Het Grote Dopingdebat III

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
V77
Huis-, tuin- en keukenfiets

Re: Het Grote Dopingdebat III

Bericht door V77 » di 15 januari 2013 09:52

Rob T schreef:
Knikker schreef:En dus gaat LA hetzelfde doen als Hamilton en co.
Boek schrijven en collega's afvallen
Nee, want:
Hij zou niet van plan zijn te getuigen tegen renners en oud-renners.
dat siert hem dan wel

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Bas » di 15 januari 2013 11:43

V77 schreef:
Rob T schreef:
Knikker schreef:En dus gaat LA hetzelfde doen als Hamilton en co.
Boek schrijven en collega's afvallen
Nee, want:
Hij zou niet van plan zijn te getuigen tegen renners en oud-renners.
dat siert hem dan wel
Ik zou het juist wel goed vinden als ie alles vertelt wat ie weet, zodat het wielrennen echt schoon gemaakt kan worden.
Querer es poder

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » di 15 januari 2013 11:58

Bas schreef:Ik zou het juist wel goed vinden als ie alles vertelt wat ie weet, zodat het wielrennen echt schoon gemaakt kan worden.
:oke: :oke: :oke: :oke: :oke:
Dat is precies het probleem, iedereen hield elkaar jarenlang de hand boven het hoofd.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

V77

Bericht door V77 » di 15 januari 2013 12:51

Bas schreef:zodat het wielrennen echt schoon gemaakt kan worden.
Maar dat is een utopie, het wielrennen kan nooit echt schoon worden, en het wielrennen zal nooit echt schoon worden. Doping hoort bij wielrennen, en zal altijd zo blijven.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » di 15 januari 2013 13:39

V77 schreef:
Maar dat is een utopie, het wielrennen kan nooit echt schoon worden, en het wielrennen zal nooit echt schoon worden. Doping hoort bij wielrennen, en zal altijd zo blijven.
De enige rechtvaardiging van de heksenjacht op Armstrong kan zijn dat deze in dienst stond van het hogere goed, nl. het uitroeien van doping in de (wieler)sport. De grote schoonmaak moet wel doorgaan, anders kunnen we wielrennen als topsport net zo goed gelijk bij het grofvuil zetten.
Querer es poder

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » di 15 januari 2013 14:11

V77 schreef:
Voor mij heb je gelijk.
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

V77

Bericht door V77 » di 15 januari 2013 14:18

nog wat nieuwe info:

Oprah Winfrey says cyclist Lance Armstrong "did not come clean in the manner I expected" in interview

Oprah on Lance Armstrong interview: 'We were mesmerized and riveted by some of his answers'

The Boss
Aluminium Racefiets
Fiets: Bijna een Sensa

Bericht door The Boss » di 15 januari 2013 15:08

Het interview wordt in twee afleveringen opgesplitst, kunnen ze de 1e aflevering eindigen met een mooie cliffhanger

Rose69
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Pro RS3000
Contacteer:

Bericht door Rose69 » di 15 januari 2013 15:38

Ben reuze benieuwd en lees de 1e reacties wel op twitter en dan kan ik elk medium uitpikken die het gaat evalueren wat hij heeft gezegd.

Vind zelf de wereld van wielrennen van toen en nu vooral die van 'Ich habe es nicht gewusst' en 'Wat niet weet wat niet deert' mentaliteit.

Na alles en iedereen die niet schoon is interesseert het mij allemaal geen bal wat hij gedaan heeft. Wel blij dat hij gaat bekennen en hoop van harte dat hij zich in de Triathlon nog kan laten zien hoe goed hij is als 40+-er sporter.
~* Carpe Diem *~
Uitdagingen 2013: 1/2e triathlon 2/6 Nieuwkoop (5u17m46s) en 7/7 Ironman70.3 Haugesund, Noorwegen.
18 juni 2008: nr 2128 cinglé | http://rosevdh69.blogspot.com | http://twitter.com/#!/rosevdh69 | http://www.bikeplanner.com/rose69

Rose69
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Rose69 » di 15 januari 2013 15:40

The Boss schreef:Het interview wordt in twee afleveringen opgesplitst, kunnen ze de 1e aflevering eindigen met een mooie cliffhanger
Beetje jammer al dat zo zou zijn 8)
~* Carpe Diem *~
Uitdagingen 2013: 1/2e triathlon 2/6 Nieuwkoop (5u17m46s) en 7/7 Ironman70.3 Haugesund, Noorwegen.
18 juni 2008: nr 2128 cinglé | http://rosevdh69.blogspot.com | http://twitter.com/#!/rosevdh69 | http://www.bikeplanner.com/rose69

