GIRO 2016

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin
CTWT-lid: Ja

Re: GIRO 2016

Bericht door Wombcat » wo 01 juni 2016 07:47

Er is 50 km afgelegd in het eerste uur. De ontsnapping is pas tot stand gekomen tijdens de klim van de Agnello.
Volgens Plugge wilden Astana en Movistar geen kopgroep weg laten rijden met een TLJ erin, omdat ze Kruijswijk wilden isoleren.
Aangezien op de live-ticker niet is aangegeven welke ploeg op kop reed en er ook vrijwel geen ontsnappingspogingen op stonden, vermoed ik dat er een hoog tempo is geweest, met continue demarrages, maar geen enkele keer een kopgroep ver genoeg weg zodat de jury de nummers kon noteren.
Uiteindelijk zijn in een dergelijke situatie Movistar en Astana simpelweg de betere ploegen. Dat TLJ iemand mee moet hebben, is dan makkelijker gezegd dan gedaan.

Gesink reed niet mee, omdat die de Tour moet rijden. De Tour is publicitair véél belangrijker, want een top 10 plek daar levert meer publiciteit op dan winst in de Giro.

Het was ook niet de verwachting dat Kruijswijk voor de winst zou gaan, top 10 was het doel. Hadden ze gedacht dat Kruijswijk voor de winst kon gaan, dan hadden ze misschien wel nog een Gesink of (waarschijjnlijker) Kelderman meegenomen.

Overigens: als Kruijswijk weggaat bij TLJ, zijn er ook niet heel veel ploegen waar hij het onbetwiste kopmanschap én een stel knechten kan opeisen. Als 'ie naar een Astana, Movistar of Sky gaat, mag hij gaan knechten. Etixx is tot nog toe altijd een slechte plek geweest om als ronderenner te vertoeven. Giant is voor een ronderenner ook niet de goede plek (ook Dumoulin ontbrak het vorig jaar aan goede knechten).

In deze Giro zullen ze bij TLJ ook wel gezien hebben dat Kruijswijk een ronde kan winnen, en daar een volgende keer ook in de samenstelling van de ploeg rekening mee houden.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » wo 01 juni 2016 08:36

Ik vraag mij af of TLJ überhaupt Kruijswijk nog kan betalen na deze prestatie. Volgens mij hebben ze niet echt het budget voor potentiele grote ronde winnaars.
Wil hij zich richten op het winnen van de Giro dan lijkt mij een italiaanse ploeg geen slecht idee, Lampre bijvoorbeeld. Die hebben ook wel wat aardige knechten in huis.

Joostje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » wo 01 juni 2016 08:36

Wombcat schreef:Bladibla... ;-) .
Amen. Zo denk ik er ook over.

De stuurfout van Kruijswijk is natuurlijk alleen hem aan te rekenen. Of hij zonder deze misser daadwerkelijk de Giro gewonnen had is koffiedik kijken, al lijkt het wel waarschijnlijk ja.
Ariën schreef: Vóór zijn wederopstanding merkte ik bij sommige Nederlanders een soort leedvermaak en dédain over de worsteling van Nibali in de Dolomieten. Enig respect voor een renner die alledrie de grote rondes al eens won leek me toen wel op zijn plaats. Misschien was het vervolg van de Giro dan ook een gevalletje genadeloze karma voor dat respectloze Hollandse geroeptoeter.
Ach, komop zeg. Dat is gewoon een stuk enthousiasme vanwege het feit dat een NL'er voor het eerst sinds lange tijd heeeeel dicht bij het winnen van een grote ronde staat. Natuurlijk wil je dan niet dat Nibali of Valverde aanhaakt. Overigens heeft hij z'n teamnaam ook niet mee, want ik denk dat het onbewust meer een anti-Vino dan een anti-Nibs geroep betreft. Natuurlijk gun je niemand een valpartij of zelfs mechanische pech, maar als zo'n topper gewoon man tegen man uit het wiel gereden wordt door Kruijswijk dan kan ik daar wel van genieten ja. Dat is topsport.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 01 juni 2016 10:07

Ariën schreef: Vóór zijn wederopstanding merkte ik bij sommige Nederlanders een soort leedvermaak en dédain over de worsteling van Nibali in de Dolomieten. Enig respect voor een renner die alledrie de grote rondes al eens won leek me toen wel op zijn plaats. Misschien was het vervolg van de Giro dan ook een gevalletje genadeloze karma voor dat respectloze Hollandse geroeptoeter.
Ik denk dat chauvinisme een Nederlands woord aan het worden is.

