Velomediane Claudy Criquielion - 28 augustus 2010

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Mac944
Carbon Racefiets
Fiets: Canyon Ultimate CF
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Velomediane Claudy Criquielion - 28 augustus 2010

Bericht door Mac944 » vr 09 april 2010 13:33

Om de na-Marmotte dip te voorkomen wil ik de Criquielion dit jaar maar eens gaan rijden. Nog ver weg, maar volgens mij wel een cyclo om gedaan te hebben.

Zijn er al anderen die 28 augustus in de agenda hebben staan (en de bestemming La Roche)?

http://www.velomediane.be/index.php?opt ... e&Itemid=1

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Re: Velomediane Claudy Criquielion - 28 augustus 2010

Bericht door Metor » vr 09 april 2010 13:49

Met potlood in de agenda. Staat niet hoog op mijn lijst dit jaar, maar tot op heden nog geen ander/leuker alternatief voor dat weekend.

Marcel
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Marcel » vr 09 april 2010 13:57

Wil hem dit jaar ook weer rijden, maar heb me nog niet ingeschreven.
Hotel is wel geboekt ;-)

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » vr 09 april 2010 15:09

hmmm mooi doel om te kijken of de supercompensatie van een vakantie Zwitserland inclusief Alpenbrevet een beetje werkt.
Misschien moet ik maar eens met de billen bloot en voor een zo snel mogelijke tijd gaan.

kippie
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: alu
Contacteer:

Bericht door kippie » vr 09 april 2010 18:06

Deze staat ook op mijn lijstje. Iemand nog hotel / B&B tips in die regio ?

Gr Koos

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » vr 09 april 2010 18:20

Zou wel weer kijken, de laatste jaren bijna altijd daginschrijving!
Geen zin meer zo laat in het seizoen nog een verregende Criq te rijden. :-?
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

Vinnie 2.0
Carbon Racefiets
Fiets: Topend Force-R

Bericht door Vinnie 2.0 » za 10 april 2010 12:52

Ik kreeg vandaag ook een folder van de organisatie en ik ga er dus eens goed over nadenken.
2017 wordt mijn jaar

opera
Carbon Racefiets
Fiets: Willier

Bericht door opera » za 10 april 2010 15:08

Vinnie 2.0 schreef:Ik kreeg vandaag ook een folder van de organisatie en ik ga er dus eens goed over nadenken.
Het is hoe je het verwerkt :oke:
Persoonlijk vind ik het een grote blunder van de organisatie.
Proberen positief te blijven in de toekomst

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » za 10 april 2010 19:23

Een blunder inderdaad mbt Vinnie maar wel weer leuk voor de andere deelnemers
Trouwens 3x SF en 2x Reesbeest kunnen ontdekken op de foto's

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » wo 11 augustus 2010 16:46

De Roche-a-Frene moet dit jaar worden overgeslagen wegens werkzaamheden. In plaats daarvan is de route omgelegd en hebben ze een helling in de buurt van het bekende Waharday erin gestopt. Mag de pret niet drukken, het blijft een fantastische tocht waar ik me nu alweer op kan verheugen.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » wo 11 augustus 2010 17:47

Vinnie 2.0 schreef:Ik kreeg vandaag ook een folder van de organisatie en ik ga er dus eens goed over nadenken.
:lol: Ik zou toch voor de daginschrijving gaan. Je weet maar nooit wat het weer doet. In de regen door de Ardennen scheuren kan best gevaarlijk zijn.....
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnL ... re=related

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » do 12 augustus 2010 19:10

Alle Criq rijders opgelet!

Half juni heb ik de Haussire nog gereden volgens de Criq variant (Gohette, Parc a Gibier, Haussire). De Gohette was toen net geasfalteerd en er lag vreselijk veel los grind op de weg. Ik kan me niet voorstellen dat alles nu al is ingereden. Dat wordt dus nog wat met die percentages (gem 11%): slippende achterwielen, lekke banden, slingerende renners.

Oppassen dus.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » za 21 augustus 2010 11:36

van plan om deze te gaan rijden. Zijn er nog meer die hier aan de start verschijnen? Daginschrijving is goed te doen toch?

- Jan Willem

ibooij
Driewieler
Fiets: Red Bull Carbon SL

Bericht door ibooij » za 21 augustus 2010 14:39

Ik ga ook starten. Vorig jaar voor het eerst meegedaan en goed bevallen, maar het was ook erg lekker weer. Helaas 2 weken na de Criq m'n linkerbeen gebroken. Nu sinds mei weer goed aan het trainen en dit wordt weer de eerste cyclo. Vorig jaar 5u34, hopelijk dit jaar onder de 6u30..

