Velomediane Claudy Criquielion - 29 augustus 2009

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Velomediane Claudy Criquielion - 29 augustus 2009

Bericht door harrebas » za 11 april 2009 13:44

Ik heb net de folder binnengekregen en zo te zien hebben ze voor dit jaar het parcours weer enigszins aangepast. De Cote de Beffe die we vorig jaar nog afdaalden zit er deze keer weer in als klim. De Roche a Frene is gebleven. Mi is de route hierdoor weer een stukje zwaarder geworden.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin
CTWT-lid: Ja

Re: Velomediane Claudy Criquielion - 29 augustus 2009

Bericht door Wombcat » za 11 april 2009 14:54

Ik zag het ja. 1,6 km aan 16%. Niets voor mij. De Laurent Desbiens is op dezelfde dag, dan doe ik die wel. Of evt. de Vuelta toertocht. Die komt ook maar een keer in NL natuurlijk.

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » za 11 april 2009 15:44

Een Criquilion zonder cote de Beffe is als een.....

tja, laten we het maar netjes houden: Pasen zonder eieren.

Ofwel, die hoort er gewoon in. Heeft er in elk geval sinds 1997 altijd in gezeten, alleen de laatste 2 jaar niet meer volgens mij.

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » za 11 april 2009 16:04

Wombcat schreef:Ik zag het ja. 1,6 km aan 16%. Niets voor mij. De Laurent Desbiens is op dezelfde dag, dan doe ik die wel. Of evt. de Vuelta toertocht. Die komt ook maar een keer in NL natuurlijk.
Dit klopt niet. Ik heb even de grote Cotacol bijbel erbij gepakt. De Cote de Beffe heeft een gemiddelde van 10,3% over 1400 meter. Alsnog een imposante muur, maar niet zo gruwelijk als de Criq organisatie ons wil doen geloven. Kortom, je kunt de Laurent Desbiens gewoon afzeggen en meedoen aan de Criq.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

MWF

Bericht door MWF » za 11 april 2009 16:12

AJG schreef:Een Criquilion zonder cote de Beffe is als een.....

tja, laten we het maar netjes houden: Pasen zonder eieren.

Ofwel, die hoort er gewoon in. Heeft er in elk geval sinds 1997 altijd in gezeten, alleen de laatste 2 jaar niet meer volgens mij.
De twee keer dat ik meegedaan (1992 en 1994) zat de cote de Beffe ook in het parkoers.
Als ik me goed herinner redelijk in de slotfase van het traject.

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » za 11 april 2009 16:58

harrebas schreef: Dit klopt niet. Ik heb even de grote Cotacol bijbel erbij gepakt. De Cote de Beffe heeft een gemiddelde van 10,3% over 1400 meter. Alsnog een imposante muur, maar niet zo gruwelijk als de Criq organisatie ons wil doen geloven. Kortom, je kunt de Laurent Desbiens gewoon afzeggen en meedoen aan de Criq.
Ik heb me nog niet aangemeld bij de Laurent Desbiens. T.z.t. zie ik wel wat ik doe.
Maar ook 10,3% gemiddeld is niet echt mijn ding.

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » za 11 april 2009 17:02

Cote de Beffe is een eitje, dan heb je het bijna gehad! ;-)

Onmiddellijk na de eerste doortocht in La Roche volgt een verschrikkelijk vierluik met de Côte de Gohette (1 km @ 11,3%; tot aan het kerkhof, misschien iets te veelzeggend), de Côte du Parc à Gibier (een halve km @ 15,2%), het laatste gedeelte van de Col de Haussire (1,3 km @ 11%, de volledige versie is de zwaarste col van België rekening houdend met gemiddelde en afstand) en de Côte de Samrée (bijna 4 km @ 4%). :kots:
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » za 11 april 2009 17:47

PrinceHeerlijk schreef:Cote de Beffe is een eitje, dan heb je het bijna gehad! ;-)

Onmiddellijk na de eerste doortocht in La Roche volgt een verschrikkelijk vierluik met de Côte de Gohette (1 km @ 11,3%; tot aan het kerkhof, misschien iets te veelzeggend), de Côte du Parc à Gibier (een halve km @ 15,2%), het laatste gedeelte van de Col de Haussire (1,3 km @ 11%, de volledige versie is de zwaarste col van België rekening houdend met gemiddelde en afstand) en de Côte de Samrée (bijna 4 km @ 4%). :kots:
Als ik me niet vergis zat dit traject er vorig jaar ook in..! Viel me op dat na deze beklimming bij heel veel deelnemers de spirit er wel een beetje uit was... :D

