Unieke kans voor UCI/Pat McQuaid

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Corniel
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon TT, Gazelle
Contacteer:

Re: Unieke kans voor UCI/Pat McQuaid

Bericht door Corniel » zo 21 oktober 2012 23:45

Ik reageer niet graag op mensen die zo openlijk trollen in een topic maar vooruit: Regels afschaffen omdat ze niet volledig handhaafbaar zijn... Echt serieus...

Nee sorry, we bestraffen geen moordenaars, verkrachters en fraudeurs meer. Dat hele wetboek van strafrecht. Afschaffen de boel. De samenleving zou kunnen denken dat ze in een rechtstaat leven, dat zou toch een huichelarij zijn.

:roll: :oeps: :roll:

Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Bericht door Evgnt » ma 22 oktober 2012 02:18

Corniel schreef:Ik reageer niet graag op mensen die zo openlijk trollen in een topic maar vooruit: Regels afschaffen omdat ze niet volledig handhaafbaar zijn... Echt serieus...

Nee sorry, we bestraffen geen moordenaars, verkrachters en fraudeurs meer. Dat hele wetboek van strafrecht. Afschaffen de boel. De samenleving zou kunnen denken dat ze in een rechtstaat leven, dat zou toch een huichelarij zijn.

Ik had een soortgelijk betoog, niet gepost om de reden die jij ook aangeeft. :lol:

Bij deze mijn +1 :oke:

mtbfool
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Corratec Airtech 100
Contacteer:

Bericht door mtbfool » ma 22 oktober 2012 05:51

Weet niet van welke planeet Tante-bep afkomt maar alleen al om te denken wat hij schrijft vind ik eng.
Zoiets ga je toch niet in je bolle harses halen :oeps:

Grtz; mtbfool
Waarom Racen als je kunt Biken ;-) ;-)
Corratec Fully 650B en Superior 29 er "ride it your way"
jvandijk1962@gmail.com
Bezig met harder te fietsen dan de rest maar dan moet je wel trainen geloof ik

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 22 oktober 2012 06:24

Tante_Bep schreef: Sport moet gespeeld worden volgens de spelregels, of die nou eerlijk zijn of niet dat maakt niet uit.
De 1 heeft meer talent voor fietsen, de ander heeft meer talent voor schaken. Is dat eerlijk? Dat is niet relevant, het is gewoon een feit.
Er wordt niet voorbijgegaan aan het feit dat Armstrong de kluit belazerd heeft.
Als je de huidige regels blijft handhaven dan ga je voorbij aan het feit dat er mensen als Armstrong zullen blijven die de kluit kunnen belazeren omdat de regel niet te controleren is.
Dan blijf je een illusie houden, dan blijf je het publiek belazeren.
En dat is pas respectloos.
Verschil in talent is inderdaad een feit.

Dat er mensen mensen zullen zijn die vals spelen is ook een feit (waar jouw voorstel volgens niets aan zal veranderen, er zal altijd een grens gesteld worden, waar mensen dus overheen willen gaan).

Dat er mensen kunnen zijn die de boel belazeren weet het publiek al lang (en zeker het hele doping verhaal op de achtergrond bij wielrennen geeft het kijken en er over praten alleen maar een extra dimensie),

Als het aan mij ligt, regels houden zoals het is en handhaven!
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » ma 22 oktober 2012 06:58

Evgnt schreef:
Corniel schreef:Ik reageer niet graag op mensen die zo openlijk trollen in een topic maar vooruit: Regels afschaffen omdat ze niet volledig handhaafbaar zijn... Echt serieus...

Ik had een soortgelijk betoog, niet gepost om de reden die jij ook aangeeft. :lol:

Had ook een dergelijke post klaar staan.
+2

WWWebber
Aluminium Racefiets
Fiets: Allez Smartweld

Bericht door WWWebber » ma 22 oktober 2012 08:17

Metor schreef:
Evgnt schreef:

Had ook een dergelijke post klaar staan.
+2
Had m niet klaar staan, maar wel zo in gedachten.
+3

Tante_Bep
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Een Duitse :-)

Bericht door Tante_Bep » ma 22 oktober 2012 08:38

1)Het wetboek van strafrecht heeft wel een heel andere lading dan spelregels in de sport.
Een moordenaar of verkrachter vergelijken met een dopingzondaar lijkt me ook niet helemaal in verhouding staan.
2) Indien je de toch strafrechtregels wilt vergelijken met spelregels in de sport, ook in het wetboek van strafrecht worden de regels wel eens aangepast naar aanleiding van voortschrijdend inzicht.
3) Ons gedoogbeleid tav softdrugs is ook uniek in de wereld en voorkomt een hoop ellende.