Gelukkig is wielrennen meer dan alleen maar hard bergopfietse.
Grote rondes zijn een prachtig podium waar renners op zwakke punten kunnen worden aangepakt en afgerekend.

Nibali is een prachtige rijder met een palmares waar je U tegen mag zeggen.
Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 01 juni 2016 12:07

hup Kiki!!
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 01 juni 2016 12:47

Thierry le Brun schreef:hup Kiki!!
Je bedoelt Titi ?

Die met een Nederlands paspoort nooit meer zou hoeven werken en een erelijst heeft waar Boogerd niet aan kan tippen?
Afbeelding

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 01 juni 2016 12:58

Pino schreef:
Thierry le Brun schreef:hup Kiki!!
Je bedoelt Titi ?

Die met een Nederlands paspoort nooit meer zou hoeven werken en een erelijst heeft waar Boogerd niet aan kan tippen?
Afbeelding

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 01 juni 2016 13:15

Meetsl heb ik m'n d's en t's wel op een rijtje. Nu ook. :D
Afbeelding

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » wo 01 juni 2016 17:09

Ik herinner mij de afsluitende tijdrit van de Giro tussen Bernard Hinault en Gianni Bugno, welk jaar het was is me even ontschoten. De renners moesten door een nauwe straat een soort van poort in. Daar stonden tifosi (Italianen dus) die op het moment dat Hinault eraan kwam lege wijnflessen voor hem op straat kapot gooiden in de hoop hem lek te laten rijden en zo de Giro te verliezen.

Geef mij dan maar een beetje Hollandsch geroeptoeter zoals jij het noemt is misschien minder respectloos :roll:
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » wo 01 juni 2016 18:32

WimL schreef:
Ik herinner mij de afsluitende tijdrit van de Giro tussen Bernard Hinault en Gianni Bugno, welk jaar het was is me even ontschoten. De renners moesten door een nauwe straat een soort van poort in. Daar stonden tifosi (Italianen dus) die op het moment dat Hinault eraan kwam lege wijnflessen voor hem op straat kapot gooiden in de hoop hem lek te laten rijden en zo de Giro te verliezen.

Geef mij dan maar een beetje Hollandsch geroeptoeter zoals jij het noemt is misschien minder respectloos :roll:
Hield Hinault ( 1975-1986 ) niet op toen Bugno ( 1986-1998 ) begon ?

1990 won Bugno de Giro , nummer 2 was Charly Mottet , voorlaatste rit was een tijdrit van 39 km, gewonnen door Bugno.
5 June Gallarate to Sacro Monte di Varese 39 km (24 mi) Individual time trial Gianni Bugno (ITA)
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 01 juni 2016 19:24

Fignon tegen Moser, voortgeblazen door een helicopter.

WimL
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » do 02 juni 2016 06:04

Nibali naar Bahrein Cycling project en Kruijswijk naar Astana, iedereen tevreden :roll:
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » do 02 juni 2016 22:28

