GIRO 2016

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: GIRO 2016

Bericht door Bas » do 16 juni 2016 11:36

Kruijswijk snapt 't gelukkig wel:
Gewilde Kruijswijk hoopt dat Lotto-Jumbo meer inzet op klassement

...

Mocht het uiteindelijk tot contractverlenging bij Lotto-Jumbo komen dan moet er wel iets veranderen bij de ploeg, zo denkt de Brabander. "Ik denk dat zij ook gezien hebben dat wanneer je in een winnende positie zit, en ik heb bewezen dat ik in die positie terecht kan komen, je een sterker team nodig hebt."

"Dat is het grote verschil met teams als Sky, Astana en Movistar. Zij richten zich alleen op het klassement. Dat moeten wij dat de volgende keer misschien ook doen en daar dan ook de renners voor meenemen. Twee of drie klimmers met ervaring zou voor mij al verschil maken", besluit Kruijswijk.

...
http://www.nu.nl/sport/4278049/gewilde- ... ement.html
2017: Een tussenjaar

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 16 juni 2016 12:08

vergelijkbaar ook gelijk het budget van die 3 ploegen met TLJ.
Sky kan in 2 overlappende koersen als Dauphine en Zwitserland al 2 mega ploegen opstellen.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » do 16 juni 2016 12:45

Bas schreef:Kruijswijk snapt 't gelukkig wel:
Gewilde Kruijswijk hoopt dat Lotto-Jumbo meer inzet op klassement

...

Mocht het uiteindelijk tot contractverlenging bij Lotto-Jumbo komen dan moet er wel iets veranderen bij de ploeg, zo denkt de Brabander. "Ik denk dat zij ook gezien hebben dat wanneer je in een winnende positie zit, en ik heb bewezen dat ik in die positie terecht kan komen, je een sterker team nodig hebt."

"Dat is het grote verschil met teams als Sky, Astana en Movistar. Zij richten zich alleen op het klassement. Dat moeten wij dat de volgende keer misschien ook doen en daar dan ook de renners voor meenemen. Twee of drie klimmers met ervaring zou voor mij al verschil maken", besluit Kruijswijk.

...
http://www.nu.nl/sport/4278049/gewilde- ... ement.html
En vervolgens gaat Jumbo met een jonge talentvolle sprinter die door het team ondersteund wordt en twee man voor het klassement naar de Tour...

Weer geen keuze

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » vr 17 juni 2016 07:47

Ligt er een beetje aan hoe je het interpreteert, Sep Vanmarcke ging sowieso wel mee bijvoorbeeld. Je hebt altijd mensen nodig die op het vlakke kunnen werken voor hun kopman, of dat nu een klassementsman of een sprinter is. Echte klimmers zijn er gewoon te weinig in de ploeg naast Kruijswijk, Gesink en Kelderman. Dus dan snap ik best dat je Groenewegen wilt ondersteunen, die heeft mijns inziens meer kans op een ritzege dan Kelderman op een podiumplek.
Al doet ie het nu nog zo goed in Zwitserland, LottoJumbo heeft gewoon niet de renners om een volledige (Tour-)ploeg in dienst van hem op te stellen tenzij je Gesink en Kruijswijk beiden ook meeneemt en de keus voor een kopman van te voren maakt.
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » za 23 juli 2016 22:32

Met terugwerkende kracht moet ik allen die de Giro-opstelling van Lotto Jumbo begrepen om de Tourploeg niet te hypothekeren gelijk geven:

1) Robert Gesink NIET de Giro laten rijden in dienst van bleek een meesterzet: hij kwam goed uitgerust aan de start van de Tour en dat betaalde zich dik uit.
2) Bert-Jan Lindeman NIET de Giro laten rijden in dienst van bleek ook een goede keuze: Lindeman schitterde in meerdere ontsnappingen en won net als in de Vuelta een zware bergrit.

Verder was het voor Lotto Jumbo gewoon een schitterende Tour met een prachtige plaats in het eindklassement voor Kelderman, etappezeges, ontsnappingen, paar dagen truien, noem maar op.
Tactisch klopte het ook perfect: duidelijke keuzes in de selectie en ook in de koers goede keuzes.
Maximumspeed schreef:...Tip: ga gorilla-benen kweken en laat je slapende meeslepen door de ploeg in een vlakke etappe, laat de wekker gaan 3 kilometer voor de streep, doe "oeh en ah" en word millionair. Dat je vervolgens naar huis gaat omdat je in de bergen een watje bent daar doet niemand moeilijk over.
Iemand die elke etappe op plaats veertig eindigt, in parijs of italie de streep haalt, heeft maar een eenvoudig inkomen.
Een Contador, of een Nibali, of een grote ronderenner die hem uitrijd, daar heb ik respect voor.
Maar die sprinters die na hun geleverde sprintjes naar huis gaan met de winst en vervolgens moe op de bank ploffen en hun ploeggenoten verder op TV volgen, daar heb ik het wat mee gehad eigenlijk. Maar vervolgens stappen zij met de gorillabenen wel in een dikke auto met dito huis.
Bijvoorbeeld Greipel, die had gewoon door moeten fietsen. Zakelijk en wat betreft planning ligt dat vast gecompliceerder, zullen we maar zeggen. Maar ik wil ook eens zien wat de sprintmillionair kan in de einduitslag. Dat was vast een DNF geworden, opgeraapt door de bezemwagen.
Zeker halen ze wel Parijs, daar mogen ze weer op plaats 80 vanachter hun treintje komen en met de eer strijken.
Er zijn vast voorstanders van de discipline, excuus aan die mensen :lol:
Ik heb het even nagekeken: Marcel Kittel heeft in 2013 en 2014 de Tour uitgereden, na enorm veel afzien in de bergen. Beiden keren betaalde zich dat uit met een zege op de Champs Elysée. Ook morgen is Kittel er op de Champs Elysée weer bij, noodlot in verband met een opkomende griep of een val morgen daargelaten. De jaren dat hij Parijs niet haalde deed hij niet mee (2015) of verliet hij huilend voortijdig zijn allereerste Tour in verband met ziekte aan maag en darmen (2012).
André Greipel heeft sinds 2011 élk jaar de Tour uitgereden. Zonder ongelukken doet hij dat ook morgen. Hij moest tot vorig jaar wachten op zijn sprintzege op de Champs Elysée na een tweede, derde, vierde en achtste plaats.
Voorts ben ik benieuwd of je in deze Tour de prestaties van André Greipel in de etappe naar de Mont Ventoux hebt meegekregen. Gezien de respectloze en onwetende manier waarop je over sprinters schrijft denk ik van niet, maar kijk het eens na zou ik zeggen.
Cavendish hoef ik denk ik niet uit te leggen, maar voor de volledigheid: 10x een grote ronde uitgereden.
Naast het feit dat deze post dus feitelijk onjuist is vind ik het ook behoorlijk respectloos. Ik heb juist heel veel respect voor al die sprinters die dagelijks afzien in de bus in de derde Tourweek in het besef dat er maar één de beste zal zijn op het jaarlijkse WK sprint op de Champs Elysée en dat, afgezien van het halen van Parijs wat elke beroepsrenner tenminste één keer in zijn carrière wil doen, is de énige reden voor een sprinter om dat te doen. Het is echter een voorwaarde om mee te doen aan dat WK sprint.

