Steven Rooks Classic

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Henny
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Steven Rooks Classic

Bericht door Henny » wo 24 mei 2006 18:46

Morgen is hij weer :D
Voor mij de 3e keer

Ga in principe voor de 150, maar als er teveel regen komt dan wordt het de 100.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 24 mei 2006 19:58

Voor mij ook morgen de SRC. Weer of geen weer. Vertek uit Eindhoven om half zeven samen met Arno en LeFouDav.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 25 mei 2006 13:06

Rob T schreef:Voor mij ook morgen de SRC. Weer of geen weer. Vertek uit Eindhoven om half zeven samen met Arno en LeFouDav.
Ik heb SRC laten schieten vanwege de voorspelde regen. De regen tijdens JNC was teveel van het goede.

Ik heb mijn hoop nu op de Waalse Pijl van zeterdag gevestigd...
Querer es poder

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » do 25 mei 2006 15:38

Hier hetzelfde. Teveel regen voorspelt. En ik ben lichamelijk ook niet helemaal in orde. :(

LFR
Carbon Racefiets

Bericht door LFR » do 25 mei 2006 15:42

Bas schreef:Ik heb mijn hoop nu op de Waalse Pijl van zeterdag gevestigd...
Voor zaterdag wordt rondom Spa droog weer voorspeld...

butch
Carbon Racefiets

Bericht door butch » do 25 mei 2006 16:40

ikzelf heb de 105 km gereden (jaja, ben maar een watje :wink: ) en ben eigenlijk alleen maar nat geworden door opspattende regen, een echte regenbui heb ik niet gezien.

maar volgend jaar zien ze me zeker terug. echt een prachtig ritje en (vooral door de wind) zwaar genoeg... de bevoorrading vond ik meer dan voldoende. misschien ook omdat we al één van de eerste daar waren (of gestopt waren :D )

als ik goed naar de foto van reesbeest heb gekeken op het vorig forum, stond hij met pech aan de kant in de eerste kilometers. en michael, dat was precies meer een windzak, wel goed om je training wat zwaarder te maken. :D

de fietspadden vond ikzelf nu weer niet ideaal, temeer omdat ze in de bochten redelijk glad waren. enkele gewoon rechtdoor zien gaan...

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » do 25 mei 2006 17:17

Soms word ik gek van die weersverwachting. Om 04.00u. waren de straten hier zeiknat en regende het, met een weersverwachting hele dag regen in het zuiden. Chauffeur en ik waren het eens niet te gaan. 07.00u. voor de 2de keer opgestaan en sindsdien heeft het geloof ik niet meer geregend....
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

michael
Aluminium Racefiets

Bericht door michael » do 25 mei 2006 17:24

1. wat is er met het forum gebeurt? gisteren ofzo was ie ff online met alle oude info... en nu dit!

2. windzak michael (+windstopper in de vorm van een stuurbord van 1m2) was 6minuten te laat gestart (8.36) en heeft alleen achter de feiten aan gereden :roll:

al vlug vanaf de start met 1 andere belg, daarna alleen tot 25km voor het eind.

de kopgroep nooit gezien... de laatste groep die ik niet gepakt heb schijnbaar... gemiddelde 31.8, waar ik toch tevreden mee ben.

WTers gespot? Arno. En nog een andere WTer in het begin.

redoute tijd en forges; beide 6.38. niet bijzonder :roll:

wel lekker zuinig met de auto gereden; 20litertjes heen en terug naar nieuwerkerk (rdam-gouda) :D

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » do 25 mei 2006 17:29

kestrel schreef:Soms word ik gek van die weersverwachting.
Dat heb ik nou ook. Vorige week bij JNC dacht ik "het zal wel meevallen". Bij het opstaan in Luxemburg-stad miezerde het, en dat stemde hoopvol. Maar in Vianden was het kommer en kwel met het weer.

De voorspellingen van meteo.be voor SRC logen er niet om (Luik e.o.) Eerder bij RVV bleek de voorspelling correct. Daarom terecht niet gegaan.

Maar vandaag: de radarbeelden van wetteronline.de lieten af en toe wat regenbuien zien. Maar verder.... gewoon droog.

