Het Grote Dopingdebat III

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.
Zeeuw
Aluminium Racefiets
Fiets: BeOne Teamline/Cube

Re: Het Grote Dopingdebat III

Bericht door Zeeuw » zo 21 oktober 2012 09:01

Ziegler schreef:
mtbfool schreef: Feit is dat het wielrennen absoluut schoner is geworden het laatste decennium en daar is geen speld tussen te krijgen en ook vandaar uit moeten we met zijn allen gaan werken in plaats van staan schoppen tegen iedereen.
Ik ben nieuwsgierig naar de onderbouwing van dit feit. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niet meer dan een vermoeden is. Ik deel dat vermoeden, maar veel meer dan dat is het niet.
Volgens mij is het iets dat algemeen wordt aangenomen. Ik verwacht ook dat door alle maatregelen de sport schoner is geworden, maar wie weet is er inmiddels weer iets ontdekt waardoor doping niet meer zo makkelijk is op te sporen.

Evgnt
Aluminium Racefiets
Fiets: Gazelle V8

Bericht door Evgnt » zo 21 oktober 2012 13:03

Zeeuw schreef:
Ziegler schreef:
mtbfool schreef: Feit is dat het wielrennen absoluut schoner is geworden het laatste decennium en daar is geen speld tussen te krijgen en ook vandaar uit moeten we met zijn allen gaan werken in plaats van staan schoppen tegen iedereen.
Ik ben nieuwsgierig naar de onderbouwing van dit feit. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niet meer dan een vermoeden is. Ik deel dat vermoeden, maar veel meer dan dat is het niet.
Volgens mij is het iets dat algemeen wordt aangenomen. Ik verwacht ook dat door alle maatregelen de sport schoner is geworden, maar wie weet is er inmiddels weer iets ontdekt waardoor doping niet meer zo makkelijk is op te sporen.
Dat is, denk ik, ook de voornaamste reden dat de rabobank er nu mee stopt. Het idee dat er een nieuw soort doping op de markt verschijnt, dat dan voorlopig niet op te sporen valt voor WADA en co en het hele circus opnieuw begint.

Laat de UCI eerst maar eens laten zien dat het serieus gaat werken aan een dopingvrije sport.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Bericht door who cares » zo 21 oktober 2012 13:26

Er ligt ook een taak voor de nationale wielerbonden . Er zijn bonden die niet echt durven als het om hun wielrenners gaat .
Evgnt schreef:
Dat is, denk ik, ook de voornaamste reden dat de rabobank er nu mee stopt. Het idee dat er een nieuw soort doping op de markt verschijnt, dat dan voorlopig niet op te sporen valt voor WADA en co en het hele circus opnieuw begint.

Laat de UCI eerst maar eens laten zien dat het serieus gaat werken aan een dopingvrije sport.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 21 oktober 2012 13:57

Vader Schleck adviseert zonen te stoppen

Als het aan Johnny Schleck ligt, stoppen zijn zonen Andy en Fränk per direct met wielrennen. De vader van de Luxemburgse broers is helemaal klaar met het wereldje, zeker nu Fränk geschorst dreigt te worden wegens vermeend dopinggebruik.

"Fränk heeft het moeilijk. Hij gaf veel geld uit aan advocaten en bloedanalyses: zo kan je niet blijven leven", citeren Franse media de vader van de broers. Hij geeft toe dat hij Andy en Fränk het advies gegeven heeft om de fiets aan de wilgen te hangen.

Fränk Schleck werd tijdens de afgelopen Tour de France betrapt op het gebruik van een vochtafdrijvend middel. Hij kan voor maximaal twee jaar geschorst worden.

Afbeelding

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 21 oktober 2012 18:39

'Armstrong niet positief in Zwitserland'
LAUSANNE - Lance Armstrong is in de Ronde van Zwitserland van 2001 niet positief getest op epo. Dat heeft Martial Saugy, de baas van het betrokken laboratorium in Lausanne, verklaard tegenover het Franse persbureau AFP. Volgens Saugy behoorde Armstrong wel tot een van de drie renners die een 'verdacht testresultaat' hadden, maar dat bleek pas een jaar later.
Zie ook:

Alles over de zaak-Armstrong

In het Usada-rapport verklaarden Tyler Hamilton en Floyd Landis dat Armstrong had toegegeven positief te hebben getest maar dat dat resultaat onder de mat was geveegd. Saugy wist pas een jaar na dato dat Armstrong achter één van de drie verdachte tests zat. ,,Armstrong had in de Dauphiné van 2002 opnieuw een verdacht testresultaat. In die tijd werd je dan door de internationale wielrenunie UCI ontboden voor uitleg. Pas toen hoorde ik dat het een jaar eerder ook om Armstrong ging.''