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » ma 22 oktober 2012 08:47

Als-je-blieft zeg...kan iemand deze Tante Bep even laten ophouden :kots:
Biologisch

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 22 oktober 2012 09:04

+1
Zelden zoveel onzin gezien in een topic.

Tante_Bep

Bericht door Tante_Bep » ma 22 oktober 2012 09:06

Geer schreef:Als-je-blieft zeg...kan iemand deze Tante Bep even laten ophouden :kots:
Ok Geer, je hebt me overtuigd.
Ik zal ermee stoppen.

MWF

Bericht door MWF » ma 22 oktober 2012 09:28

Het meeste irritante aan dit soort discussies vind ik de reacties(kenmerkend voor forum discussies) . dat iemand met een mening die afwijkt van wat de grote hoop hier vindt dat hij moet zwijgen en soms het voorstel komt om hem het zwijgen maar op te leggen.

Rose69
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Pro RS3000
Contacteer:

Bericht door Rose69 » ma 22 oktober 2012 09:44

+1 voor Tante Bep. Jammer hoe hier mensen onsympathiek reageren op 1 persoon die in een open dialoog iets wilt stellen en verdedigen en een onderbouwing terugvraagt. Dat je er niet mee eens bent is 1 ding maar meteen persoonlijk worden vind ik zo laag. Iets afdoen als flauwekul zonder zelf met oplossingen of onderbouwing te komen draagt ook niets bij.

Te doen of de huidige regels werken en alles richten op 1 persoon (Lance Armstrong) als de grote boze wolf is jezelf behoorlijk voor de gek houden in deze wielerwereld.

We leven in een tijd met een wielersport waar een Contador door de regels gestraft wordt op zero zero zero zero cinqo waarde wat NUL invloed blijkt te hebben op prestatie. Waar Frank Schleck een vochtafdrijver heeft gehad in z'n lichaam. Iets wat ook al niet prestatiebevorderend kan zijn en verdachtmakend is zonder bewijs. Dat hij keihard kan stellen dat hij niet weet hoe dat in z'n lijf is gekomen terwijl het lijf het nooit zelf aanmaakt (zover wij weten). En dat wij dat allemaal niet meer kunnen geloven. Mede door het verleden van oa. Lance Amstrong inderdaad maar ook wat tot op heden nog wel bewezen wordt bij het huidige 'schone' peloton.
~* Carpe Diem *~
Uitdagingen 2013: 1/2e triathlon 2/6 Nieuwkoop (5u17m46s) en 7/7 Ironman70.3 Haugesund, Noorwegen.
18 juni 2008: nr 2128 cinglé | http://rosevdh69.blogspot.com | http://twitter.com/#!/rosevdh69 | http://www.bikeplanner.com/rose69

Rose69
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Pro RS3000
Contacteer:

Bericht door Rose69 » ma 22 oktober 2012 09:45

MWF schreef:Het meeste irritante aan dit soort discussies vind ik de reacties(kenmerkend voor forum discussies) . dat iemand met een mening die afwijkt van wat de grote hoop hier vindt dat hij moet zwijgen en soms het voorstel komt om hem het zwijgen maar op te leggen.
+1 :oke: Dat gevoel bekruipt me hier ook, met een paar laffe blaffers achter moeders rok.
~* Carpe Diem *~
Uitdagingen 2013: 1/2e triathlon 2/6 Nieuwkoop (5u17m46s) en 7/7 Ironman70.3 Haugesund, Noorwegen.
18 juni 2008: nr 2128 cinglé | http://rosevdh69.blogspot.com | http://twitter.com/#!/rosevdh69 | http://www.bikeplanner.com/rose69

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » ma 22 oktober 2012 09:50

Rose69 schreef:
MWF schreef:Het meeste irritante aan dit soort discussies vind ik de reacties(kenmerkend voor forum discussies) . dat iemand met een mening die afwijkt van wat de grote hoop hier vindt dat hij moet zwijgen en soms het voorstel komt om hem het zwijgen maar op te leggen.
+1 :oke: Dat gevoel bekruipt me hier ook, met een paar laffe blaffers achter moeders rok.
??? :-?