AdH
Kinderfiets

Bericht door AdH » za 21 augustus 2010 21:57

Jan Willem schreef:van plan om deze te gaan rijden. Zijn er nog meer die hier aan de start verschijnen? Daginschrijving is goed te doen toch?

- Jan Willem
Vorig jaar nog op vrijdagavond ingeschreven voor bevoorrechte plek. Was zo geregeld. Dit jaar hoop ik weer te starten. Kreeg vandaag het startnummer binnen. Nr 412.

Marcel
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Marcel » za 21 augustus 2010 22:15

van plan om deze te gaan rijden. Zijn er nog meer die hier aan de start verschijnen? Daginschrijving is goed te doen toch?

- Jan Willem
- Marcel

MJW
Carbon Racefiets
Fiets: NINER BSB 9 RDO

Bericht door MJW » zo 22 augustus 2010 11:22

- Jan Willem
- Marcel
- MJW

bevoorrecht startvak overigens, reeds in mei ingeschreven.

vinc
Carbon Racefiets
Fiets: c60|m10|tcx|xtc27.5

Bericht door vinc » zo 22 augustus 2010 12:18

- Jan Willem
- Marcel
- MJW
- ibooij
- AdH
- vinc

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » ma 23 augustus 2010 18:19

- Jan Willem
- Marcel
- MJW
- ibooij
- AdH
- vinc
- harrebas

ibooij
Driewieler
Fiets: Red Bull Carbon SL

Bericht door ibooij » za 28 augustus 2010 21:59

Zo, net een paar uur terug van een paar dagen Belgie, inclusief de Criq.

Mijn verwachtingen waren niet al te hoog. Ik heb door mijn ongelukje van september vorig jaar pas vanaf begin juni weer echt kunnen trainen. Vorig jaar reed ik vrij ruim goud (5u34 geloof ik) in mijn categorie (30-40). Het doel voor dit jaar was om binnen 6u30 aan de finish te zijn.

Het eerste stuk van de rit ging goed, ik kwam de klimmetjes vrij vlot op, het was droog en dus ook niet koud. Al tijdens de 2e lus begon ik te merken dat ik wat rustiger moest gaan rijden. Dat ben ik dus maar gaan doen en bovendien ben ik wat beter gaan kijken of ik me soms even moest inspannen om naar een grotere groep toe te rijden of juist even moest terugzakken naar zo'n groep. Het waaide soms stevig, dus had het weinig zin om in m'n eentje te gaan rijden.

De Mur de Velomediane was behoorlijk zwaar en zeker in het eerste stuk lastig doordat het echt filerijden was. Met geen mogelijkheid kon ik m'n eigen tempo gaan rijden. Bovenop vond ik gelukkig weer een mooi groepje en daarmee ben ik toen naar La Roche gereden.

In La Roche was het drieluik Gohette-Parc a Gibier-Haussire errug pittig. Gelukkig liep het nog redelijk en kon ik in het aansluitende stuk van de Cote de Samree aansluiten bij een groepje dat precies mijn maximum snelheid reed.

Van de laatste lus herinner ik me vooral dat ik constant aan de rekker zat in verschillende groepjes. Dat het licht langzaam uitging, ook geholpen door een aantal regenbuien, en dat ik behoorlijk aan het verlangen was naar de finish. Het laatste stuk, na de Cote de Beffe, liep voor geen meter, ik kreeg ook geen reep meer naar binnen. Gelukkig kon ik op de laatste helling, van Dochamps naar Samree weer wat snelheid maken. Dat betekende wel dat ik in m'n uppie de laatste afdaling ging beginnen. Nooit echt handig voor de snelheid, zeker bij zo'n bijtrap afdaling als je leeg bent.. Weer kwam er een reddende engel in de vorm van een groep die hard daalde. Aansluiten en alweer het laatste wiel zoeken (en vinden).

Uiteindelijk was aan de finish het verdict als volgt: 5u52. Gewoon weer goud. Hoe dat gelukt is is een raadsel met zo'n voorbereiding. Een deel van de uitleg is wel dat ik de van de laatste 100km er zo'n 70 a 75 in de wielen heb gereden. Dat helpt nogal natuurlijk.

Volgende jaar weer. Als er geen ongelukken gebeuren, waar ik maar even vanuit ga, kan ik dan weer wat harder en vooral ook weer wat meer kopwerk doen.

Ilja

harrebas
Carbon Racefiets

Bericht door harrebas » za 28 augustus 2010 22:03

Zo, net terug van één van de jaarlijkse hoogtepunten, de Criq. 's Morgens vroeg om kwart over 5 vertrokken richting België. Bij Luik waren de tunnels afgelotem em de pmleiding liep via de snelweg bij Namen. Dat had ik dus nooit moeten doen, want dat was wel een erg grote omweg, zodat ik pas om kwart voor 9 in La Roche arriveerde. In sneltreinvaart de spullen in orde gemaakt, maar tijd om het startnummer en bikechip op te halen was er niet meer.