Afbeelding

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 21 oktober 2012 19:52

Afbeelding

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 22 oktober 2012 10:58

Ziegler schreef:
Ik ben ook nieuwsgierig naar de onderbouwing van dat 'feit'. Echter ik heb het vermoeden dat er juist nu meer doping gebruikt wordt dan ooit tevoren. Dat zowel wielrenners en journalisten haast dwangmatig keer op keer stellen dat de wielrensport schoner is geworden is voor mij reden om het zaakje te wantrouwen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » ma 22 oktober 2012 13:02

Ze rijden tegenwoordig iig minder snel Alpe d'Huez op dan tijdens de epo-hoogtijdagen. Da's wel een aanwijzing.

Waarmee ik niet wil beweren dat het nu schoon is, maar alleen dat het nu in mindere mate gebruikt wordt.

Bandit
Aluminium Racefiets
Fiets: Jan Janssen Equipe
Contacteer:

Bericht door Bandit » ma 22 oktober 2012 13:03

De UCI neemt de uitspraak van het USADA over. Was te verwachten.

Toch hoopte iets in mij dat het allemaal niet waar zou zijn.
2016: ...

tobias
Aluminium Racefiets
Fiets: scott addict

Bericht door tobias » ma 22 oktober 2012 13:13

Sorry hoor maar dit alles klopt van geen kant. Die persconferentie had een schandalig niveau, er werd niks gezegd en op moeilijke onderwerpen was het snel door. Niks van controle van het dossier, niks over de inhoud.
Feitelijk kan je zeggen dat op basis van de usada regels dat als je niet terugvecht je bekent er is recht gesproken.

Vind ik veel te kort door de bocht, suggestieve bewijslast. Een hamilton die beweert dat een zwitserland meting onder de mat is geveegd waarop de eigenaar van dit instituut het volledig ontkracht.

het klopt allemaal van geen kant, maar er is toekomst zoals pat zei.

weltrusten
geen meter gereden maar 2013 wordt alles anders

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 22 oktober 2012 14:09

Begrijp ik nu goed dat de UCI van mening is dat het USADA-rapport wel de waarheid spreekt over Armstrong maar niet over de UCI?
Querer es poder

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » ma 22 oktober 2012 14:16

Wombcat schreef:Ze rijden tegenwoordig iig minder snel Alpe d'Huez op dan tijdens de epo-hoogtijdagen. Da's wel een aanwijzing.

Waarmee ik niet wil beweren dat het nu schoon is, maar alleen dat het nu in mindere mate gebruikt wordt.
Het is iig een aanwijzing dat de huidige generatie doping niet leidt tot een enorm prestatieverhogend effect. Maar wat als consequentie heeft dat er nu geen sprake meer is van 1 paardenmiddel (epo) maar een wellicht gevaarlijke cocktail van diverse medicijnen in zodanige doseringen dat het haast niet meer op te sporen valt. En of we daar nu zo blij mee moeten zijn....
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » ma 22 oktober 2012 14:27

Bas schreef:Begrijp ik nu goed dat de UCI van mening is dat het USADA-rapport wel de waarheid spreekt over Armstrong maar niet over de UCI?
LOL. En zo volledig gelijk.

V77
Huis-, tuin- en keukenfiets

Bericht door V77 » ma 22 oktober 2012 15:30

Beetje triest dat UCI dit soort onzin uitkraamt. Maar goed, was te verwachten. Iedereen gaat nu zijn eigen straatje schoonvegen (Rabobank, Nike, Oakley, UCI etc...) en dat is logisch. Zo werkt het als als het D-woord geroepen wordt en de grond warm wordt.

Als ik Armstrong was zou ik een persconferentie geven en zeggen dat er geen enkel keihard bewijs tegen hem is, alleen maar getuigenverklaringen en verdachtmakingen, en ook geen positieve plas. Dat voor hem de kous daarmee af is en dat sponsoren en de UCI hun eigen conclusies hierover trekken hun zaak is. Dat hij teleurgesteld is, dus de bal terugkaatsen als het ware.
Of, hij moet alles bekennen, en dan valt hij nog harder en verder van zijn voetstuk. Dan komen rechzaken die jaren gaan duren en hij miljoenen kan terugbetalen en sponsor- en prijzengelden.

V77

Bericht door V77 » ma 22 oktober 2012 15:40

Tour de France director says he no longer considers Lance Armstrong 7-time champion

Ziegler
Driewieler
Fiets: Concorde Mistral 320

Bericht door Ziegler » ma 22 oktober 2012 15:48

V77 schreef: . . . . dus de bal terugkaatsen als het ware.
Dit lijkt me een prima strategie.
Als het ware . . . .

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 22 oktober 2012 16:54

V77 schreef: . . . . dus de bal terugkaatsen als het ware.
En dat voor iemand die teelbalkanker heeft gehad ;-) .

Afbeelding

wnvl

Bericht door wnvl » ma 22 oktober 2012 17:29

Prudhomme vindt ook dat Armstrong al zijn prijzengeld, goed voor miljoenen euro's, moet terugstorten. 'Het reglement van de UCI is daarover duidelijk. Als een renner de plaats verliest waaraan een prijs was verbonden, dan moet hij die prijs teruggeven.'
Bedenking in de marge.

