Benen scheren

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Corniel
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon TT, Gazelle
Contacteer:

Re: Benen scheren

Bericht door Corniel » ma 27 augustus 2012 16:26

Je hoort (in Nederland althans) zelden een man zich hardop afvragen waarom andere mannen hun kin scheren. (Of vrouwen hun bovenlip, oksels, bikinilijn, en benen)

Terwijl het in alle gevallen hetzelfde antwoord betreft: willen voldoen aan een schoonheidsideaal. Eentje waar de persoon in kwestie zich kennelijk prettig bij voelt.

Ik vind gladde benen mooi, daarom scheer ik ze. Ik vind 'strepen' niet mooi en daarom train ik af en toe mouwloos en rol ik mijn wielerbroek soms een stukje op. Ieder zijn meug. :)

Ottie
Carbon Racefiets
Fiets: Bulls Alpine Hawk Tm
CTWT-lid: Ja

Bericht door Ottie » ma 27 augustus 2012 19:29

Corniel schreef:Ik vind 'strepen' niet mooi en daarom train ik af en toe mouwloos en rol ik mijn wielerbroek soms een stukje op.
WAAAT! Dah ken ech nie ;-)

Maar ach ik ben ook om. Gladde benen in de zomer. Zelfs de ms is er inmiddels aan gewend en vind het stiekum ook wel mooier :lol:
Work hard, play harder!

2016: was het nèt niet 2017: weer (leren) fietsen en koersen

Afbeelding

sge
Aluminium Racefiets
Fiets: R1

Bericht door sge » ma 27 augustus 2012 19:58

Metor schreef:Scheer je benen en je vraag beantwoord zich direct vanzelf ;-)
Wat Metor zegt, en daarna je liefje.

jan
Aluminium Racefiets

Bericht door jan » di 28 augustus 2012 11:20

Hatsaflats schreef: Het net zo'n discussie als hoge en lage sokken. Als de toppers hoge sokken dragen, moet iedereen dat hebben. En als over een paar jaar de top 10 wielrenners beslissen dat zonder sokken toch het beste is, wordt dat het meest belangrijke. anders "ben je geen wielrenner".

Soms is het toch beter om een toerfietser te zijn. ;-)
Ik ben ook niet zo'n ijdeltuit en scheer dus niet. Ik kom er al niet toe elke dag mijn kin te scheren omdat ik dat gewoon niet leuk vind.
Over korte en lange sokken: ik rij de laatste tijd regelmatig met compressiekousen (http://www.compressportnederland.nl/pro ... ous-kuit#1)
wegens spataders en omdat het je prestaties kan verbeteren.
Het ziet er volgens sommigen niet uit maar het maakt je wel herkenbaar. Na een dorpelingenkoers enkele weken geleden gezegd door een vrouw bij de inschrijvingstafel bij het terugbrengen van het kaderplaatje: " Jij hebt goed gereden; ik herken je aan je kousen" :D (Ik was toen de drijvende kracht in de achtervolging op de 4 leiders)
In triatlons zie je het regelmatig; tijdens toertochten soms maar dat zijn dan waarschijnlijk ook triatleten ;-)

Ook het fietsonderhoud is niet special omdat hij dan mooier is maar vooral omdat je door een vuile fiets meer energieverlies hebt.
"There is no way to happiness, happiness is the way", Dyer, Wayne
www.bikeplanner.com/jan_feyaerts

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 28 augustus 2012 14:00

jan schreef:In triatlons zie je het regelmatig; tijdens toertochten soms maar dat zijn dan waarschijnlijk ook triatleten ;-)

Ook het fietsonderhoud is niet special omdat hij dan mooier is maar vooral omdat je door een vuile fiets meer energieverlies hebt.
van de UCI mogen compressiekousen niet tijdens de koers.

