VIP-loge op 13e verdieping?Rob T schreef:croeselaan 18 mooie plaats voor een start of finishharrebas schreef:Bron: ADDe Tour de France van 2015 gaat definitief van start in Utrecht. Dat heeft directeur Christian Prudhomme aan de NOS laten weten. Het AD meldde enkele weken geleden al dat de Domstad de organisatie zo goed als rond had.
Op 28 november zal in Utrecht de officiële presentatie plaatsvinden. Het Grand Départ kost de stad 10 miljoen euro. De gemeente betaalt 5 miljoen , sponsors zorgen ook voor 5 miljoen.
Het wordt de zesde keer dat de Tour in Nederland begint. Amsterdam was in 1954 de eerste niet-Franse startplaats. Later genoten ook Scheveningen (1973), Leiden (1978), Den Bosch (1996) en Rotterdam (2010) de eer om de start van de Tour te mogen organiseren.
Tour 2015
- Bas
- Moderator
- Fiets: Dedacciai Nerissimo
- CTWT-lid: Ja
- Contacteer:
Re: Tour 2015
Querer es poder
- Rob T
- Prince of Spain
- Fiets: PITON Scuro RS
- Contacteer:
Hee dat kan niet, daar is mijn werkplek.Bas schreef:VIP-loge op 13e verdieping?Rob T schreef: croeselaan 18 mooie plaats voor een start of finish
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!
- Bas
- Moderator
- Contacteer:
Paar loungechairs regelen, koelkastje met koud bier, barbecue erbij en ik kom langs, proloog kijkenRob T schreef:Hee dat kan niet, daar is mijn werkplek.Bas schreef:VIP-loge op 13e verdieping?Rob T schreef: croeselaan 18 mooie plaats voor een start of finish

Querer es poder
- Ottie
- Carbon Racefiets
- Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm
Bas schreef:Paar loungechairs regelen, koelkastje met koud bier, barbecue erbij en ik kom langs, proloog kijkenBas schreef:VIP-loge op 13e verdieping?Rob T schreef: croeselaan 18 mooie plaats voor een start of finish

- Bas
- Moderator
- Contacteer:
De eerste etappe: tijdrit over 13,7 km (bron @LeTourUtrecht op Twitter):

Ik zeg: BBQ bij Rob T, vlakbij de finish

Ik zeg: BBQ bij Rob T, vlakbij de finish

Querer es poder
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
- Fiets: Wilier,Giant,Stevens
- Bas
- Moderator
- Contacteer:
Mooi, dan kan hij de inkopen doenThierry le Brun schreef:Martinello woont ook om de hoek!

Hier het parcours in Google Maps: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... qMwWPbLhwU
Querer es poder
- Alwin
- Moderator
- Fiets: Look 675
- Contacteer:
De tweede etappe gaat in ieder geval door Vleuterweide.
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
sterker nog, het grijze lijntje (2e etappe??) loopt bij voor de deur langs!Bas schreef:Mooi, dan kan hij de inkopen doenThierry le Brun schreef:Martinello woont ook om de hoek!
Hier het parcours in Google Maps: https://mapsengine.google.com/map/edit? ... qMwWPbLhwU
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer
- Martinello
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
Thierry le Brun schreef:sterker nog, het grijze lijntje (2e etappe??) loopt bij voor de deur langs!Bas schreef:Mooi, dan kan hij de inkopen doenThierry le Brun schreef:Martinello woont ook om de hoek!

Lijkt me een mooi moment om NL weer aan te doen 

- PFW
- Moderator
- Fiets: Canyon, Beone, Trek
- Contacteer:
Metor schreef:Lijkt me een mooi moment om NL weer aan te doen

Ik ben een ambitieloos windscherm... 

- p_litespeed
- Carbon Racefiets
Metor schreef:Lijkt me een mooi moment om NL weer aan te doen

- harrebas
- Carbon Racefiets
- Fiets: Wilier Cento1AIR
Morgen is de officiële presentatie van het parcours, maar hier alvast de voorspelling van velowire: http://www.velowire.com/article/865/nl/ ... eden-.html. Als dit allemaal klopt, en de laatste jaren had velowire de route telkens goed voorspeld, worden we getrakteerd met buitengewoon veel aankomsten bergop. Niet alleen in de echte bergetappes, maar ook is de finishlijn getrokken bovenop nare kuitenbijters als de Muur van Huy, Mur de Bretagne en de Montee Jalabert. Ben benieuwd morgen.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)
Interesante ronde. Veel finishes berg op inderdaad, bonificaties in de 1e week en alleen een korte tijdrit. Weer eens wat anders.
En Froome die waarschijnlijk thuis blijft...
- kaj_666
- Carbon Racefiets
- Fiets: Wilier Izoard
- Contacteer:
Tja, op die manier blijf je als Froome zijnde natuurlijk -ondanks een tourzege- een beetje een schlemiel...Metor schreef:Interesante ronde. Veel finishes berg op inderdaad, bonificaties in de 1e week en alleen een korte tijdrit. Weer eens wat anders.

