Het Grote Dopingdebat III

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
V77
Huis-, tuin- en keukenfiets

Re: Het Grote Dopingdebat III

Bericht door V77 » wo 09 januari 2013 14:41

Management Thomas Dekker boos op KNWU

HOOFDDORP - De KNWU heeft zich de woede van het management van Thomas Dekker op de hals gehaald. Martijn Berkhout van SEG Cycling noemt de wielrenunie 'hypocriet'.

Dekker, uitkomend voor Garmin-Sharp, zou samen met de KNWU langs een aantal wielerclubs in Nederland gaan om te vertellen over zijn dopingverleden en vragen van jonge renners te beantwoorden.

Directeur Huib Kloosterhuis blies dat plan echter af, mede omdat Garmin-baas Jonathan Vaughters eind vorig jaar uitgebreid vertelde over hoe Dekker bloeddoping gebruikte in het verleden. De voormalig Raborenner had in 2009 zelf alleen bekend EPO te hebben gebruikt.

"Dat is toch gewoon hypocriet. Thomas is open en de rest van Nederland is gesloten. Het is zo angstig. Dit is juist het moment om iets te doen, nieuwe leden te werven. We moeten ons niet stilhouden", klaagt Berkhout tegenover NUsport.

"We kregen ineens te horen dat ze niets meer met Thomas Dekker te maken wilde hebben op het gebied van anti-dopingvoorlichting omdat ze schrokken van de verhalen. Thomas staat achter de woorden van Vaughters omdat Garmin open is. De KNWU is net zo gesloten als bijvoorbeeld Sky, maar zo kom je er nooit achter wat er mis is."

Kloosterhuis laat in een reactie aan NUsport weten dat de verhalen van Vaughters niet de enige reden waren om de tour langs wielerclubs af te blazen. "Het besluit om die tour te doen kwam in een periode dat de wielersport nog geloofwaardig was. Dat is nu duidelijk niet meer het geval."

"Een dergelijk initiatief leek me gezien de recente ontwikkelingen niet verstandig. Bovendien weet je met die verhalen over Dekker niet wat er nog meer komt. Misschien komen er nog allemaal andere dingen naar buiten en zitten daar ook strafbare feiten tussen."

Kloosterhuis sluit niet uit dat een tocht langs de amateurwielrenners er ooit nog van komt met Dekker. "Hij is vrij om zelf langs die clubs te gaan hoor. Het zou ook kunnen dat we het in de toekomst nog een keer doen. Op dit moment zag ik het niet zitten. Ik wil niet later horen dat ik me voor zijn karretje heb laten spannen."

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 09 januari 2013 15:10

"Bovendien weet je met die verhalen over Dekker niet wat er nog meer komt. Misschien komen er nog allemaal andere dingen naar buiten en zitten daar ook strafbare feiten tussen."
Stel je voor dat we strafbare feiten te weten komen, dat kunnen we niet hebben :lol:

Kilo's boter op zijn hoofd, onze KNWU-directeur
Querer es poder

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » wo 09 januari 2013 16:51

Bas schreef:
"Bovendien weet je met die verhalen over Dekker niet wat er nog meer komt. Misschien komen er nog allemaal andere dingen naar buiten en zitten daar ook strafbare feiten tussen."
Stel je voor dat we strafbare feiten te weten komen, dat kunnen we niet hebben :lol:

Kilo's boter op zijn hoofd, onze KNWU-directeur
Is het niet "wiens brood men eet, wiens woord men spreekt"? Zelfde met Smeets en consorten. Die weten ook veel meer dan ze zeggen. Als niemand meer door hun onthullingen naar wielerreportages kijkt hebben zij ook niets meer te doen. Zo was het vroeger, zo is het nu, zo zal het in de toekomst ook zijn. Ik geloof niet in het "nieuwe wielrennen".
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

Mafkees

Bericht door Mafkees » wo 09 januari 2013 18:33

Kestrel2007 schreef: Is het niet "wiens brood men eet, wiens woord men spreekt"? Zelfde met Smeets en consorten. Die weten ook veel meer dan ze zeggen.
Nounou, Mart bleef tot het laatste moment in Lance geloven hoor.....

