Het Grote Dopingdebat III

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Re: Het Grote Dopingdebat III

Bericht door Thierry le Brun » zo 14 juli 2013 18:38

Atletiek het nieuwe wielrennen? nu ook 5 Jamaicanen betrapt, nog geen namen maar zouden wel OS medaillewinnaars bij zitten.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 14 juli 2013 19:03

Thierry le Brun schreef:
Atletiek het nieuwe wielrennen? nu ook 5 Jamaicanen betrapt, nog geen namen maar zouden wel OS medaillewinnaars bij zitten.
Geen Bolt (tot nu toe). Wel de nummer 2, 4 en 5 van de wereldranglijst 100m Gay, Powell, Carter.

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » zo 14 juli 2013 19:08

The five – two field event athlete and three runners – returned the adverse findings following the tests conducted at the National Trials that were held from June 20-23 at the National Stadium.

The two sprinters are Olympic gold medallists.

Tante_Bep
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Een Duitse :-)

Bericht door Tante_Bep » ma 15 juli 2013 14:25

Ja nu weet ik het zeker, het is een 'schone' tour.
Want ze rijden nu veel langzamer dan in het dopingtijdperk. :lol:

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour- ... _af__.html

The Boss
Aluminium Racefiets
Fiets: Bijna een Sensa

Bericht door The Boss » ma 15 juli 2013 15:00

Een krant waar ze moeten rekenen om een tijd te meten... Ze hadden juist het stuk in het bos moeten vergelijken, daar heb je namelijk nauwlijks last van de wind.

Maar goed jij wilt natuurlijk niets horen over omstandigheden en dergelijke, je wilt alleen de nummertjes horen die jouw verhaaltje goed uitkomen. :oke:

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » ma 15 juli 2013 15:06

Tante_Bep schreef:Ja nu weet ik het zeker, het is een 'schone' tour.
Want ze rijden nu veel langzamer dan in het dopingtijdperk. :lol:

http://www.telegraaf.nl/telesport/tour- ... _af__.html
Wat ik in het andere topic al meldde: de Telegraaf zit er hier gewoon gloeiend naast. Pantani won in 2000, in 2002 reed Armstrong iedereen er af, maar waren vroege vluchters Virenque en Botcharov nog vooruit. In 2000 was Armstrong langzamer dan zowel in 2002 als 2009.

Los daarvan: het stuk na Chalet Reynard is veel te afhankelijk van windomstandigheden om tijden over verschillende jaren te kunnen vergelijken. Ik heb geen idee of Armstrong destijds meer of minder wind te verduren kreeg.

Of Froome doping gebruikt heeft of niet, blijft daarbij geheel in het midden. Ik stel enkel dat je het op basis van deze gegevens zeker niet kunt bewijzen...

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » ma 15 juli 2013 15:13

en voor de volledigheid hier ook nog maar even:
Velochrono:
Mustafa Sayar, le sulfureux vainqueur du Tour de Turquie, positif sur le Tour d'Algérie en début de saison. Deux autres coureurs positifs.
heeft Marcel Kittel toch gelijk gekregen ( hoewel dit wel een inkoppertje was)
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Menchov
Fiets: Focus Cayo Evo 3.0

Bericht door Menchov » ma 15 juli 2013 15:17

Ja en er is getuige dit artikel wel meer aan de hand daar in Turkije

http://uk.eurosport.yahoo.com/news/athl ... 59262.html

Tante_Bep
Fiets: Een Duitse :-)

Bericht door Tante_Bep » ma 15 juli 2013 15:31

The Boss schreef:Een krant waar ze moeten rekenen om een tijd te meten... Ze hadden juist het stuk in het bos moeten vergelijken, daar heb je namelijk nauwlijks last van de wind.

Maar goed jij wilt natuurlijk niets horen over omstandigheden en dergelijke, je wilt alleen de nummertjes horen die jouw verhaaltje goed uitkomen. :oke:
Heb je helemaal gelijk in, op basis van deze gegevens kan je niks concluderen. Schoon of niet schoon, dat weet niemand.
Gelukkig reden ze ook heel rustig naar de Ventoux toe. :lol:

The Boss
Aluminium Racefiets

Bericht door The Boss » ma 15 juli 2013 15:49

Je weet dat ze een lekker windje in de rug hadden? Een noorden wind is nu ook niet echt bijzonder in dit deel van Frankrijk.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 15 juli 2013 16:34

Tante_Bep schreef:
The Boss schreef:Een krant waar ze moeten rekenen om een tijd te meten... Ze hadden juist het stuk in het bos moeten vergelijken, daar heb je namelijk nauwlijks last van de wind.

