Routes in Belgische Ardennen

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Re: Routes in Belgische Ardennen

Bericht door harrebas » za 03 mei 2014 15:17

who cares schreef:Overig was ie iets anders : http://app.strava.com/activities/10194971 Bergeval naar Rochelinval bleek tijdens de rit te slecht , enkele atb-stukken ( asfalt was helemaal verbrokkeld ).
Ja, dat is de Thier de la Cognee. Volgens de Cotacol één van de zwaarste hellingen van België, maar helaas al jaren volstrekt onbegaanbaar heb ik ooit aan den lijve mogen ervaren. Jullie hebben hem blijkbaar als afdaling gereden, lijkt me helemaal een verschrikking.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Bericht door who cares » za 03 mei 2014 19:06

harrebas schreef:
who cares schreef:Overig was ie iets anders : http://app.strava.com/activities/10194971 Bergeval naar Rochelinval bleek tijdens de rit te slecht , enkele atb-stukken ( asfalt was helemaal verbrokkeld ).
Ja, dat is de . Volgens de Cotacol één van de zwaarste hellingen van België, maar helaas al jaren volstrekt onbegaanbaar heb ik ooit aan den lijve mogen ervaren. Jullie hebben hem blijkbaar als afdaling gereden, lijkt me helemaal een verschrikking.
Idd , we bleven nog net overeind . Het betrof toen 3 stukken in het bovenste gedeelte.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

DeGeert
Kinderzitje
Fiets: Racefiets

Bericht door DeGeert » ma 05 mei 2014 08:27

Gisteren de route gereden onder perfecte omstandigheden. Een weggetje van de Cote de Kin bleek halverwege onverhard te zijn. Terug afgedaald en rechts erlangs liep nog een weg die wel verhard was.

Chevron klim was leuk om te doen en vooral ook de afdalingen met haarspeldbochten waren leuk (bijvoorbeeld Xhierfomont en Niaster hoewel daar wel wat steentjes in de bochten lagen). Weinig verkeer en weinig 'vlakke' stukken. Volgende keer misschien iets meer glooiende stukken waar je een beetje door kunt rammen.

http://www.strava.com/activities/137450934

Ohja en Harrebas: thanks voor de tip van die Pavillionchamps klim. Die was echt fantastisch mooi. Dat stuk na de Stockeu trouwens ook hoewel de weg iets minder goed was daar.

MartijnDuLac
Driewieler
CTWT-lid: Ja

Bericht door MartijnDuLac » zo 01 juni 2014 20:37

Misschien mag ik dit topic ff kapen.. :)

Eind komende week ga ik richting de Ardennen, om een paar dagen later door te rijden naar de Vogezen voor de trois ballons..
Nu wil ik in ieder geval nog 1 pittige rit in de Ardennen doen ter voorbereiding, maar ik ken het daar zelf niet zo goed.
Door gebrek aan kennis lijkt het me wat veel gedoe om routes helemaal zelf in te gaan tekenen..

Ik zit in een huisje tussen Houffalize en La Roche.. Ik heb de routes van de La Chouffe Classic al op mn Garmin gezet link, dat leek me wel een veilige optie.

Maarr... mochten de kenners van mening zijn dat ik dan een paar mooie klimmetjes oversla, of mochten jullie nog goeie adviezen hebben voor mooie routes die zo'n beetje bij Houffalize / La Roche langs komen, dan graag :)

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » zo 01 juni 2014 20:48

MartijnDuLac schreef:Misschien mag ik dit topic ff kapen.. :)

Eind komende week ga ik richting de Ardennen, om een paar dagen later door te rijden naar de Vogezen voor de trois ballons..
Nu wil ik in ieder geval nog 1 pittige rit in de Ardennen doen ter voorbereiding, maar ik ken het daar zelf niet zo goed.
Door gebrek aan kennis lijkt het me wat veel gedoe om routes helemaal zelf in te gaan tekenen..

Ik zit in een huisje tussen Houffalize en La Roche.. Ik heb de routes van de La Chouffe Classic al op mn Garmin gezet link, dat leek me wel een veilige optie.

Maarr... mochten de kenners van mening zijn dat ik dan een paar mooie klimmetjes oversla, of mochten jullie nog goeie adviezen hebben voor mooie routes die zo'n beetje bij Houffalize / La Roche langs komen, dan graag :)
Hier kun je je geen buil aan vallen. Eén tip, mocht je nog een extra kuitenbijter willen inlassen kun je van Petite Mormont naar Maboge rijden en hier de Route de Maboge kiezen. Deze helling heet Pied Monti en behoort tot de stevigste van België. Daarna kun je doorrijden tot je weer op de route komt.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Plaats reactie