Unieke kans voor UCI/Pat McQuaid

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone
CTWT-lid: Ja

Re: Unieke kans voor UCI/Pat McQuaid

Bericht door Alexander » ma 22 oktober 2012 19:13

ChrisN schreef:
Tante_Bep schreef:Daarbij is het gebruik van doping niet per definitie ongezond. Lance Armstrong is daar een goed voorbeeld van. Ik krijg de indruk dat deze man zelfs na 10 jaar doping gebruik gezonder is dan de gemiddelde Nederlander.
Alexander schreef:En volledig terecht wordt dan Armstrong gebruikt als voorbeeld van iemand die en "doping" gebruikt heeft en daarnaast klaarblijkelijk erg gezond was. Het is jammer dat die kennis en kunde helaas verloren dreigt te gaan.
Daar knelt nu juist één van de vele te kleine schoenen in dit voorstel: Hoe kunnen jij en Tante Bep in godesnaam weten dat Lance Armstrong kerngezond is??? Alleen aan hoe hij eruit ziet en hoe hij fietst? Jullie weten niet wat er momenteel in zijn lichaam sluimert en jullie weten ook niet hoe vaak Armstrong nét op het randje heeft gezeten in zijn doping-jaren. Zie Ricco. Jullie weten eveneens niet wat Epo (En vooral ook andere spullen) over 20 jaar met je lichaam doet. Ik weet het ook niet maar ik weet wél dat je nooit louter aan de hand van iemands uitstraling en sportieve prestaties zijn/haar gezondheid kan beoordelen. En al helemaal niet als er geen "dr." voor jullie namen staat.
Laten we het vooral even omdraaien: Hoe kan jij nu weten dat gebruik van bepaalde medicijnen als (top)sporter per definitie niet kan leiden tot een betere gezondheid op zowel korte als lange termijn.

Ik zie ook geen "dr." staan voor ChrisN. Het verschil tussen ons beide is dat ik bij voorbaat geen uitspraak wil doen over het effect van bepaalde medicijnen, daar waar jij en anderen meteen naar het predicaat doping grijpen. De posts van TS en die van mij zijn juist op basis van het feit dat wij erkennen de waarheid niet in pacht te hebben.

Leuk geprobeerd om makkelijk te scoren....maar helaas sla je de plank volledig mis.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » ma 22 oktober 2012 19:14

Robert vD schreef:
Ronald schreef:Verder is doping ronduit kut.
short and to the point. :oke:
+1

Van een dialoog is toch geen sprake.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » ma 22 oktober 2012 19:20

Tante_Bep schreef:
Precies men kent gezondheidsrisico's niet. Men weet niet wat het risico op de gezondheid van EPO gebruik is op de gezondheid over 20 jaar.
Maar na 10 jaar gebruik is Lance nog steeds niet omgevallen. Wat zou dat zeggen?
Het zou interessant zijn om dat te kunnen onderzoeken maar met de huidige antidoping regel kan dat niet.

Eenieder die kiest voor instant houden van de huidige regelgeving, zoals Pat McQuaid doet, kiest impliciet voor dopinggebruik met alle gevolgen van dien.
Want de huidige regelgeving heeft in de afgelopen 15 jaar zeker 12 doping gebruikers als winnaar van de Tour de France opgeleverd.
En er is geen enkele concrete aanwijzing dat er nu met de huidige regelgeving minder gebruikt wordt.
Dat Lance nog niet is omgevallen, zegt weinig.
Je bent er mee bekend dat er nogal eens mysterieuze doden zijn geweest in de sport? Dit voorjaar nog een noorse zwemmer die onder de douche een harstilstand kreeg. In de jaren 90 o.a. Johannes Draaijer en Bert Oosterbosch.

Ook een leuk dossier is de intralipid-affaire van PDM. Nota bene door een arts toegediend, maar toch flinke gezondheidsrisico's. Die renners verlieten behoorlijk ziek de tour.