Mafkees

Bericht door Mafkees » di 15 januari 2013 17:04

Bas schreef: Ik zou het juist wel goed vinden als ie alles vertelt wat ie weet, zodat het wielrennen echt schoon gemaakt kan worden.
Het tweede deel van de zin is geen gevolg van het eerste deel.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 15 januari 2013 17:14

Rose69 schreef:Na alles en iedereen die niet schoon is interesseert het mij allemaal geen bal wat hij gedaan heeft. Wel blij dat hij gaat bekennen en hoop van harte dat hij zich in de Triathlon nog kan laten zien hoe goed hij is als 40+-er sporter.
En jij denkt dat hij "Schoon" mee doet aan die Triathlons? Met zijn "Winnaarsmentaliteit"!!!! Dat is schier onmogelijk.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 15 januari 2013 18:29

Rob T schreef:
Rose69 schreef:Na alles en iedereen die niet schoon is interesseert het mij allemaal geen bal wat hij gedaan heeft. Wel blij dat hij gaat bekennen en hoop van harte dat hij zich in de Triathlon nog kan laten zien hoe goed hij is als 40+-er sporter.
En jij denkt dat hij "Schoon" mee doet aan die Triathlons? Met zijn "Winnaarsmentaliteit"!!!! Dat is schier onmogelijk.
Triathlon is natuurlijk bij uitstek dé sport voor stimulerende middelen ( op natuurlijk wielrennen en bodybuilding na)
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Rose69
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Rose69 » di 15 januari 2013 18:50

Nou hij zal toch wel met nieuwe vergrootglazen bekeken worden en als hij goed is met doping dan is de rest het vast ook. Wielerij zat vol met doop en hing niet af van een 7-voudig winnaar en momenteel wordt er nog steeds gedoopt dus waar hebben we het over. Over Gesink ben ik wel uit, die is clean ...
~* Carpe Diem *~

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » di 15 januari 2013 18:54

The Boss schreef:Het interview wordt in twee afleveringen opgesplitst, kunnen ze de 1e aflevering eindigen met een mooie cliffhanger
Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe nickname?
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Rose69
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Rose69 » di 15 januari 2013 19:01

harrebas schreef:
Wordt het niet eens tijd voor een nieuwe nickname?
:lol:
~* Carpe Diem *~

V77

Bericht door V77 » di 15 januari 2013 19:17

zeer uitvoerig artikel, moeite van het lezen waard:

The Fraud: Lance Armstrong's Long Fall bit.ly/Vg4Mav

Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Bericht door Evgnt » di 15 januari 2013 19:31

Ach, er wordt nu een heel punt van gemaakt, bekent hij wel of niet. Mij interesseert het niet echt, altijd al geweten dat hij gedrogeerd rondreed dus wat maakt het uit? Ik ga donderdag zeker niet opstaan in "the middel of the night" om dit tot in de puntjes geregisseerde spektakel te aanschouwen, ik lees het wel in de krant.

Wel apart dat Lance nu zo ongeveer gelijk staat met het kwaad, zogoed als al zijn tegenstanders waren ook gedrogeerd alleen deden zij dat niet zo goed als hij of hadden zij gedrogeerd gewoonweg niet genoeg talent om hem met gelijke middelen te verslaan. Het is natuurlijk niet zo dat de heer Lance 11 maanden aan een infuus op het strand doorbracht om even in die 12e maand de tour te komen winnen.

Ik vind het veel belangrijker dat met de val van Armstrong alles nu toch in de openbaarheid komt, laten we hopen dat het wielrennen deze affaire overleeft en dat doping bespreekbaar wordt, ik ben echter bang van niet. Er komt ongetwijfeld weer een nieuw wondermiddel en dan begint het circus gewoon weer opnieuw.

Wel leuk voor Oprah, had ze geloof ik wel nodig deze primeur,,,, :lol:
Laatst gewijzigd door Evgnt op di 15 januari 2013 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Mafkees

Bericht door Mafkees » di 15 januari 2013 19:50

Lance Lance Lance Lance Lancerdelancedelancerdelance; overal Lance. Lance regisseert, en wij kijken toe. Hij regisseerde zeven Tours, hij regisseerde in die Tours wie er mocht ontsnappen en wie niet, hij regisseerde welke journalisten hem mochten interviewen ("Senk joe!"winking smiley, hij regisseerde zijn afscheid, hij regisseerde zijn comeback en nu regisseert hij zelfs zijn eigen ondergang. Het 'gesprek' met Oprah is doorgenomen, voorgekauwd, gerepeteerd, nog een keer gerepeteerd, afgewogen en tot op de laatste komma geacteerd. Lance regisseert ons.