Ik startte tussen de mensen van de Petit Criq om dik over negenen. Aangezien dit meestal wat minder getrainden zijn had het als voordeel dat het leek alsof ik over het parcours vloog. Maar al gauw diende de staart van de lange afstand zich aan.

Na een uurtje rijden kwam ik vinc tegen die besloten had om de tocht maar lopend af te leggen. Maar dit had waarschijnlijk ook te maken met het feit dat zijn ketting gebroken was. Helaas kon ik hem niet aan een kettingpons helpen dus na een kort praatje vervolgde ik de route maar weer.

Vlak daarna werden de renners door een aantal mensen gemaand rustig te rijden. Dat voorspelt meestal niet veel goeds en dat bleek ook. Op de weg lag een man met een zwaar bebloed hoofd die er echt heel slecht aan toe was. In het voorbijrijden zag ik nog net dat hij bewoog, anders wist ik niet of hij nog leefde, zo slecht zag het eruit. Tevens lag er in het gras naast de weg ook een renner. Verder veel glas, kapotte fietsen enz. Later hoorde ik dat de traumahelicopter erbij is geweest. Ik ben benieuwd wat er met de betreffende personen is gebeurd en hoe het met ze gaat.

De tocht verliep verder prima, De benen voelden goed. Het weer was een aaneenschakeling van alle weertypen: bewolking, zonneschijn, maar ook een viertal regenbuien. Leuk is anders, maar ze waren meestal na een kwartiertje weer verdwenen. Ook mijn Garmin vond het maar niets die weerssschommelingen, want op één van de hellingen gaf hij percentages aan van -22% en 171%.

Wegens werkzaamheden was de Rochr-a-Frene dit jaar uit het parcours gehaald, maar de organisatie had een waardige vervanger: de Cote de Waharday, een heel stevige helling waar de kuiten flink aan het werk moesten, percentages dik boven de 10% in ieder geval.

T/m de Cote de Beffe waren de benen goed. De laatste lange hellingen waren lastig en er leek geen eind aan te komen. Maar gelukkig vormde zich een leuk groepje waarmee we naar boven reden om van daaruit de schitterende afdaling richting La Roch aan te vangen.

Resultaat: 6.50 oid. (maakt me ook weinig uit). Heb in ieder geval een mooie dag gehad.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 29 augustus 2010 10:52

is dit het ware cyclogevoel?
Langs de dranghekken vol risico en een sprint van stervende zwanen, yes, we made it! Klok: 14h52... 't Zou nipt worden, héél nipt.

Een klein uurtje later, toen ook alle ploegmaten binnen waren, kwam de verlossing: 5h48'51", yes! ***** content 381e in de uitslag, 70e binnen categorie 3.
geplukt van het forum van onze belgische tegenhanger.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » zo 29 augustus 2010 11:42

heb hem laten schieten. Zit in m'n jaarlijkse motivatiedip (na de fietsvakantie e.d.). Had dit wel als doel opgeschreven, maar was er eigenlijk helemaal niet mee bezig.

Chieleke
Kinderfiets
Fiets: Willier Centu1 SL

Bericht door Chieleke » zo 29 augustus 2010 15:12

Gisteren ook de Velomediane gereden, was de eerste en enige cyclo van dit jaar.
Start was van ver van achteren, bijna 3 uur redelijk vol moeten koersen om bij 2egroep te komen, waar een fietsvriend met bevoorrecht strartnummer zich ook in bevond. Toen voelde ik me nog top, klimmetjes van voren gereden. Cote de Beffe ging ook nog top, stuk valsplat met wind tegen nekte me daarna. Ontzettend pijn in de rug en hartslag kwam niet meer boven de 160 Toen moest ik de voorsten van de groep laten gaan. Gelukkig waren de laatste km's afdalen.. Na 5 uur en 19 minuten zeer tevreden weer over de finish..

Prachtige tocht, lekker fietsweer en daarna bij ons huisje nog een goede bbq en vele biertjes.. Top fietsweekendje

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » zo 29 augustus 2010 16:03

Thierry le Brun schreef:is dit het ware cyclogevoel?
Langs de dranghekken vol risico en een sprint van stervende zwanen, yes, we made it! Klok: 14h52... 't Zou nipt worden, héél nipt.

Een klein uurtje later, toen ook alle ploegmaten binnen waren, kwam de verlossing: 5h48'51", yes! ***** content 381e in de uitslag, 70e binnen categorie 3.
geplukt van het forum van onze belgische tegenhanger.
Wannabee profgedrag... Maar daar hebben wel meer mensen last van.
je leven wagen voor een 381e plek. :ass:

Plaats reactie