Je erkent nu overigens iig dat men de gezondheidsrisico's niet kent, dus dan is het niet logisch om het vrij te geven.

Er is idd geen concreet bewijs dat er minder wordt gebruikt. Dat ze minder hard omhoog rijden is wel een aanwijzing natuurlijk.

Overigens denk ik dat er in andere sporten minstens zoveel wordt gebruikt als in wielrennen. Die andere sporten doen echter niet eens een poging om er iets aan te doen. De Fuenteslijst had 200 sporters. Alleen de wielrenners zijn onderzocht. De rest niet.

De huidige regelgeving veranderen zoals je voorstel zou ertoe leiden dat wielrennen onmiddelijk de olympische status verliest. Daarnaast verwacht ik dat het politiek onacceptabel is. Maw het is volkomen irreël. En dat is maar goed ook, want je dwingt sporters er mee om doping te gebruiken en risico's te nemen met hun gezondheid. Zoals je zelf al zegt, is het effect op de gezondheid immers niet onderzocht en dus niet bekend. Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat ze maar gezondheidstesten moeten doen? Die gezondheidstesten garanderen dan helemaal niets.

Tante_Bep
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Een Duitse :-)

Bericht door Tante_Bep » ma 22 oktober 2012 19:29

Wombcat schreef: De huidige regelgeving veranderen zoals je voorstel zou ertoe leiden dat wielrennen onmiddelijk de olympische status verliest. Daarnaast verwacht ik dat het politiek onacceptabel is. Maw het is volkomen irreël. En dat is maar goed ook, want je dwingt sporters er mee om doping te gebruiken en risico's te nemen met hun gezondheid. Zoals je zelf al zegt, is het effect op de gezondheid immers niet onderzocht en dus niet bekend. Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat ze maar gezondheidstesten moeten doen? Die gezondheidstesten garanderen dan helemaal niets.
Hee makker, doe jij eens een voorstel tot een oplossing. Want het afzeiken van andersmans ideeen lost zeker niks op en is wel heel erg makkelijk.
Neem je verantwoordelijkheid eens als je van deze sport houdt.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 22 oktober 2012 19:42

Tante_Bep schreef:
Hee makker, doe jij eens een voorstel tot een oplossing. Want het afzeiken van andersmans ideeen lost zeker niks op en is wel heel erg makkelijk.
Neem je verantwoordelijkheid eens als je van deze sport houdt.
Huidige regelgeving aanhouden, verjaartermijn veranderen naar 12 jaar, opsporing meer laten doen door instanties als USADA en CONI, want die hebben meer bereikt dan het UCI. Die instanties ook de mogelijkheden om verdachten onder ede te laten verhoren (de voorzitter van de nederlandse dopingautoriteit gaf b.v. aan dat hij niet een onderzoek als USADA kan doen). Alles wat uit de zaak Armstrong komt tot de bodem uitzoeken.

En kijk niet alleen naar de wielrenners, maar vooral ook naar de ploegleiders en de ploegartsen, want die zijn imo de kern van het probleem.

Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Bericht door Evgnt » ma 22 oktober 2012 20:01

Je kunt de jacht op doping in de (wielersport) wel vergelijken met de "war on drugs" we weten dat het bijna ondoenlijk is om beide uit te bannen maar we doen toch onze uiterste best. In Nederland zijn softdrugs semi legaal maar harddrugs illegaal, zie wat voor een problemen dat oplevert. Nu heeft een land als Nederland het voordeel dat via de Nederlandse wet kan worden geregeld dat in Nederland softdrugs mogen worden verhandeld. Het wielrennen heeft die luxe niet, wielrennen is bij uitstek een sport die wereldwijd wordt beoefend, een sportbond zoals de UCI zal zich dus moeten houden aan de regels die wereldwijd gelden. Ergo de UCi heeft geen keuze, zal dus wel moeten voldoen aan de wereldwijde anti doping regels.

