Giro 2018

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Plaats reactie
harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR
CTWT-lid: Ja

Giro 2018

Bericht door harrebas » do 12 mei 2016 19:53

De Giro van 2016 is nog maar nauwelijks gestart of er wordt alweer vooruit gekeken naar 2018. En er is alle aanleiding om daarover een topic te openen. Het is de organisatoren in de jacht naar meer gekkigheid en euro's volledig in hun bol geslagen: http://www.ad.nl/ad/nl/1062/Giro-d-Ital ... Fuji.dhtml.

Hoe haal je het in je hoofd? Het tijdsverschil met Japan is 7 uur, maar gelukkig krijgen de renners 2 extra rustdagen om de reis enigszins te verwerken. Zeg dat wel, want 2 dagen is bij lange na niet genoeg om dit tijdsverschil te verwerken. En al helemaal niet als de renners de weken erna op de toppen van hun kunnen moeten presteren. Laten we nog eens teruggaan naar 1990 toen het WK wielrennen in Japan georganiseerd werd. De Nederlandse ploeg dacht slim te zijn door pas enkele dagen voor de start te arriveren. Ze waren niet alleen als laatste aangekomen, ze konden ook alweer als eerste hun koffers pakken. Na een ronde of 2 lagen al onze renners langs de kant op apegapen van vermoeidheid.

Nee, ik hoop dat dit onzalige commerciële idee snel in de prullenpak verdwijnt.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Proeme
Aluminium Racefiets

Re: Giro 2018

Bericht door Proeme » do 12 mei 2016 20:48

vuistregel: herstel van een jetlag kost 1 dag per uur tijdsverschil.

en heel laat aankomen zodat je terug in Italië er weinig last van heb is geen optie, dan is je Giro al voorbij na de eerste etappe.

een beklimming van Fuji in een grote wedstrijd lijkt me mooi, maar in zo'n grote ronde? nee...

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 12 mei 2016 22:04

harrebas schreef: De Nederlandse ploeg dacht slim te zijn door pas enkele dagen voor de start te arriveren. Ze waren niet alleen als laatste aangekomen, ze konden ook alweer als eerste hun koffers pakken. Na een ronde of 2 lagen al onze renners langs de kant op apegapen van vermoeidheid.
correctie: de heer E. Breukink vond dat ie aan zn stand verplicht was om in elk geval de koers uit te rijden. wat hij dus ook gedaan heeft.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » do 12 mei 2016 22:19

Even opgezocht, 44e van de 57 finishers. Daar zal hij trots op zijn :oke:
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 12 mei 2016 22:35

harrebas schreef:Even opgezocht, 44e van de 57 finishers. Daar zal hij trots op zijn :oke:
volgens mij was het WK in Duitama (COL-Olano- Nelissen) er wél eentje waar geen NL-er de finish haalde.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » vr 13 mei 2016 08:37

Ik sluit me aan bij Harrebas. Geweldig om zo'n berg in een ronde op te nemen, maar in de Giro??? Nee, dat is krankzinnig en waanzin van de bovenste plank.

Plaats reactie