route van Zutphen naar Borculo

Heb je een leuke route, je wilt ergens gaan rijden en je weet niet waar de leuke plekjes zijn?
Plaats reactie
Proeme
Aluminium Racefiets

route van Zutphen naar Borculo

Bericht door Proeme » ma 03 april 2017 22:08

dag allen,

komende zaterdag ga ik op familiebezoek in Borculo. Ik had bedacht om de trein naar Zutphen te pakken en vanaf daar verder te fietsen, omdat je anders veel te vaak moet overstappen. En he, stukje fietsen is niet erg.

Nou had ik bedacht om vanaf station Zutphen eerst richting westen (de IJssel over) de stad uit te gaan, dan af te zakken en bij de N348 de IJssel opnieuw over te gaan, en vanaf daar richting het oosten te fietsen. Ik heb namelijk geen zin om door de stad heen te moeten...
Maar ik kan via Google Maps alleen geen handige route vinden. Ik kom steeds op onverharde rotzooi uit. Of op een veel te grote omweg (normaal niet erg, maar ik wil/moet nu ook wel een beetje op tijd aankomen bij de familie)

Is er iemand bekend daar in de buurt die me kan helpen?
1) is het nodig om eerst richting westen te gaan of is er een goede route door de stad heen?
2) wat is een goede route om in Borculo aan te komen? Totaal zo'n 30-35km.

bedankt alvast!

Proeme

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens
CTWT-lid: Ja

Re: route van Zutphen naar Borculo

Bericht door Thierry le Brun » di 04 april 2017 07:03

Proeme schreef:dag allen,

komende zaterdag ga ik op familiebezoek in Borculo. Ik had bedacht om de trein naar Zutphen te pakken en vanaf daar verder te fietsen, omdat je anders veel te vaak moet overstappen. En he, stukje fietsen is niet erg.

Nou had ik bedacht om vanaf station Zutphen eerst richting westen (de IJssel over) de stad uit te gaan, dan af te zakken en bij de N348 de IJssel opnieuw over te gaan, en vanaf daar richting het oosten te fietsen. Ik heb namelijk geen zin om door de stad heen te moeten...
Maar ik kan via Google Maps alleen geen handige route vinden. Ik kom steeds op onverharde rotzooi uit. Of op een veel te grote omweg (normaal niet erg, maar ik wil/moet nu ook wel een beetje op tijd aankomen bij de familie)

Is er iemand bekend daar in de buurt die me kan helpen?
1) is het nodig om eerst richting westen te gaan of is er een goede route door de stad heen?
2) wat is een goede route om in Borculo aan te komen? Totaal zo'n 30-35km.

bedankt alvast!

Proeme
Ik ben in het verleden meerdere keren vanaf Borculo/Eibergen op de fiets teruggereden naar Harderwijk en vond toen Zutphen juist een van de makkelijkste 'grote' steden om door heen te rijden. Bijna alles rechtdoor, langs station, over de brug en weer door.,dus daar zou ik me nietzo druk om maken. Een mooie route naar Borculo moeten de locals maar doorgeven. Ik koos toen met name voor de snelste weg langs de doorgaande wegen.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » di 04 april 2017 12:32

Zutphen valt inderdaad wel mee, zo'n grote stad is het niet.

Mocht je toch onderlangs willen, via de brug van de N348, vorig jaar ben ik er in tegengestelde richting overheen gegaan met een route waar ik prima door kon rijden (geen stoplichten, overzichtelijk). https://www.strava.com/activities/533421633
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Zaaf
Kinderzitje
Fiets: Reesfiets

Bericht door Zaaf » di 04 april 2017 13:42

Zutphen doorkomen is wel te doen ja, eventueel kan je even de IJssel oversteken richting Brummen, dan ga je over een vrijliggend fietspad langs de provinciale weg en dan na een paar km weer de brug nemen over de IJssel. Daarna is het een heel mooie en rustige route via Vierakker naar Vorden, dan richting Ruurlo en net voor Kranenburg afslaan naar Barchem, daar wijst het zich vanzelf naar Borculo. Ik denk ongeveer 30 a 35 km en je komt door de mooiste stukjes van die regio.
Je zou ook langs de n-wegen kunnen rijden via Lochem of Vorden maar dat raad ik je af, dat is vooral heel erg saai.
Om het te plannen kan ik je de fietsrouteplanner van de fietsersbond aanbevelen.

https://routeplanner.fietsersbond.nl/

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » di 04 april 2017 18:25

Dank voor de reacties. Ik ga er wel uit komen zo.