Energieverlies van wat vuil aan je fiets??? Dat heb ik nog nooit gehoord.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 28 augustus 2012 14:03

Jan Willem schreef:
jan schreef:In triatlons zie je het regelmatig; tijdens toertochten soms maar dat zijn dan waarschijnlijk ook triatleten ;-)

smerige, versleten ketting zal ongetwijfeld wat minder soepel lopen.
zand/modder aan je frame zal niet echt van invloed zijn.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door Mac944 » di 28 augustus 2012 14:52

jan schreef: In triatlons zie je het regelmatig; tijdens toertochten soms maar dat zijn dan waarschijnlijk ook triatleten ;-)
Talking about triathlons, als triatleet komt er een punt dat je je begint te ergeren aan je behaarde borst. Sommige triatleten scheren zelfs hun armen voor een belangrijke wedstrijd... Dat schijnt beter te zijn voor het zwemmen. Oja, het staat ook beter.

jan
Aluminium Racefiets

Bericht door jan » di 28 augustus 2012 14:55

Thierry le Brun schreef:
Jan Willem schreef:

smerige, versleten ketting zal ongetwijfeld wat minder soepel lopen.
zand/modder aan je frame zal niet echt van invloed zijn.
Wat een dwaze regel van de UCI. Wat is hun motivatie?
Mag het wel met doktersattest om medische redenen? ;-)
Het kost niet veel, is voor iedereen bereikbaar, is eerder gezond dan schadelijk; OK, het ziet er misschien niet uit.
Als het over aerodynamica zou gaan kunnen ze nog veel gaan verbieden: tijdrithelm, minder dan 36 spaken, geen platte spaken, mooie ronde buizen, schoenovertrekken,...
Mogen binnenkort lange fietsbroeken ook niet meer, of been- en armstukken? Of komen ze dan controleren dat ze niet te veel spannen?
Of moeten we binnenkort met geschoren blinkende benen rond rijden?

Ik bedoelde wel vooral een propere ketting en propere velgen en spaken.
Waarom anders kiezen voor platte spaken en hoge velg om er dan 2mm modder aan laten hangen die de spaak in dikte verdubbelt.
Of zoals Eddy Merckx zijn bij zijn werelduurrecord met een wiel met minder spaken: "Elke spaak is een rem"

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 28 augustus 2012 16:13

de reden is dat het er echt niet uit ziet.

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » di 28 augustus 2012 16:27

Jan Willem schreef:de reden is dat het er echt niet uit ziet.
En het geeft je voordeel ten opzichte van renners die het niet gebruiken, oftewel een vorm van doping
2017: Een tussenjaar

Woutert
Driewieler

Bericht door Woutert » di 28 augustus 2012 16:35

Bas schreef:
En het geeft je voordeel ten opzichte van renners die het niet gebruiken, oftewel een vorm van doping
Onzin natuurlijk :) Zoals gezegd, compressiekousen zijn voor iedereen bereikbaar (prijs) en vormen geen gevaar voor de gezondheid noch kunnen ze onverantwoord ingezet worden. Én iedereen zíet dat je er mee rijd, dus geen geheim gebruik :).

Of ga ik er nu te serieus op in?

Bas
Moderator
Fiets: Cinelli Pro Estrada
Contacteer:

Bericht door Bas » di 28 augustus 2012 16:42

Woutert schreef:
Bas schreef:
Onzin natuurlijk :) Zoals gezegd, compressiekousen zijn voor iedereen bereikbaar (prijs) en vormen geen gevaar voor de gezondheid noch kunnen ze onverantwoord ingezet worden. Én iedereen zíet dat je er mee rijd, dus geen geheim gebruik :).

Wat met de verzamelnaam "doping" wordt aangeduid zijn veelal geneesmiddelen. Mits verantwoord gebruikt vormen die geen gevaar voor de gezondheid, integendeel. En het lijkt me dat als compressiekousen te strak zitten, ze onverantwoord worden ingezet.

;-)
2017: Een tussenjaar

jan
Aluminium Racefiets

Bericht door jan » di 28 augustus 2012 20:08

Bas schreef:
Woutert schreef:
Bas schreef: En het geeft je voordeel ten opzichte van renners die het niet gebruiken, oftewel een vorm van doping

Wat met de verzamelnaam "doping" wordt aangeduid zijn veelal geneesmiddelen. Mits verantwoord gebruikt vormen die geen gevaar voor de gezondheid, integendeel. En het lijkt me dat als compressiekousen te strak zitten, ze onverantwoord worden ingezet.

