Tour du jour op RTL

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Plaats reactie
Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Tour du jour op RTL

Bericht door Zeeuw » ma 01 juli 2013 12:41

Ik heb de laatste jaren vaak 's avonds op RTL 7 naar Tour de jour gekeken.
Gert Jakobs met zijn wielerverhalen in een Drenths accent vond ik geweldig.
Sinds dit jaar begin in me echter gigantisch te ergeren aan met name Wilfred Genee. Hij gaf aan dat hij niet steeds over doping wilt praten, maar tot nu toe gaat 90% van de uitzendingen over dopinggebruik. En dan heeft hij wat gasten aan tafel, die ook een dopingverleden hebben. Bij die gasten probeert hij dan ook woorden in de mond te leggen, of mensen bepaalde uitspraken te laten doen.
Ben ik nou de enige die zich hieraan stoort, of hebben anderen dat ook?

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja
CTWT-lid: Ja

Re: Tour du jour op RTL

Bericht door Geer » ma 01 juli 2013 12:52

Zeeuw schreef:Ik heb de laatste jaren vaak 's avonds op RTL 7 naar Tour de jour gekeken.
Sinds dit jaar begin in me echter gigantisch te ergeren aan met name Wilfred Genee. Hij gaf aan dat hij niet steeds over doping wilt praten, maar tot nu toe gaat 90% van de uitzendingen over dopinggebruik. En dan heeft hij wat gasten aan tafel, die ook een dopingverleden hebben. Bij die gasten probeert hij dan ook woorden in de mond te leggen, of mensen bepaalde uitspraken te laten doen.
Simpel, ik kan me er niet aan storen, want ik kijk gewoon niet.
Biologisch

Van Ginkapie
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Xeon CRS

Bericht door Van Ginkapie » ma 01 juli 2013 13:42

Zeeuw schreef:Ik heb de laatste jaren vaak 's avonds op RTL 7 naar Tour de jour gekeken.
Ik had precies hetzelfde. Ik kijk er niet meer naar.
Vive le velo daarentegen :oke:

Tante_Bep
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Een Duitse :-)

Bericht door Tante_Bep » ma 01 juli 2013 14:28

Erger u niet, verwonder u slechts.

René
Aluminium Racefiets
Fiets: Canyon
Contacteer:

Bericht door René » ma 01 juli 2013 17:35

Van Ginkapie schreef:
Ik had precies hetzelfde. Ik kijk er niet meer naar.
Vive le velo daarentegen :oke:
+1
Enjoy the people you meet.

cruzo
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door cruzo » ma 01 juli 2013 20:27

Alleen gisteren Tour du Jour gezien en vandaag een stukje met Steven Rooks. Gisteren is het idd veel over doping gegaan met Thomas Dekker als gast. Na de documentaire gisteren bij 'Andere Tijden Sport' over dopinggebruik Delgado, rooks en theunissen had ik verwacht dat Genee dat wel zou uitmelken vandaag met Rooks als gast maar daar werd toch maar kort over gesproken. Dus ik vind het wel meevallen eerlijk gezegd.

Vive le velo is ook aardig om naar te kijken maar daar heb ik ze nog nooit op vraag over doping kunnen betrappen. Beetje in lijn met de algemene verslaggeving daaro. Neemt niet weg dat ik graag naar Sporza kijkt en dan vooral voor jose de cauwer.

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door concorde » di 02 juli 2013 20:59

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de paar tour du jour uitzendingen die ik nu gezien heb, best goed vond. Komt met name doordat het nu wat minder slap geouwehoer is door bv die zeiksnor van een Johan Derksen, en dat het wat meer over wielrennen gaat. Mede dankzij Boogerd.

sge
Aluminium Racefiets
Fiets: R1

Bericht door sge » di 02 juli 2013 21:34

concorde schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik de paar tour du jour uitzendingen die ik nu gezien heb, best goed vond. Komt met name doordat het nu wat minder slap geouwehoer is door bv die zeiksnor van een Johan Derksen, en dat het wat meer over wielrennen gaat. Mede dankzij Boogerd.
Klopt, gisteren heb ik ook gekeken en het was best aardig ( ik vind Boogerd gewoon een goeie vent) maar die Wilfried G stuurt wel erg veel aan op doping verhalen. Nu vraag ik mij af of hij dat bij dat programma over dat bal spelletje ook zo uitdrukkelijk doet?

