GIRO 2016

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: GIRO 2016

Bericht door el_loco » do 26 mei 2016 07:42

Ik gooi ook mijn eigen werk- en fietsschema om om maar zo weinig mogelijk te hoeven missen. Hier wordt Nederlandse wielergeschiedenis geschreven, ik vind het geweldig!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » do 26 mei 2016 08:34

Bij mij op de zaak kijken we standaard de laatste 15 min van een etappe voor de livestream. Hier leeft het zeker en iedereen leeft met Stevie mee.
Biologisch

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » do 26 mei 2016 09:26

Big-ass-TV op mijn werk, dus elke minuut die ik kan meepakken... Ik duim voor een Wonder, Stevie ;-)
Heet die jongen niet gewoon Steven, of zijn we allemaal ineens de beste maatjes? ;-)
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Joostje
Fiets: CAAD 9 & 12

Bericht door Joostje » do 26 mei 2016 09:33

Hier ook volop aandacht. Ik heb sowieso overdag de live ticker aan staan, en er hangt ook een grote TV, die a la minute aangeschakeld kan worden. 's Avonds op ES heerlijk met een kopje thee de etappe terugkijken als vrouw en kind lang en breed op bed liggen.

De aandacht voor de Giro is gewoon minder dan de Tour. Dat is overal zo en dat zal wel altijd zo blijven. Er is veel meer geld met de Tour gemoeid, en zeker het missen van uitzendrechten van de NOS draagt zwaar bij aan de weinige aandacht aan de Giro.

Ik vind het wel een gemiste kans van Jumbo om niets, maar dan ook niets in hun filialen te doen met deze prestatie. Ik hoop dat dat alsnog gaat gebeuren als Steven ook echt het roze naar Turijn brengt.
Ik hoorde trouwens dat in Nuenen al het een en ander flink roze versierd is. Vrijdag en zaterdag wordt spannend!

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » do 26 mei 2016 10:29

Joostje schreef:
De aandacht voor de Giro is gewoon minder dan de Tour. !
En dat heeft natuurlijk alles te maken met de plek op de kalender. In de vakantie heeft men meer tijd om eea te volgen. Misschien is het een idee om de 3 grote rondes te rouleren, pakweg om de 4 jaar?
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » do 26 mei 2016 10:41

Joostje schreef:Hier ook volop aandacht. Ik heb sowieso overdag de live ticker aan staan, en er hangt ook een grote TV, die a la minute aangeschakeld kan worden. 's Avonds op ES heerlijk met een kopje thee de etappe terugkijken als vrouw en kind lang en breed op bed liggen.

De aandacht voor de Giro is gewoon minder dan de Tour. Dat is overal zo en dat zal wel altijd zo blijven. Er is veel meer geld met de Tour gemoeid, en zeker het missen van uitzendrechten van de NOS draagt zwaar bij aan de weinige aandacht aan de Giro.

Ik vind het wel een gemiste kans van Jumbo om niets, maar dan ook niets in hun filialen te doen met deze prestatie. Ik hoop dat dat alsnog gaat gebeuren als Steven ook echt het roze naar Turijn brengt.
Ik hoorde trouwens dat in Nuenen al het een en ander flink roze versierd is. Vrijdag en zaterdag wordt spannend!
De JUMBO baas vindt vooral Max heel leuk. Wielrennen is er voor bij.

Maar voor zowel Lotto als Jumbo is dit wel een enorme marketing kans. Wellicht komen ze nog met wat.

Ben trouwens benieuwd of aansteller Zonneveld een grachten rondvaart organiseert..(denk het niet, dat doet ie weer als Terpstra Dwars door Vlaanderen wint of zo...maakt niet uit, als het maar Terpstra is).
Laatst gewijzigd door Geer op do 26 mei 2016 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Biologisch

Joostje

Bericht door Joostje » do 26 mei 2016 10:42

gios schreef:
Joostje schreef:
De aandacht voor de Giro is gewoon minder dan de Tour. !
En dat heeft natuurlijk alles te maken met de plek op de kalender. In de vakantie heeft men meer tijd om eea te volgen. Misschien is het een idee om de 3 grote rondes te rouleren, pakweg om de 4 jaar?
Succes met de discussie met de A.S.O. :lol: Die gaan dat nooit toelaten. Voor de teams zal het ook niet prettig zijn lijkt me. Zij stemmen alle trainingschema's af op de kalender en dat wordt zo in de war geschopt. Eigenlijk is het ook helemaal niet erg. De TDF is natuurlijk altijd het belangrijkste wielerevenement geweest, en de hele sfeer en entourage die hier omheen hangt is uniek. De beste renners staan hier aan de start en met het rouleren zal een deel van die glamour verdwijnen.

indobesar
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez | Colnago CX

Bericht door indobesar » do 26 mei 2016 10:48

Geer schreef:
Joostje schreef:Hier ook volop aandacht. Ik heb sowieso overdag de live ticker aan staan, en er hangt ook een grote TV, die a la minute aangeschakeld kan worden. 's Avonds op ES heerlijk met een kopje thee de etappe terugkijken als vrouw en kind lang en breed op bed liggen.