Heb je helemaal gelijk in, op basis van deze gegevens kan je niks concluderen. Schoon of niet schoon, dat weet niemand.
Als ik zie dat de bus net zo snel de MV beklimt als ik in 2004, dan is het niet hard gegaan. Als daar doping in zit dan is het verkeerd spul :lol: :lol: :lol:

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » ma 15 juli 2013 17:38

Tante_Bep schreef:

Toch nog iets goed gezien. :oke: Laurens ten Dam had een gemiddelde hartslag van 123 over 220km met 45,2km/u. Geen centje pijn dus...

Ziegler
Driewieler
Fiets: Concorde Mistral 320

Bericht door Ziegler » di 16 juli 2013 18:32

Interesant topic bij één vandaag:

http://www.eenvandaag.nl/buitenland/465 ... ns_de_tour

Kort samengevat: hij kijkt naar prestaties en als die niet menselijk zijn, zijn ze 'verdacht'.
Eigenlijk weet hij zeker dat de top 10 van de tour gedoped is. Volgens hem kan dit niet anders.

el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » di 16 juli 2013 19:50

Ziegler schreef:Interesant topic bij één vandaag:

http://www.eenvandaag.nl/buitenland/465 ... ns_de_tour

Kort samengevat: hij kijkt naar prestaties en als die niet menselijk zijn, zijn ze 'verdacht'.
Eigenlijk weet hij zeker dat de top 10 van de tour gedoped is. Volgens hem kan dit niet anders.
...met nogal arbitraire grenzen zoals Adrie van Diemen ook al aangeeft. Ik vond de conclusies nogal kort door de bocht eerlijk gezegd! Buiten dat stoort het me dat het overal alleen maar over doping gaat ipv over de koers, maargoed dat heeft natuurlijk zo z`n oorzaken.
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Ziegler
Driewieler

Bericht door Ziegler » di 16 juli 2013 20:27

Arbitrair of niet. Als iemand met verstand van zaken stelt dat de wattages die getrapt worden eigenlijk niet mogelijk zijn . . . . . Althans niet schoon, dan ben ik nieuwsgierig. Terwijl ik ook gewoon de koers volg hoor 8)

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » di 16 juli 2013 21:23

Ik zat net vandaag dat boekje van die man te lezen. De basis is wel erg mager. Hij gaat er vanuit dat iedere sterveling hetzelfde prestatiepotentieel heeft. En dat is niet juist.
Hij zou eens op " Gauss-kromme" moeten Googelen. Sommige atleten zitten aan de uiteindes en zijn daarom extreem (goed of slecht).
Afbeelding

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » di 16 juli 2013 23:46

staat de wind ook in dat boekje van hem , of negeert hij variabelen die hij niet zonder al te veel moeite an vergaren ?
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » wo 17 juli 2013 05:52

flattyre schreef:staat de wind ook in dat boekje van hem , of negeert hij variabelen die hij niet zonder al te veel moeite an vergaren ?
Hij meet alleen klimsnelheid, die hij vertaalt naar vermogen. Hij noemt het dan ook radars die hij gebruikt.
Afbeelding

Ziegler
Driewieler

Bericht door Ziegler » wo 17 juli 2013 06:16

As iemand de 100 meter in 6 seconden loopt vragen jullie je af hoeveel rugwind hij had?
Laatst gewijzigd door Ziegler op wo 17 juli 2013 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » wo 17 juli 2013 11:16

Ziegler schreef:As iemand de 100 meter in 6 seconden loopt vraag jullie je af hoeveel rugwind hij had?
De vraag lijkt retorisch, (gezien ook topicnaam) maar inderdaad ja, als een prestatie opmerkelijk is ga je eerst naar omstandigheden kijken.
D snelste Parijs-Roubaix wordt altijd nog aangehaald.
vergeten wordt dat er toen heel veel wind stond, dat het koersverloop zodanig was dat er vanaf km 1 gereden is, en dat er in die dagen nog lang zoveel kasseistroken niet in zaten.
Opmerkelijke schaatsrecords hadden bijvoorbeeld te maken met een draaiwind in Alma Ata, een flink lagedrukgebied, of op kortere afstanden net even die goede kruising met een gangmaker net voor je.

