Tour 2016

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld
CTWT-lid: Ja

Re: Tour 2016

Bericht door PrinceHeerlijk » vr 22 juli 2016 15:08

Olympische Spelen

De renner van Giant-Alpecin werd donderdag nog tweede in de tijdrit van de achttiende etappe. De laatste drie dagen in de Tour de France wilde Dumoulin gebruiken om hardheid op te doen voor de olympische tijdrit in Rio op 10 augustus. De Franse televisie meldt dat de Maastrichtenaar de Spelen kan vergeten.

Ik mag hopen dat dit niet waar is!!! :shock: :shock:
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 22 juli 2016 15:36

PrinceHeerlijk schreef:Olympische Spelen

De renner van Giant-Alpecin werd donderdag nog tweede in de tijdrit van de achttiende etappe. De laatste drie dagen in de Tour de France wilde Dumoulin gebruiken om hardheid op te doen voor de olympische tijdrit in Rio op 10 augustus. De Franse televisie meldt dat de Maastrichtenaar de Spelen kan vergeten.

Ik mag hopen dat dit niet waar is!!! :shock: :shock:
staken er al botten uit de pols? zo niet , dan even het ziekhuis bezoek afwachten.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » vr 22 juli 2016 16:35

Bijzonder dagje zo. Mollema die ver van het podium af valt en TdM die wordt afgevoerd met een ambulance.
In ieder geval wel koers gezien op de laatste klim

swollenaer
Driewieler
Fiets: Storck Scenario 1.1

Bericht door swollenaer » vr 22 juli 2016 18:41

Thierry le Brun schreef:
swollenaer schreef:Nederlanders zijn niet chauvinistisch, Belgen zijn chauvinistisch. Die staan, ongeacht de prestatie altijd achter hun mensen.
maar ze kunnen ook overdrijven.
ik zat gisteren op mn werk wat live berichten van de tour te volgen . Op HLN.BE kreeg ik het idee dat Van Avermaet de etappe aan het winnen was met minimaal 10 minuten voorsprong. want hij was weer een ' formidabele heroïsche ' rit aan het rijden. Bleek die uiteindelijk in een 2e groepje te rijden. :shock:

eerder deze Tour al soortgelijke berichten langs zien komen
Ook dat is waar: het kan ook te dol. Is het enige bezwaar tegen Sporza met Michel Wuyts

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » za 23 juli 2016 17:44

Met alleen nog de slotceremonie voor de boeg is het tijd om de balans op te maken.

We hebben mooie koers gezien, maar echte strijd om het geel is er niet geweest, dankzij het catenaccio fietsen van Sky. Als ze het aantal renners per ploeg terugbrengen tot 5 en vermogensmeters verbieden, wordt het misschien nog wat met de Tour
Querer es poder

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 23 juli 2016 18:03

Bas schreef:Met alleen nog de slotceremonie voor de boeg is het tijd om de balans op te maken.

We hebben mooie koers gezien, maar echte strijd om het geel is er niet geweest, dankzij het catenaccio fietsen van Sky. Als ze het aantal renners per ploeg terugbrengen tot 5 en vermogensmeters verbieden, wordt het misschien nog wat met de Tour
typerend voor deze hele Tour: aanval vandaag in laatste 300m! :shock: van Martin, Bardet en Quintana.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 23 juli 2016 18:46

Thierry le Brun schreef:
typerend voor deze hele Tour: aanval vandaag in laatste 300m! :shock: van Martin, Bardet en Quintana.
Aanval , dat kon je het niet noemen.
Er waren al enkele renners binnen die voor sommige op een voorsprong lagen die hun positie bedreigde.

Martin had last van Kreuziger en Rodriquez en Meintjes eigenlijk ook , maar die kon er eigenlijk niet op tijd langs en verloor eigenlijk een plaats.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » za 23 juli 2016 19:49

Prachtig gedaan van Bauke vandaag, strijdend ten onder gaan, zie je niet veel meer tegenwoordig.

Quintana heeft m.i. de meest regelmatige tour gereden; 3 weken geplakt in het wiel van Froome en verder 0,0 initiatief getoond (ergo hij kon niet beter), had iets met een allergie aan de neus of luchtwegen te maken las ik (waarschijnlijk toch iets te lang in de uitlaatgassen van de motor de Ventoux op gehangen).

Toch nog wel een paar mooie etappes gezien met wat spektakel hier en daar, op naar de Vuelta.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » za 23 juli 2016 21:50

Deze Tour was een verschrikking. Zonde van de tijd. Tenenkrommend. Huilen met de pet op. Déjà vu met de US Postal overheersing in het vorige decennium. En nóg meer Déjà vu met vorig jaar. Althans, wat de strijd om de gele trui betreft. En dat is jammer. Heel jammer. Het NL en Belgische journaille de ondankbare taak om dit "spektakel" drie weken lang te verkopen, daarbij gelukkig enigszins geholpen door landgenoten. En daarmee is het bruggetje naar de lichtpunten van deze Tour gemaakt, althans de mijne:

1) De prachtige etappezege van Greg van Avermaet met meerdere dagen in het geel als beloning.
2) Idem voor Tom Dumoulin die voorts ook nog de heuveltijdrit won. Zelf zal hij na de val van gisteren met gemengde gevoelens op de Tour terugkijken. Duimen voor Rio.
3) Sagan
4) De prachtige afdaling van Jon Izagirre vandaag naar Morzine met als beloning de etappezege.
5) De etappezege van Michael Matthews, die sterk terugkomt na een tegenvallend voorjaar, met name door de val in Milaan-Sanremo.
6) het goede rijden van Wout Poels. Hem en Knaven zijn de enigen die ik het succes van Sky van harte gun.