Ziegler
Driewieler
Fiets: Concorde Mistral 320

Bericht door Ziegler » ma 22 oktober 2012 20:08

Tante_Bep schreef: Hee makker, doe jij eens een voorstel tot een oplossing. Want het afzeiken van andersmans ideeen lost zeker niks op en is wel heel erg makkelijk.
Waarom moet hij met een oplossing komen? Je draait de zaak nogal om. Jij meent een oplossing te hebben gevonden en in al je naïviteit deel je die op een forum als dit. De meeste mensen vinden jouw oplossing eigenlijk best wel . . . . euh . . . slecht. En nu verplicht dat die mensen die dat vinden tot het vinden van een eigen oplossing?
Ik vind jouw oplossing niet alleen slecht, maar totale onzin. Zelf heb ik geen goed idee. Ik post dan ook geen wild plan op dit forum. . . . . .

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 22 oktober 2012 20:15

Wombcat schreef: 1. Dat Lance nog niet is omgevallen, zegt weinig.
Je bent er mee bekend dat er nogal eens mysterieuze doden zijn geweest in de sport? Dit voorjaar nog een noorse zwemmer die onder de douche een harstilstand kreeg. In de jaren 90 o.a. Johannes Draaijer en Bert Oosterbosch.

2. Ook een leuk dossier is de intralipid-affaire van PDM. Nota bene door een arts toegediend, maar toch flinke gezondheidsrisico's. Die renners verlieten behoorlijk ziek de tour.

3. Je erkent nu overigens iig dat men de gezondheidsrisico's niet kent, dus dan is het niet logisch om het vrij te geven.

4. Er is idd geen concreet bewijs dat er minder wordt gebruikt. Dat ze minder hard omhoog rijden is wel een aanwijzing natuurlijk.

5. Overigens denk ik dat er in andere sporten minstens zoveel wordt gebruikt als in wielrennen. Die andere sporten doen echter niet eens een poging om er iets aan te doen. De Fuenteslijst had 200 sporters. Alleen de wielrenners zijn onderzocht. De rest niet.

6. De huidige regelgeving veranderen zoals je voorstel zou ertoe leiden dat wielrennen onmiddelijk de olympische status verliest. Daarnaast verwacht ik dat het politiek onacceptabel is. Maw het is volkomen irreël. En dat is maar goed ook, want je dwingt sporters er mee om doping te gebruiken en risico's te nemen met hun gezondheid. Zoals je zelf al zegt, is het effect op de gezondheid immers niet onderzocht en dus niet bekend. Hoe kun je dan met droge ogen beweren dat ze maar gezondheidstesten moeten doen? Die gezondheidstesten garanderen dan helemaal niets.
1. Ik sluit niet uit dat bepaalde sterfgevallen dopingrelateerd zijn noch sluit ik uit dat bepaalde sterfgevallen voorkomen waren geweest met een beter anti-doping beleid en dat je zelfs kunt stellen dat bepaalde sterfgevallen juist directe oorzaak zijn van het huidige anti-doping beleid.

2. De renners zijn niet ziek geworden van het feit dat intralipid toegediend werd maar van het feit dat de gebruikte intralipid bedorven. Overigens is het voor mij geheel nieuw dat intralipid doping is.

3. TS zegt niets over vrij geven.

4. Zoals ik in het andere topic aangeef heb ik het vermoeden dat er nu juist meer doping gebruikt wordt in de vorm van een cocktail van diverse medicijnen in een dosering zodat het niet op te sporen valt. In dit geval verwacht ik dan ook een carriere met de nodige ups en downs. Wat dat betreft zijn de Schlecks een goed voorbeeld, en het is dus voor mij geen verrassing dat de vader nu aan de zoons vraagt te stoppen met wielrennnen.

5. Met vingertje wijzen los je niets op.

6. Met het beoogde onderzoek waar TS op doelt dwing je sporters helemaal niet om doping te gebruiken. Sterker, je dwingt sporters meer hun lichaam goed te verzorgen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » ma 22 oktober 2012 20:22

http://www.duitslandweb.nl/actueel/uitg ... bruik.html

Hier wat gevolgen van doping op LT.....

