Kuitenbijters in de Randstad

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
ascolnago
Carbon Racefiets
Fiets: Colnago C40 HP Bstay
CTWT-lid: Ja

Bericht door ascolnago » vr 29 september 2006 07:29

Bas schreef:Als het aan Fons van der Donk ligt, kunnen we binnenkort serieus klimmen in Nederland, aldus De Telegraaf
De directeur van Landview, een bureau voor bodemonderzoek, heeft serieuze plannen om een minimaal 1200 meter hoge berg te realiseren, waarop een piste van twee kilometer uitgezet kan worden. [...]Een mogelijke locatie voor de skipiste zou aan de A7 kunnen zijn, in het noordelijke gedeelte van Noord-Holland. Maar volgens de bedenker zou de berg ook in zee aangelegd kunnen worden. En in de sneeuwloze maanden leent de berghelling zich volgens Van der Donk prima als wandel- en fietsgebied.
Nooit meer naar de Ardennen voor een klimtraining :lol:
Dat wordt dan een lange duurtraining met één klim erin :shock:

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » vr 29 september 2006 08:28

een plan voor 1200 meter hoog kun je alleen maar steunen, waar kan ik storten (geld of zand?)

:lol: :lol:

ik heb ook wel eens gefantaseerd of een kunstmatige berg exploitabel zou zijn. bijv. bergschenhoek zou je op de skiheuvel ook leuke weggetjes aan kunnen leggen tbv klimtraining, maar gaat iemand daarvoor betalen?

ik moet bij dit bericht vooral heel hard lachen om de zinsnede "in de sneeuwloze maanden" (zeg maar zo'n 11,5 maanden per jaar nl.)

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » vr 29 september 2006 10:26

AJG schreef:
Bas schreef:Als het aan Fons van der Donk ligt, kunnen we binnenkort serieus klimmen in Nederland, aldus De Telegraaf
De directeur van Landview, een bureau voor bodemonderzoek, heeft serieuze plannen om een minimaal 1200 meter hoge berg te realiseren, waarop een piste van twee kilometer uitgezet kan worden. [...]Een mogelijke locatie voor de skipiste zou aan de A7 kunnen zijn, in het noordelijke gedeelte van Noord-Holland. Maar volgens de bedenker zou de berg ook in zee aangelegd kunnen worden. En in de sneeuwloze maanden leent de berghelling zich volgens Van der Donk prima als wandel- en fietsgebied.
Zulke berichten vind je alleen in de Telegraaf. :?
Stond ook bij mij in het regionaal dagblad. :oops:
Ben er overigens erg voor. Een col in Noord-Holland. Kunnen al die Limburgers eens hier naartoe komen. :D

wegpiraat
Kinderzitje

Bericht door wegpiraat » vr 29 september 2006 11:01

Ronald schreef:een plan voor 1200 meter hoog kun je alleen maar steunen, waar kan ik storten (geld of zand?)

:lol: :lol:

ik heb ook wel eens gefantaseerd of een kunstmatige berg exploitabel zou zijn. bijv. bergschenhoek zou je op de skiheuvel ook leuke weggetjes aan kunnen leggen tbv klimtraining, maar gaat iemand daarvoor betalen?

ik moet bij dit bericht vooral heel hard lachen om de zinsnede "in de sneeuwloze maanden" (zeg maar zo'n 11,5 maanden per jaar nl.)
op de top van die berg is het dan zo'n 8 graden kouder. Levert toch al behoorlijk grotere kans op sneeuw op. En aan de onderkant een beetje bijspuiten.

robz
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Colnago CLX
Contacteer:

Bericht door robz » vr 29 september 2006 11:05

AJG schreef:
Zulke berichten vind je alleen in de Telegraaf. :?
Ik ben niet echt een reken wonder, maar als je een berg van 1200 meter wil, laten we zeggen met een stijginspercentage van 12%....
dan kom ik op een doorsnede van 20km.

Lijkt me een flinke berg, waar leg je dat in Nederland nog neer ?
Hooguit in zee, kunnen we er op de waterfiets naartoe.

Zijn er nog liefhebbers om te komen helpen met scheppen ?
pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd .................. http://www.alpblasserwaard.nl

Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
Contacteer:

Bericht door Ronald » vr 29 september 2006 11:12

robz schreef: Ik ben niet echt een reken wonder, maar als je een berg van 1200 meter wil, laten we zeggen met een stijginspercentage van 12%....
de berg zelf (kortste weg van onder naar boven) is natuurlijk veel steiler, vandaar die haarspeldbochten :wink:

robz
Fiets: Colnago CLX
Contacteer:

Bericht door robz » vr 29 september 2006 11:18

Ronald schreef:
robz schreef: Ik ben niet echt een reken wonder, maar als je een berg van 1200 meter wil, laten we zeggen met een stijginspercentage van 12%....
de berg zelf (kortste weg van onder naar boven) is natuurlijk veel steiler, vandaar die haarspeldbochten :wink:
Ik wil de KORSTE weg naar boven :twisted:
Geen omwegen !
pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd .................. http://www.alpblasserwaard.nl

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » vr 29 september 2006 11:26

robz schreef:
Ronald schreef:
Geen omwegen !
Dan maken we het wel wat steiler dan 12% :twisted:

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 29 september 2006 11:38

robz schreef:Lijkt me een flinke berg, waar leg je dat in Nederland nog neer?
Wieringenmeer

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » vr 29 september 2006 11:45

robz schreef:
Ronald schreef:
Geen omwegen !
Je kunt beter een steilere berg aanleggen aan zeg eens 40-60% en meerdere klimroutes aanleggen varierend van 6-12% met eventueel steile stukje tussendoor. Je hebt dan gewoon veel meer mogelijkheden.