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » di 04 april 2017 22:32

Zaaf schreef:net voor Kranenburg afslaan naar Barchem
dat is nou net het stukje waar ik steeds op onverharde paden stuit (of stukken waar streetview niet kan komen, maar dat is meestal geen goed teken). Welke weg adviseer jij?

Zaaf
Kinderzitje

Bericht door Zaaf » wo 05 april 2017 08:52

Ik heb het maar even in de fietsrouteplanner voor je gegooid, ik fietste er vroeger regelmatig maar geen idee hoe die wegen precies heten. Dit is de route die ik je zou aanraden, dan kom je in barchem uit en volg je vanaf daar de weg naar borculo. Dat wijst zich vanzelf. De route hieronder start als je vanuit Vorden naar ruurlo fietst (klein stukje provinciale weg), net voor Kranenburg. Daar ga je in die scherpe bocht linksaf, bij het landhuis, de Mosselseweg in en dan volg je deze route:

bij het kruispunt schuin links naar Mosselseweg

Ga na 4.6 km. op de kruising schuin links naar Schoneveldsdijk

Ga na 785 meter bij de zijstraat rechtsaf naar Enkweg

Ga na 1.4 km. bij de Y-splitsing schuin links naar Woodbrookersweg

Ga na 441 meter bij het kruispunt rechtsaf naar Lochemseweg

Leuk tochtje, veel plezier.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » wo 05 april 2017 17:13

Je kunt ook via de fietsknooppunten een route plannen.
http://www.fietsknooppunten.nl/

Als je de nummers van de bordjes opschrijft op een papiertje en op je stuurpen plakt, kun je makkelijk navigeren.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Damocles

Bericht door who cares » wo 05 april 2017 19:15

Wombcat schreef:Je kunt ook via de fietsknooppunten een route plannen.

Als je de nummers van de bordjes opschrijft op een papiertje en op je stuurpen plakt, kun je makkelijk navigeren.
Nadeel van fietsknooppunten is wel dat niet alle verbindingen verhard zijn , althans hier kun je ook onverhard tegenkomen.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Zaaf
Kinderzitje

Bericht door Zaaf » wo 05 april 2017 19:59

Ja, die knooppunten leiden je zeker in die buurt ook over onverhard. Ik zou gewoon de routeplanner van de fietsersbond pakken, dan kan je aangeven dat je onverhard wil vermijden en kan je gewoon van deur tot deur plannen. Als je dan ook nog een fietscomputer hebt met gps ben je helemaal klaar. Maar dat laatste is niet nodig.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » wo 05 april 2017 20:30

Nu is onverhard met deze droge weersomstandigheden normaal gezien ook niet echt een probleem maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar van houdt.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » wo 05 april 2017 21:50

who cares schreef:
Wombcat schreef:Je kunt ook via de fietsknooppunten een route plannen.

Nadeel van fietsknooppunten is wel dat niet alle verbindingen verhard zijn , althans hier kun je ook onverhard tegenkomen.
precies, ik heb op de veluwe al eens door mul zand geploegd. Toen niet met de racefiets gelukkig, maar ook niet met een mountainbike. Bovendien vind ik die bordjes vaak laat zichtbaar als je racefiets-tempo hebt (op gewone fiets is het prima te doen)

Proeme
Aluminium Racefiets

Bericht door Proeme » wo 05 april 2017 21:51

Zaaf schreef:Ik heb het maar even in de fietsrouteplanner voor je gegooid, ik fietste er vroeger regelmatig maar geen idee hoe die wegen precies heten. Dit is de route die ik je zou aanraden, dan kom je in barchem uit en volg je vanaf daar de weg naar borculo. Dat wijst zich vanzelf. De route hieronder start als je vanuit Vorden naar ruurlo fietst (klein stukje provinciale weg), net voor Kranenburg. Daar ga je in die scherpe bocht linksaf, bij het landhuis, de Mosselseweg in en dan volg je deze route:

bij het kruispunt schuin links naar Mosselseweg

Ga na 4.6 km. op de kruising schuin links naar Schoneveldsdijk

Ga na 785 meter bij de zijstraat rechtsaf naar Enkweg

Ga na 1.4 km. bij de Y-splitsing schuin links naar Woodbrookersweg

Ga na 441 meter bij het kruispunt rechtsaf naar Lochemseweg

Leuk tochtje, veel plezier.
thnx, dat ga ik even checken morgen. Vanaf Barchem is het inderdaad simpel, die weg ken ik wel.

Plaats reactie