Hoek van Holland - Maasvlakte

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
Plaats reactie
Ronald
Carbon Racefiets
Fiets: Cannondale Supersix
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Hoek van Holland - Maasvlakte

Bericht door Ronald » ma 02 april 2012 19:23

Vandaag voor het eerst de fastferry genomen van Hoek van Holland naar de Maasvlakte. Ik houd erg van de uitgestrekte winderige stille wegen in het havengebied en de (zuidhollandse) eilanden. En nu dus weer mooie route erbij. Je kunt dan tussen het Oostvoornse meer en de Noordzee richting Rockanje en zo verder. Erg leuk en een aanrader.

De ferry is deze week in onderhoud en daarom met een normaal pontje een overtocht van een half uur gehad, normaal is dat 15 minuten. Kost 3,30 incl. fiets. Je gaat dan een flink eind door de havens en kunt mooi om je heen kijken :pet:

Daarnaast is deze week voor het eerst een nieuw fietspad vanaf Kijkduin naar Hoek van Holland door de duinen geopend. Ben daar nog niet geweest. Schijnt erg mooi te zijn, maar niet bedoeld voor racers. Benieuwd hoe en/of dat wordt afgedwongen. In ieder geval niet op zondag met mooi weer of in groepen gaan rijden zou ik zeggen.

kippie
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: alu
Contacteer:

Re: Hoek van Holland - Maasvlakte

Bericht door kippie » ma 02 april 2012 21:06

Ronald schreef:Daarnaast is deze week voor het eerst een nieuw fietspad vanaf Kijkduin naar Hoek van Holland door de duinen geopend. Ben daar nog niet geweest. Schijnt erg mooi te zijn, maar niet bedoeld voor racers. Benieuwd hoe en/of dat wordt afgedwongen. In ieder geval niet op zondag met mooi weer of in groepen gaan rijden zou ik zeggen.
Stuk vanaf s-Gravenzande naar Hoek van Holland is supergoed, minder saai dan die lange streep langs het duin. Rest moet ik ook nog verkennen.
Mijn motto, laat het aan de niet racefietsers bij mooi weer !

Zef
Kinderfiets
Fiets: Canyon Ultimate CF

Bericht door Zef » ma 02 april 2012 21:40

Ronald, een rondje Oostvoorne - Rockanje - Hellevoetsluis - Bernisse - Spijkenisse en dan terug via de Brielse Maasdijk (compleet met schapen voor het landelijk gevoel) is echt aan te raden! Zo digbij Rotterdam, maar heel apart

kippie
Contacteer:

Bericht door kippie » di 03 april 2012 20:38

kippie schreef:
Ronald schreef:Daarnaast is deze week voor het eerst een nieuw fietspad vanaf Kijkduin naar Hoek van Holland door de duinen geopend. Ben daar nog niet geweest. Schijnt erg mooi te zijn, maar niet bedoeld voor racers. Benieuwd hoe en/of dat wordt afgedwongen. In ieder geval niet op zondag met mooi weer of in groepen gaan rijden zou ik zeggen.
Stuk vanaf s-Gravenzande naar Hoek van Holland is supergoed, minder saai dan die lange streep langs het duin. Rest moet ik ook nog verkennen.
Mijn motto, laat het aan de niet racefietsers bij mooi weer !
Stuk tussen Monster en 's-Gravenzande gereden. Prima tegelpad daar, lekker breed. En je kan de zee zien :D Licht wel in het open, dus kan zanderig zijn.
Als je vanuit Monster komt is het aan het eind 2 x links en dan rechts, ipv de logica van links en dan rechts anders sta je net als mij voor een slagboom.

kippie
Contacteer:

Bericht door kippie » di 03 april 2012 20:41

Zef schreef:Ronald, een rondje Oostvoorne - Rockanje - Hellevoetsluis - Bernisse - Spijkenisse en dan terug via de Brielse Maasdijk (compleet met schapen voor het landelijk gevoel) is echt aan te raden! Zo digbij Rotterdam, maar heel apart
Inderdaad, als je de weg een beetje kent is er nog een hoop moois te vinden in de regio.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » wo 04 april 2012 18:29

kippie schreef: Stuk tussen Monster en 's-Gravenzande gereden. Prima tegelpad daar, lekker breed. En je kan de zee zien :D Licht wel in het open, dus kan zanderig zijn.
Als je vanuit Monster komt is het aan het eind 2 x links en dan rechts, ipv de logica van links en dan rechts anders sta je net als mij voor een slagboom.
Tegelpaden, dat is nu precies wat het fietsen in het Westland minder aantrekkelijk maakt.

Tazzy
Carbon Racefiets
Fiets: Koga GranRunner
Contacteer:

Bericht door Tazzy » wo 04 april 2012 19:25

Vandaag nog op de maasvlakte geweest, naja... aan boord van de Audacia dan. Beetje ICT klusjes gedaan; Moet waarschijnlijk deze of komende week nog een keer terug voor vSat en DMVPN :)
Hoor wel van meer dat het daar best leuk fietsen is. Maar ook dat het toch wel druk kan zijh
As elegant as an elephant

Woutert
Driewieler

Bericht door Woutert » wo 04 april 2012 19:58

Ronald schreef: Daarnaast is deze week voor het eerst een nieuw fietspad vanaf Kijkduin naar Hoek van Holland door de duinen geopend. Ben daar nog niet geweest. Schijnt erg mooi te zijn, maar niet bedoeld voor racers. Benieuwd hoe en/of dat wordt afgedwongen. In ieder geval niet op zondag met mooi weer of in groepen gaan rijden zou ik zeggen.
Serieus? Ik was daar toevallig gisteren voor het eerst: Het fietspad was dus voor mij sowieso nieuw. Zag er inderdaad erg vers uit. En aangezien de wind daar doorgaans méé zal zijn was het heerlijk fietsen.

Toen ik daar reed dacht ik: Dit lijkt wel een fietssnelweg om woonwerkverkeer Den Haag <> HvH (en verder) te stimuleren. Ik zie niet hoe ze dit 'niet-voor-racers' willen maken. Het is sowieso kaarsrecht en met eventuele drempels vraag ik mij af of de veiligheid niet in het gedrang komt.

Beter maken ze ook gewoon een recreatief en slingerend fietspad door het duin zelf, waardoor er meer keus is.

Edit: Oeps in enthousiasme iets te snel gereageerd denk ik: Uit bovenstaande reacties maak ik op dat het om een ander pad gaat.

kippie
Contacteer:

Bericht door kippie » wo 04 april 2012 21:04

Ancher schreef:
kippie schreef: Stuk tussen Monster en 's-Gravenzande gereden. Prima tegelpad daar, lekker breed. En je kan de zee zien :D Licht wel in het open, dus kan zanderig zijn.
Tegelpaden, dat is nu precies wat het fietsen in het Westland minder aantrekkelijk maakt.
Tja we hebben hier een twijfelachtige eer hoog te houden : http://www.agf.nl/nieuwsbericht_detail.asp?id=59811

Plaats reactie