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 09 januari 2013 19:19

Wat heeft Mart nu eigenlijk onthuld?

Mafkees

Bericht door Mafkees » wo 09 januari 2013 19:50

Ich habe es nicht gewusst.

V77

Bericht door V77 » wo 09 januari 2013 21:41

Het anderhalf uur durende interview van Lance Armstrong met televisiester Oprah Winfrey wordt op voorhand opgenomen en is dus niet live op tv te zien. Dat maakten woordvoerders van Oprahs netwerk, Oprah Winfrey Network (OWN), bekend.

Het interview, waarin 'The Boss' in zijn eigen huis in Austin voor het eerst zal reageren op de dopingaffaire waarbij hij betrokken is, wordt op 17 januari omstreeks 15.00 uur (Nederlandse tijd) uitgezonden.

Oprah Winfrey Network wil echter niet onthullen wanneer het opgenomen wordt. Armstrong zou er ook geen geld voor krijgen. Daarnaast benadrukte een woordvoerster van de zender dat de gevallen wielerheld geen inspraak heeft in de samenstelling van het interview en dat geen enkele vraag taboe is.

cruzo

Bericht door cruzo » do 10 januari 2013 08:04

Lance zit ook op Strava. Er zitten heel veel LA's op strava maar dit schijnt the one and only te zijn. Als foto heeft ie een kanon met als tekst: come and take it en zijn onderschrift is

According to my rivals, peers, and teammates I won the Tour de France 7 times.

Zo'n flauw vermoeden dat er geen bekentenis zit aan te komen.
(Hij traint nog best veel trouwens volgens zijn strava)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 13 januari 2013 09:18

Telegraaf.nl kopt :
'Armstrong gaat bekennen bij Oprah'

Lance Armstrong zal in zijn interview met tv-ster Oprah Winfrey een dopingbekentenis afleggen. Een anonieme bron, die nauw betrokken is bij de gevallen wielrenner, heeft dit aan de Amerikaanse krant USA Today laten weten.

Armstrong gaat maandag in een interview in zijn huis in Austin voor het eerst in op het rapport over het systematische dopinggebruik waardoor hij zijn zeven tourtitels kwijt raakte. Op donderdag wordt het gesprek op de televisie uitgezonden.

Volgens de bron in USA Today zal Armstrong niet alle details prijsgeven over zijn gebruik van verboden middelen.

Eerder schreef The New York Times al dat Armstrong wil bekennen.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 13 januari 2013 13:43

LA gaat alleen maar dat bekennen wat vooral goed voor zijn (sportieve) toekomst is.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 13 januari 2013 16:08

Rob T schreef:LA gaat alleen maar dat bekennen wat vooral goed voor zijn (sportieve) toekomst is.
LA gaat daar enkel en alleen de grote zielepiet uithangen en het publiek zal het geweldig vinden. 's mans martelaarspositie zal alleen maar groter worden
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » zo 13 januari 2013 16:29

Thierry le Brun schreef:
Rob T schreef:LA gaat alleen maar dat bekennen wat vooral goed voor zijn (sportieve) toekomst is.
LA gaat daar enkel en alleen de grote zielepiet uithangen en het publiek zal het geweldig vinden. 's mans martelaarspositie zal alleen maar groter worden
Hebben jullie een sneak preview gehad?
Querer es poder

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 13 januari 2013 16:37

Bas schreef:
Thierry le Brun schreef:
Hebben jullie een sneak preview gehad?
Afbeelding

Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Bericht door Evgnt » zo 13 januari 2013 16:43

Laten we hopen dat hij schoon schip maakt.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » zo 13 januari 2013 16:47

Evgnt schreef:Laten we hopen dat hij schoon schip maakt.
ja, daar heeft hij bij oma Oprah ook het juiste podium voor gevonden.

flattyre
Aluminium Racefiets
Fiets: een zwarte
Contacteer:

Bericht door flattyre » zo 13 januari 2013 19:02

Ik ben ook zeer benieuwd naar deze 200 % geënsceneerde onthulling. Ik ben ervan overtuigd, net als Zeeuw hier eerder, dat het een klein toegeven gaat worden. Zo gaat het nl altijd met een leugen.
1. de eerste stap is het ontkennen, nog wat schuchter
2. de tweede stap, bij meer bewijs, is het glashard ontkennen.
3. de derde stap, als alle bewijs dan volledig sluitende gegeven is, is het toegeven van precies datgene dat helemaal beween is, maar ook absoluut geen grammetje meer. Bovendien, en dat is eigenlijk
4. stap 4 wordt er direct aan toegevoegd dat iedereen in die tijd vals speelde.