Zal er dit jaar zeker niet bij zijn aangezien ik op deze dag op een eiland in de Middelandse zee vertoef.. :D

Van andere kant durf ik op dit moment ook niet te zeggen of er ooit nog een dag komt dat ik hier van start zal gaan. Door het ongeluk van Vinnie vorig jaar en de gevolgen hiervan heeft het voor mij een nare bijsmaak gekregen.
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnL ... re=related

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » za 11 april 2009 21:01

Cor01 schreef:Van andere kant durf ik op dit moment ook niet te zeggen of er ooit nog een dag komt dat ik hier van start zal gaan. Door het ongeluk van Vinnie vorig jaar en de gevolgen hiervan heeft het voor mij een nare bijsmaak gekregen.
+1
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Bericht door alstro » za 11 april 2009 21:46

Dingo schreef:
Cor01 schreef:Van andere kant durf ik op dit moment ook niet te zeggen of er ooit nog een dag komt dat ik hier van start zal gaan. Door het ongeluk van Vinnie vorig jaar en de gevolgen hiervan heeft het voor mij een nare bijsmaak gekregen.
+1
Kan ik goed begrijpen.

Vandaag Veenendaal-Veenendaal, vorig jaar heb ik zeker een half uur voor pampus in het wiel van Vincent gehangen, moest daar vandaag meerdere keren aan denken.
Naast Gerbrand natuurlijk......

Ekko
Carbon Racefiets
Fiets: LOOK, De Rosa

Bericht door Ekko » ma 20 april 2009 16:58

Dingo schreef:
+1
dit geldt ook voor mij, al was ik er die dag zelf niet bij en heb ik het alleen maar van de verhalen van een ieder die het wel heeft meegemaakt.
I don't need therapy, I just need to go cycling
-----
GOOD, BETTER, BEST … NEVER LET IT REST,
´TILL YOUR GOOD IS BETTER
AND YOUR BETTER IS YOUR BEST

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets

Bericht door PrinceHeerlijk » ma 20 april 2009 19:27

Het verhaal achter Vinnie's ongeluk weet ik niet, toen zat ik nog niet op dit forum, maar had de organisatie hier dan schuld aan?

Als er hier een paar van deze opmerkingen staan wekt dit namelijk bij mij wel de indruk.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » ma 20 april 2009 19:35

PrinceHeerlijk schreef:Het verhaal achter Vinnie's ongeluk weet ik niet, toen zat ik nog niet op dit forum, maar had de organisatie hier dan schuld aan?

Als er hier een paar van deze opmerkingen staan wekt dit namelijk bij mij wel de indruk.
Je kunt met een beetje nadenken het verhaal wel vinden op het forum vinden onder Ongeval Vinnie :

http://www.wielertoerist.nl/phpBB3/view ... ie#p157846
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets

Bericht door PrinceHeerlijk » ma 20 april 2009 20:00

Oke, bedankt.
Ja, vreselijk als het je overkomt, je leven veranderd in een fractie van een seconde!

Ik zelf heb de Criquillion al meer dan 10x gereden, de eerste keer was in 1996 en elk jaar zie wel een paar zware valpartijen e.d. ik heb zelfs een keer een auto op zijn kant de bocht uit zien gaan, bij de eerste afdaling omdat plotseling er een peloton fietsers op hem afkwam.

Cyclosportieve zijn nooit geheel zonder risico, ook afgelopen jaar tijdens de ORM kreeg er iemand voor mij in de afdaling van de Kuhtai een klapband, we reden opdat moment boven de 75 km/uur. Ik heb nog nooit zo hard onderuit zien gaan, ik heb zitten rillen op de fiets.

Maar ik hoop toch dit jaar toch weer aan de start te staan van het Alpenbrevet en van de Criquillion, bewust van de eventuele risico's maar dankbaar dat ik mee kan doen!

Bij het afscheid van Gerbrand, zei zijn zus nog "Vooral niet stoppen met fietsen, gewoon lekker doorgaan en er van genieten"

En zo is het, probeer van het fietsen te genieten, bewust van de risico's maar daar niet te lang bij stil staan.

Hoe vreselijk het ook is als het je overkomt, of zoals bij Vinnie je overkomen is! :-?