Dat je iets dergelijks schrijft over Cipollini zou ik nog enigszins begrijpen, hij reed de Tour inderdaad nooit uit. Maar wél 4x de Giro.

Sprinters werken en trainen net zo hard als klassementsrenners voor hun vak. Rijden meerdaagsen en klassiekers uit en worden op vele beklimmingen op hun beperkingen gewezen, maar rijden ze wel en ook vele koersen uit, alleen al om fit te worden of hardheid te kweken.
T = 143

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » za 23 juli 2016 23:01

Touché.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 24 juli 2016 08:04

WK sprint is dit jaar overigens in Qatar.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » zo 24 juli 2016 22:14

Thierry le Brun schreef:WK sprint is dit jaar overigens in Qatar.
Dat is wel in de lijn der verwachting ja. En dat mag ook wel weer eens: de laatste keer was in Zolder in 2001. Kopenhagen ook wel enigszins.

Maar vlak de Sagans en Van Avermaets niet uit in Qatar.

Altijd spannend, het WK
T = 143

Dingo
Prince of Spain
Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Bericht door Dingo » zo 24 juli 2016 22:48

Thierry le Brun schreef:WK sprint is dit jaar overigens in Qatar.
WK Klimmen is in Rio.

Mijne inziens heb je in het moderne wielrennen 4 blokken, Astana, Movistar, Tinkoff en Sky. Daar zit ( of zat) het meeste geld en verhuizen dus de beste renners naartoe. Niet toevallig dat deze ploegen de prijzen aan het eind van de rit opstrijken. Het is een utopie geworden om te denken dat andere ploegen structureel hetzij in de Giro, danwel in de Tour of Vuelta om de prijzen meedoen. Dat wordt namelijk zeer afhankelijk van de individuele klasse van een renner en de vorm van de dag. ( zie Cavendish, Kruijswijk, Pantano, Bardet, Yates en Dumoulin) Jouw cynisme tav. de Lotto Jumboploeg kan naadloos worden overgenomen op Trek, Orica, Cannondale eva. Deze ploegen hebben domweg de middelen (no pun intended) niet om ook die kopmannen uit te rusten met mannen als Landa, Poels, Sánchez, Majka.

Kortom, het is geen typisch Lotto Jumbo"probleem".
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » ma 25 juli 2016 03:25

Dingo schreef: Mijne inziens heb je in het moderne wielrennen 4 blokken, Astana, Movistar, Tinkoff en Sky. Daar zit ( of zat) het meeste geld en verhuizen dus de beste renners naartoe. Niet toevallig dat deze ploegen de prijzen aan het eind van de rit opstrijken. Het is een utopie geworden om te denken dat andere ploegen structureel hetzij in de Giro, danwel in de Tour of Vuelta om de prijzen meedoen. Dat wordt namelijk zeer afhankelijk van de individuele klasse van een renner en de vorm van de dag. ( zie Cavendish, Kruijswijk, Pantano, Bardet, Yates en Dumoulin) Jouw cynisme tav. de Lotto Jumboploeg kan naadloos worden overgenomen op Trek, Orica, Cannondale eva. Deze ploegen hebben domweg de middelen (no pun intended) niet om ook die kopmannen uit te rusten met mannen als Landa, Poels, Sánchez, Majka.

Kortom, het is geen typisch Lotto Jumbo"probleem".
Waar dan nog bijkomt dat de Sky's, Astana's, Movistars en Tinkoffs bij een mindere dag of pech van hun kopman de schade kunnen beperken. Hadden Dumoulin en Kruijswijk net als Froome of Astana drie of vier mannen bij hen gehad, dan hadden ze de Vuelta en de Giro gewonnen. Maar doordat een ploeg als Sky alle een deel van de potentiële concurrenten opkoopt, hebben ze ten eerste minder concurrenten (een Landa of Henao zouden zelf in het klassement ook goed mee kunnen doen), en kunnen ze ten tweede slechte dagen makkelijk opvangen: de concurrentie leg je lam,

Een budgetcap zou wel goed voor het wielrennen zijn imo.

Plaats reactie