Wombcat schreef:Er is 50 km afgelegd in het eerste uur. De ontsnapping is pas tot stand gekomen tijdens de klim van de Agnello.
Volgens Plugge wilden Astana en Movistar geen kopgroep weg laten rijden met een TLJ erin, omdat ze Kruijswijk wilden isoleren.
Aangezien op de live-ticker niet is aangegeven welke ploeg op kop reed en er ook vrijwel geen ontsnappingspogingen op stonden, vermoed ik dat er een hoog tempo is geweest, met continue demarrages, maar geen enkele keer een kopgroep ver genoeg weg zodat de jury de nummers kon noteren.
Uiteindelijk zijn in een dergelijke situatie Movistar en Astana simpelweg de betere ploegen. Dat TLJ iemand mee moet hebben, is dan makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik zeg niet dat het makkelijk is. Zéker niet met deze Giro-selectie van LJ. Maar probeer het tenminste.
Wombcat schreef: Gesink reed niet mee, omdat die de Tour moet rijden. De Tour is publicitair véél belangrijker, want een top 10 plek daar levert meer publiciteit op dan winst in de Giro.
Ik zie niet in waarom Gesink niet als supergregario van Kruijswijk zich in de Giro in vorm kan rijden voor de Tour. Aan de voet van elke slotklim lekker laten lopen en tot die tijd bij Kruijswijk in de buurt blijven. Of meespringen met die ontspanning van 28 man. Gewoon werken voor dat salaris.

Wat die top 10 plek Tour versus Giro winst betreft: ik vrees dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben maar dat is tegelijkertijd de doodsteek van het wielrennen en de spreekwoordelijke "Johnny en Anita" die in de vakansie de toer volgen bedienen. Ik weet zeker dat de renner die een top 10 notering in de Tour verkiest boven de winst van roze in de Giro nog geboren moet worden. Niemand maakt mij wat anders wijs. Die Giro zege had echt wel veel publiciteit op kunnen leveren. Kwestie van creatief zijn qua marketing (zegt de accountant). De manier waarop Tinkov vorig jaar de eindwinst van de Giro vierde door zijn haar roze te spuiten vergeet ik nooit meer.
Wombcat schreef: Het was ook niet de verwachting dat Kruijswijk voor de winst zou gaan, top 10 was het doel. Hadden ze gedacht dat Kruijswijk voor de winst kon gaan, dan hadden ze misschien wel nog een Gesink of (waarschijjnlijker) Kelderman meegenomen.
Vorig jaar heeft Kruijswijk al aangetoond met de beste twee mee te kunnen in de laatste zware bergetappes in de Giro. Bij tijd en wijle beter dan Contador. Alleen dom tijdverlies in week één stond een podiumnotering van Kruijswijk in de weg. Ik als liefhebber zag dat. Dus zal LJ dat toch ook wel hebben gezien? Wie podium kan rijden kan ook winnen. Typisch LJ: van die halfzachte keuzes: "Laten we met Kruijswijk voor het klassement gaan en verder een paar stoempers op het vlakke" "één halve knecht voor in de bergen is wel voldoende". Wat is dat voor tactiek?
Ik schreef in dit topic al eerder: Zou Kruijswijk de Giro hebben gewonnen dan zou ik dat knapper vinden dan Zoetemelk 1980. Die reed toen in de beste ploeg van de wereld. Kruijswijk deed het alleen zodra de weg omhoogliep. En dat waren nogal wat kilometers...
Wombcat schreef: Overigens: als Kruijswijk weggaat bij TLJ, zijn er ook niet heel veel ploegen waar hij het onbetwiste kopmanschap én een stel knechten kan opeisen. Als 'ie naar een Astana, Movistar of Sky gaat, mag hij gaan knechten. Etixx is tot nog toe altijd een slechte plek geweest om als ronderenner te vertoeven. Giant is voor een ronderenner ook niet de goede plek (ook Dumoulin ontbrak het vorig jaar aan goede knechten).
Eens, in elk geval niet voor de Tour. Maar sta niet gek te kijken als Poels over een paar jaar bij Sky voor de Girozege mag gaan rijden of voor de Vuelta. Wat is daar mis mee? En wat is er mis aan knechten in de Tour? Wie weet valt je kopman weg en wordt jij ineens uitgespeeld! Wiggins had de ploegleiding nodig om de Tour te winnen en niet zijn superknecht Froome.
De vergelijking met Dumoulin gaat echt volkomen mank. Dumoulin was zonder meer een verrassing en het was elke dag een kwestie van aanklampen. Kruijswijk vond ik geen verrassing. Wél zijn grote voorsprong voor het slotweekend. Niet zijn podiumkansen. Valverde bijvoorbeeld heeft zijn podiumplek vooral aan zijn ploeg te danken.
Wombcat schreef: In deze Giro zullen ze bij TLJ ook wel gezien hebben dat Kruijswijk een ronde kan winnen, en daar een volgende keer ook in de samenstelling van de ploeg rekening mee houden.
Dat mag ik potdomme hopen ja!!! Als de ploegleiding dat nu niet doorheeft dan nooit meer! Knap hoor! Goed gezien! Getuigd echt van tactisch wielerinzicht van de ploegleiding! Heel wielerminnend NL ziet het. En de helft vorig jaar al! Maar de ploegleiding van LJ nu ook hoor! Jajajajaja!!

