Zelf routes maken

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
Rinus
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Re: Zelf routes maken

Bericht door Rinus » za 22 december 2007 13:20

PFW schreef:
litespeed schreef:Van Schoonhoven naar N204 - Montfoort zou ik dan over de wonderschone Lekdijk (parallel aan de N210) rijden. Dus vanaf de pont de Lekdijk op en bij Jaarsveld (een gehucht op ca. 12km van Schoonhoven) er weer af en je route vervolgen op de N204 richting Montfoort. Kost geen extra kilometers en je wint aan prachtig natuurschoon en dito vergezichten.
Bij Jaarsveld vaart ook een pontje. Als je daar over gaat hoef je helemaal niet langs schoonhoven (en dan scheelt het wel wat kilometers).
Ik weet dat als ik bij Vianen ben, dat dit 46 km is. Als ik via bikley naar Schoonhoven fiets ben ik ook 45 km ver. Als ik dan via Schoonhoven naar Maarssen rijd is dat weer 33 km.
Dus ongeveer 80 km. :-? Dit is eigenlijk te ver voor heenreis. :-( Terugreis is dit wel een mooie/goede optie.
Ik moet dus eigenlijk een zo kort mogelijke fietsroute via Vianen naar Maarssen denk ik.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 22 december 2007 14:38

PFW schreef:Bij Jaarsveld vaart ook een pontje. Als je daar over gaat hoef je helemaal niet langs schoonhoven (en dan scheelt het wel wat kilometers).
Als je op de Satelietbeelden kijkt in Bikely , dan zie je een streepjeslijn over de lek tussen Ameide en Jaarsveld en dat stelt een pont voor.
Fietsen123 schreef:Hier vertrekt ook het door vrijwilligers in de vaart gehouden fietspontje, waarmee u over kunt steken naar Ameide.

Let op!! Let op!! Het voetgangers/fietspontje (met de toepasselijke naam 'De Overkant) vaart alleen zomers van Goede Vrijdag tot en met september.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » za 22 december 2007 17:00

Je kan dan nog wel stellen dat het pontje bij Jaarsveld niet het pontje is waar je van op aan kan als je een route plant, toch? Althans, dat lijkt mij zo. Dan kies ik toch liever de gangbare oversteekmogelijkheden zoals bij Schoonhoven, waar heel veel mensen gebruik van maken en waar een reguliere dienst is opgetuigd.

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » za 22 december 2007 17:18

litespeed schreef:Je kan dan nog wel stellen dat het pontje bij Jaarsveld niet het pontje is waar je van op aan kan als je een route plant, toch? Althans, dat lijkt mij zo. Dan kies ik toch liever de gangbare oversteekmogelijkheden zoals bij Schoonhoven, waar heel veel mensen gebruik van maken en waar een reguliere dienst is opgetuigd.
Hij vaart alleen 's zomers en vanaf 9.00 uur pas (heb het even nagekeken), dus inderdaad, niet echt handig.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Rinus

Bericht door Rinus » do 07 februari 2008 12:10

Ok, ik ga nog een poging wagen om via dit forum een snelle/korte weg te vinden via Maarssen (3553AP) naar Vianen via de Lekbrug. :roll:

Het gaat mooi weer worden de komende dagen, dus maar wat wegkilometers proberen te maken.
Bedoeling is dat ik morgen m'n fiets meeneem naar werk. Van hieruit fiets ik dan naar huis toe. Zaterdag fiets ik dan weer naar Maarssen toe.

Zijn er mensen hier die vrij gedetailleerd kunnen vertellen hoe ik dan het beste kan fietsen van Maarssen naar Lekbrug. Rest weet ik zelf wel :oke:

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » zo 17 februari 2008 09:35

alstro schreef:http://www.bikely.com/
Hier kan je zelf routes maken en bewaren als kaartje
Ik heb mijn trainingsrondje van gisteren eens nagetrokken op deze site.
Grappig dat de gemeten afstand van Polar en Bikely maar 0,2% verschillen!

Bikely (158.8 km)
Polar (158.5 km)
It never gets easier, you just go faster.

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » zo 17 februari 2008 11:26

Oege Hiddema schreef: Ik heb mijn trainingsrondje van gisteren eens nagetrokken op deze site.