Toch een leuke relaxdag gehad (in slaap gevallen voor de tv met de Giro erop) maar toch.... :?
Querer es poder

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » do 25 mei 2006 17:32

kestrel schreef:Soms word ik gek van die weersverwachting. Om 04.00u. waren de straten hier zeiknat en regende het, met een weersverwachting hele dag regen in het zuiden. Chauffeur en ik waren het eens niet te gaan. 07.00u. voor de 2de keer opgestaan en sindsdien heeft het geloof ik niet meer geregend....
Bij twijfelachtig weer beslis ik altijd de avond van te voren of ik al dan niet ga. De ervaring leert me dat als ik dat om 5 uur 's morgens nog moet beslissen dat het dan eigenlijk altijd thuisblijven wordt, de drang naar het warme bed is dan toch te groot. Voor vandaag had ik dus gisteravond al besloten na het zien van de diverse weerberichten dat het me te gek was, ook al vanwege wat fysiek malheur.

Yves
Aluminium Racefiets
Contacteer:

Bericht door Yves » do 25 mei 2006 18:29

Vandaag de SRC 150 km gereden, samen met Rob T. Arno vanaf de start om 8.30 uur niet meer gezien, Wel Reesbeest die al direct na de start langs de kant stond met materiaalpech (lekke band?)
Het was een koude rit, met toch behoorlijk veel motregen en een forse wind. Ik kan me maar 2 korte stukjes herinneren dat we wind mee hadden.
Ik heb het Rob T. niet al te lastig gemaakt :wink: . Eerlijk gezegd heeft hij het mij wel lastig gemaakt. In het begin zat ik al op een veel te hoge hartslag waardoor ik toen al veel in het rood heb gereden. Na ongeveer 110 km heeft me dat opgebroken. Vanaf de Cote de Fleron ging de hartslag omlaag en was het ook gelijk afgelopen. Rob peddelde lekker door...
Bij de finish stond er een gemiddelde van 26,2 km op mijn klokje. Het was een goede training.

De organisatie was perfect. Op alle gevaarlijke punten stonden seingevers en de verzorgingsposten waren prima. Ook de routebordjes waren goed zichtbaar opgehangen. Een leuke attentie aan de finish sloot het feestje af, een T-Mobile rugzakje met wat prullaria en een T-Mobile fietstasje met binnenbandje, bandenlichters en een imbussetje.

Volgend jaar weer, weer of geen weer.

ascolnago
Carbon Racefiets
Fiets: Colnago C40 HP Bstay

Bericht door ascolnago » do 25 mei 2006 18:51

Vandaag de 109 km gereden samen met Henny en fietsmaat en natuurlijk de pechvogel van de dag Willy de Beul.
Heerlijk gereden ondanks wat natigheid.
Tijdens het fietsen was het goed te doen alleen met de de extra stops voor de vele lekke banden van Willy was het toch echt koud.
De organisatie is er sterk op vooruit gegaan vergeleken met twee jaar geleden.

Volgend jaar waarschijnlijk weer van de partij.

Henny

Bericht door Henny » do 25 mei 2006 19:08

Vanmorgen 4 uur opgestaan
Tegen 7 uur in Asten om Willy op te halen.
Hij zei toen letterlijk tegen mij:"heb jij banden bij je, want ik neem er maar 1 mee"
Kwam Arno (met zijn v**le fiets :o ) nog tegen
Net op tijd in Maastricht om de start mee te maken.
Bij de start nog net Rob T zien vertrekken en ook ASColnago opgepikt.
Wij zijn voor de 109 km gegaan.
Van ons 4'en was Willy duidelijk de beste klimmer (zelfs met slechte poten). ASColnago en ik konden echter lekker in zijn kielzog meepeddelen.
Vlak voor de splitsing was het al raak. Willy reed lek.
Mijn maat is toen doorgereden, omdat we hem toch wel zouden inhalen.
We hebben hem echter nooit meer ingehaald :evil:
20 km verder.
Willy rijdt lek.
Bandje van mij geleend, maar die werdt gemold en dus ook meteen maar een band van ASColnago geleend.
Doordat wij toch al een paar keer lang hadden stil gestaan waren we toch al aardig verkleund, maar gelukkig werden we snel weer warm van het fietsen.
30 km verderop rijdt Willy een stuk met Arno mee en je raadt het al....
lek.
Hij was nu tegen een of andere kiezel aangereden, die zijn buitenband naar de kl*te heeft geholpen.
Tijdens het ruilen kwamen we nog Erwin tegen. 8)
We zijn toen rustig naar de 2e verzorgingstocht gereden, waar de buitenband provisorisch is opgelapt.
Daar zagen we net nog RobT 8)
De laatste kilometers hebben we zonder problemen afgelegd.