Tot slot: Ik las dat Gesink nu toch weer voor het klassement gaat rijden in de Tour. Ook Kelderman mag een klassement rijden maar heeft een vrije rol. Daar hou ik van. Weer van die halfzachte keuzes. Ik hoop ontzettend dat ik ongelijk heb en dat ik met deze uitspraak volgende maand hier en elders om mijn oren wordt geslagen: ik zie enorm op tegen weer zo'n kansloze aanklamp-Tour van de beste Nederlandse renners die anticiperen, anticiperen en nog eens anticeperen en vooral niet de aanval zoeken.

Vlieg er eens in! Met het risico dat je lost en de favorieten als een sleepnet over je heenspoelen. So wat?
Maar ja, die WorldTour-punten hè!

In the end werd in deze Giro de aanval beloond. Niet alleen in de afdaling werd er aangevallen, ook bergop. De aanvaller won het roze. En zo hoort het.
Tot slot: In de Giro van 2014 greep Nairo Quintana het roze in een etappe over de Gavia, de Stelvio en met finish bergop op Val Martello. Met een enorm lange solo die niet zonder risico was. Om het roze daarna niet meer af te staan. Wat mij betreft triljoen keer mooier dan de meest schitterende 4e plaats (en podiumplaats) in het eindklassement van de Tour. Had ik de opname nog maar....

Ik weet het, ik ben een romanticus.
T = 148

Proeme

Bericht door Proeme » vr 03 juni 2016 06:27

Ariën schreef:Maar probeer het tenminste.
they did. Verder ben ik het wel met je eens trouwens.

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » vr 03 juni 2016 07:53

En dat gezeik over de ploegleiding... alsof het gewaardeerd wordt door niet-insides als er een sterke ploeg van LJ naar Italie afreist om daar te strijden voor een top 5 - want dat was de realistische verwachting voor Kruijswijk. Geen overwinning of podium. En dus ga je dan Gesinks voorbereiding op de Tour verpesten door hem met hartslag 200 door het hooggebergte te sturen? Voor deze Giro was Gesink in alle opzichten een betere renner dan Kruijswijk, ook in grote ronden.

Kruijswijk kon vorig jaar met Landa en Contador mee in de laatste zware bergetappe van de Giro. Goed gezien. Ook gezien dat Gesink alleen Quintana en Froome in de Tour hoefde te laten rijden vorig jaar?

Vorig jaar ging Gesink in de aanval in de eerste bergrit... en hij werd nog 6e in het klassement ook. Ik heb daar wel van genoten. En heb je gezien wat de top 5 was in die Tour? Ik wil niet al te flauw doen hoor, maar in de Giro reden van de toppers alleen Nibali en Valverde tot het eind mee en je kunt niet echt stellen dat die in topvorm waren. Een zwakbezette Giro dus, een Nibali gaat in deze vorm in de Tour weggereden worden.

90% van de mensen die wielrennen kijken, kijken alleen naar de Tour. Daar doe je dus geen concessie aan. De overwinning van Knaven, Terpstra in Roubaix. Potentieel Kruijswijk in de Giro. Allemaal leuk maar een overwinning in de Tour gaat de komende 20 jaar herhaald worden. De rest wordt vergeten.