Bikely (158.8 km)
Polar (158.5 km)
Hij wijkt wel af van de wegen op Bikely .

Heb je hem al eens zelf ingetekend en dan de uitkomst bekeken.

Afbeelding

who cares
Prince of Spain

Bericht door who cares » di 19 februari 2008 16:05

Oege Hiddema schreef: Ik heb mijn trainingsrondje van gisteren eens nagetrokken op deze site.

Bikely (158.8 km)
Polar (158.5 km)
who cares schreef:Hij wijkt wel af van de wegen op Bikely .

Ik heb hem eens nagetekend : Dan is ie 159,7 km lang . Ik kon alleen geen pad vinden die jij ingetekend heb door het Valtherbos bij Emmen.

http://www.bikely.com/maps/bike-path/Oege-route

Afbeelding

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 19 februari 2008 16:15

Rinus schreef:Ok, ik ga nog een poging wagen om via dit forum een snelle/korte weg te vinden via Maarssen (3553AP) naar Vianen via de Lekbrug. :roll:

Het gaat mooi weer worden de komende dagen, dus maar wat wegkilometers proberen te maken.
Bedoeling is dat ik morgen m'n fiets meeneem naar werk. Van hieruit fiets ik dan naar huis toe. Zaterdag fiets ik dan weer naar Maarssen toe.

Zijn er mensen hier die vrij gedetailleerd kunnen vertellen hoe ik dan het beste kan fietsen van Maarssen naar Lekbrug. Rest weet ik zelf wel :oke:
Moet het de kortste route zijn of gewoon een leuke route?

Vanaf De Meern kun je kiezen of je door Nieuwegein wilt of IJsselstein.

Geef aan wat je het liefste wilt en dan kan ik je precies vertellen hoe je moet rijden.

El Escalador
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door El Escalador » di 19 februari 2008 19:19

who cares schreef:

Bikely (158.8 km)
Polar (158.5 km)
Hij wijkt wel af van de wegen op Bikely .

Dat heb ik dus gedaan, naderhand zelf ingetekend!

El Escalador
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door El Escalador » di 19 februari 2008 19:21

who cares schreef:Ik kon alleen geen pad vinden die jij ingetekend heb door het Valtherbos bij Emmen.
Klopt. Maar er ligt daar wel een smal verhard fietspaadje langs een bredere zandweg.

Rinus

Bericht door Rinus » di 19 februari 2008 20:14

Alexander schreef:
Rinus schreef:Ok, ik ga nog een poging wagen om via dit forum een snelle/korte weg te vinden via Maarssen (3553AP) naar Vianen via de Lekbrug. :roll:

Geef aan wat je het liefste wilt en dan kan ik je precies vertellen hoe je moet rijden.
Ik heb inmiddels wat keren in de buurt van werk gefietst. Ben via de Meern, druk verkeersknooppunt overgegaan. Daarna via mooie lange weg naar en door ijselsteijn, langs de zendmast Lopik en zo naar de brug. Het was 25 km. Ik denk dat het nog wel iets korter kan. (soms wat verkeerd gereden)

Heb ook al een keertje De Meern-Harmelen-Woerden-Montfoort-De Meern gereden.\
En vanmiddag heb ik rondje Vleuten-lang kasteel 'de Haar' rechtdoor naar Wilnis-Vinkeveen, richting Breukelen-Maarssen-Vleuten gedaan. (45 km)

Zo kom je nog eens ergens. En ik moet zeggen: "Verassend mooie omgeving daar" (zei de 'Brabo' ;-) )

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 19 februari 2008 20:57

Rinus schreef:
Alexander schreef:

Ik heb inmiddels wat keren in de buurt van werk gefietst. Ben via de Meern, druk verkeersknooppunt overgegaan. Daarna via mooie lange weg naar en door ijselsteijn, langs de zendmast Lopik en zo naar de brug. Het was 25 km. Ik denk dat het nog wel iets korter kan. (soms wat verkeerd gereden)

Heb ook al een keertje De Meern-Harmelen-Woerden-Montfoort-De Meern gereden.\
En vanmiddag heb ik rondje Vleuten-lang kasteel 'de Haar' rechtdoor naar Wilnis-Vinkeveen, richting Breukelen-Maarssen-Vleuten gedaan. (45 km)

Zo kom je nog eens ergens. En ik moet zeggen: "Verassend mooie omgeving daar" (zei de 'Brabo' ;-) )
De route die je beschrijft had ik al voor ogen en is denk ik bijna de kortste route.

