed juist niet aan Vanendert en JVDB kunt afleiden, hooguit dat hij hun doorbraak misschien mede heeft veroorzaakt. Maar ze reden in de jaren nadat Ibarguren vertrokken was bij Lotto niet echt slechter dan toen hij er wel nog was. De laatste paar jaar is het wel hopeloos bij beide, maar ik weet niet wat je daar uit zou moeten afleiden..

Philippe Gilbert dan.. Die won in 2011 elke koers waar hij aan meedeed, en kwam in 2012 hoegenaamd ineens niet meer vooruit. Al is dat natuurlijk ook nogal relatief, hij werd nog wel even wereldkampioen, won wat ritten in de Vuelta en ook gewoon top-5 in Amstel en Waalse Pijl.. Vergeleken bij 2011 natuurlijk matig, maar over het geheel beschouwd toch ook weer niet zo dramatisch als men wil doen voorkomen. Anderzijds: zijn er echt mensen die geloven dat Gilbert in 2011 schoon reed? Maar goed, in 2012 wist hij toch wat er in 2011 voor nodig was geweest om zo goed te zijn, waarom deed hij dan niet hetzelfde..?

Om een lang verhaal kort te maken: ik geloof er nooit zo in dat het vertrek van een ploegarts ervoor kan zorgen dat een renner ineens niks meer kan. Ze weten, als er onder de vorige ploegarts doping in het spel was, toch precies welke middelen ze wanneer moeten gebruiken? Of zouden ze dan ineens een change of heart hebben gekregen? :P

Los van dat alles: dat die Ibarguren na al die schandalen rond zijn voormalige ploegen toch steeds weer ergens wordt aangenomen, is wel bizar te noemen. Dat staat denk ik buiten discussie.

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » vr 14 april 2017 16:27

AGR: Sam Oomen

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » vr 14 april 2017 16:39

TJ Slagter
Questa settimana ho chiamato Enrico!

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 14 april 2017 20:42

TJ zou leuk zijn. Ik had echt goede hoop na zijn overwinningen in PN en eindoverwinning in Downunder. Jammer dat het daarna gestokt is.
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » vr 21 april 2017 21:59

de vrouwenwedstrijd La Course gaat veranderen: http://nos.nl/artikel/2169506-la-course ... jdrit.html

bijzonder tijdritconcept. Vraag ik me af: mag je samenwerken? Zo niet, kan lastig worden als je heel dicht bij elkaar start. En hoe gaan ze het doen met rijdsters die in de klimkoers dezelfde tijd noteerden?

daarnaast vraag ik me af of het net zo gaat aanslaan als de rit op de Champs Elyssees. Die kwam zelfs live op tv. De enige andere vrouwenkoersen waarvoor dat geldt zijn het WK en de olympische spelen. En daar hartje Parijs riep ook veel sfeer op. Zou ze dat met de verplaatsing ook lukken?

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » za 22 april 2017 09:19

The mind is like a parachute, it only works when it is open.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » za 22 april 2017 09:22

:-(
Questa settimana ho chiamato Enrico!

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 22 april 2017 09:25

Op Sporza :
za 22/04/2017 - 10:01
Droevig nieuws uit de wielerwereld. De Italiaanse wielrenner Michele Scarponi is verongelukt na een aanrijding met een vrachtwagen. Scarponi was 37 jaar. Vorige week won Scarponi nog een rit in de Tour des Alps, 6 jaar geleden schreef hij de Ronde van Italië op zijn naam.

Michele Scarponi (37) eindigde gisteren nog zesde in de slotrit van de Tour des Alps. Vanmorgen stond een trainingsrit op het programma, maar die liep fataal af.

In zijn woonplaats Filottrano botste de Astana-renner frontaal met een vrachtwagen. Scarponi was op slag overleden.
Maar ja , of het nu een busje of vrachtwagen was , het blijft tragisch.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

marcello
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door marcello » za 22 april 2017 10:39

Triest nieuws zeg :-(

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 22 april 2017 10:42

Proeme schreef:
vr 21 april 2017 21:59
de vrouwenwedstrijd La Course gaat veranderen: http://nos.nl/artikel/2169506-la-course ... jdrit.html

bijzonder tijdritconcept. Vraag ik me af: mag je samenwerken? Zo niet, kan lastig worden als je heel dicht bij elkaar start. En hoe gaan ze het doen met rijdsters die in de klimkoers dezelfde tijd noteerden?
Zie je ook al in de Noorse combinatie/langlaufen. Verste springer vertrekt als eerste. De rest moet hem maar weer zien in te halen.
In het wielrennen zie je nog wel regelmatig het omgekeerde. De hoogste categorie start als laatste met x-minuten achterstand op de andere categorieën. Winnaar is heel simpel de eerste over de streep. Ooit in Duitsland klassieker gereden waarbij a-klasse en buitenlanders 5 minuten later vertrokken. Dan moet je dus eerst zorgen dat je vooraan komt voordat je echt met de wedstrijd kan beginnen. Soms lukte dat, soms niet en won een b of c klasse renner.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » za 22 april 2017 13:49

Zeer triest nieuws. Kon zijn wijze van koersen in de bergen altijd erg waarderen

Sent from my iPhone using Tapatalk

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » za 22 april 2017 13:52

Thierry le Brun schreef:
Proeme schreef:
vr 21 april 2017 21:59

Zie je ook al in de Noorse combinatie/langlaufen. Verste springer vertrekt als eerste. De rest moet hem maar weer zien in te halen.
In het wielrennen zie je nog wel regelmatig het omgekeerde. De hoogste categorie start als laatste met x-minuten achterstand op de andere categorieën. Winnaar is heel simpel de eerste over de streep. Ooit in Duitsland klassieker gereden waarbij a-klasse en buitenlanders 5 minuten later vertrokken. Dan moet je dus eerst zorgen dat je vooraan komt voordat je echt met de wedstrijd kan beginnen. Soms lukte dat, soms niet en won een b of c klasse renner.
Zelf zo'n koers eens in Australie gedaan. Mooi om eerst een soort van TTT met je groep te rijden om te zorgen dat je de groepen voor je kan oprapen en de groep achter kan voorblijven. En dan wil je ook nog een beetje kunnen sparen omdat je ook elkaars concurrent bent.
Vond het leuk om te doen en tactisch totaal anders.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 09 mei 2017 10:25

Tweet van Froome.
IMG_3007.PNG
Opzettelijk aangereden volgens hem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » di 09 mei 2017 10:48

Zou het geweest zijn omdat het Froome is? Dat zou natuurlijk helemaal van de zotte zijn. Moet hij nog incognito gaan trainen omdat hij anders van de fiets gereden wordt.

Hopelijk kan die mafkees opgepakt worden voor poging tot doodslag.
Op naar de Velomediane!

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 05 augustus 2017 15:55

Marianne Vos, hele diepe buiging, verdient oeuvreprijs

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » za 05 augustus 2017 16:59

Thierry le Brun schreef:Marianne Vos, hele diepe buiging, verdient oeuvreprijs
Die verdiende ze sowieso al. Maar echt mooi!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Plaats reactie