Die zaken maken in procenten ook veel meer uit dan dopen.
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

skippy
Aluminium Racefiets
Fiets: Canyon Inflite AL

Bericht door skippy » wo 17 juli 2013 11:46

Als iemand een bepaalde prestatie levert, al of niet met doping, moet dat altijd nog met een lichaam gebeuren. Het ene lichaam is het andere niet. Volgens mij lopen er nog genoeg mensen rond met een lichaam die de tour schoon kunnen uitrijden, maar hun lichaam niet voor dit soort zaken ge(mis)bruiken, maar voor andere doeleinden zoals roken, overgewicht, inactiviteit, drugsgebruik etc. Wat ik hier mee wil zeggen dat niet voor elke prestatie die geleverd wordt doping gebruikt hoeft te worden.
Pluk de dag. :) :)

Ziegler
Driewieler

Bericht door Ziegler » wo 17 juli 2013 12:05

flattyre schreef: De vraag lijkt retorisch, (gezien ook topicnaam) maar inderdaad ja, als een prestatie opmerkelijk is ga je eerst naar omstandigheden kijken.
D snelste Parijs-Roubaix wordt altijd nog aangehaald.
vergeten wordt dat er toen heel veel wind stond, dat het koersverloop zodanig was dat er vanaf km 1 gereden is . . . . .
Het punt is dat er prestaties zijn die je opmerkelijk kan noemen en prestaties die je onmogelijk kan noemen.
Hoe snel ging die snelste P - R? Gemiddeld 70 aan het uur?

Je hebt het over 'opmerkelijke' schaasrecords. Als ze zo opmerkelijk zijn, waarom worden ze dan zo vaak gebroken? Dat rijmt niet. Of er stond die dag een bijzondere wind die er voor zorgde dat er een heel bijzondere prestatie werd geleverd die vervolgens nooit meer wordt geevenaard, of het lag ergens anders aan en dan is het niet zo moeilijk om die prestatie te verbeteren.

The Boss
Aluminium Racefiets

Bericht door The Boss » wo 17 juli 2013 13:03

Peter Post reed in 1964 45.1 km/h gemiddeld over de 265 km die het toen was.

Froome rijdt helemaal niet met snelheden die van een andere planeet zijn. Quintana was bijv al eerder vertrokken en die rijdt hij maar op 30 seconde. Er komt een behoorlijk aantal renners binnen 2 minuten binnen. Dat is niet zoals 1 iemand die op eens 6 seconde loopt op de 100 meter. Hij doet 59 minuten over de beklimming, dat is gewoon bij lange na geen record.

nicovandijk
Fiets: King RS/Aeroad CF

Bericht door nicovandijk » wo 17 juli 2013 13:24

Tja, ook ik kijk met enige scepsis naar de TdF. Wat Froome doet is wel degelijk exceptioneel, of "suspicious" zoals onze Franse vriend dat zegt.
Ik hoop echt dat 90% van het peloton schoon rijdt en met name de toppers. Nog een doping geval in de top zou de doodsteek zijn voor het professionele wielrennen de komende jaren.
Fuck Work, Ride Hard!
Afbeelding

Ziegler
Driewieler

Bericht door Ziegler » wo 17 juli 2013 13:27

@the boss
Oh, maar ik heb ook niet de indruk dat deze man van oordeel is dat alleen froome gebruikt. Als ik heb goed begrijp vindt hij iedereen die vrij kort achter Froome die berg op reed 'opmerkelijk'.
We zullen zien. Mij zou het niet verbazen als er gewoon nog gebruikt wordt. Ik heb geen verstand van die wattages, maar ik weet wel dat inspanningsfysiologen met gefronsde wenkbrouwen luisteren naar de wattages die in het wielrennen langskomen.

Plaats reactie