Routes in Zuid-Holland

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Re: Routes in Zuid-Holland

Bericht door Ieke » wo 25 mei 2011 07:49

Body schreef:Ik heb deze route gevonden op Gpsies. Wie kent deze route, volgens mij zit er 1 pontje in.?
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ozg ... =trackList
Er zit naar mijn idee geen pontje in. Wel veel provinciale weg, daar moet je van houden. Maar grotendeels leuk rondje om te rijden hoor.

Body
Kinderzitje
Fiets: Cannondale

Bericht door Body » wo 25 mei 2011 08:05

Ook niet tussen Nessersluis en Amsteldijk Zuid?
zie http://maps.google.nl/maps?q=nesserslui ... 09645&z=17

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300
CTWT-lid: Ja

Bericht door MEG » wo 25 mei 2011 13:00

Body schreef:Ook niet tussen Nessersluis en Amsteldijk Zuid?
Da's inderdaad een pontje.
Is makkelijk te vermijden door de Amsteldijk te volgen tot de Stramanweg, vervolgens drie keer rechts en je zit weer op de Ronde Hoep

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » wo 25 mei 2011 20:30

MEG schreef:
Is makkelijk te vermijden door de Amsteldijk te volgen tot de Stramanweg, vervolgens drie keer rechts en je zit weer op de Ronde Hoep
Jaja hoho, nu wordt het routes in Noord-Holland.

MEG
Moderator

Bericht door MEG » wo 25 mei 2011 20:46

Ancher schreef:
MEG schreef:
Jaja hoho, nu wordt het routes in Noord-Holland.
De Ronde Hoep ligt ook in Noord-Holland, dus de routebouwer zelf smokkelde ook al een beetje. Wil je Noord-Holland echt mijden dan moet je bij Uithoorn keren. ;-)

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » wo 25 mei 2011 21:11

Ieke schreef: Wel veel provinciale weg, daar moet je van houden.
Veel provinciale weg valt wel mee, stuk tussen zoetermeer en boskoop is het saaist, maar wel vrijliggend fietspad. Stuk naar Alphen rijd je aan de andere kant van het water en het stuk ten noorden van Alphen is parallelweg waar je de provinciale weg nauwelijks ziet.

Leuke route ! En pontjes zijn cool.

Ik rijd zelf vaak wat anders naar Alphen. Zie bijvoorbeeld http://www.bikeplanner.com/index.php?mo ... d&tt=76089 (klik op wereldbolletje voor route)

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » wo 25 mei 2011 21:56

Ronald schreef:
Ieke schreef: Wel veel provinciale weg, daar moet je van houden.
Veel provinciale weg valt wel mee, stuk tussen zoetermeer en boskoop is het saaist, maar wel vrijliggend fietspad. Stuk naar Alphen rijd je aan de andere kant van het water en het stuk ten noorden van Alphen is parallelweg waar je de provinciale weg nauwelijks ziet.

Leuke route ! En pontjes zijn cool.

Ik rijd zelf vaak wat anders naar Alphen. Zie bijvoorbeeld http://www.bikeplanner.com/index.php?mo ... d&tt=76089 (klik op wereldbolletje voor route)
Het hangt ook van het moment van de dag af dat je op de prov. weg gaat rijden. Zelf houd ik niet zo van voortdurend langsrazende auto's en vaak vind ik de fietspaden langs provinciale wegen nou niet van al te beste kwaliteit (vaak eenmaal aangelegd en vervolgens nauwelijks meer naar omgekeken), dus kijk ik meestal of ik een andere weg kan pakken. Maar goed, het is ook geen dermate big issue dat je ze beslist niet moet volgen.

Het pontje is idd te mijden; je kan of bij Uithoorn al binnendoor rijden en vervolgens op de Ronde Hoep terecht komen of de door MEG reeds aangehaalde optie volgen. Ook het stuk tussen Leimuiden en Bilderdam vind ik erg mooi om te rijden.

Body
Kinderzitje

Hoek van Holland

Bericht door Body » ma 30 mei 2011 07:13

Afgelopen zaterdag rondje Hoek van Holland gedaan maar er is daar een hoop veranderd.
Heeft iemand toevallig een gps route vanaf Scheveningen naar Hoek v Holland, Maassluis en via Pijnacker richting Zoetermeer naar Benthuizen of Leiden terug? Zonder Delft want het is daar behoorlijk omslachtig fietsen met al die wegversperringen. Liefst zo recent mogelijk ivm verandering in Hoek v Holland.