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 20 april 2009 21:36

Als je direct betrokken bent geweest bij zo'n ongeval kan ik me er wel wat bij voorstellen. Ik hou het natuurlijk ook in gedachte maar ben er waarschijnlijk wel bij.
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

Koga
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Koga Kimera Road

Bericht door Koga » do 04 juni 2009 22:06

Weet er iemand een leuk hotelletje / pensioen in La Roche of omgeving? Graag wel een verblijf waar vroeg ontbeten kan worden... Alvast bedankt!

butch
Carbon Racefiets

Bericht door butch » do 04 juni 2009 22:12

Koga schreef:Weet er iemand een leuk hotelletje / pensioen in La Roche of omgeving? Graag wel een verblijf waar vroeg ontbeten kan worden... Alvast bedankt!
verleden weekend hier verbleven. doenbaar met de afstand. kwartiertje ofzo met de wagen en een prachtige/rustige ligging

http://www.belvedere.be/index.php?clust ... t=&lang=nl

de haussier zijn overigens wegenwerken aan de gang. en aan de staat van de werken te zien en het tempo waarmee ze in deze streek werken denk ik niet dat we hier omhoog moeten.

Vinnie 2.0
Carbon Racefiets
Fiets: Topend Force-R

Bericht door Vinnie 2.0 » vr 05 juni 2009 18:45

alstro schreef:Vandaag Veenendaal-Veenendaal, vorig jaar heb ik zeker een half uur voor pampus in het wiel van Vincent gehangen, moest daar vandaag meerdere keren aan denken.
He, die lees ik nu pas, was mooi, heeft niets met jou te maken, maar ik denk er ook graag aan terug :D ;-) :oke:
2017 wordt mijn jaar

daltons
Kinderzitje
Fiets: merckx

Bericht door daltons » ma 20 juli 2009 18:21

hoe schrijf je je in voor deze Criquielion ?
en wie van de forum leden rijden dit jaar daar?

Janik
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Janik » ma 20 juli 2009 18:30

daltons schreef:hoe schrijf je je in voor deze Criquielion ?
en wie van de forum leden rijden dit jaar daar?
Kijk eens op http://www.velomediane.com
Ten gepasten tijde wordt er hier nog wel een lijstje gemaakt van de deelnemers.
Dat was het dan...

daltons
Kinderzitje
Fiets: merckx

Bericht door daltons » ma 20 juli 2009 19:27

die website heb ik gezien en bekeken, alleen het inschrijven is me nog wel een raadsel hoe dat werkt.
zeer onduidelijk hoe je dat moet doen !

Alwin
Moderator
Fiets: Look 675
Contacteer:

Bericht door Alwin » ma 20 juli 2009 22:30

Klik op "infos en practiq" in de linkerkolom. Op het volgende scherm kun je dan inschrijven via Active.com
2018 moet weer een serieus fietsjaar worden. Alleen nog een doel uitzoeken!

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » ma 20 juli 2009 22:40

Misschien een beetje lastig om antwoord op te geven, maar hoe verhoudt de Criq zich tot de SRC of LBL (of TBT) qua zwaarte van het parcours?

Is voorinschrijven noodzakelijk of kan dat ook prima op de dag zelf?

Metor
Moderator
Fiets: Scott Addict; Viner

Bericht door Metor » ma 20 juli 2009 23:51

Jan Willem schreef:Misschien een beetje lastig om antwoord op te geven, maar hoe verhoudt de Criq zich tot de SRC of LBL (of TBT) qua zwaarte van het parcours?

Is voorinschrijven noodzakelijk of kan dat ook prima op de dag zelf?
Het parcours is zwaarder dan SRC of LBL, ik geloof rond de 3000hm.
Inschrijven kan gewoon op de ochtend zelf nog.

Ieke
Carbon Racefiets
Fiets: Sensa Giulia 2016
Contacteer:

Bericht door Ieke » di 21 juli 2009 08:40

PrinceHeerlijk schreef:Het verhaal achter Vinnie's ongeluk weet ik niet, toen zat ik nog niet op dit forum, maar had de organisatie hier dan schuld aan?

De organisatie had meer maatregelen moeten treffen om de finishstraat vrij van auto's en overstekende wandelaars te maken. Nu was het daar 1 chaos, zelfs kinderen op driewielers en fietsjes fietsten daar rond, dat is vragen om ongelukken. Naar mijn idee moeten de auto's daar een parkeerverbod krijgen en hekken geplaatst worden met maar op een paar plekken een oversteekmogelijkheid.

Houd dat in je achterhoofd als je daar gaat rijden!

Plaats reactie