Giro 2017

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Marcel3204
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: RoseXeonCRS/CDXcross
CTWT-lid: Ja

Re: Giro 2017

Bericht door Marcel3204 » di 30 mei 2017 21:47

Qua spanning: maar "goed" dat Kelderman uitgevallen is, anders was Dumoulin met een minuutje of 3-4 voorsprong de afsluitende tijdrit ingegaan.

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 30 mei 2017 23:40

el_loco schreef:
di 30 mei 2017 20:08
Ik denk niet dat er mensen zijn die kennis hebben van het palmares van Gesink die hem onderwaarderen. Gewoon een hele sterke renner die (mede door tegenslagen) zijn klassementsambities in grote rondes niet helemaal kon waarmaken. Maar dan nog blijft een indrukwekkend rijtje zeges en uitslagen over.
Doordat hij in een tijd opkwam dat `we` al tijden niets meer van belang hadden gewonnen zijn de verwachtingen van het grote publiek gewoon onrealistisch geweest. Gelukkig doen de Nederlanders het de laatste jaren exceptioneel goed en dat zal bij Gesink ook wat druk hebben weggenomen wellicht. Zou zo vet zijn om hem een mooie etappe in de Alpen te zien winnen deze Tour, hij heeft het echt verdiend. Zal een beetje moeten rijden als Rolland deze Giro: veel proberen en dan een keer afmaken!
In deze reactie kan ik me wel goed vinden. Natuurlijk heeft Gesink een mooie lijst van prestaties als je de resultaten allemaal langs een liniaal legt, maar inderdaad was er sprake van een wellicht te hoog verwachtingspatroon. Objectief gezien zijn de resultaten wat gedateerd met een uitschieter in 2015.

Het zou inderdaad mooi zijn als hij tijdens de TdF zijn erelijst kan uitbreiden met een etappe overwinning.

Toch heb ik wel het idee dat hij niet het maximale uit zijn mogelijkheden gehaald heeft gezien zijn uitmuntende test resultaten.

Het gekke is inderdaad dat Gesink meer gepresteerd heeft dan Mollema, maar voor mijn gevoel ligt Mollema wat beter in de publieke opinie. Heeft denk ik vooral te maken dat hij een echte doorzetter is en vrij sympathiek oogt in interviews. Voor mij persoonlijk ligt de gun-factor hoger bij Mollema dan bij Gesink, en dan nog hoger bij Dumoulin. Laatstgenoemde heeft echt de uitstraling van een winnaar en daar hebben we als Nederlanders lang op moeten wachten.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » wo 31 mei 2017 05:24

Marcel3204 schreef:
di 30 mei 2017 21:47
Qua spanning: maar "goed" dat Kelderman uitgevallen is, anders was Dumoulin met een minuutje of 3-4 voorsprong de afsluitende tijdrit ingegaan.
Dan was de Giro vanaf het moment dat Wilco niet was gevallen anders gelopen . Dan waren ze bij Sky ook anders gaan fietsen.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » wo 31 mei 2017 09:13

who cares schreef:
wo 31 mei 2017 05:24
Marcel3204 schreef:
di 30 mei 2017 21:47
Dan was de Giro vanaf het moment dat Wilco niet was gevallen anders gelopen . Dan waren ze bij Sky ook anders gaan fietsen.
als, als, als

misschien maar goed dat hij uitgevallen is. Nu was het vanaf het begin duidelijk wie de absolute kopman was bij Sunweb. Niet meer wedden op 2 paarden voor het geval dat..

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » wo 31 mei 2017 09:31

Alexander schreef:
di 30 mei 2017 23:40
el_loco schreef:
di 30 mei 2017 20:08
Ik denk niet dat er mensen zijn die kennis hebben van het palmares van Gesink die hem onderwaarderen. Gewoon een hele sterke renner die (mede door tegenslagen) zijn klassementsambities in grote rondes niet helemaal kon waarmaken. Maar dan nog blijft een indrukwekkend rijtje zeges en uitslagen over.
Doordat hij in een tijd opkwam dat `we` al tijden niets meer van belang hadden gewonnen zijn de verwachtingen van het grote publiek gewoon onrealistisch geweest. Gelukkig doen de Nederlanders het de laatste jaren exceptioneel goed en dat zal bij Gesink ook wat druk hebben weggenomen wellicht. Zou zo vet zijn om hem een mooie etappe in de Alpen te zien winnen deze Tour, hij heeft het echt verdiend. Zal een beetje moeten rijden als Rolland deze Giro: veel proberen en dan een keer afmaken!
In deze reactie kan ik me wel goed vinden. Natuurlijk heeft Gesink een mooie lijst van prestaties als je de resultaten allemaal langs een liniaal legt, maar inderdaad was er sprake van een wellicht te hoog verwachtingspatroon. Objectief gezien zijn de resultaten wat gedateerd met een uitschieter in 2015.