De JUMBO baas vindt vooral Max heel leuk. Wielrennen is er voor bij.

Maar voor zowel Lotto als Jumbo is dit wel een enorme marketing kans. Wellicht komen ze nog met wat.
Frits is een petrolhead en heeft benzine in zijn aderen stromen dus dat is wel logisch. Mocht ik hem tegenkomen in ons dorp dan zal ik hem vriendelijk vragen om aandacht te schenken aan wielrennen/Steven's succes! ;-)
"Eerst het bordje van een ander leegeten."

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 26 mei 2016 15:55

Verrassende ontknoping: Trentin wint!
Moreno Moser laat zich de kop opdringen en ziet niet hoe Trentin uit de achtergrond komt aansluiten en vervolgens meteen uitpakt. Wat een geweldige slotfase hier, Brambilla juicht mee met zijn landgenoot en makker van Etixx.
Alweer Belgisch succes in de Giro! Matteo Trentin de naam, een echte rittenkaper in de grote rondes.
aldus HLN.BE

huiskamervraag: hoeveel Belgische winnaars heeft Eitxx dit jaar al gehad?
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 26 mei 2016 16:00

Thierry le Brun schreef:
1

Spanje 5e etappe Ronde van Valencia 7 februari 2016 2.1 Stijn Vandenbergh
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » do 26 mei 2016 20:13

Thierry le Brun schreef:
Verrassende ontknoping: Trentin wint!
Moreno Moser laat zich de kop opdringen en ziet niet hoe Trentin uit de achtergrond komt aansluiten en vervolgens meteen uitpakt. Wat een geweldige slotfase hier, Brambilla juicht mee met zijn landgenoot en makker van Etixx.
Alweer Belgisch succes in de Giro! Matteo Trentin de naam, een echte rittenkaper in de grote rondes.
aldus HLN.BE

Goed punt ;-) Heeft Lefevre straks toch weer iets om over te klagen.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Joostje

Bericht door Joostje » vr 27 mei 2016 08:53

Die slotfase van gisteren was wel een blunder van jewelste van Moser zeg. Hoe zeer ik C'dale ook een warm hart toedraag, dit was uiterst genant.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 27 mei 2016 09:43

Joostje schreef:Die slotfase van gisteren was wel een blunder van jewelste van Moser zeg. Hoe zeer ik C'dale ook een warm hart toedraag, dit was uiterst genant.
Mooi voorbeeld van wat voor koers je krijgt als de renners geen oortjes meer gebruiken :) Moser had nl. geen radiocontact meer met zijn ploegleider :
"This was a huge chance for me, perhaps one of the biggest in my life to win a stage at the Giro d'Italia. I didn't know that Trentin was coming back up to us. I'd lost my radio. For sure my directeur sportif would have told me but I couldn't hear anything because my radio had slipped out."
Bron: http://www.cyclingnews.com/news/giro-di ... ign=buffer
Querer es poder

Joostje

Bericht door Joostje » vr 27 mei 2016 10:01

Bas schreef:
Joostje schreef:Die slotfase van gisteren was wel een blunder van jewelste van Moser zeg. Hoe zeer ik C'dale ook een warm hart toedraag, dit was uiterst genant.
Mooi voorbeeld van wat voor koers je krijgt als de renners geen oortjes meer gebruiken :) Moser had nl. geen radiocontact meer met zijn ploegleider :
"This was a huge chance for me, perhaps one of the biggest in my life to win a stage at the Giro d'Italia. I didn't know that Trentin was coming back up to us. I'd lost my radio. For sure my directeur sportif would have told me but I couldn't hear anything because my radio had slipped out."
Dat weet ik en dat heb ik gelezen, maar toch blijft het genant. Had ie maar moeten opletten.

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 27 mei 2016 10:19

Joostje schreef:
Bas schreef:
Dat weet ik en dat heb ik gelezen, maar toch blijft het genant. Had ie maar moeten opletten.
Het was een bochtige aankomst, dus ze hadden hooguit zicht naar 100 meter terug. Trentin kon daarom 'ongezien' terugkomen. Moser keek wel een paar keer achterom maar hij moet natuurlijk ook kijken waar hij rijdt en die bochten goed nemen. Ik vind het dus niet zozeer een blunder maar meer bijzonder ongelukkig.
Querer es poder

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » vr 27 mei 2016 15:49

kut

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » vr 27 mei 2016 15:56

Eric schreef:kut
:lol:
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

Bas
Moderator
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 27 mei 2016 16:16

Hoe sneu ik het ook vind voor Kruijswijk - de valpartij deed me aan Rasmussen denken in die tijdrit in de Tour van 2005 - de Astana boys hebben vandaag weer een fraai staaltje ploegentactiek laten zien.