We zijn gek aan het worden. We laten ons piepelen door een vent die doping zag als business, die jonge renners dwong om hetzelfde te doen als hij en die mensen kapot maakte omdat ze de waarheid spraken en die miljoenen verdient door zijn naam te verbinden aan een dodelijke ziekte. DJ Lance draait de muziek, en wij dansen erop. Keer op keer.

Ik denk dat ik donderdagnacht lekker in mijn bed blijf liggen.

[uit: NU/sport, Thijs Zonneveld]

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » di 15 januari 2013 19:55

Fijne outfit vandaag tijdens het koerieren:
Afbeelding

(vooral handig dat ie op z'n kant ligt :P)

Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Bericht door Zeeuw » di 15 januari 2013 21:36

Mafkees schreef:Lance Lance Lance Lance Lancerdelancedelancerdelance; overal Lance. Lance regisseert, en wij kijken toe. Hij regisseerde zeven Tours, hij regisseerde in die Tours wie er mocht ontsnappen en wie niet, hij regisseerde welke journalisten hem mochten interviewen ("Senk joe!"winking smiley, hij regisseerde zijn afscheid, hij regisseerde zijn comeback en nu regisseert hij zelfs zijn eigen ondergang. Het 'gesprek' met Oprah is doorgenomen, voorgekauwd, gerepeteerd, nog een keer gerepeteerd, afgewogen en tot op de laatste komma geacteerd. Lance regisseert ons.

We zijn gek aan het worden. We laten ons piepelen door een vent die doping zag als business, die jonge renners dwong om hetzelfde te doen als hij en die mensen kapot maakte omdat ze de waarheid spraken en die miljoenen verdient door zijn naam te verbinden aan een dodelijke ziekte. DJ Lance draait de muziek, en wij dansen erop. Keer op keer.

Ik denk dat ik donderdagnacht lekker in mijn bed blijf liggen.

[uit: NU/sport, Thijs Zonneveld]
Hey Mafkees...ik las je stukje en dacht ineens dat er een ware schrijver in je huisde...een nieuwe columnist....totdat ik de laatste regel zag :D

Knikker
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Bericht door Knikker » di 15 januari 2013 22:17

IOC wil door bekentenis Armstrong het wielrennen uit Olympisch programma hebben. Met andere woorden : "Vino eeuwig Olympisch kampioen wielrennen". :kots:
duursporter

The Boss
Aluminium Racefiets
Fiets: Bijna een Sensa

Bericht door The Boss » di 15 januari 2013 22:52

Dat zijn helemaal de woorden van IOC niet. Alleen Dick Pound heeft wat lopen verkondigen, hij kon z'n media geilheid waarschijnlijk niet meer in bedwang houden.

Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Bericht door Zeeuw » di 15 januari 2013 23:28

kaj_666 schreef:Fijne outfit vandaag tijdens het koerieren:
Afbeelding

(vooral handig dat ie op z'n kant ligt :P)
Mis ik iets of is dit een beetje off topic???
Lekker met de korte mouwtjes door de sneeuw fietsen..... :oeps:

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » wo 16 januari 2013 02:25

harrebas schreef:
V77 schreef:De New York Times meldt op zijn website dat Armstrong besloten heeft een getuigenis te zullen afleggen tegen bestuurders en andere officials die op de hoogte waren van dopingpraktijken in de wielersport, met name uit de gelederen van de internationale wielerunie ICU. Hij zou niet van plan zijn te getuigen tegen renners en oud-renners.
Ben benieuwd naar de rol van beroepscrimineel Hein V.
ja, die noemden wij lange tijd geleden al Heinz Verbrechen, en laat ik hem maar uitleggen want anders snapt de helft m niet: Verbrechen is de Duitse benaming voor een misdaad. Der Verbrecher = de misdadiger.

en o ja: waar zou je dat interview in zijn geheel kunnen zien (al denk ik wel aan tapen als t op tv is)
ik heb er een hekel aan dat een ander dit voor mij edit, en alleen wat soundbites eruit filtert op bijv het sportjournaal
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

Plaats reactie