ChrisN

Bericht door ChrisN » ma 22 oktober 2012 20:22

Alexander schreef:
ChrisN schreef:
Tante_Bep schreef:Daarbij is het gebruik van doping niet per definitie ongezond. Lance Armstrong is daar een goed voorbeeld van. Ik krijg de indruk dat deze man zelfs na 10 jaar doping gebruik gezonder is dan de gemiddelde Nederlander.
Alexander schreef:En volledig terecht wordt dan Armstrong gebruikt als voorbeeld van iemand die en "doping" gebruikt heeft en daarnaast klaarblijkelijk erg gezond was. Het is jammer dat die kennis en kunde helaas verloren dreigt te gaan.
Daar knelt nu juist één van de vele te kleine schoenen in dit voorstel: Hoe kunnen jij en Tante Bep in godesnaam weten dat Lance Armstrong kerngezond is??? Alleen aan hoe hij eruit ziet en hoe hij fietst? Jullie weten niet wat er momenteel in zijn lichaam sluimert en jullie weten ook niet hoe vaak Armstrong nét op het randje heeft gezeten in zijn doping-jaren. Zie Ricco. Jullie weten eveneens niet wat Epo (En vooral ook andere spullen) over 20 jaar met je lichaam doet. Ik weet het ook niet maar ik weet wél dat je nooit louter aan de hand van iemands uitstraling en sportieve prestaties zijn/haar gezondheid kan beoordelen. En al helemaal niet als er geen "dr." voor jullie namen staat.
Laten we het vooral even omdraaien: Hoe kan jij nu weten dat gebruik van bepaalde medicijnen als (top)sporter per definitie niet kan leiden tot een betere gezondheid op zowel korte als lange termijn.

Ik zie ook geen "dr." staan voor ChrisN. Het verschil tussen ons beide is dat ik bij voorbaat geen uitspraak wil doen over het effect van bepaalde medicijnen, daar waar jij en anderen meteen naar het predicaat doping grijpen. De posts van TS en die van mij zijn juist op basis van het feit dat wij erkennen de waarheid niet in pacht te hebben.

Leuk geprobeerd om makkelijk te scoren....maar helaas sla je de plank volledig mis.
Dus, even samengevat: Jij vind dat Armstrong "klaarblijkelijk" gezond is en ik zeg dat je dat niet kan weten omdat je dat niet altijd uiterlijk hoeft te zien aan iemand.... en dan sla ik de plank volledig mis?

Ten eerste: Ik kom hier om te discussiëren en niet om te scoren, dus dat soort insinuaties maak je maar naar je vriendjes.

Ten tweede, en dat gaat vooral over dat mis slaan van die plank, als je aan het FEIT gaat twijfelen dat veel dopingsoorten en de effecten daarvan in veel gevallen niet gezond zijn, dan kun je net zo goed gaan lopen verkondigen dat de maan van kaas is gemaakt en zijn wij uitgepraat hier. En dat heeft vooral meer met jouw (ontbrekende) kennis te maken dan met mijn scoringsdrang.

Wellicht moet je eens gaan googlen met de dopinglijst naast je. Kijken wat voor vernietigende effecten sommige soorten kunnen hebben.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 22 oktober 2012 20:22

2. Intralipid was een maskerend middel, dat weliswaar niet op de dopinglijst stond. Het werd in te kleine hoeveelheden toegediend om zinvol te zijn als voeding.

4; je hebt gelijk als het over het aantal middelen gaat, de doses zijn imo echter wel kleiner (wordt ook door Michael Ashenden aangegeven).

6. Je dwingt sporters wel degelijk doping te gebruiken. Als je het namelijk toestaat, dan moet je wel als je mee wilt. De laatste jaren zie je juist dat b.v. een David Millar toch aardig meekan terwijl hij waarschijnlijk niet meer gebruikt. Ga je doping weer toestaan, wordt het niveau hoger en kun je dus niet meer mee als je niet gebruikt.