En dan is de tank wel leeg.

Verder was het de Tour van het afscheid: mijn favoriete renner voor in de Vlaamse voorjaarskoersen Fabian Cancellara en mijn favoriete renner voor Waalse klassiekers + Lombardije Joaquim Rodriguez reden hun laatste Tour. Aan alles komt een einde.

Verder eens met wat Bas hier, Thijs Zonneveld in de media en vele vele anderen ook zeggen: ploegen terugbrengen naar 4 of 5 man, oortjes er uit flikkeren of alléén maar voor veiligheid gebruiken, met controle van de wedstrijdleiding op het verbod van tactische / wedstrijdtips (vergelijkbaar met Formule I), hierdoor weer eigen initiatief bij de renners en voorts flink wat bonificatieseconden aan de streep van bergetappes zodat de groten ook echt voor de etappezege vechten. Van de top 10 van deze Tour won alleen Bardet een rit in lijn. In de Vuelta en Giro is dat wel anders!

Ergens halverwege de afgelopen week, vlak voor de beslissende fase van de Tour, viel mijn oog op het hoogteprofiel van de 14e etappe van de komende Vuelta. Ik werd meteen enthousiast en begon er al naar uit te kijken. Dat zegt eigenlijk alles over deze Tour.
T = 145

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » za 23 juli 2016 21:50

Deze Tour was een verschrikking. Zonde van de tijd. Tenenkrommend. Huilen met de pet op. Déjà vu met de US Postal overheersing in het vorige decennium. En nóg meer Déjà vu met vorig jaar. Althans, wat de strijd om de gele trui betreft. En dat is jammer. Heel jammer. Het NL en Belgische journaille de ondankbare taak om dit "spektakel" drie weken lang te verkopen, daarbij gelukkig enigszins geholpen door landgenoten. En daarmee is het bruggetje naar de lichtpunten van deze Tour gemaakt, althans de mijne:

1) De prachtige etappezege van Greg van Avermaet met meerdere dagen in het geel als beloning.
2) Idem voor Tom Dumoulin die voorts ook nog de heuveltijdrit won. Zelf zal hij na de val van gisteren met gemengde gevoelens op de Tour terugkijken. Duimen voor Rio.
3) Sagan
4) De prachtige afdaling van Jon Izagirre vandaag naar Morzine met als beloning de etappezege.
5) De etappezege van Michael Matthews, die sterk terugkomt na een tegenvallend voorjaar, met name door de val in Milaan-Sanremo.
6) het goede rijden van Wout Poels. Hem en Knaven zijn de enigen die ik het succes van Sky van harte gun.

En dan is de tank wel leeg.

Verder was het de Tour van het afscheid: mijn favoriete renner voor in de Vlaamse voorjaarskoersen Fabian Cancellara en mijn favoriete renner voor Waalse klassiekers + Lombardije Joaquim Rodriguez reden hun laatste Tour. Aan alles komt een einde.

Verder eens met wat Bas hier, Thijs Zonneveld in de media en vele vele anderen ook zeggen: ploegen terugbrengen naar 4 of 5 man, oortjes er uit flikkeren of alléén maar voor veiligheid gebruiken, met controle van de wedstrijdleiding op het verbod van tactische / wedstrijdtips (vergelijkbaar met Formule I), hierdoor weer eigen initiatief bij de renners en voorts flink wat bonificatieseconden aan de streep van bergetappes zodat de groten ook echt voor de etappezege vechten. Van de top 10 van deze Tour won alleen Bardet een rit in lijn. In de Vuelta en Giro is dat wel anders!

Ergens halverwege de afgelopen week, vlak voor de beslissende fase van de Tour, viel mijn oog op het hoogteprofiel van de 14e etappe van de komende Vuelta. Ik werd meteen enthousiast en begon er al naar uit te kijken. Dat zegt eigenlijk alles over deze Tour.
T = 145

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » za 23 juli 2016 21:57

ik vind de eindstand bergklassement nog het meest treffende voor deze Tour.

uit de top 20 van het algemeen eindklassement staan 4 (!) man in de top 18 van het bergklassement.

nr.1. Froome staat 18e!
dan een hele tijd niks en dan
nr 18 Clement 7e
nr 19 Pantano 3e
nr 20 Vuillermoz 11e.

De nrs 2-17 zijn dus nergens te bekennen.

Plaats reactie