Na dat drukke knooppunt (onder de A2 door) volg je inderdaad een mooie bochtige weg met links het fietspad. Vlak na Achthoven moet je linksaf naar IJsselstein. In IJsselstein met de bocht mee naar rechts de grote weg aanhouden richting centrum. Vlak na benzinestation rechtsaf de brug over. Bij de rotonde oversteken en je komt bij de zendmast uit. Nadat je onder een N-weg doorgereden bent krijg je ongeveer 500m een flauwe bocht naar rechts met linksaf een fietspad over een bruggetje. Dat fietspad moet je in links-rechts heb je een groot grasveld. Aan het einde van het fietspad rechtsaf de dijk op en boven op de dijk linksaf en je ziet de Viaanse brug recht voor je.

Van Maarssen-Vleuten-De Meern lijkt me verder duidelijk want dat is namelijk gewoon de grote weg volgen.

Edit: Vanaf A2-Maarssen tot Viaanse brug via IJsselstein is 20,5km. Door Nieuwegein kom ik op 18,5km maar je kunt dan minder goed doorrijden.

Er is nog een kortere route. Via de Wielerbaan in Nieuwegein. Alleen mijn laptop is nogal traag dus ik probeer het straks nog eens. Ik denk dat ik dan uitkom op 17km, ofwel ruim 3km besparing tov de route door IJsselstein.
Edit: Dat viel toch tegen. Ook zo'n 20km. Het lijkt er op dat door Nieuwegein het kortst is. Langs de snelweg A2 loopt een fietspad vanaf de Nedereindseweg naar "Weg naar de Poort". Hier loopt een fietspad onder door langs Mercure Hotel. Vanaf daar volg je dan gewoon de doorgaande weg.

Rinus

Bericht door Rinus » wo 20 februari 2008 20:03

@Alexander. Bedankt voor de moeite iig. Ik ga door Nieuwegein ook zeker proberen. Ik werk nu in Utrecht (De Wetering) en wil van hieruit proberen de omgeving per fiets te ontdekken. Ook een mooi trainingsritje om te doen op deze manier.

h.avoort
Kinderzitje
Fiets: Passion

Bericht door h.avoort » ma 24 maart 2008 13:37

Zelf routes maken doe ik voornamelijk met het programma Mapsource (Garmin). Om hiervan een kaartje te maken, kan met eerder in dit lijntje besproken Print Screen programmatjes. Veel interesanter vind ik het om kaarten, van een eigen gemaakte route, op de site van mijn eigen fietsclubje te kunnen publiceren.
[*]Het vetrekpunt daarbij is een goed GPS apparaat (Bv. Foretrex 201, Vista HCX enz.)
[*]Fiets je voorkeur route en neem deze op als een track in je, op het fietsstuur gemonteerde, GPS apparaat.
[*]Deze track kun je dan bij de site http://www.gpsvisualizer.com, gebruiken om er een "kaartje" (htm-file) mee te maken.
[*]Deze kun je bewaren op je computer waarvandaan jezelf deze steeds opnieuw kunt inzien.(openen in je webbrowser)
[*]Met behulp van een google API key http://code.google.com/apis/maps/signup.html kun je deze kaart gebruiken om ook als webpagina op je egen website te publiceren.
[*]Een voorbeeld hiervan http://www.hetverzetje.nl/ onder de knop Oranjetocht.