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » ma 22 oktober 2012 20:41

WWWebber schreef:http://www.duitslandweb.nl/actueel/uitg ... bruik.html

Hier wat gevolgen van doping op LT.....
Goede post. :oke: Heb hier wel eens van gehoord, maar eigenlijk nooit nader opgezocht.

Tante_Bep

Bericht door Tante_Bep » ma 22 oktober 2012 20:57

Ok, ok, dus jullie denken dat het vrijgeven van doping een negatief effect zal hebben op de professionele wielersport?

Mafkees

Bericht door Mafkees » ma 22 oktober 2012 21:05

Sterker, dat zal het einde betekenen van de professionele sport.

Tante_Bep

Bericht door Tante_Bep » ma 22 oktober 2012 21:37

Ik weet het niet hoor, maar het doet mij pijn in mijn hart om te zien hoe de wielerwereld verscheurd wordt en er kampen ontstaan tegenover elkaar.
Waar broeders vroeger zij aan zij streden om de Apennijnen te bedwingen en de Alpen te overwinnen.
De doping mag dan wel of niet gelegaliseerd worden, het verscheurd in ieder geval kameraadschap.

Ik hoop dat jullie beseffen dat alles wat ik zeg slechts voorkomt uit liefde voor de wielersport.
En ik begrijp uit jullie reacties dat jullie dat zelfde gevoel hebben.

Laten we hopen dat 2013 een mooi wielerjaar wordt.

Groet Tante_Back

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » ma 22 oktober 2012 22:01

Tante_Bep schreef:Ik weet het niet hoor, maar het doet mij pijn in mijn hart om te zien hoe de wielerwereld verscheurd wordt en er kampen ontstaan tegenover elkaar.
Waar broeders vroeger zij aan zij streden om de Apennijnen te bedwingen en de Alpen te overwinnen.
De doping mag dan wel of niet gelegaliseerd worden, het verscheurd in ieder geval kameraadschap.

Ik hoop dat jullie beseffen dat alles wat ik zeg slechts voorkomt uit liefde voor de wielersport.
En ik begrijp uit jullie reacties dat jullie dat zelfde gevoel hebben.

Laten we hopen dat 2013 een mooi wielerjaar wordt.

Groet Tante_Back
He kom op Tante Bep, ga nou geen zweverige teksten posten om vervolgens de pleiterik te maken. Het was puur cabaret hier en nu trek je de stekker eruit. :-(
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » ma 22 oktober 2012 22:37

Mafkees schreef:Sterker, dat zal het einde betekenen van de professionele sport.
Doping gebruiken = levenslange schorsing uit de wielerwereld. Einde probleem....... :oeps:

Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Bericht door Evgnt » di 23 oktober 2012 00:06

alstro schreef:
Mafkees schreef:Sterker, dat zal het einde betekenen van de professionele sport.
Doping gebruiken = levenslange schorsing uit de wielerwereld. Einde probleem....... :oeps:
+1

Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Bericht door Zeeuw » di 23 oktober 2012 02:29