Tot zover heb ik alleen oude routes gevonden.

Bedankt

kippie
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: alu
Contacteer:

Re: Hoek van Holland

Bericht door kippie » ma 30 mei 2011 19:56

Body schreef:Afgelopen zaterdag rondje Hoek van Holland gedaan maar er is daar een hoop veranderd.
Heeft iemand toevallig een gps route vanaf Scheveningen naar Hoek v Holland, Maassluis en via Pijnacker richting Zoetermeer naar Benthuizen of Leiden terug? Zonder Delft want het is daar behoorlijk omslachtig fietsen met al die wegversperringen. Liefst zo recent mogelijk ivm verandering in Hoek v Holland.

Bedankt
Zoveel is er in Hoek van Holland toch niet veranderd ? Waar raak je daar in de problemen ?

Koos

Ancher
Carbon Racefiets

Re: Hoek van Holland

Bericht door Ancher » ma 06 juni 2011 20:51

Body schreef:Afgelopen zaterdag rondje Hoek van Holland gedaan maar er is daar een hoop veranderd.

Bedankt
Het beste ga je voor HvH linksaf langs de Maasdijk tot aan Maassluis (Schenkeldijk), dan via Westgaag en Kralingerpad naar De Lier, via 't Woudt naar 't Haantje (Rijswijk), door de Delftse Hout naar Nootdorp, langs de golfbaan van Zoetermeer naar Stompwijk en dan naar keuze naar Leiden of Voorschoten.

Body
Kinderzitje

Den Haag Den Helder

Bericht door Body » ma 06 juni 2011 21:58

Bedankt voor de info allemaal.

Nu ben ik op zoek naar een route vanaf Den Haag naar Den Helder toe maar kan deze nergens vinden op gps.
De route mag ook vanaf Bloemendaal zijn.

Via google nog niets gevonden.

Ik wil binnenkort naar Den Helder fietsen en weer terug, totaal zal dit ongeveer 300 km worden.

Misschien kan iemand helpen met een track?

MEG
Moderator

Bericht door MEG » ma 06 juni 2011 22:05

Route is zo uit te tekenen in gpsies. Grote vraag is wanneer j gaat. als je namelijk op een mooie weekenddag gaat, kun je beter d duinen mijden. Gelukkig zijn er voldoende alternatieven.

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » di 07 juni 2011 05:55

Deze volgen lijkt me stuk makkelijker:

Afbeelding

http://www.landelijkefietsroutes.nl/routes/?route=1
(hij zal vast ook wel ergens op gpsies of bikely digitaal te vinden zijn)

Body
Kinderzitje

Bericht door Body » di 07 juni 2011 06:57

Aan de hand van jullie aanwijzingen heb ik het kunnen vinden, bedankt. zie hier de link

http://www.gpstracks.nl/googlemap.php?x ... rdzeeroute

Cube
Kinderfiets
Fiets: Cube pro

Bericht door Cube » vr 03 augustus 2012 20:51

jammer dat het hier al een tijdje stil is, er staan hele leuke route.s tussen die ik zeker een keer ga uitproberen
en dat programma om route.s te maken is handig in gebruik. :D ....

heb vandaag route van 54.6 gefiest

zoetermeer - hazerswoude dorp - alphen a/d rijn - zoeterwoude rijndijk - zoeterwoude dorp - leiderdorp - leiden - stompwijk - benthuizen - zoetermeer ....

ging alleen een beetje verkeerd bij leiden (ging het centrum in) dan gaat je gemiddelde hard achteruit ....

Trek 2012
Kinderzitje
Fiets: Trek

Bericht door Trek 2012 » vr 10 augustus 2012 12:12

Cube schreef:jammer dat het hier al een tijdje stil is, er staan hele leuke route.s tussen die ik zeker een keer ga uitproberen
en dat programma om route.s te maken is handig in gebruik. :D ....

heb vandaag route van 54.6 gefiest

zoetermeer - hazerswoude dorp - alphen a/d rijn - zoeterwoude rijndijk - zoeterwoude dorp - leiderdorp - leiden - stompwijk - benthuizen - zoetermeer ....

ging alleen een beetje verkeerd bij leiden (ging het centrum in) dan gaat je gemiddelde hard achteruit ....
Staan inderdaad leuke dingen bij. Anders moeten we maar een nieuwe aanmaken voor zuid Holland

Heb vorige week een stukje gefietst maar moet nog erg wennen aan dat klik geval, lag twee keer bijna op
Mij plaat en dan die drukte nog op het fietspad :shock:

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » vr 10 augustus 2012 17:29

Vandaag Zoetermeer, Hazerswoude, Alphen a/d Rijn, ter aar, langeraar, Zoeterwoude rijndijk,
Benthuizen, Zoetermeer ... beetje omgereden hier en daar, toch 62,2 km. En veel landschappen ......