Vondt de organisatie perfect, vele verkeersregelaars en ook bij de verzorgingsposten was genoeg te krijgen.

Maar ik weet niet waar alle bovenstaande WT'rs hebben gereden, want wij hebben toch behoorlijk wateroverlast gehad .

Op de terugweg naar Amsterdam ook weer in de onvermijdelijke file terechtgekomen.

Volgend jaar weer. :D :D

Rolf
Carbon Racefiets
Fiets: Red bull carbon sl
Contacteer:

Bericht door Rolf » do 25 mei 2006 21:14

Het liep niet echt lekker,zoals al het hele voorjaar (stijve poten en overgewicht,dat laatste ligt aan mezelf natuurlijk).
Nog een stukje met Yves en Rob T opgereden,maar zodra het wat steiler werd moest ik ze laten gaan.
De pannenset heb ik geloof ik ook al niet gewonnen :wink:
3 keer afgelopen ketting gehad (heb ik nog nooit gehad).
1 lekke band wat ontaarde in ruim half uur oponthoud ivm onwillige pomp en/of ventielen.
Toch liepen de laatste 40 km weer wat beter in verhouding tot het begin.
Volgens fietscomputer 25,4 gem.
Heb hem nu 3 keer gereden,volgend jaar de Waalse pijl weer eens denk ik.

DeRosa
Carbon Racefiets

Bericht door DeRosa » do 25 mei 2006 21:58

Voor mij ook geen pannenset maar dat was ook niet de insteek van deze SRC. Ik ging voor de kilometers in combinatie met de hoogtemeters.
Ben laat gestart, helaas geen WT'er gezien.
Hulde trouwens voor de organisatie die met het jaar beter wordt.

opera
Carbon Racefiets
Fiets: Willier

Bericht door opera » do 25 mei 2006 22:38

vanmorgen met buurman roger naar de start gegaan om de buiten mede dingen (geen Officiële inschrijving) de uitgepijlde route (109 km) te gaan fietsen als training,want ik moest s'middags gaan werken.

Vooraf nog even met RobT gesproken en Ascolnago op afstand goedendag gezegd.

Voor dat de start gegeven werd reeds vertrokken nabij Eijsden werden we al ingehaald door de kopgroep.In de bocht op het fietspad ging Roger onderuit en via zijn rug viel hij met zijn achterhoofd weer op het fietspad.
Enkel fietsers waaronder ik zelf konden hem nog juist ontwijken.

RobT we stonden niet te kijken naar jou toen je op ons riep :D Gelukkig had roger geen schade en letsel.

Kort samengevat na 30 km wilde ik al naar huis.Dit is geen weer voor iemand zoals mij met zo'n weinig vetpercentage meer.

de vorige week donderdag fietste ik nog heerlijk bij 33 gr in Mallorca en dan een week later in de winter belanden brrrrrrrrrrrrrrrr.

Ik heb de hele rit koud gehad,zelfs met mijn linkerhand rechts moeten schakelen.Ik had geen gevoel in mijn rechter vingers van de koude.

Toch hebben we de rit helemaal afgemaakt.

Lekker getraind zou je normaal zeggen met een gem.van 25 km.Was het maar waar.Ik heb overal spierpijn over mijn lijf.

Zaterdag de Waalse pijl wat staat mij daar weer te wachten????