Het is niet anders.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » vr 03 juni 2016 07:58

Ariën schreef: Eens, in elk geval niet voor de Tour. Maar sta niet gek te kijken als Poels over een paar jaar bij Sky voor de Girozege mag gaan rijden of voor de Vuelta. Wat is daar mis mee? En wat is er mis aan knechten in de Tour? Wie weet valt je kopman weg en wordt jij ineens uitgespeeld! Wiggins had de ploegleiding nodig om de Tour te winnen en niet zijn superknecht Froome.
De vergelijking met Dumoulin gaat echt volkomen mank. Dumoulin was zonder meer een verrassing en het was elke dag een kwestie van aanklampen. Kruijswijk vond ik geen verrassing. Wél zijn grote voorsprong voor het slotweekend. Niet zijn podiumkansen. Valverde bijvoorbeeld heeft zijn podiumplek vooral aan zijn ploeg te danken.
Ik had Kruijswijk wel ingeschat voor top 5, maar niet verwacht dat 'ie overtuigend voor de winst zou strijden. En als je 2e of 3e staat, hoeft je ploeg de koers niet te dragen. Dan heb je voldoende aan één of twee knechten die lang bij kunnen blijven. Die hadden ze in principe met Roglic en Battaglin. Zelf de koers dragen in de bergen is dan weer wat anders.

Er zullen er echt weinig zijn geweest die van te voren Kruijswijk op één hebben gezet. Ik meen gezien te hebben dat de betting odds voor Kruijswijk als winnaar voor de Giro iets van 300 tegen 1 was.

De ervaring van de laatste jaren leert dat het niet verstandig is om een Giro te rijden als je ook nog een goede Tour wilt rijden.

Eigenlijk dus wat Goodriddance hierboven ook al zegt.

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » vr 03 juni 2016 10:22

GoodRiddance schreef:En dat gezeik over de ploegleiding... alsof het gewaardeerd wordt door niet-insides als er een sterke ploeg van LJ naar Italie afreist om daar te strijden voor een top 5 - want dat was de realistische verwachting voor Kruijswijk. Geen overwinning of podium. En dus ga je dan Gesinks voorbereiding op de Tour verpesten door hem met hartslag 200 door het hooggebergte te sturen? Voor deze Giro was Gesink in alle opzichten een betere renner dan Kruijswijk, ook in grote ronden. .
Movistar had wel een ploeg die goed genoeg was om Valverde tot heel lang bij te staan. Met podiumplek tot gevolg. Ik zie nog steeds niet in waarom Gesink niet in het hooggebergte kan werken voor Kruijswijk in de Giro zonder zijn Tourkansen te torpederen. Haalt hij die hoge hartslagen dan niet in de Dauphiné of Zwitserland? Dat is nog veel korter op de Tour.
Dat Gesink als ronderenner hoger wordt aangeslagen als Kruijswijk waag ik te betwijfelen. Maar de cijfers geven je gelijk: Gesink hoogste notering in een grote ronde was een 4e plaats in de Tour wat ik voorzichtigheidshalve hoger plaats dan de 4e plaats van Kruijswijk in de afgelopen Giro.

En dat gezeik... tja. Een mening, waar andere tegenover staan. Ik noem het terecht kritisch en heb geen hoge pet op van de kwaliteiten van de ploegleiding en het management van LJ. De resultaten gaven me de afgelopen jaren in zoverre gelijk dat een team als Giant-Alpecin de afgelopen jaren met minder budget succesvoller was. Dan heb ik het over het wielerseizoen als geheel. Niet alleen de Tour.
GoodRiddance schreef: Kruijswijk kon vorig jaar met Landa en Contador mee in de laatste zware bergetappe van de Giro. Goed gezien. Ook gezien dat Gesink alleen Quintana en Froome in de Tour hoefde te laten rijden vorig jaar?

Vorig jaar ging Gesink in de aanval in de eerste bergrit... en hij werd nog 6e in het klassement ook. Ik heb daar wel van genoten. En heb je gezien wat de top 5 was in die Tour? Ik wil niet al te flauw doen hoor, maar in de Giro reden van de toppers alleen Nibali en Valverde tot het eind mee en je kunt niet echt stellen dat die in topvorm waren. Een zwakbezette Giro dus, een Nibali gaat in deze vorm in de Tour weggereden worden.
Ik kan het me herinneren. Wat ik me ook herinner is dat Gesink zonder verwachtingen in een vrije rol begon aan de Tour en niet de intentie had om klassement te rijden. Eindelijk werd er toen aangevallen, na jarenlange kritiek dat dat te weinig gebeurde. en ja, was zeker mooi om te zien. Zonder druk en verwachtingen van "het volk" en "de pers" ging het bij Gesink erg goed, hij reed als bevrijd rond in die Tour. Ik ben nu dan ook zeer benieuwd of hij dit keer wél met de druk van het kopmanschap en uitgesproken klassementsdoel kan omgaan. Ik help het je hopen! En ik gun het Gesink zeker na al zijn privé-ellende.