Dus Tante Bep mag wel zijn of haar mening ventilen (nml die van het achterlijk, structureel, gerechtvaardigd, doorvoeren van doping gebruik; waardoor een vervreemding met de maatschappij optreed); maar iemand die vind dat tante bepep onzin uitkraamt, mag dat niet zeggen.

Ik ben lost!
Biologisch

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » ma 22 oktober 2012 09:54

Rose69 schreef:Jammer hoe hier mensen onsympathiek reageren op 1 persoon die in een open dialoog iets wilt stellen en verdedigen en een onderbouwing terugvraagt.
Euh, de opstelling van de TS bij het reageren op de verschillende reacties staat helemaal los van de toenemende grimmigheid en cynisme in dit topic...???

edit: typo
Laatst gewijzigd door p_litespeed op ma 22 oktober 2012 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 22 oktober 2012 10:02

Tante_Bep schreef:1)Het wetboek van strafrecht heeft wel een heel andere lading dan spelregels in de sport.
Een moordenaar of verkrachter vergelijken met een dopingzondaar lijkt me ook niet helemaal in verhouding staan.
Dat ben ik wel met je eens.

Maar ik begrijp dus wel goed dat jij er geen probleem mee hebt als ik jou bankrekening plunder met een nagemaakt pasje.

Tante_Bep

Bericht door Tante_Bep » ma 22 oktober 2012 10:23

Rob T schreef:
Tante_Bep schreef:1)Het wetboek van strafrecht heeft wel een heel andere lading dan spelregels in de sport.

Maar ik begrijp dus wel goed dat jij er geen probleem mee hebt als ik jou bankrekening plunder met een nagemaakt pasje.
Nou nog 1 keertje dan omdat ik het niet kan laten.

@Rob T natuurlijk vind ik het niet goed als jij mijn bankrekening plundert. Dat is een beetje flauw van je.
Maar laat ik een ander voorbeeld geven.
In het verkeer gelden er ook spelregels.
Nog niet zolang geleden is de maximum snelheid op verschillende stukken snelweg verhoogt van 100 of 120 naar 130 voor bepaalde tijdstippen.
Reden daarvoor: midden in de nacht is het veilig genoeg om zo hard te rijden en men reed 's nachts op lege snelwegen toch al harder.

Tante_Bep

Bericht door Tante_Bep » ma 22 oktober 2012 10:25

Tante_Bep schreef:
Rob T schreef:

@Rob T natuurlijk vind ik het niet goed als jij mijn bankrekening plundert. Dat is een beetje flauw van je.
Nog niet zolang geleden is de maximum snelheid op verschillende stukken snelweg verhoogt van 100 of 120 naar 130 voor bepaalde tijdstippen.
Reden daarvoor: midden in de nacht is het veilig genoeg om zo hard te rijden en men reed 's nachts op lege snelwegen toch al harder.
Kortom regels kunnen en worden soms aangepast

Evgnt
Aluminium Racefiets

Bericht door Evgnt » ma 22 oktober 2012 10:25

De reactie op dit topic is wellicht soms wat over the top maar dat kan je ook wel een beetje verwachten als je een extreem standpunt inneemt.

Dat sommige renners nu worden geschorst op belachelijk lage hoeveelheden van stoffen die soms niet eens (rechtstreeks) prestatieverhogend werken is een uitwas van de situatie maar wat mij betreft liever dat dan het (onder medisch toezicht) vrijgeven van doping in het (prof)peloton. Buiten het feit dat de sport zich dan geheel buiten de huidig geldende (sport)regels gaat begeven kan dit nooit gezond zijn voor de sporters aangezien de grenzen dan opgezocht gaan worden en natuurlijk overschreden, artsen zijn ook maar mensen en zullen dan ongetwijfeld aan de opgelegde prestatiedruk gaan bezwijken.

Wielrennen zal ook zijn olympische status gaan verliezen en ik kan me zelfs voorstellen dat er landen zullen zijn die wielerwedstrijden op hun grondgebied gaan verbieden. De implicaties van een wielerpeloton waarin vrijelijk doping kan worden gebruikt zijn niet te overzien.