;-)
ik kan me vooral iets voorstellen bij een broek met bretellen die te veel spant in het kruis :lol:

Mijn huisarts heeft ,gezien mijn spataders, het zeker aangeraden. Ze raadt ze me ook aan voor lange vliegtuigreizen (ter preventie van een embolie)

on-topic: kort samengevat is er van mijn been soms weinig te zien (knie en stuk van de dij) en dus helemaal niet de moeite om te beginnen scheren

Corniel
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Canyon TT, Gazelle
Contacteer:

Bericht door Corniel » di 28 augustus 2012 21:06

@Jan: het is de moeite als jíj het mooit vindt, of anderen waarvan de mening minstens zo belangrijk vind als je eigen mening (die van je geliefde bijvoorbeeld).

Leo33
Kinderzitje
Fiets: Gaz

Bericht door Leo33 » do 30 augustus 2012 15:10

Ja Jan, benen scheren snap ik dan weer wel. Ik weet niet, het is toch waar je je prettiger bij voelt en veel meer mannen schijnen het te doen. Oor en neusharen ontharen zouden we trouwens ook wat vaker mogen doen. Kwam daar wel iets handigs voor tegen voor bij het ochtendritueel van scheren.

Cube
Kinderfiets
Fiets: Cube pro

Bericht door Cube » di 04 september 2012 16:56

Dat scheren is echt een rot klus en mijn benen zijn nu helemaal dun, krijg wel meer spieren die zag je eerst nog niet :roll:

twannie
Fiets met zijwieltjes
Fiets: FONDRIEST TF3 1.2

Bericht door twannie » ma 10 september 2012 11:05

ieder moet gewoon doen wat hij zelf fijnste vindt of mooiste ik scheer mijn benen gewoon lekker glad ieder zijn ding

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » ma 22 juli 2013 16:20

Scheer ze eigenlijk half, standje 3 mm dan heb ik niet z'n bos en ziet het er wel goed uit, :) niemand zegt er wat van eigenlijk, .... 8)

ChrisN
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door ChrisN » ma 22 juli 2013 16:31

Cube schreef:Scheer ze eigenlijk half, standje 3 mm dan heb ik niet z'n bos en ziet het er wel goed uit, :) niemand zegt er wat van eigenlijk, .... 8)
:shock: Je vrouw ook niet??

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » ma 22 juli 2013 16:34

ChrisN schreef:
Cube schreef:Scheer ze eigenlijk half, standje 3 mm dan heb ik niet z'n bos en ziet het er wel goed uit, :) niemand zegt er wat van eigenlijk, .... 8)
:shock: Je vrouw ook niet??

Ja maar die wil dat ik alles laat zitten maar dan ben ik net een aap op de fiets :oops:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » ma 22 juli 2013 16:45

Ik scheer in de zomer regelmatig . De haartjes groeien zo snel . Een mm 3-5 in een week tijd.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » ma 22 juli 2013 17:11

who cares schreef:Ik scheer in de zomer regelmatig . De haartjes groeien zo snel . Een mm 3-5 in een week tijd.
In dat geval moet je oppassen dat ze na een paar weken niet aangrijpen in je grote blad! ;-)
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » ma 22 juli 2013 17:12

PrinceHeerlijk schreef:
who cares schreef:Ik scheer in de zomer regelmatig . De haartjes groeien zo snel . Een mm 3-5 in een week tijd.
In dat geval moet je oppassen dat ze na een paar weken niet aangrijpen in je grote blad! ;-)
Vandaar dat 'ie ze scheert :lol:

ROnbrug
Aluminium Racefiets
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » ma 22 juli 2013 17:21

Ik scheer mijn benen ook omdat het mooier staat, maar heb ook gehoord vorige week bij de Nedereindse Berg dat je wonden kleiner zijn bij een valpartij met geschoren benen dat met ongeschoren benen. :roll:
Doel 2016: 50 jaar jong worden.
3B | LM | BC | ORM

who cares
Prince of Spain
Fiets: Kapotte Ri Noah Fast

Bericht door who cares » ma 22 juli 2013 17:22

PrinceHeerlijk schreef:
Dat hebben ze nog nooit gedaan . Er zal genetisch bepaald ook wel een max. lengte zijn :oeps:
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Plaats reactie