Ronald10speed
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose rs 3000

Bericht door Ronald10speed » wo 03 juli 2013 08:53

Ik vind Wilfred Genee gewoonweg een verveld mannetje die zich wat mij betreft alleen bezig moet houden met de grootste maffia-sport voetbal. Boogert daarintegen doet het programma veel goeds, neemt niet weg dat ik moeite heb een hele uitzending uit te zitten.

Vwb de doping verhalen moet ik zeggen dat onze Mart zwaar koploper is, wat kan die man zaniken. Constant weet Martje het gesprek weer richting doping te krijgen. Ik hoop dat Mart na dit jaar stopt met de Avondetappe en dat Wilfried de Jong het stokje wil overnemen. :oke: "Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen:)
Effectiviteit = Kwaliteit x Acceptatie

Knikker
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Bericht door Knikker » wo 03 juli 2013 09:21

Vrijdagavond de eerste aflevering van TdJ gekeken. Toen wist ik weer waarom ik er geen reet aan vind. Heb wel iedere aflevering van Avondetappe gekeken. Vind dat een mooi programma met voldoende aandacht voor de renners en alles wat er om heen hangt. En ja, Mart moet je maar nemen zoals hij is, vind hem prettiger dan Genee. Gisteravond overigens een mooie aflevering waarin David Walsch zijn ongenoegen over de opmerkingen van Bert Wagendorp kwam ventileren. Die had zaterdag de grond met hem gelijk gemaakt. En nog even het historische stukje van Mart / LA, "Nobody is that smart".
duursporter

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » wo 03 juli 2013 12:59

TdJ vind ik dit jaar beter dan vorig jaar. Avondetappe juist minder. Die rebus is achterhaald en waarom Joost Prinsen van stal is gehaald...... Heb echt het idee dat het programma beter bij Omroep Max zou passen.
Op naar de Velomediane!

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » wo 03 juli 2013 14:20

Mart Smeets is al 15 jaar over datum en onder welke steen ze die Joost Prinsen vandaan gehaald hebben is me ook niet helemaal duidelijk. Gezapige ouwe mannen tv, ik kijk er geen seconde meer van.
TdJour is leuker geworden, ondanks dat Genee het niveau wel wat drukt. Dat ze gisteren Joop Zoetemelk goed in het zonnetje zetten vind ik bijvoorbeeld dan weer erg leuk: Nederland gaat vaak slecht om met z`n sporticonen. Maar de gasten maken of breken het natuurlijk, Henk Westbroek was tenenkrommend kut (ouwe zeur zonder humor) en dan is het programma gelijk een stuk minder...
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » wo 03 juli 2013 14:51

Joost Prinsen is geweldig. Mooie verhalen, mooi taalgebruik.

Maar ja, ik ben dan ook een oude gezapige man :lol:

Zeeuw
Aluminium Racefiets

Bericht door Zeeuw » wo 03 juli 2013 18:35

el_loco schreef:Dat ze gisteren Joop Zoetemelk goed in het zonnetje zetten vind ik bijvoorbeeld dan weer erg leuk: Nederland gaat vaak slecht om met z`n sporticonen. Maar de gasten maken of breken het natuurlijk, Henk Westbroek was tenenkrommend kut (ouwe zeur zonder humor) en dan is het programma gelijk een stuk minder...
Joop Zoetemelk kreeg inderdaad erg veel veren in zijn kont gestoken.... Meer dan hij zelf prettig vond leek het.
Ik vind het commentaar van Boogie het beste van het programma. Ook een goede zaak dat ze hem niet hebben laten vallen na zijn bekentenis.
Daarnaast vind ik Eddy Planckeart een aanwinst. Hij heeft de mooiste verhalen, verteld op een boeiende manier en het Belgische accent maakt alles compleet. Hij is meer dan een goede vervanger voor of aanvulling op Gert Jakobs.
Henk Westbroek mag inderdaad NOOIT meer op tv verschijnen. Wat een eikel zeg. In een wielerprogramma verschijnen...niks toe kunnen voegen over wielrennen, en wel alles wat met wielrennen (met name de Tourstart vanuit Utrecht) de grond in stampen. Het was mij niet duidelijk waarom iemand die helemaal niks om wielrennen geeft, komt praten in een wielrenprogramma.