Het klopt helemaal dat de Giro en Vuelta verhoudingsgewijs zwakker bezet zijn. Dáár liggen dus JUIST de kansen voor de Gesinks, Mollema's en Kruijswijken in mijn beleving. Win die rondes! Een vracht WT-punten. En eindelijk iets op je palmares! Zolang Quintana, Contador en Froome in topvorm zijn ga je die toch niet verslaan denk ik.
GoodRiddance schreef: 90% van de mensen die wielrennen kijken, kijken alleen naar de Tour. Daar doe je dus geen concessie aan. De overwinning van Knaven, Terpstra in Roubaix. Potentieel Kruijswijk in de Giro. Allemaal leuk maar een overwinning in de Tour gaat de komende 20 jaar herhaald worden. De rest wordt vergeten.
Het is niet anders.
Ik moet je gelijk geven. Ik ben ook niet representatief voor de gemiddelde kijker naar wielrennen. Vaak vind ik de Giro mooier om naar te kijken dan de Tour. En winst in een monumentale klassieker (één van de grote vijf) staat voor mij veel hoger dan een podiumplek in de Tour. Klassiekers zijn ook veel leuker om naar te kijken overigens.
Ben gewoon wat te noordelijk geboren :D
T = 148

Maximumspeed
Fiets: Giant OCR2

Bericht door Maximumspeed » vr 03 juni 2016 13:35

Inderdaad. Leuk tekstje van je. Al zitten vele ploegen vol. Maar zoals de belg al zei: Je moet braaf zijn want als beroepsrenner heb je geen werkzekerheid. Dus zomaar wegrennen (wat is in een woord) bij een ploeg...
Ik wist vanaf het begin dat Nibali zich niet op liet blazen. En iedereen maar zeggen : dit is niet de Nibali van vorige jaren. Nee, een verbeterde versie. Rekenen en nog eens rekenen en de krachten verdelen. Dat is wat ik vanaf het begin Nibali zag doen. Goed voor een gemiddelde.
Dat Kruiswijk goed was, dat zat Nibali wat tegen. Laat Nibali net op het laatst een mazzeltje hebben.
Al was de top drie nu niet iets die minuten uit elkaar lag.
Maar de hele wereld heeft gezien dat Kruiswijk hem eigenlijk gewonnen had. Maar zoals je al zegt, dalen is een kunst en in elk aspect kan je winnen of verliezen.
Tip: ga gorilla-benen kweken en laat je slapende meeslepen door de ploeg in een vlakke etappe, laat de wekker gaan 3 kilometer voor de streep, doe "oeh en ah" en word millionair. Dat je vervolgens naar huis gaat omdat je in de bergen een watje bent daar doet niemand moeilijk over.
Iemand die elke etappe op plaats veertig eindigt, in parijs of italie de streep haalt, heeft maar een eenvoudig inkomen.
Een Contador, of een Nibali, of een grote ronderenner die hem uitrijd, daar heb ik respect voor.
Maar die sprinters die na hun geleverde sprintjes naar huis gaan met de winst en vervolgens moe op de bank ploffen en hun ploeggenoten verder op TV volgen, daar heb ik het wat mee gehad eigenlijk. Maar vervolgens stappen zij met de gorillabenen wel in een dikke auto met dito huis.
Bijvoorbeeld Greipel, die had gewoon door moeten fietsen. Zakelijk en wat betreft planning ligt dat vast gecompliceerder, zullen we maar zeggen. Maar ik wil ook eens zien wat de sprintmillionair kan in de einduitslag. Dat was vast een DNF geworden, opgeraapt door de bezemwagen.
Zeker halen ze wel Parijs, daar mogen ze weer op plaats 80 vanachter hun treintje komen en met de eer strijken.
Er zijn vast voorstanders van de discipline, excuus aan die mensen :lol:

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » vr 03 juni 2016 13:50

Maximumspeed schreef:Inderdaad. Leuk tekstje van je. Al zitten vele ploegen vol. Maar zoals de belg al zei: Je moet braaf zijn want als beroepsrenner heb je geen werkzekerheid. Dus zomaar wegrennen (wat is in een woord) bij een ploeg...
Ik wist vanaf het begin dat Nibali zich niet op liet blazen. En iedereen maar zeggen : dit is niet de Nibali van vorige jaren. Nee, een verbeterde versie. Rekenen en nog eens rekenen en de krachten verdelen. Dat is wat ik vanaf het begin Nibali zag doen. Goed voor een gemiddelde.
Dat Kruiswijk goed was, dat zat Nibali wat tegen. Laat Nibali net op het laatst een mazzeltje hebben.
Al was de top drie nu niet iets die minuten uit elkaar lag.
Maar de hele wereld heeft gezien dat Kruiswijk hem eigenlijk gewonnen had. Maar zoals je al zegt, dalen is een kunst en in elk aspect kan je winnen of verliezen.
Tip: ga gorilla-benen kweken en laat je slapende meeslepen door de ploeg in een vlakke etappe, laat de wekker gaan 3 kilometer voor de streep, doe "oeh en ah" en word millionair. Dat je vervolgens naar huis gaat omdat je in de bergen een watje bent daar doet niemand moeilijk over.
Iemand die elke etappe op plaats veertig eindigt, in parijs of italie de streep haalt, heeft maar een eenvoudig inkomen.
Een Contador, of een Nibali, of een grote ronderenner die hem uitrijd, daar heb ik respect voor.
Maar die sprinters die na hun geleverde sprintjes naar huis gaan met de winst en vervolgens moe op de bank ploffen en hun ploeggenoten verder op TV volgen, daar heb ik het wat mee gehad eigenlijk. Maar vervolgens stappen zij met de gorillabenen wel in een dikke auto met dito huis.
Bijvoorbeeld Greipel, die had gewoon door moeten fietsen. Zakelijk en wat betreft planning ligt dat vast gecompliceerder, zullen we maar zeggen. Maar ik wil ook eens zien wat de sprintmillionair kan in de einduitslag. Dat was vast een DNF geworden, opgeraapt door de bezemwagen.
Zeker halen ze wel Parijs, daar mogen ze weer op plaats 80 vanachter hun treintje komen en met de eer strijken.
Greipel was zooo moe dat hij er wel uit móest stappen. Gelukkig is hij nu al weer fit genoeg om Luxemburg te rijden ( en een ritje te winnen).

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » vr 03 juni 2016 15:55

Movistar , die ploeg heeft meer oog voor klassementen ( indiv. renners en ploeg ) . Dus daarop is de gehele ploeg samengesteld.

Astana heeft veel geld 2 topfavorieten en enkele subklassementsrenners.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Robert vD
Aluminium Racefiets
Fiets: Milani N109

Bericht door Robert vD » vr 03 juni 2016 16:08

Maximumspeed schreef:Bijvoorbeeld Greipel, die had gewoon door moeten fietsen. Zakelijk en wat betreft planning ligt dat vast gecompliceerder, zullen we maar zeggen. Maar ik wil ook eens zien wat de sprintmillionair kan in de einduitslag. Dat was vast een DNF geworden, opgeraapt door de bezemwagen.
Ik ben geen fan van Greipel, maar vind wel dat je hier wat kort door de bocht gaat. Volgens mij heeft Greipel alle grote rondes al eens uitgereden, dus om nou te stellen dat de bergen niet overkomt.....

Ik ben het met je eens dat het commercieel gezien interessanter is voor Greipel (en Kittel, Hofland, en nog wat van die potige sprinters) om de Giro niet uit te rijden en zich klaar te stomen voor andere koersen.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » vr 03 juni 2016 16:28

Ach, volgens mij gaat Greipel of elke andere topsprinter sneller bergop dan wij ooit kunnen.