C@sp@r
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canondale Caad 5
Contacteer:

Bericht door C@sp@r » vr 26 mei 2006 03:23

opera schreef:vanmorgen met buurman roger naar de start gegaan om de buiten mede dingen (geen Officiële inschrijving) de uitgepijlde route (109 km) te gaan fietsen als training,want ik moest s'middags gaan werken.
Zelf was ik helaas verhinderd vanwege familie omstandheden.
Overal lees ik goede berichten over de organisatie en opmerkingen over volgend jaar ga ik weer mee doen enz. Dat is een goede zaak.
Daarnaast blijf je altijd van die 'personen' houden die voor niets willen mee fietsen. Waar is dat nu voor nodig! Vergeet niet dat er voor de organisatie hoge kosten zijn. Al was het alleen maar de onkosten voor de vele 'vrijwilligers' (feestavond - etentje?) terug te bekostigen.

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » vr 26 mei 2006 05:05

Opera : zonder inschrijving?
Waarom?
Zou Bert nooit hebben gedaan.
Ik vind / met verder alle respekt / dat dit niet kan.
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

opera
Carbon Racefiets
Fiets: Willier

Bericht door opera » vr 26 mei 2006 07:37

C@sp@r schreef:
opera schreef:vanmorgen met buurman roger naar de start gegaan om de buiten mede dingen (geen Officiële inschrijving) de uitgepijlde route (109 km) te gaan fietsen als training,want ik moest s'middags gaan werken.
Zelf was ik helaas verhinderd vanwege familie omstandheden.
Overal lees ik goede berichten over de organisatie en opmerkingen over volgend jaar ga ik weer mee doen enz. Dat is een goede zaak.
Daarnaast blijf je altijd van die 'personen' houden die voor niets willen mee fietsen. Waar is dat nu voor nodig! Vergeet niet dat er voor de organisatie hoge kosten zijn. Al was het alleen maar de onkosten voor de vele 'vrijwilligers' (feestavond - etentje?) terug te bekostigen.
Opera : zonder inschrijving?
Waarom?
Zou Bert nooit hebben gedaan.
Ik vind / met verder alle respekt / dat dit niet kan.

IK ben gewoon eerlijk en recht door zee met mijn posting geweest gisteren.

WE hadden met zijn tweetjes voorgenomen om te gaan trainen voor de Waalse pijl Zaterdag.
Ik moest s'middag ook nog eens gaan werken en dus op tijd thuis zijn.Normaal zou ik altijd inschrijven en dan zeker niet voor de mietjes afstand 109 km gaan Sorry Henny,Ascolnogo,willie de Beul enc. :wink:

Heb al gemeld dat we voor iedereen zijn gestart en dus niet aan de race hebben meegedaan.
Ik kon wel constateren dat er buiten deze twee raspaardjes (echte Limburgers)velen zonder die niet te missen grote startnummerplaat deelnamen aan de race.

Ik wil wel nog kwijt dat de organisatie en de kruispuntregelaars(vrijwilligers) uitstekend hun werk hebben gedaan.

Toch een kleine opmerking.
Waarom je 20 eurootjes op dezelfde dag moet neer tellen om de 109 km mee te rijden snap ik echt niet.
Deze mensen rijden bijna helemaal alleen over het parkoer en liggen helemaal verspreid uit elkaar.
Wij hebben de hele rit alleen gereden,bewust ook niet aangesloten als we anderen inhaalden of ingehaald werden.

Maar eerlijk is eerlijk indien ik bij een volgende editie niet hoeft te werken ben ik met inschrijving en met de afstand van 150 km zeker en vast van de partij.

Henny

Bericht door Henny » vr 26 mei 2006 08:08

Citaat Bert:
Normaal zou ik altijd inschrijven en dan zeker niet voor de mietjes afstand 109 km gaan Sorry Henny,Ascolnogo,willie de Beul enc. :wink:

Voel me niet aangesproken hoor!
Wij hebben bewust voor de 109 gekozen door de weersverwachtingen.
Achteraf, vooral door de pech van Willy, zeer blij dat we het zo hebben gedaan

dario
Carbon Racefiets

Bericht door dario » vr 26 mei 2006 08:58

Vooraf nog even met RobT gesproken en Ascolnago op afstand goedendag gezegd.

Voor dat de start gegeven werd reeds vertrokken nabij Eijsden werden we al ingehaald door de kopgroep.In de bocht op het fietspad ging Roger onderuit en via zijn rug viel hij met zijn achterhoofd weer op het fietspad.
Enkel fietsers waaronder ik zelf konden hem nog juist ontwijken.