Ik kijk overigens ook de Avondetappe bij de NOS, maar dat is niet meer wat het vroeger geweest is.
Wilfried de Jong zou inderdaad een mooier programma (in de vorm van Holland Sport) kunnen maken. Joost Prinssen kan de mooiste verhalen nog vervelend laten klinken.

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » wo 03 juli 2013 19:02

Joost Prinssen kan de mooiste verhalen nog vervelend laten klinken.
:D inderdaad, dat is precies mijn gedachte!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » wo 03 juli 2013 20:25

Ik vind Tour du Jour vooral een hoog 'grappig doen' gehalte hebben. Met name die presentator zit steeds te vissen naar 'leuke' anekdotes. Het is ook wel iets te duidelijk dat die man geen enkel benul van wielrennen heeft.

Dat vind ik zo vervelend dat ik dat maar niet kijk.

Bij de Avondetappe vind ik het grote nadeel dat de gasten zo weinig ruimte hebben. We etappe kennen we al, de verhalen en duiding van de gasten vind ik dan nog wel de moeite waard. Maar om dat steeds af te kappen voor de rebus... tsja.

Dus eigenlijk vind ik Vive le Velo gewoon het leukst dit jaar.

Commentaar op Eurosport met Boogerd is erg goed vind ik, maar die reclames he :ass:

MWF

Bericht door MWF » zo 07 juli 2013 10:34

Sport op TV en dus vooral ook profwielrennen is niets meer en niets minder dan van wat voor het TV tijdperk het circus was. Amusement dus.
En de commentatoren en omlijstende programma's die daar iets extra's aan het amusemnet weten toe te voegen zij dus het best. Daarom is er niets mis met Tour du Jour.
Het moet niet inhoudelijk over wielrennen gaan , daar is de grote publiek niet in geinterreseerd.
Op Sporza was een poll over wat het meest was bijgebleven over de drie dagen op Corsica.
Daar scoorde op de 2e plaats de mooie toeristische beelden van het eiland na de zege en gele trui van Jan Bakelants. Ik ben er van overtuigd dat als dat sportieve succes van Bakelants er niet zou zijn geweest die mooie beelden het hoogst hadden gescoord en dat onder een kijkerspubliek waar wielrennen veel populairder is dan ergens anders.

Zeeuw
Aluminium Racefiets

Bericht door Zeeuw » ma 08 juli 2013 19:19

MWF schreef:Het moet niet inhoudelijk over wielrennen gaan , daar is de grote publiek niet in geinterreseerd.
Op Sporza was een poll over wat het meest was bijgebleven over de drie dagen op Corsica.
Daar scoorde op de 2e plaats de mooie toeristische beelden van het eiland na de zege en gele trui van Jan Bakelants. Ik ben er van overtuigd dat als dat sportieve succes van Bakelants er niet zou zijn geweest die mooie beelden het hoogst hadden gescoord en dat onder een kijkerspubliek waar wielrennen veel populairder is dan ergens anders.
Maar voor de Belgen is er behalve het hoogtepunt van Bakelants niet veel plezier te beleven aan deze Tour. Zou dat een reden zijn dat ze dan maar voor de mooie plaatjes naar de Tour kijken?
Ik wist trouwens ook niet dat je op Corsica nog zo mooi kon fietsen, maar....als ik daar ga fietsen, wordt ik dan niet door iedere willekeurige automobilist van mijn fiets af gereden???!??? Nu waren de wegen afgezet, maar dat zal niet gebeuren als er een amateurtje komt fietsen...

The Boss
Aluminium Racefiets
Fiets: Bijna een Sensa

Bericht door The Boss » ma 08 juli 2013 19:36

Die weg die ze de 2e etappe gevolgd die wil je zelf niet fietsen. Over praktisch ieder land hoor ik regelmatig verhalen dat het er levensgevaarlijk fietsen is, maar ik heb het nog nooit ervaren. Gewoon de hoofdwegen proberen te mijden en als het niet anders kant bij voorkeur naar beneden rijden.