Het zou inderdaad mooi zijn als hij tijdens de TdF zijn erelijst kan uitbreiden met een etappe overwinning.

Toch heb ik wel het idee dat hij niet het maximale uit zijn mogelijkheden gehaald heeft gezien zijn uitmuntende test resultaten.

Het gekke is inderdaad dat Gesink meer gepresteerd heeft dan Mollema, maar voor mijn gevoel ligt Mollema wat beter in de publieke opinie. Heeft denk ik vooral te maken dat hij een echte doorzetter is en vrij sympathiek oogt in interviews. Voor mij persoonlijk ligt de gun-factor hoger bij Mollema dan bij Gesink, en dan nog hoger bij Dumoulin. Laatstgenoemde heeft echt de uitstraling van een winnaar en daar hebben we als Nederlanders lang op moeten wachten.
Zijn resultaten zijn 'gedateerd met een uitschieter in 2015' doordat hij tussen pakweg 2012 en 2015 dus last heeft gehad van hartritmestoornissen en zijn bovenbeen gebroken heeft. Dan is het niet echt raar dat in die jaren de uitslagen uitbleven. In 2014 is ie een paar dagen voor Madrid nog uit de Vuelta gestapt terwijl hij 7e stond, omdat zijn vrouw in het ziekenhuis lag en het daar slecht mee ging - maar dat zie je in de uitslag niet terug natuurlijk ;)
Wel rijdt hij dit jaar teleurstellend, dat ben ik met je eens. Vorig jaar reed hij gewoon prima, maar ging in Zwitserland op z'n plaat, had een hersenschudding en kon daardoor niet naar de Tour en ook niet naar Rio. Daarna heeft ie zich met een ritzege, een 2e, 3e en 5e plek in de Vuelta toch niet slecht gerevancheerd, vind ik...

Dat Mollema als 'een echte doorzetter' wordt gezien terwijl hij eigenlijk zelden zware tegenslagen heeft gehad, terwijl Gesink niet als een doorzetter wordt gezien - ondanks dat hij dus heel wat blessureleed en allerhande sores op privégebied (vader verongelukt, gezondheidsproblemen bij vrouw en ongeboren kind) heeft gehad, vind ik ook altijd heel vreemd.. Op de een of andere manier heeft hij dat imago ooit gekregen en daar komt hij vrees ik nooit meer van af, terwijl ik juist Gesink een echte doorzetter vind... Dat Mollema als een zak aardappelen op de fiets zit, wil nog niet zeggen dat het daardoor een doorzetter is toch? :P

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » wo 31 mei 2017 09:42

kaj_666 schreef:
wo 31 mei 2017 09:31
Dat Mollema als 'een echte doorzetter' wordt gezien terwijl hij eigenlijk zelden zware tegenslagen heeft gehad, terwijl Gesink niet als een doorzetter wordt gezien - ondanks dat hij dus heel wat blessureleed en allerhande sores op privégebied (vader verongelukt, gezondheidsproblemen bij vrouw en ongeboren kind) heeft gehad, vind ik ook altijd heel vreemd.. Op de een of andere manier heeft hij dat imago ooit gekregen en daar komt hij vrees ik nooit meer van af, terwijl ik juist Gesink een echte doorzetter vind... Dat Mollema als een zak aardappelen op de fiets zit, wil nog niet zeggen dat het daardoor een doorzetter is toch? :P
Ik kan me wel vinden in bovenstaande. Inderdaad heeft Gesink een bepaald imago en daar is hij in zijn beginjaren ook wel zelf debet aan geweest. Hij is wel enorm positief veranderd in de laatste jaren. Waarschijnlijk heeft de tegenslag hem hierbij geholpen. Mollema heeft zijn stijl van fietsen mee met het op het tandvlees fietsen en daarom wordt hij als een doorzetter gezien omdat hij om een één of andere reden vaak wel in staat is om aan te haken. Ik kan van beide wel genieten, de pure souplesse versus de doorzetter.

Het zou zo mooi zijn voor het Nederlandse wielrennen als Gesink dit jaar een mooie etappe wint of op zijn minst mee doet in bepaalde etappes. Dan kunnen we wellicht spreken van de Big Five! De winst van Dumoulin kan het wellicht het in een stroomversnelling brengen.

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 31 mei 2017 10:07

Alexander schreef:
wo 31 mei 2017 09:42
Dan kunnen we wellicht spreken van de Big Five!
Big Five? Wie zijn dan nu de Big Four?
2017: Een tussenjaar

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » wo 31 mei 2017 10:10

Bas schreef:
wo 31 mei 2017 10:07
Alexander schreef:
Dumoulin
Kelderman
Kruijswijk
Mollema
Gesink

edit: Ik mis Poels nog...
Laatst gewijzigd door Alexander op wo 31 mei 2017 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » wo 31 mei 2017 10:11

Bas schreef:
Alexander schreef:
Gokje...