Hier een ritje uit de Giro: https://www.strava.com/activities/573888089
In deze etappe rijden ze de Bocca di Selva(https://www.strava.com/segments/10679124): 18.2km lang, gem. 6% stijging en 1,032m klimmen. Een berg uit de HC category.

Resultaten:
#1 Jay McCarthy, 291W, VAM 1,213.1
#11 Steven Kruijswijk, 280W, VAM 1,201.7
#18 Andre Greipel, VAM 1,200.2

Beklimming was rijdend in een peleton, maar de cijfers zijn indrukkend. Ook voor een sprinter met gorillabenen.... :roll:
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » vr 03 juni 2016 17:45

indobesar schreef:Ach, volgens mij gaat Greipel of elke andere topsprinter sneller bergop dan wij ooit kunnen.

Hier een ritje uit de Giro: https://www.strava.com/activities/573888089
In deze etappe rijden ze de Bocca di Selva(https://www.strava.com/segments/10679124): 18.2km lang, gem. 6% stijging en 1,032m klimmen. Een berg uit de HC category.

Resultaten:
#1 Jay McCarthy, 291W, VAM 1,213.1
#11 Steven Kruijswijk, 280W, VAM 1,201.7
#18 Andre Greipel, VAM 1,200.2

Beklimming was rijdend in een peleton, maar de cijfers zijn indrukkend. Ook voor een sprinter met gorillabenen.... :roll:
Mwaahhh, ik ken een CTWT'er die denkt Cav er bergop af te rijden.. 8) (ik zeg niet wie)
Biologisch

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » vr 03 juni 2016 21:22

Robert vD schreef:
Maximumspeed schreef:Bijvoorbeeld Greipel, die had gewoon door moeten fietsen. Zakelijk en wat betreft planning ligt dat vast gecompliceerder, zullen we maar zeggen. Maar ik wil ook eens zien wat de sprintmillionair kan in de einduitslag. Dat was vast een DNF geworden, opgeraapt door de bezemwagen.
Ik ben geen fan van Greipel, maar vind wel dat je hier wat kort door de bocht gaat. Volgens mij heeft Greipel alle grote rondes al eens uitgereden, dus om nou te stellen dat de bergen niet overkomt.....

Ik ben het met je eens dat het commercieel gezien interessanter is voor Greipel (en Kittel, Hofland, en nog wat van die potige sprinters) om de Giro niet uit te rijden en zich klaar te stomen voor andere koersen.
Greipel ging er met wel heel erg voorbedachte rade en zelfs voor aangekondigd uit. reed eerst week r v Turkije, toen 2 weken Giro, wint de rit en stapt dan uit onder mom van 'ik ben moe' en rijdt amper een week na de Giro weer vrolijk in Luxemburg rond. Zeg dan gewoon eerlijk ik heb geen zin in die bergen. Vorig jaar was er het gevalletje Boonen die het eerste deel van de Giro gebruikte als opwarmertje voor de ronde van Belgie :shock: . BLijft natuurlijk moeilijk om de scheidslijn te bepalen maar bij zulke aangekondigde afstapperijen zet ik toch mn vraagtekens.

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » vr 03 juni 2016 22:05

Thierry le Brun schreef: Greipel ging er met wel heel erg voorbedachte rade en zelfs voor aangekondigd uit. reed eerst week r v Turkije, toen 2 weken Giro, wint de rit en stapt dan uit onder mom van 'ik ben moe' en rijdt amper een week na de Giro weer vrolijk in Luxemburg rond. Zeg dan gewoon eerlijk ik heb geen zin in die bergen. Vorig jaar was er het gevalletje Boonen die het eerste deel van de Giro gebruikte als opwarmertje voor de ronde van Belgie :shock: . BLijft natuurlijk moeilijk om de scheidslijn te bepalen maar bij zulke aangekondigde afstapperijen zet ik toch mn vraagtekens.
Volledig mee eens. Maar ja, alles voor de centen he...

Plaats reactie