In het kaartje bevinden zich diverse links welke een impressie geven van wat je onderweg passeert.
Om te checken hoe de route(s) i.h. echt zijn....kom op koninginedag die fietsen. Je bent van harte welkom in Schijndel

Rinus

Bericht door Rinus » ma 24 maart 2008 19:27

h.avoort schreef:Zelf routes maken doe ik voornamelijk met het programma Mapsource (Garmin). Om hiervan een kaartje te maken, kan met eerder in dit lijntje besproken Print Screen programmatjes. Veel interesanter vind ik het om kaarten, van een eigen gemaakte route, op de site van mijn eigen fietsclubje te kunnen publiceren.
[*]Het vetrekpunt daarbij is een goed GPS apparaat (Bv. Foretrex 201, Vista HCX enz.)
[*]Fiets je voorkeur route en neem deze op als een track in je, op het fietsstuur gemonteerde, GPS apparaat.
[*]Deze track kun je dan bij de site http://www.gpsvisualizer.com, gebruiken om er een "kaartje" (htm-file) mee te maken.
[*]Deze kun je bewaren op je computer waarvandaan jezelf deze steeds opnieuw kunt inzien.(openen in je webbrowser)
[*]Met behulp van een google API key http://code.google.com/apis/maps/signup.html kun je deze kaart gebruiken om ook als webpagina op je egen website te publiceren.

In het kaartje bevinden zich diverse links welke een impressie geven van wat je onderweg passeert.
Om te checken hoe de route(s) i.h. echt zijn....kom op koninginedag die fietsen. Je bent van harte welkom in Schijndel
Ik heb ook even gekeken op jullie site. Leuk overigens :oke: Die route hebben jullie ook mooi gemaakt.
Heb je die route toevallig ook als .crs bestand, dan zou ik hem vóór koninginnedag nog eens kunnen rijden ;-)

Ik ben in bezit van de 'edge 305' en ben (na een jaar :oops: )al zover dat ik zelf een rit kan maken in Click route>>importeren in Training Centre>>naar de edge exporteren. Dat lukt al aardig nu.

Misschien zijn er nog meer mensen met een edge, die een leuke route in bezit hebben van bijv. Limburg of in in de buurt van Nijmegen of Utrecht ofzo van een track met .crs-bestand.
Ik houd me dan van harte aanbevolen.
Ik probeer dus ook tracks met Zip en gpx en weet ik het al niet meer (op internet te vinden) te converteren, maar dit is nog een stapje te ver voor Rinus. (Maar komt volgend jaar wel denk ik........ :roll: )

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 24 maart 2008 19:54

Rinus schreef:Misschien zijn er nog meer mensen met een edge, die een leuke route in bezit hebben van bijv. Limburg of in in de buurt van Nijmegen of Utrecht ofzo
Of je klopt bij een WT-er aan in een van die contreien met de vraag of jullie samen eens kunnen opfietsen ;-)
Querer es poder

Rinus

Bericht door Rinus » ma 24 maart 2008 20:22

Bas schreef:
Rinus schreef:Misschien zijn er nog meer mensen met een edge, die een leuke route in bezit hebben van bijv. Limburg of in in de buurt van Nijmegen of Utrecht ofzo
Of je klopt bij een WT-er aan in een van die contreien met de vraag of jullie samen eens kunnen opfietsen ;-)
Maar die fietsen zo hard joh!!. Nee ff serieus, die route die jij in bikley hebt gemaakt lijkt me op zich heel mooi. Maar hoe krijg ik die in m'n gps-apparaat?? ff converteren natuurlijk is het antwoord, maar dat is nu net het probleem, dat krijg ik niet voor elkaar.

Maar ik wil best wel eens een 'dagje Nijmegen' doen hoor Bas. (maar niet te hard dan hè ;-) ) Ik ben een echte toerist :D

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » ma 24 maart 2008 20:35

Rinus schreef:Nee ff serieus, die route die jij in bikley hebt gemaakt lijkt me op zich heel mooi. Maar hoe krijg ik die in m'n gps-apparaat?? ff converteren natuurlijk is het antwoord, maar dat is nu net het probleem, dat krijg ik niet voor elkaar.