Trek 2012
Kinderzitje

Bericht door Trek 2012 » vr 10 augustus 2012 21:08

Veel landschappen volgende keer moet je Nieuwkoop wilnis vinkenveen eens proberen, is wel ver
Maar erg mooi.

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » za 11 augustus 2012 10:01

Daar is het ook erg mooi idd maar ik wil het een beetje opbouwen, als ik naar vinkenveen rij en
Terug dan zit ik aan de 90 km geloof ik. Ben tot nu toe nog niet verder geweest dan 64 km.
Op de racefiets dan. :D

Het is de bedoeling dat ik over een maand je naar Amsterdam rij met een gangetje tussen de 28 - 30 km
Per uur en hoop dat goed vol te kunnen houden.

Trek 2012
Kinderzitje

Bericht door Trek 2012 » zo 12 augustus 2012 14:08

Cube schreef:Daar is het ook erg mooi idd maar ik wil het een beetje opbouwen, als ik naar vinkenveen rij en
Terug dan zit ik aan de 90 km geloof ik. Ben tot nu toe nog niet verder geweest dan 64 km.
Op de racefiets dan. :D

Het is de bedoeling dat ik over een maand je naar Amsterdam rij met een gangetje tussen de 28 - 30 km
Per uur en hoop dat goed vol te kunnen houden.
is wel leuk zo´n afstand neem je dan ook eten en drinken mee of ga je ergens eten

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » zo 12 augustus 2012 16:36

ja vaak moet ik wel op passen dat ik dat doe.
soms ben ik zo bezig dat ik maar door blijf gaan en dan thuis kom en helemaal leeg en zelfs misselijk ben,
maar als ik gewoon tussen de 50 en 65 km rijd en dan tussen door even wat eet dan is het geen probleem en genoeg drinken is ook heel belangrijk, maar ja dat doe je meestal onder het rijden ......

Hatsaflats
Kinderzitje
Fiets: Cannondale CAAD 10

Bericht door Hatsaflats » wo 15 augustus 2012 12:01

Ik rij nog wel eens vanuit Delfgauw om de Westeinderplassen heen. Bij mijn weten kom je in die hoek geen pondjes tegen, alleen bij Leimuiden, maar volgens je route ga je daar niet het water over.
Hier had uw gevatte tekst kunnen staan...

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » do 16 augustus 2012 13:44

Hatsaflats schreef:Ik rij nog wel eens vanuit Delfgauw om de Westeinderplassen heen. Bij mijn weten kom je in die hoek geen pondjes tegen, alleen bij Leimuiden, maar volgens je route ga je daar niet het water over.

dat klinkt ook mooi, ga ik eens opzoeken op de kaart en volgende keer even proberen
hoeveel km is dat ... ik ga dan wel vanuit zoetermeer, :D

Hatsaflats
Kinderzitje
Fiets: Cannondale CAAD 10

Bericht door Hatsaflats » do 16 augustus 2012 14:40

Vanuit Delfgauw 102km. Zal vanaf zoetermeer een kilometer of 80-90 zijn

Route: Zoetermeer- Leiden - Leiderdorp - Oud Ade - Roelofarendsveen - Rijssenhout - Aalsmeerderbrug - Aalsmeer - Kudelstaart - Leimuiden - Rijnsaterwoude - Alphen ad Rijn - Hazerswoude Dorp - Zoetermeer
Hier had uw gevatte tekst kunnen staan...

Cube
Kinderfiets

Bericht door Cube » vr 17 augustus 2012 11:39

Even op de kaart kijken ;-)
Misschien zaterdag uitproberen, wil dit weekend 70 tot 80 km fietsen, ben het nog een beetje aan het opbouwen, fiets nog niet zo lang,

En met de driewieler moet ik hard trappen om ergens te komen ;-)

Plaats reactie