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » ma 22 oktober 2012 10:28

Inderdaad een aangepaste spelregel. Deze fietser dacht toen, mooi de boete blijft hetzelfde en ik kan in mijn auto dan lekker 150 gaan rijden! :oke:
Harder dan is toegestaan ;-)

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » ma 22 oktober 2012 10:35

Evgnt schreef:Dat sommige renners nu worden geschorst op belachelijk lage hoeveelheden van stoffen die soms niet eens (rechtstreeks) prestatieverhogend werken is een uitwas van de situatie maar wat mij betreft liever dat dan het (onder medisch toezicht) vrijgeven van doping in het (prof)peloton. Buiten het feit dat de sport zich dan geheel buiten de huidig geldende (sport)regels gaat begeven kan dit nooit gezond zijn voor de sporters aangezien de grenzen dan opgezocht gaan worden en natuurlijk overschreden, artsen zijn ook maar mensen en zullen dan ongetwijfeld aan de opgelegde prestatiedruk gaan bezwijken.
Bovendien, net of de grens van gezondheid een duidelijke markering is. En welke gezondheid? Nog net gezond genoeg dat je de finish nog haalt (en wel zo hard mogelijk kan fietsen)? Of moet je het eind van het seizoen nog halen? Of het einde van een sponsortermijn? Of de pensioengerechtigde leeftijd?
Zoals al eerder door iemand gesteld, je krijgt waarschijnlijk het advies om niet met de TdF te starten. Is niet gezond.

Evgnt
Aluminium Racefiets

Bericht door Evgnt » ma 22 oktober 2012 10:39

Peter schreef:
Evgnt schreef:Dat sommige renners nu worden geschorst op belachelijk lage hoeveelheden van stoffen die soms niet eens (rechtstreeks) prestatieverhogend werken is een uitwas van de situatie maar wat mij betreft liever dat dan het (onder medisch toezicht) vrijgeven van doping in het (prof)peloton. Buiten het feit dat de sport zich dan geheel buiten de huidig geldende (sport)regels gaat begeven kan dit nooit gezond zijn voor de sporters aangezien de grenzen dan opgezocht gaan worden en natuurlijk overschreden, artsen zijn ook maar mensen en zullen dan ongetwijfeld aan de opgelegde prestatiedruk gaan bezwijken.
Bovendien, net of de grens van gezondheid een duidelijke markering is. En welke gezondheid? Nog net gezond genoeg dat je de finish nog haalt (en wel zo hard mogelijk kan fietsen)? Of moet je het eind van het seizoen nog halen? Of het einde van een sponsortermijn? Of de pensioengerechtigde leeftijd?
Zoals al eerder door iemand gesteld, je krijgt waarschijnlijk het advies om niet met de TdF te starten. Is niet gezond.
Point taken, echter zodra men zonder doping uitgeput raakt is er qua gezondheid nog niet zo heel veel aan de hand, het lichaam gebruikt zijn normale signalen om aan te geven dat het niet verder kan. Doping kan ervoor zorgen dat deze signalen (veel) te laat pas worden afgegeven, het lichaam is dan al zo ver heen dat het te laat is. Ik denk dat alle hier op het forum de beelden van Tommy Simpson wel hebben gezien. Dat is dan de wereld waarnaar we gaan terugkeren.

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » ma 22 oktober 2012 10:41

Evgnt schreef:Point taken
Euh, excuses voor de mogelijke verwarring, maar ik sta aan jouw kant en borduurde voort op jouw verhaal. Vandaar "Bovendien". :) De TS wil met artsen een niveau van gezondheid bewerkstelligen, maar verder onduidelijk hoe dat in z'n werk zou moeten gaan.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 22 oktober 2012 10:45

Tante_Bep schreef:
Rob T schreef:

Jou vergelijking gaat niet op, je mag gewoon 100 of 120 blijven rijden en komt nog steeds even snel aan, en bent niemand (bijna niemand, mogelijk alleen wat BMW-rijders) tot last als je dat doet.

Als je het op deze manier wilt vergelijken moet je stellen dat de MINIMUM snelheid op de snelwegen verhoogd worden van 70 naar 250km/uur. Kan je auto, of kun jij niet 250km/uur rijden dan heb je niets te zoeken op de snelweg. Bij een lege snelweg zal ik me wel vermaken, maar ik denk dat het nu wel erg gevaarlijk gaat worden op de snelweg.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 22 oktober 2012 11:02

:oke: voor de openingspost in dit topic

een -1 voor alle stompzinnige reacties
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Plaats reactie