Prudhomme zegt dat Armstrong zijn prijzengeld moet terugbetalen. Nu het prijzengeld wordt verdeeld over de ploegmaten en het personeel. Normaal is daarvan niets naar Armstrong gegaan. Moet dan dat geld teruggevorderd worden van de ploegmaten? In feite straffen ze daar niet Armstrong mee, maar alleen de rest van de ploeg.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 22 oktober 2012 18:21

wnvl schreef:
Prudhomme vindt ook dat Armstrong al zijn prijzengeld, goed voor miljoenen euro's, moet terugstorten. 'Het reglement van de UCI is daarover duidelijk. Als een renner de plaats verliest waaraan een prijs was verbonden, dan moet hij die prijs teruggeven.'
Bedenking in de marge.

Prudhomme zegt dat Armstrong zijn prijzengeld moet terugbetalen. Nu het prijzengeld wordt verdeeld over de ploegmaten en het personeel. Normaal is daarvan niets naar Armstrong gegaan. Moet dan dat geld teruggevorderd worden van de ploegmaten? In feite straffen ze daar niet Armstrong mee, maar alleen de rest van de ploeg.
De organisatie betaalt het prijzengeld aan Armstrong. Wat Armstrong daarmee doet, is zijn zaak, niet die van de organisatie.
De organisatie vordert nu het betaalde geld terug van Armstrong.

Wombcat
Carbon Racefiets

Bericht door Wombcat » ma 22 oktober 2012 18:41

tobias schreef:Sorry hoor maar dit alles klopt van geen kant. Die persconferentie had een schandalig niveau, er werd niks gezegd en op moeilijke onderwerpen was het snel door. Niks van controle van het dossier, niks over de inhoud.
Feitelijk kan je zeggen dat op basis van de usada regels dat als je niet terugvecht je bekent er is recht gesproken.
Vrij normaal in het tuchtrecht. Als de KNVB je een wedstrijd schorst vanwege twee rode in opeenvolgende wedstrijden, en je gaat er niet tegen in beroep, dan ga je akkoord met de straf.

Armstrong ging niet in beroep, dus gaat akkoord met de uitspraak.

Geer
Carbon Racefiets
Fiets: Ja

Bericht door Geer » ma 22 oktober 2012 19:13

Bas schreef:Begrijp ik nu goed dat de UCI van mening is dat het USADA-rapport wel de waarheid spreekt over Armstrong maar niet over de UCI?
:oke: :oke: spot on!

Iets met hypocriet.
Biologisch

V77

Bericht door V77 » ma 22 oktober 2012 19:34

An insurance company that covers the performance bonus for Lance Armstrong says it wants all of the money paid to the cyclist returned.

SCA Promotions said it “is considering all legal options to pursue a return of the funds paid.”

“Mr. Armstrong is no longer the official winner of any Tour de France races and, as a result, it is inappropriate and improper for him to retain any bonus payments made by SCA.”

The BBC has estimated the total amount is $7.5 million.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » ma 22 oktober 2012 19:43

V77 schreef:An insurance company that covers the performance bonus for Lance Armstrong says it wants all of the money paid to the cyclist returned.

SCA Promotions said it “is considering all legal options to pursue a return of the funds paid.”

“Mr. Armstrong is no longer the official winner of any Tour de France races and, as a result, it is inappropriate and improper for him to retain any bonus payments made by SCA.”

The BBC has estimated the total amount is $7.5 million.
LA verdiende "bonus"geld met zijn 6e en 7e tourzege . Ik dacht iets van 0,5 en 1 miljoen dollar .

Afbeelding

V77

Bericht door V77 » di 23 oktober 2012 05:45

Lance Armstrong heeft elke verwijzing naar zijn zeven Tourzeges van zijn persoonlijke Twitteraccount verwijderd. Dat gebeurde nadat de Internationale Wielerunie (UCI) gisteren besloot hem levenslang te schorsen en zijn Touroverwinningen af te pakken.

Tot maandagnacht vermeldde Amstrong op zijn profiel nog zijn zeges van 1999 tot 2005. Maar enkele uren na het verdict van de UCI werd er plots niet meer aan gerefereerd.

Er staat nu: 'Raising my five kids. Fighting Cancer. Swim, bike, run and golf whenever I can.' Voorheen was er te lezen: 'Father of 5 amazing kids, 7-time Tour de France winner, full time cancer fighter, part time triathlete.'

Tot nu toe is het de enige reactie van Armstrong sinds de UCI de beslissing maandag op een persconferentie bekendmaakte.
Opmerkelijk

V77

Bericht door V77 » di 23 oktober 2012 13:16

‘Er is geen bewijs dat Lance daadwerkelijk epo heeft gebruikt’

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/10/23/er- ... -gebruikt/

Plaats reactie