Hopelijk herstelt Kruijswijk voldoende van die val om morgen vol ten aanval te trekken :oke: :oke:
Querer es poder

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » vr 27 mei 2016 16:29

Het is afwachten hoe hij zich voelt morgenvroeg .

Mocht hij zich lichamelijk in staat voelen mee te kunnen en het gevoel krijgen nog iets te kunnen , wie weet wat er nog kan.

Nibali zal Chaves onder druk gaan zetten , en misschien gaan ze beiden dan over de limiet.

Afbeelding

Proeme

Bericht door Proeme » vr 27 mei 2016 16:31

Bas schreef:Hoe sneu ik het ook vind voor Kruijswijk - de valpartij deed me aan Rasmussen denken in die tijdrit in de Tour van 2005 - de Astana boys hebben vandaag weer een fraai staaltje ploegentactiek laten zien.

Hopelijk herstelt Kruijswijk voldoende van die val om morgen vol ten aanval te trekken :oke: :oke:
ja, en ook Orica had het ploegenspel redelijk op orde.

maar toch: valt Kruijswijk niet, dan blijft hij gewoon aanhaken en hebben ze niks aan hun ploegenspel. Ook nu was hij bergop gewoon de sterkste.

reëel: 20 seconden op Nibali had misschien gekund als het om de winst ging, maar 1m05 op Chaves pakt hij echt niet (tenzij die ook uit de bocht vliegt). Zou Kruijswijk nog voor plek 2 kunnen gaan? Of is Nibali nu los en gaat die nog de eindwinst pakken? En kan Kruijswijk met zijn gebroken lichaam Valverde nog achter zich houden en zo toch nog een podiumplek pakken? (dat voelt nu als verlies maar is natuurlijk nog steeds een briljante prestatie)

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » vr 27 mei 2016 16:48

Proeme schreef:
Bas schreef:Hoe sneu ik het ook vind voor Kruijswijk - de valpartij deed me aan Rasmussen denken in die tijdrit in de Tour van 2005 - de Astana boys hebben vandaag weer een fraai staaltje ploegentactiek laten zien.

maar toch: valt Kruijswijk niet, dan blijft hij gewoon aanhaken en hebben ze niks aan hun ploegenspel. Ook nu was hij bergop gewoon de sterkste.

reëel: 20 seconden op Nibali had misschien gekund als het om de winst ging, maar 1m05 op Chaves pakt hij echt niet (tenzij die ook uit de bocht vliegt). Zou Kruijswijk nog voor plek 2 kunnen gaan? Of is Nibali nu los en gaat die nog de eindwinst pakken? En kan Kruijswijk met zijn gebroken lichaam Valverde nog achter zich houden en zo toch nog een podiumplek pakken? (dat voelt nu als verlies maar is natuurlijk nog steeds een briljante prestatie)
Mits lichamelijk in orde zou ik alles of niets gaan. Hij was tot en met de eerste berg vandaag bergop soeverein de beste als de weg omhoog liep. Dan is een minuut gewoon speelbaar. Plugge kwam ook al met die teksten van: ja maar top 3 is ook mooi, onzin. Winnen! Die kans krijg je niet zomaar nog een keer!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » vr 27 mei 2016 16:54

Nibali deed een Landisje.
Gisteren zich laten onderzoeken door de dokter en nu rijd ie ze eraf, tuurlijk.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » vr 27 mei 2016 17:05

Beetje een tegenvaller vandaag (excusez le mot) :oops:
Maar ja, op de weg blijven hoort ook bij wielrennen. Door Astana en Oria goed uitgespeeld ploegenspel. TLJ had ook iemand mee moeten hebben in de kopgroep, maar aangezien die pas tot stand kwam op de Agnello zal dat lastig zijn geweest. Met 50 km in het eerste uur, zal er toen wel continu gedemarreerd zijn.

Proeme

Bericht door Proeme » vr 27 mei 2016 18:12

el_loco schreef:
Proeme schreef:

Mits lichamelijk in orde zou ik alles of niets gaan. Hij was tot en met de eerste berg vandaag bergop soeverein de beste als de weg omhoog liep. Dan is een minuut gewoon speelbaar. Plugge kwam ook al met die teksten van: ja maar top 3 is ook mooi, onzin. Winnen! Die kans krijg je niet zomaar nog een keer!
op zich mee eens, maar ik vraag me af of dat realistisch is. Hij is echt niet topfit morgen.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » vr 27 mei 2016 18:30

Hij bezoekt het ziekenhuis voor een onderzoek , dus even afwachten wat ze daarover prijgeven bij TLJ .

Afbeelding

Plaats reactie