La Marmotte 2010

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Re: La Marmotte 2010

Bericht door El Escalador » vr 17 september 2010 19:41

pinarello schreef:Mijn ervaring is dat in Italie toch minder rommel is dan tijdens een Marmotte. Misschien doen er in Italie minder Nederlanders mee :oeps:
In Sud-Tirol is het veel netter en schoner dan in de Oisans. Dat ligt vooral aan de instelling van de mensen die er wonen. Ik denk dat men in de Maratona en de Oetztaler gewoon veel vlotter is met het weer 'opkuisen'.
It never gets easier, you just go faster.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 17 september 2010 19:56

Ancher schreef:
El Escalador schreef:Dat kan allemaal wel zo zijn, maar als 'klant' kijk je er zo niet naar. Dan kijk je naar wat het kost, en wat je ervoor terugkrijgt. Wat ik me dan afvraag is waarom Sportcomm geen medewerking van de plaatselijke overheden krijgt.
Voornaamste reden is het a-sociale gedrag van een deel van de deelnemers. Dan gaat het vooral om verkeersgedrag (roekeloos afdalen over de volle breedte van de weg) en het afvalprobleem.
Er doen 7000 (lees ZEVEN DUIZEND) man aan mee. Probeer dan maar eens achter elkaar te fietsen. Voor de deelnemers is het een WEDSTRIJD, logisch dat er ingehaald wordt, ook tijdens een afdaling.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Bericht door Rob T » vr 17 september 2010 19:58

El Escalador schreef:
pinarello schreef:Mijn ervaring is dat in Italie toch minder rommel is dan tijdens een Marmotte. Misschien doen er in Italie minder Nederlanders mee :oeps:
In Sud-Tirol is het veel netter en schoner dan in de Oisans. Dat ligt vooral aan de instelling van de mensen die er wonen. Ik denk dat men in de Maratona en de Oetztaler gewoon veel vlotter is met het weer 'opkuisen'.
Het ligt echt niet aan de Nederlanders. In Le Cyclo heb ik al eens gelezen over de vele rommel die achter gelaten was na een cyclo, en die cyclo was EEN dag na de marmotte met waarschijnlijk maar een handje vol Nederlanders en voornamelijk Fransen.

henkv
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cervélo SLC
Contacteer:

Bericht door henkv » vr 17 september 2010 20:03

Tja, ik heb dit jaar toch een mooi rondje in Italie gereden en moet zeggen dat ik bij die Italianen vergelijkbaar gedrag zag. Misschien valt het daar minder op door die 88 miljoen reklameborden langs de weg :).

Ik zie het bij ons altijd aan de tubetjes. De nederlanders met isostar en maxim, de fransen met overstims. Ongeveer gelijk verdeeld! (en er rijden hier héél veel nl-ers in de zomer). Overigens als ik het zie kan ik me wel kwaad maken hoor, ongeacht de nationaliteit.
Mijn trainingen, foto's en blog: Bikeplanner: HenkV

GoodRiddance
Carbon Racefiets
Fiets: CKT 568

Bericht door GoodRiddance » di 21 september 2010 20:56

Ik kwam dit tegen:

http://www.bike-oisans.com/alpes-vtt-cy ... da-22.html

Verder kon ik echter geen bevestiging vinden. Klopt deze??

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » di 21 september 2010 20:59

GoodRiddance schreef:Ik kwam dit tegen:

http://www.bike-oisans.com/alpes-vtt-cy ... da-22.html

Verder kon ik echter geen bevestiging vinden. Klopt deze??
à confirmer...
It never gets easier, you just go faster.

Plaats reactie