RobT we stonden niet te kijken naar jou toen je op ons riep :D Gelukkig had roger geen schade en letsel.

Kort samengevat na 30 km wilde ik al naar huis.Dit is geen weer voor iemand zoals mij met zo'n weinig vetpercentage meer.

de vorige week donderdag fietste ik nog heerlijk bij 33 gr in Mallorca en dan een week later in de winter belanden brrrrrrrrrrrrrrrr.

Ik heb de hele rit koud gehad,zelfs met mijn linkerhand rechts moeten schakelen.Ik had geen gevoel in mijn rechter vingers van de koude.

Toch hebben we de rit helemaal afgemaakt.

Lekker getraind zou je normaal zeggen met een gem.van 25 km.Was het maar waar.Ik heb overal spierpijn over mijn lijf.

Zaterdag de Waalse pijl wat staat mij daar weer te wachten????

Als je gewoon gaat trainen, wat heeft deze posting hier dan iets te zoeken?
Als je toch de ambiance van de SRC wilt hebben, waarom ga je dan zwartrijden?

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » vr 26 mei 2006 09:00

dario schreef:Als je toch de ambiance van de SRC wilt hebben, waarom ga je dan zwartrijden?
zelf heb ik ook geen goed woord over voor zwartrijders.

Specialized
Kinderzitje
Contacteer:

Bericht door Specialized » vr 26 mei 2006 09:43

Gisteren heb ik met 2 clubgenoten ook Steven Rooks gefietst.
Voordat we maastricht uit waren zag ik Reesbeest langs de weg staan met lekke band. Zelf heb ik ook 1x lek gehad op de helling na NeufChateau.
Ondanks het slechte weer en lekke band toch een fijne dag gehad. In het begin nog ietsje warm gekleed, maar toen alles eenmaal doorweekt was, was ik toch blij met 4 lagen kleding.
Ik was van plan om 1e te worden op de Redoute en La Forge. Dat is helaas niet gelukt, maar toch nog een mooie 5e en 6e plaats.

Mijn complimenten voor de organisatie, de rustposten waren goed verzorgd en de verkeersregelaars op de drukke punten waren erg fijn. Na afloop kreeg iedereen ook een goed gevuld t-mobile tasje. (imbusset, zadeltasje in lelijke kleur, reservebandje en bandenlichters) Voor dat alles vind ik de tocht zeker wel €15,- waard.

DaCrown
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Scott Addict

Bericht door DaCrown » vr 26 mei 2006 09:59

Ik heb gisteren ook de 150km gereden. In tegenstelling tot alle positieve verhalen hierboven heb ik toch ook wel wat kritiekpunten. Ik vond de route niet echt bijzonder en de vele vrijwilligers op kruispunten waar iedereen het over heeft heb ik ook nauwelijks gezien. Wel wat laat gestart (9.15 uur) maar het mag toch niet zo zijn dat die seingevers alleen de eerste grote groep begeleiden? Ik vond de route nogal veel door dorpjes en over drukke wegen gaan en heb volgens mij dan ook wel minstens 20 gevaarlijke kruisingen over moeten steken of af moeten slaan. Ik vond het in ieder geval niet prettig rijden.

Uitpijling was wel goed verzorgd en de ravitaillering was ook in orde, al was dat niet zo uitgebreid als bijvoorbeeld bij de RVV en AGR wat mij betreft.

Mijn klokje is er vanwege de regen ook een aantal keer mee gestopt en zo had ik maar iets van 135km op de teller staan. Ik had het gevoel dat het meer als de opgegeven 152 was, kan dit kloppen? Wat hadden jullie aan de finish op de teller staan?

Henny

Bericht door Henny » vr 26 mei 2006 10:24

Heb net de tijden van de klimtijdrit bekeken.
Daar er wat gegocheld is met de nummerplaten c.q. namen = dat niet helemaal goed gekomen, maar dat heb je als je er 3 tegelijk opgteeft.

Ben 181ste gworden van de 579 8) :D :D in 8 minuten 40

Wij zegt dat zwaargewichten (ver +100) niet kunnen klimmen!

Plaats reactie