1. Nee agent, ik reed niet te hard.
2.Nee agent, ik reed echt niet te hard, hoe komt u er trouwens bij mij mij zo zwart te maken ? Kunt u dat wel bewijzen ? Anders hebt u een probleem (I sue you)
3. Ja, nou ja, als je het vanuit dat gezichtspunt bekijkt kan ik er een heel eind in meegaan dat dat wellicht als te hard rijden kan worden opgevat.
4. iedereen rijdt altijd en overal te hard, je wordt gewoon meegezogen in het verkeer

Ik denk dat hij een paar keer gebruik gaat toegeven, zie Zabel, de Jong.
Hij zal zeker het georganiseerde karakter ervan niet toegeven.
en zeker ook benadrukken dat iedereen het deed.
Het leven is net als fietsen; als je denkt dat er geen wind staat, heb je hem behoorlijk in de rug.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » zo 13 januari 2013 19:10

Ik ben totaal niet benieuwd naar de onthullingen van LA. Zal de reacties wel lezen, maar ga zeker niet 's ancaht kijken.

Hoop dat al die (oud) wielrenners mee willen werken aan het beter maken van de wielersport.

En hoop vooral dat ik weer zin krijg om de wedstrijden te zien vanaf "Le Het Volk".

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 14 januari 2013 19:59

Als LA af gaat geven op Bruyneel dan kan het ineens een totaal andere wending gaan krijgen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

V77

Bericht door V77 » ma 14 januari 2013 20:44

AP Source says Lance Armstrong apologized amid tears to Livestrong staff ahead of Oprah interview: http://t.co/1pvPxqYH -SS

V77

Bericht door V77 » di 15 januari 2013 06:30

De bekentenis is dus toch gekomen bij Oprah. Hij is ook in onderhandeling om delen van sponsorgeld terug te betalen, en gaat getuigen tegen wieler- en dopingofficials. Hij is ook bij Livestrong geweest om daar voor 100 mensen excuses te maken. Wall Street Journal meldt verder dat openbaar ministerie een onderzoek gaat starten.

Gaan nog zware jaren voor m worden met vele rechtszaken. Maar dat krijg je ervan.

V77

Bericht door V77 » di 15 januari 2013 06:32

De New York Times meldt op zijn website dat Armstrong besloten heeft een getuigenis te zullen afleggen tegen bestuurders en andere officials die op de hoogte waren van dopingpraktijken in de wielersport, met name uit de gelederen van de internationale wielerunie ICU. Hij zou niet van plan zijn te getuigen tegen renners en oud-renners.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » di 15 januari 2013 08:26

V77 schreef:De New York Times meldt op zijn website dat Armstrong besloten heeft een getuigenis te zullen afleggen tegen bestuurders en andere officials die op de hoogte waren van dopingpraktijken in de wielersport, met name uit de gelederen van de internationale wielerunie ICU. Hij zou niet van plan zijn te getuigen tegen renners en oud-renners.
Ben benieuwd naar de rol van beroepscrimineel Hein V.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

V77

Bericht door V77 » di 15 januari 2013 08:48

'UCI wist van doping door Armstrong': http://t.co/jz9pyusN

Knikker
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Bericht door Knikker » di 15 januari 2013 09:17

En dus gaat LA hetzelfde doen als Hamilton en co.
duursporter

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 15 januari 2013 09:34

Knikker schreef:En dus gaat LA hetzelfde doen als Hamilton en co.
Boek schrijven en collega's afvallen

Plaats reactie