Tante_Bep schreef: Ik ben Ricco niet vergeten vandaar mijn betoog. Geen bloedtransfusies onder illegale omstandigheden.
Die moeders van jongens van 18 zouden hun zonen in het huidige systeem ook niet moeten laten wielrennen als ze tegen het gebruik van doping zijn.
Hoe wil ik proefpersonen vinden? Wakker worden Boss, die proefpersonen zijn dezelfde personen die nu ook al die middelen gebruiken. DE WIELRENNERS.
Wat een onzin is dit zeg! Dus als je lekker wilt wielrennen, daar ook talent voor hebt, maar geen doping wilt gebruiken, moet je maar niet gaan wielrennen. Dat geld dus volgens jou in het huidige systeem, dus daarom ook maar in jouw systeem?!? En dat noem jij een oplossing!!???!!!
Wielrennen moet zo zijn dat het voor iedereen toegankelijk is, en dat mensen met talent vanzelf naar boven komen drijven. Talent en hard trainen moet uiteindelijk een winnaar aanwijzen, en niet de kunde van een arts, of het budget van het team waar je voor rijdt....
Ik heb veel dingen gehoord over dopinggebruik, maar dit is werkelijk niet te geloven. Dit noemen ze nou de handdoek in de ring werpen tegen dopinggebruikers. Op het moment dat zoiets gebeurd in de sport, zullen zeker meer (grote) sponsoren het wielrennen vaarwel zeggen. Dan wordt het als sport helemaal ongeloofwaardig, en dat is nou net niet wat we willen toch?
Ik wil met mijn zoontje over 10jaar naar wielrennen kijken. Dan wil ik van hem horen dat hij bewondering heeft voor de renners, en dat hij ze ziet als helden, en niet als proefkonijnen....

Francesco Coppi

Bericht door Francesco Coppi » di 23 oktober 2012 08:36

Zeeuw schreef:
Tante_Bep schreef: Ik ben Ricco niet vergeten vandaar mijn betoog. Geen bloedtransfusies onder illegale omstandigheden.
Die moeders van jongens van 18 zouden hun zonen in het huidige systeem ook niet moeten laten wielrennen als ze tegen het gebruik van doping zijn.
Hoe wil ik proefpersonen vinden? Wakker worden Boss, die proefpersonen zijn dezelfde personen die nu ook al die middelen gebruiken. DE WIELRENNERS.
Wat een onzin is dit zeg! Dus als je lekker wilt wielrennen, daar ook talent voor hebt, maar geen doping wilt gebruiken, moet je maar niet gaan wielrennen. Dat geld dus volgens jou in het huidige systeem, dus daarom ook maar in jouw systeem?!? En dat noem jij een oplossing!!???!!!
Wielrennen moet zo zijn dat het voor iedereen toegankelijk is, en dat mensen met talent vanzelf naar boven komen drijven. Talent en hard trainen moet uiteindelijk een winnaar aanwijzen, en niet de kunde van een arts, of het budget van het team waar je voor rijdt....
Ik heb veel dingen gehoord over dopinggebruik, maar dit is werkelijk niet te geloven. Dit noemen ze nou de handdoek in de ring werpen tegen dopinggebruikers. Op het moment dat zoiets gebeurd in de sport, zullen zeker meer (grote) sponsoren het wielrennen vaarwel zeggen. Dan wordt het als sport helemaal ongeloofwaardig, en dat is nou net niet wat we willen toch?
Ik wil met mijn zoontje over 10jaar naar wielrennen kijken. Dan wil ik van hem horen dat hij bewondering heeft voor de renners, en dat hij ze ziet als helden, en niet als proefkonijnen....
! :oke: !
Afbeelding

Tante_Bep

Bericht door Tante_Bep » do 25 oktober 2012 09:10

Ok jullie hebben me overtuigd.
Doping is slecht voor de sport.
We zullen de controles moeten verbeteren en intensiveren.

Wat dachten jullie van het chippen van topsporters met een chip die constant alle biomarkers in het lichaam meet en een gps die rechstreeks alle gegevens naar de antidoping autoriteiten stuurt.
Zo is op ieder tijdstip bekend wat een topsporter eet en drinkt en waar hij zich bevindt, bij welke sportarts hij is geweest en wat hij ingespoten heeft gekregen.
De chip wordt operatief onderhuids ingebracht onder narcose zodat de sporter zelf niet weet waar hij zit en hem dus niet kan laten verwijderen.
Mocht de sporter de chip toch verwijderd hebben dan volgt uiteraard de doodstraf :lol:

Dutchy Marc
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Niks aparts
Contacteer:

Bericht door Dutchy Marc » do 25 oktober 2012 09:27

Tante_Bep schreef: We zullen de controles moeten verbeteren en intensiveren.
Eens!
Tante_Bep schreef: Wat dachten jullie van het chippen van topsporters met een chip die constant alle biomarkers in het lichaam meet en een gps die rechstreeks alle gegevens naar de antidoping autoriteiten stuurt.
Zo is op ieder tijdstip bekend wat een topsporter eet en drinkt en waar hij zich bevindt, bij welke sportarts hij is geweest en wat hij ingespoten heeft gekregen.
De chip wordt operatief onderhuids ingebracht onder narcose zodat de sporter zelf niet weet waar hij zit en hem dus niet kan laten verwijderen.
Mocht de sporter de chip toch verwijderd hebben dan volgt uiteraard de doodstraf :lol:
Schiet wat door.
As cycler retired

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » do 25 oktober 2012 13:28

alstro schreef:
ja, daar ben ik in principe ook voor. Je zit kennelijk met arbeidsrecht en zo, maar welk arbeidsrecht wordt dan aangetast door mensen die de sport schoon willen beoefenen ? Want dat kan dan ook niet meer.
Ook met een levenslange schorsing voor dopers zal het tourpeloton uit 198 renners bestaan.
Een herintredende ex-doper drukt een schone renner uit deze groep.
Dus met dat arbeidsrecht valt het wel mee.
Het gebruik van medicijnen wordt wat mij betreft pas doping zodra er enkel nog maar sprake is van een prestatieverhogend effect en er dus geen aantoonbaar voordeel voor de gezondheid kan overlegd.
Maar dit bevind zich nou juist op een glijdende schaal in de grote ronden. De uitputting wordt opgezocht met drie dagen hooggebergte na elkaar. Het is nou juist de sport wie dat het best overleefd, want in één etappe kunnen we het niet meer zo zwaar maken dat de echte klimmer de aanhaker eraf rijdt.
Tests wijzen uit dat iedereen slechter wordt gedurende drie weken, maar bij sommigen gaat dit sneller.
"Ik verbeter tijdens de ronde" is dan eigenlijk "ik kon goed herstellen van mijn inspanningen, beter dan anderen".
Als je deze verslechtering van vorm tegen wil gaan, de laatste jaren dus met een infuusje tijdens de rustdagen, zit dat eigenlijk meer aan tegen 'goed voor de gezondheid', en toch is dit nou juist de vorm van doping in de grote ronden de laatste jaren.
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

ChrisN

Bericht door ChrisN » do 25 oktober 2012 17:04

Tante_Bep schreef:Ok jullie hebben me overtuigd.
Doping is slecht voor de sport.
We zullen de controles moeten verbeteren en intensiveren.
Eens! Ik denk dat nog twee dingen van groot belang zijn:
a-Levenslange schorsing bij bewezen dopinggebruik. (Dat is volgens mij echt een flinke drempel dan)
b-Een heldere, transparante UCI die 100% achter een dopingvrije sport staan.

En wat betreft het tweede punt: De unieke kans die ze hebben gehad hebben ze helaas volledig in de prullenbak gegooid door te stellen dat ze achter het rapport staan behalve het stuk wat over de UCI gaat. Met andere woorden, ze willen liefst zo snel mogelijk alles een beetje sussen en bij het oude laten??? De indruk die ik nu van de UCI heb is dat ze heus wel een schone sport willen, maar dat er andere belangen zijn die dit punt kunnen overrulen. Geld, ego, vriendjespolitiek, weet ik veel wat.

The Boss
Aluminium Racefiets
Fiets: Bijna een Sensa

Bericht door The Boss » do 25 oktober 2012 18:05

Doping gebruiken is nog altijd niet meer dan wat mensen oplichten, beetje vreemd dat je voor 1 vergrijp voor de rest van je leven gestraft zou worden. Daarnaast zal de dopinglijst dan 1e eens sterk opgeschoond moeten worden, dat er een lijst is voor wielrenner waar enkel prestatie bevorderende middelen voor wielrenners op staan.

Plaats reactie