Ik kom dan tot een doorsnede van tussen de 3200 en 5500m. Best haalbaar dus.
Inhoud = pi.r^2.h / 3 = best heel veel kubjes ;)
Laatst gewijzigd door Alexander op vr 29 september 2006 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » vr 29 september 2006 11:53

Iemand wel eens aan het gewicht van zo'n berg gedacht? We hebben in feitelijk heel Nederland (zelfs in het zuidoosten) te maken met een heel drassige ondergrond, waar zo'n berg simpelweg in weg zakt.

Anders had ik al lang een lobby opgestart om in Woerden een berg aan te leggen met als doel de Olympische Winterspelen binnen te halen.

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » vr 29 september 2006 12:01

LFR schreef:Iemand wel eens aan het gewicht van zo'n berg gedacht?
Ja, daar heb ik aan gedacht. Ben er nu zelfs nog mee bezig.

Adriaan
Kinderfiets

Bericht door Adriaan » vr 29 september 2006 12:17

LFR schreef:Iemand wel eens aan het gewicht van zo'n berg gedacht? We hebben in feitelijk heel Nederland (zelfs in het zuidoosten) te maken met een heel drassige ondergrond, waar zo'n berg simpelweg in weg zakt.
Gewoon uithollen. Dan kun je daar weer een tropisch zwempardijs in vestigen. :wink:

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » vr 29 september 2006 12:18

Adriaan schreef:
LFR schreef:Iemand wel eens aan het gewicht van zo'n berg gedacht? We hebben in feitelijk heel Nederland (zelfs in het zuidoosten) te maken met een heel drassige ondergrond, waar zo'n berg simpelweg in weg zakt.
Gewoon uithollen. Dan kun je daar weer een tropisch zwempardijs in vestigen. :wink:
Hol piepschuim. Lekker licht (geeft ook mooie zwarte rook als het affikt).

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » vr 29 september 2006 13:07

MEG schreef:
Wieringenmeer
Bij mij achter in de polder :lol:

PFW
Moderator
Contacteer:

Bericht door PFW » vr 29 september 2006 13:09

martijn schreef:
MEG schreef:
Wieringenmeer
Bij mij achter in de polder :lol:
Precies, veel leuker dan die molens. Zo'n berg is ook wel goed voor de werelderfgoedlijst :D.

Adriaan
Kinderfiets

Bericht door Adriaan » vr 29 september 2006 13:22

PFW schreef:
Adriaan schreef:
piepschuim.
Dan hoeft er ook geen zand over. Heb je het hele jaar door een witte berg. Leuk voor de skiers!

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » vr 29 september 2006 17:04

Even zakelijk gezien: wat kost het om zo'n berg aan te leggen, wie betaalt dat, en hoe verdien je dat geld terug?
Querer es poder

gentslux

Bericht door gentslux » vr 29 september 2006 17:29

Een berg van 1200 m hoogte neerleggen in het Nederlandse landschap? Horizonvervuiling 8) !

MEG
Moderator

Bericht door MEG » vr 29 september 2006 17:33

Waarom nu allemaal van die praktische problemen zoeken.
Het is toch een fantastisch idee waarover je lekker lang kunt fantaseren. Die droom moet je niet verstoren door allerlei argumenten dat het plan niet haalbaar is. Dat weet ik ook wel. Maar wat zou ik graag zo'n col in m'n achtertuin willen hebben. Hoef ik nooit meer naar het kopje.

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » vr 29 september 2006 20:18

Bas schreef:Even zakelijk gezien: wat kost het om zo'n berg aan te leggen, wie betaalt dat, en hoe verdien je dat geld terug?
Gaan we eindelijk eens onze polders ont-Nederlandsen, komt Bas met zo'n oer-Hollandse vraag op de proppen. Ik zeg: bouwen, die berg! :lol:

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » vr 29 september 2006 20:20

MEG schreef:Waarom nu allemaal van die praktische problemen zoeken.
My point exactly. Als d'oude Egyptenaren van die muggenzifters waren geweest, konden wij nu niet van die schitterende pyramides en tempels genieten. Om maar wat te noemen, weetjewel. :wink:

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » vr 29 september 2006 20:37

Afgezien van het utopische gehalte van dit plan ook nog even een praktisch probleempje:

Zo te zien bevindt dit plan zich in de idee- en planvorming, wat wil zeggen dat het nog niet erg concreet is.
Als het zover komt dat er een definitief voorstel komt zitten we met het fenomeen trage besluitvorming, wat een Nederlandse specialiteit is. Mochten we over 10 jaar (optimistisch) een positief besluit hebben genomen duurt het zeker nog een jaar of 10 voordat die berg er ligt. Grote projecten als de Amsterdamse noord-zuid-lijn en de verbreding van de A2 duren ongeveer ook zo lang.

Kortom, op zijn vroegst over een jaar of 20 ligt die berg er.
Ik ben dan 61 dus ik zal hooguit mijn zoon aanmoedigen, maar zelf naar boven wordt dan een hele toer.
Maar goed, wellicht zijn er jongere WT'ers die er nog van kunnen genieten.

LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » vr 29 september 2006 21:21

Bruco schreef:
MEG schreef:Waarom nu allemaal van die praktische problemen zoeken.
My point exactly. Als d'oude Egyptenaren van die muggenzifters waren geweest, konden wij nu niet van die schitterende pyramides en tempels genieten. Om maar wat te noemen, weetjewel. :wink:
Je bedoelt die oude troep :twisted: :lol:

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » vr 29 september 2006 21:21

mooi, dan ben ik zelfs nog geen veertiger :lol:

zou wel een eind weg liggen dan, die berg.. :(

Plaats reactie