- marten
- Carbon Racefiets
- Fiets: cube
Leuk dat de col d'Allos er weer eens in zit!!!
- Thierry le Brun
- Prince of Spain
uitslag voorlaatste rit hier terug te vinden.
de nieuwe meesterknecht van Lotto.nl overigens ruim voor de beoogde kopmannen
de nieuwe meesterknecht van Lotto.nl overigens ruim voor de beoogde kopmannen

- Thierry le Brun
- Prince of Spain
-
- Aluminium Racefiets
- Fiets: Bijna een Sensa
En afdalen richting Barcelonette, toevallig een paar dagen geleden nog met de auto die kant omhoog gereden (het kan niet altijd feest zijnmarten schreef:Leuk dat de col d'Allos er weer eens in zit!!!

- Rob T
- Prince of Spain
- Fiets: PITON Scuro RS
- Contacteer:
Ik heb hem afgedaald richting Barcelonette, prachtige afdaling, alleen te veel auto's op de weg.The Boss schreef:En afdalen richting Barcelonette, toevallig een paar dagen geleden nog met de auto die kant omhoog gereden (het kan niet altijd feest zijnmarten schreef:Leuk dat de col d'Allos er weer eens in zit!!!). Gezien het geklaag over bijv de Sarenne en enkele andere afdalingen de afgelopen jaren zal hier wel commentaar op gaan komen van sommige renners. De weg is smal, onvoorspelbaar en de afgronden behoorlijk diep.
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!
- Bas
- Moderator
- Contacteer:
Om niet in herhaling te vervallen een citaat van 16 juli 2009Rob T schreef:Ik heb hem afgedaald richting Barcelonette, prachtige afdaling, alleen te veel auto's op de weg.The Boss schreef:En afdalen richting Barcelonette, toevallig een paar dagen geleden nog met de auto die kant omhoog gereden (het kan niet altijd feest zijnmarten schreef:Leuk dat de col d'Allos er weer eens in zit!!!). Gezien het geklaag over bijv de Sarenne en enkele andere afdalingen de afgelopen jaren zal hier wel commentaar op gaan komen van sommige renners. De weg is smal, onvoorspelbaar en de afgronden behoorlijk diep.

http://www.wielertoerist.nl/forum/viewt ... 25#p229850Bas schreef:Afdaling van de Allos is een feest, en historische grond bovendien. Hier pakte Eddy Merckx in de Tour van 1975 minuten op zijn rivalen, om vervolgens in de klim naar Pra Loup compleet geparkeerd te staan. Een ploegleidersauto reed die dag het ravijn in.
Sporza heeft een mooie docu gemaakt van die etappe: http://sporza.be/cm/sporza/videozone/sp ... /1.2125339
Querer es poder
-
- Carbon Racefiets
Begrijp ik nu goed dat dit als klim gereden wordt?Thierry le Brun schreef:ook leuk!
Zo ja, booooooooooooooring. Als afdaling wordt hij leuk. Mooie strijd tussen Peraud, Sagan en Nibali.

- Thierry le Brun
- Prince of Spain
ik dacht ergens afdaling gelezen te hebbenPino schreef:Begrijp ik nu goed dat dit als klim gereden wordt?Thierry le Brun schreef:ook leuk!
Zo ja, booooooooooooooring. Als afdaling wordt hij leuk. Mooie strijd tussen Peraud, Sagan en Nibali.
- Wombcat
- Carbon Racefiets
- Fiets: Battaglin
Nee, op. Volgens Google maps is dit de klim van Pontamafray naar Montvernier.Thierry le Brun schreef:ik dacht ergens afdaling gelezen te hebbenPino schreef:Begrijp ik nu goed dat dit als klim gereden wordt?Thierry le Brun schreef:ook leuk!
https://www.google.nl/maps/place/D1006, ... 303ef6edc1
Lijkt me dat ze die omhoog doen, als ze in St Jean de Maurienne willen uitkomen (wat ze willen).