Maar ik wil best wel eens een 'dagje Nijmegen' doen hoor Bas. (maar niet te hard dan hè ;-) ) Ik ben een echte toerist :D
Je bent altijd van harte welkom (PB-tje en de afspraak staat ;-) ) Dat zondagse rondje rijd ik solo en op mijn gemak, en jij kan een knap stukkie trappen weet ik uit ervaring dus dat komt helemaal goed :)

Converteren van routes heb ik nog nooit zelf gedaan, maar ik heb wel eens wat uitgezocht voor alstro (herinner ik me vaag), wellicht weet hij raad
Laatst gewijzigd door Bas op ma 24 maart 2008 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Querer es poder

Gbrand
Aluminium Racefiets
Fiets: Cervélo R3

Bericht door Gbrand » ma 24 maart 2008 21:17

Ik heb gisteren toevallig nog een 'mooi' rondje Veenendaal e.o. van 88km met 600hm geregistreerd. Ik heb hem al als *.gpx opgeslagen, maar wil wel kijken of ik er een *.crs van kan maken - die je direct kunt importeren.
Geboren: 3 - 04 - 1956
Overleden: 20 - 01 - 2009

Rinus

Bericht door Rinus » ma 24 maart 2008 21:33

GBrand schreef:
Ik heb gisteren toevallig nog een 'mooi' rondje Veenendaal e.o. van 88km met 600hm geregistreerd. Ik heb hem al als *.gpx opgeslagen, maar wil wel kijken of ik er een *.crs van kan maken - die je direct kunt importeren.
Als je dat kan regelen GBrand, dan graag!!

Mooie/leuke ritten met hoogtemeters zijn zeer welkom. "Rinus gaat het hele land door deze zomer!!"

@Bas>> die PB komt binnenkort bij je aan hoor :D

Gbrand
Aluminium Racefiets
Fiets: Cervélo R3

Bericht door Gbrand » ma 24 maart 2008 21:43

Rinus schreef: Als je dat kan regelen GBrand, dan graag!!

Mooie/leuke ritten met hoogtemeters zijn zeer welkom. "Rinus gaat het hele land door deze zomer!!"
De gpx staat er ook bij, daarmee kun je in oa Google Earth het rondje (eigenlijk is het meer een heen-en-weertje)
vooraf bekijken.
http://www.gbvmanen.demon.nl/gpx-routes ... al-gpx.zip
http://www.gbvmanen.demon.nl/gpx-routes ... al-crs.zip
Geboren: 3 - 04 - 1956
Overleden: 20 - 01 - 2009

Rinus

Bericht door Rinus » ma 24 maart 2008 22:32

GBrand schreef:De gpx staat er ook bij, daarmee kun je in oa Google Earth het rondje (eigenlijk is het meer een heen-en-weertje)
vooraf bekijken.
http://www.gbvmanen.demon.nl/gpx-routes ... al-gpx.zip
http://www.gbvmanen.demon.nl/gpx-routes ... al-crs.zip
Gelukt hoor!! Ik was er bang voor (zip), maar dit ging goed.
Dacht ik hetzelfde te doen met ronde van vlaanderen, maar dat lukte dan weer niet. Maar dit was geen *.crs.zip bestand. Als de zon binnenkort gaat schijnen zal ik van deze rit eens werk van gaan maken. Bedankt :oke:

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 24 maart 2008 23:45

Met het volgende programma is het heel eenvoudig om van gpx bestanden crs bestanden te maken.

http://www.niniu.com/Garmin/Gpx2Crs.zip (met dank aan Bandit). In het onderwerkp GPS - hartslagmeters bij materiaal staat er redelijk veel over.

op http://www.motionbased.com zijn wel redelijk wat routes te vinden.

MWF
Carbon Racefiets

Bericht door MWF » di 25 maart 2008 13:12

h.avoort schreef:Zelf routes maken doe ik voornamelijk met het programma Mapsource (Garmin). Om hiervan een kaartje te maken, kan met eerder in dit lijntje besproken Print Screen programmatjes. Veel interesanter vind ik het om kaarten, van een eigen gemaakte route, op de site van mijn eigen fietsclubje te kunnen publiceren.

Mooi hoe je dat kaartje hebt gemaakt : wat niet direct duidelijk voor me is of de route (115 en 75km)linksom of rechtsom gaat ; ik neem aan , te concluderen uit sommige beschrijvingen bij de impressies , dat het linksom is ( eerst via de IJzeren Man en op de terugweg langs Liempde)
Overigens doe ik de Oranjetocht in Schijndel al vele jaren (heb wel eens overgeslagen als het nat is) en kan die tocht echt aan bevelen. Dit is een voorbeeld van waar een goede toertocht aan moet voldoen.
En voor "normale" inschrijfprijzen.
La langue du cyclisme doit rester francais.

Plaats reactie