Route gezocht door Randstad

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
Plaats reactie
Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Route gezocht door Randstad

Bericht door Joseba » di 08 september 2015 21:32

Van plan zaterdag met een lekkere oostenwind van woonplaats Raalte (Ov) naar Heemstede te fietsen. Via pontje over de IJssel steek ik de Veluwe over maar stuit dan ergens op de grenzen van de Randstad. Op een kaart wordt het dan al snel benauwd voor een boertje uit het Oosten. Toch moeten er mooie routes te vinden zijn die me van ongeveer Putten/Bunschoten richting de kust leiden. Probeer zoveel mogelijk een groene route te vinden. Tussen Baarn en Soest door, Loosdrechtse plassen over en dan richting het strand. Tips welkom?

Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Re: Route gezocht door Randstad

Bericht door Goudhaantje » vr 11 september 2015 07:05

Nou, tot nu toe nog weinig suggesties. Ik weet uit ervaring dat er prachtige routes zijn van de Loosdrechtse plassen naar de kust, maar dan wel richting Wassenaar. Je fiets dan door het Groene Hart. Daar merk je niks van de Randstad en kom je zelfs (bijna) geen stoplichten tegen. Helaas lukt het mij niet vanuit mijn vakantieadres om jou wat routes te sturen.

Maar gezien jouw einddoel, Heemstede, denk ik ook dat je een stuk noordelijker wil blijven en dus onder A'dam door. Wellicht dat je een route kan laten berekenen door de website fietsplanner (ofzo)? Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan.

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » vr 11 september 2015 07:47

Ben er wel uitgekomen. Ik steek van Bunschoten langs de Eem naar beneden, door Soest langs Soestdijk. Dan richting Lage Vuursche en dan over de Loosdrechtse plas. Van daar noordwaarts van waar ik een stukje van het befaamde Rondje Ronde Hoep volg. Dat leidt me naar de Amstel die ik volg tot de zuidkant van Amstelveen. Dan het Amsterdamse Bos doorsteken en vanaf daar kan ik een ander bekend rondje nl. Rondje Ringvaart volgen. Dat brengt me langs Haarlem naar Heemstede....

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=rfzdyuycjwzelgpx

Jan Willem
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 11 september 2015 08:30

zo op het eerste oog prima. Je moet uiteindelijk aan de andere kant van Schiphol komen en dan is via Amstelveen geen slechte optie. Anders moet je MEG nog even om advies vragen. Die kent alle wegen op z'n duimpje.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » vr 11 september 2015 09:23

Dat stukje Amstelveen telt wel een stuk of vier verkeerslichten, maar een andere snelle optie zie ik niet zo snel. Tenzij je de Ronde Hoep linksom pakt en via Uithoorn gaat, maar dan rij je wel flink om.

spokes
Carbon Racefiets
Fiets: 1+1+1

Bericht door spokes » vr 11 september 2015 10:50

Ik vind dat je het stuk vanaf Bunschoten heel goed hebt gevonden, wat je kan overwegen is om niet door Soest te rijden maar op het stuk langs het spoor door te rijden naar Baarn, als je de weg volgt tot het station (Vondellaan), daar het spoor overgaat kom je uit bij de N415 richting Lage Vuursche.
Verder adviseer ik je om bij Lage Vuursche na Drakesteyn de Vuurse steeg uit te rijden en rechtsaf richting Maartensdijk te rijden. Bij Maartensdijk links en dan bij de volgende rotonde recht richting (Acht)tienhoven. Helemaal doorrijden tot je bij de Nieuwe weg / De Strook komt. Als je dat stuk uitrijdt kom je uit langs de Vecht Bij Breukelen. Dan mis je weliswaar het stuk door Loosdrecht, maar dit is niet heel bijzonder. (iig minder groen als mijn voorstel). Je komt uiteindelijk gewoon weer uit op je route. Het stuk vanaf Loenersloot richting Abcoude en verder tot is een super mooi stuk overigens...

Alexander
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » vr 11 september 2015 11:01

Wat ook kan is bij Baambrugge via de Zuwe de A2 onderdoor en dan bij Waverhoek linksaf de Ronde Hoep op. En dan fiets vind ik over het mooiere deel van de Ronde Hoep.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Plaats reactie