Vinnie 2.0
Carbon Racefiets
Fiets: Topend Force-R

Bericht door Vinnie 2.0 » ma 08 juli 2013 20:36

Ik kijk niet altijd, maar als ik het zie kijk ik graag naar tour du jour. Nu minder onzinnige verhalen van Gert Jacobs en meer kennis van Boogerd en Planckaert en Genee is gewoon lekker vilein. Daar moet je van houden en ik vind het leuk om te zien.
En veel doping, ja, dat hoort er nu even bij maar het stoort me nog niet.
2017 wordt mijn jaar

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 08 juli 2013 21:23

Vinnie 2.0 schreef:Ik kijk niet altijd, maar als ik het zie kijk ik graag naar tour du jour. Nu minder onzinnige verhalen van Gert Jacobs en meer kennis van Boogerd en Planckaert en Genee is gewoon lekker vilein. Daar moet je van houden en ik vind het leuk om te zien.
Ik kijk ook graag, en gewoon elke dag. Leuk programma en die Genee die krijg je erbij, het is niet anders. Ben geen fan van hem, maar ik heb geleerd me vooral niet te storen aan zaken waar ik niets aan kan doen, en dat werkt prima.

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » di 09 juli 2013 09:05

Rob T schreef:
Vinnie 2.0 schreef:Ik kijk niet altijd, maar als ik het zie kijk ik graag naar tour du jour. Nu minder onzinnige verhalen van Gert Jacobs en meer kennis van Boogerd en Planckaert en Genee is gewoon lekker vilein. Daar moet je van houden en ik vind het leuk om te zien.
Ik kijk ook graag, en gewoon elke dag. Leuk programma en die Genee die krijg je erbij, het is niet anders. Ben geen fan van hem, maar ik heb geleerd me vooral niet te storen aan zaken waar ik niets aan kan doen, en dat werkt prima.
Ik ben ook per ongeluk gaan kijken en blijven hangen. Voor Eddy Planckaert vind ik wel grappig. Boogerd heeft een mooie visie en kan ook nog eens smakelijk over vroeger vertellen (vooral het Rasmussen-Bidon verhaal vond ik briljant!). En gisteren kon ik zelfs Johan Derksen nog wel lijden.
Het hoort bij de tour, net als de avondetappe. Ik erger me soms, maar kijk toch! Het hoort bij het tourgevoel..
Biologisch

Zeeuw
Aluminium Racefiets

Bericht door Zeeuw » di 09 juli 2013 22:24

Geer schreef:Voor Eddy Planckaert vind ik wel grappig. Boogerd heeft een mooie visie en kan ook nog eens smakelijk over vroeger vertellen (vooral het Rasmussen-Bidon verhaal vond ik briljant!). En gisteren kon ik zelfs Johan Derksen nog wel lijden.
Het hoort bij de tour, net als de avondetappe. Ik erger me soms, maar kijk toch! Het hoort bij het tourgevoel..
+1 :oke:

MWF

Bericht door MWF » wo 10 juli 2013 18:15

Zeeuw schreef:
MWF schreef:Het moet niet inhoudelijk over wielrennen gaan , daar is de grote publiek niet in geinterreseerd.
Maar voor de Belgen is er behalve het hoogtepunt van Bakelants niet veel plezier te beleven aan deze Tour. Zou dat een reden zijn dat ze dan maar voor de mooie plaatjes naar de Tour kijken?
De kijkcijfers zowel in Nederland en België van de rechtstreekse uitzendingen van de meeste touretappes zouden heel laag zijn zonder de mooie toeristische plaatjes. Er zijn heel veel mensen die helemaal niets met wielrennen hebben die juist vanwege de mooie plaatjes wel naar de Tour kijken.
Zonder die mooie beelden zouden de Touretappes nog vele male saaiere TV opleveren dan de 10 km schaatsen en terecht dan ook dat de commentatoren daar ook steeds goed voorbereid op inhaken.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 29 juli 2013 17:23

Vandaag de TdJ toertocht van 16 Juni nagereden , de route opgepikt bij Ysselsteyn ( L ) . Onderweg 8 pijlen zien hangen ( 7 in NL en 1 in D. ) Enkele hingen zo opvallend , dat ze die gemist hebben is mij een raadsel . Andere hingen , als ze met een auto de route na hebben gereden , op wat lastigere plekken.

http://app.strava.com/activities/70672581
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Plaats reactie