Boek Thomas Dekker

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Kluus
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Specialized Tarmac
CTWT-lid: Ja

Re: Boek Thomas Dekker

Bericht door Kluus » zo 04 december 2016 19:49

Ik heb het boek nu ook gelezen en moet mijn mening toch iets bijstellen. Thomas komt er zelf ook niet best vanaf. De "pikante" scenes worden wel erg aangedikt in de media moet ik zeggen en dienen in het boek om het beeld te schetsen hoe het er binnen de ploeg aan toe ging (door de ogen van Dekker natuurlijk) wat ook van belang is om aan te tonen hoe de ploegleiding ermee om ging.

De afgunst die Thomas Dekker heeft richting Boogerd snap ik ergens ook wel vanwege de manier hoe Boogerd zich schijnbaar is gaan gedragen toen het eindelijk eens heet onder zijn voeten werd (slachtoffertje spelen).

Al met al vond ik het nog best lekker weglezen en geeft het toch een interessant inkijkje in de wereld van Thomas Dekker en de Rabo ploeg van die tijd :lol:.

Overigens vind ik niet echt dat dit boek het huidige wielrennen schade toe doet want er wordt meermaals vermeld dat het er nu (ook tijdens Dekker's "comeback") heel anders aan toe gaat. Het zet echter wel vraagtekens bij bepaalde figuren van toen die nu nog binnen de ploegen werkzaam zijn.

Plaats reactie