Kruijswijk, Mollema, Kelderman, Dumoulin

Edit: goed gegokt dus. ;)

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 31 mei 2017 10:13

De lichaamstaal van Kelderman bij "de" valpartij doet mij vermoeden dat hij " het" niet heeft om een grote te worden.

Ik hoop dat ik niet gelijk heb.
Afbeelding

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 31 mei 2017 10:23

Alexander schreef:
wo 31 mei 2017 10:10
Bas schreef:
Alexander schreef:
Dumoulin
Kelderman
Kruijswijk
Mollema
Gesink

Ah, de Big Five van vandaag, nu begrijp ik 'm. Ik dacht even dat het over alle tijden ging.

Bedoel je Big Five van jongens die in grote rondes een goed klassement (top 10) kunnen rijden? Hebben we dan ook een Big Five van klassiekerrenners? Want dat is een ander paar mouwen natuurlijk
2017: Een tussenjaar

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » wo 31 mei 2017 10:32

Bas schreef:
wo 31 mei 2017 10:23
Alexander schreef:
wo 31 mei 2017 10:10
Bas schreef:

Dumoulin
Kelderman
Kruijswijk
Mollema
Gesink

Ah, de Big Five van vandaag, nu begrijp ik 'm. Ik dacht even dat het over alle tijden ging.

Bedoel je Big Five van jongens die in grote rondes een goed klassement (top 10) kunnen rijden? Hebben we dan ook een Big Five van klassiekerrenners? Want dat is een ander paar mouwen natuurlijk
Inderdaad!

Een Big Five voor de klassiekers heb ik zo even niet paraat. :oops:

Het ging me er meer om dat we op dit moment een selectief gezelschap hebben die mee kunnen in de grote ronden waarvan een aantal is die ook gewoon te kunnen winnen. :oke:

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner
Contacteer:

Bericht door Metor » wo 31 mei 2017 11:02

Alexander schreef:
wo 31 mei 2017 10:32

van Baarle
Langeveld
Terpstra
Gesink
Poels

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 31 mei 2017 11:09

" We " ?

Doe ik niet aan mee.
Raar dat half Nederland nu ineens een superheld heeft gevonden in een renner die de alom verfoeide wedstrijdtaktiek van Sky (temporijden) gebruikt.

Zelf heb ik het temporijden-tellertje kijken altijd een intelligente manier van koersen gevonden en er nooit problemen mee gehad.

Het volk is nu ineens om, omdat een Nederlander (nee, geen Hollander) het gebruikt en wint.

Gisteren had ik wel bewust een roze shirt aan :D
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 31 mei 2017 11:18

Pino schreef:
wo 31 mei 2017 11:09
" We " ?

Doe ik niet aan mee.
Raar dat half Nederland nu ineens een superheld heeft gevonden in een renner die de alom verfoeide wedstrijdtaktiek van Sky (temporijden) gebruikt.

Zelf heb ik het temporijden-tellertje kijken altijd een intelligente manier van koersen gevonden en er nooit problemen mee gehad.

Het volk is nu ineens om, omdat een Nederlander (nee, geen Hollander) het gebruikt en wint.

Gisteren had ik wel bewust een roze shirt aan :D
misschien omdat hij het alleen doet en Sky 9 man op kop zet. bij TD ziet het er wat kwetsbaarder uit.
laatste klim naar Foza zag je hem echt werken/lijden en dat zie je bij Sky niet veel.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Alexander
Carbon Racefiets

Bericht door Alexander » wo 31 mei 2017 11:34

Metor schreef:
wo 31 mei 2017 11:02
Alexander schreef:
wo 31 mei 2017 10:32

van Baarle
Langeveld
Terpstra
Gesink
Poels
Dat is inderdaad een mooi lijstje.

ps. Ik had gisteren uiteraard ook een roze shirt aan :D

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 05 juni 2017 13:27

Omdat het zo mooi was.
Afbeelding

geric
Driewieler
Fiets: GER
Contacteer:

Bericht door geric » zo 02 juli 2017 13:01

WimL schreef:
zo 14 mei 2017 14:47
Bij dat Eurosport erger ik mij niet alleen kapot aan het commentaar van Peppi en Kokkie, maar ook dat er om de 5 minuten een kwartier van die kut reclame tussendoor komt.
Ik zit met Eurosport player (aanbieding EUR 30 voor een jaar gepakt) nu de live multiplex stream van de toer te kijken (iPhone-> Chromecast dongle -> 10 jaar oud dumb tv), zonder commentaar of reclame (wij zullen zien wat er gebeurd als de tv uitzending begint). En als ik het met de regie niet eens ben heb ik nog de keuze uit 5 motoren om te proberen BN's te spotten... :lol:

Plaats reactie