La Vaujany - zondag 28 juni 2009

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
AJG
Prince of Spain
Contacteer:

La Vaujany - zondag 28 juni 2009

Bericht door AJG » zo 08 februari 2009 18:13

Dossard: 172

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Re: La Vaujany - zondag 28 juni 2009

Bericht door concorde » zo 08 februari 2009 20:31

Grote kans dat ik hem ook ga rijden.

concorde

Bericht door concorde » do 28 mei 2009 21:24

concorde schreef:Grote kans dat ik hem ook ga rijden.
Inmiddels ingeschreven.

Sander
Carbon Racefiets

Bericht door Sander » vr 12 juni 2009 20:16

Ik ga hem ook rijden.

Wel de korte versie ivm LM.
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

inside
Kinderzitje

Bericht door inside » vr 12 juni 2009 21:47

Sander, ik ga hem ook rijden en weet zeker dat ik eerder op de top ben dan jij

groet

Sander
Carbon Racefiets

Bericht door Sander » za 13 juni 2009 07:27

Dat moet mijn Pa zijn. :-?

@Inside: Je zit verkeerd. Hier moet je zijn: http://www.goldwingforum.nl/
Daarbij: Ik daal weer sneller. :twisted:

:P
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Bericht door HenkP » zo 28 juni 2009 14:21

Zo te lezen op wp wint Patron La Vaujany.

Oege zat nog lang in de kopgroep van 3. Uitslag volgt nog

HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

Bericht door HenkP » zo 28 juni 2009 14:46

pinarello schreef:Zo te lezen op wp wint Patron La Vaujany.

Oege zat nog lang in de kopgroep van 3. Uitslag volgt nog
Bert wint en Oege 4e.

Tommeke
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized

Bericht door Tommeke » zo 28 juni 2009 16:19

Ik las op hun twitter dat Oege een lekke band had.

reesbeest
Carbon Racefiets
Fiets: Scott CR1 Limited

Bericht door reesbeest » zo 28 juni 2009 16:28

AJG 31e in 6u24! :oke:

Janik
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Janik » zo 28 juni 2009 16:38

Concorde 32e
Edith VDB 33e
Dat was het dan...

TiesT
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door TiesT » zo 28 juni 2009 16:52

Leuk wt treintje daar rond de 30ste plek :oke:
ForumpuberAfbeelding - LL-Coolface -

Marcus
Kinderzitje
Fiets: ktm

Bericht door Marcus » zo 28 juni 2009 21:56

Waar kan je de uitslag zien?
Ik weet enkel dat Edith eerste vrouw is.

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » ma 29 juni 2009 00:07

reesbeest schreef:AJG 31e in 6u24! :oke:
Inderdaad 31e geworden vandaag :D ; m'n beste uitslag in een Sportcom cyclo ooit. Sinds 2003 stond 6u36 als snelste tijd; en daar in de jaren daarna telkens m'n tanden op stuk gebeten. Vandaag er maar gelijk 12 minuten vanaf gereden (het rondje is altijd hetzelfde); als je je verbetert kun je het beter ineens goed doen. Ook 12 plaatsen hoger dan ooit tevoren hier.

De :D zal nog wel een paar dagen op m'n gezicht blijven.

Meer details volgen nog wel.

Mario
Aluminium Racefiets

Bericht door Mario » ma 29 juni 2009 07:01

Mooie resultaten van concorde en ajg :oke:
2011: het wielerseizoen is bijna ten einde

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 29 juni 2009 07:23

Mario schreef:Mooie resultaten van concorde en ajg :oke:
+1 :oke:
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Cor01
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Cor01 » ma 29 juni 2009 07:27

PFW schreef:
Mario schreef:Mooie resultaten van concorde en ajg :oke:
+1 :oke:
+2 :oke:
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnL ... re=related

Tazzy
Carbon Racefiets
Fiets: Koga GranRunner
Contacteer:

Bericht door Tazzy » ma 29 juni 2009 07:57

klasse :)
As elegant as an elephant

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » ma 29 juni 2009 10:05

Een Ctrl-C Ctrl-V tje van mijn weblog:

Om 5:00 gaat de wekker. Ontbijt met koffie, stokbrood met appelstroop en een yoghurtje met jam. 6:30 met Edith en Frederic op de fiets naar de start, waar het om 6:55 nog erg rustig is. Tijdens het ontbijt hoor nogal wat gezucht en gekreun om me heen vanwege het vroege opstaan. Zelf heb ik daar geen enkel probleem mee. Met de gedachte aan wat er vandaag staat te gebeuren, ben ik direct klaarwakker.

Vanaf de start eerst een lange afdaling naar de voet van de eerste klim. Zorgen dat je goed voorin blijft is hier het motto, want daar rijdt het het meest relaxed. Bij aanvang van de klim zit ik niet echt goed voorin, maar Bert ook niet. Dus ik pak zijn wiel en rustig en beheerst rijden we naar voren. Toch een vreemde gewaarwording dat we halverwege de klim nog maar met tien man over zijn, terwijl er voor mijn gevoel niet heel hard wordt gereden. Op ongeveer 2/3 van de klim ontsnapt een Fransman. Bert Dekker springt er achteraan en even later maak ik ook nog de sprong. Bas: "Oege, spring er nu maar naar toe, als je nog kunt".

Op de top van de Col d'Ornon hebben we ruim vier minuten voorsprong op de groep van zes man daarachter, met daarin Bas, Frederic en Richard van Veltec. Helaas krijgt Richard teveel last van zijn knie tijdens het klimmen, en moet hij afstappen op de top van de Ornon, waar Jan klaar staat voor het eerste bevoorradingspunt. Ook team Dekker heeft zijn bevoorrader. Sjors sluit even voor de top van de Col d'Ornon aan bij ons, om Bert te voorzien van een hapje en een drankje en rijd met ons mee tot vlak voor Allemont. Op de klim naar Villard Reculas valt een groepje uit elkaar, als Bert op tempo bij ons wegrijdt, terwijl ik in het wiel van de Fransman zit. Ik kijk het nog eventjes aan, zie dat de Fransman echt niet harder kan, en maak de sprong naar Bert. Ik stel voor om samen naar de voet van de Vaujany te rijden, maar Bert denkt daar kennelijk anders over, want even later kan ik hem ook niet meer volgen.

Solo over Alpe d'Huez en de Col de Sarenne. In het tweede deel van de afdaling sluit een Fransman aan die uit de achtervolgende groep sterk naar voren is gekomen. We dalen samen verder af, maar dan merk ik dat ik een afloper heb; mijn achterband loopt langzaam leeg. Ik moet stoppen een zelf mijn achterbandje vervangen. Ik heb geen drukpatronen bij me, dus met een handpompje de band weer op druk brengen. Op het moment dat ik weer opstap, komt Bas me net voorbij. Mooi denk ik, kunnen we mooi samen naar de slotklim rijden. Maar helaas, bij het klimmetje vlak na Le Freney krijgt Bas zware kramp en moet van de fiets. "Rijd jij maar door".

Dus solo de 20-25 vlakke kilometers met tegenwind door het dal, pffff. Omdat het gat zowel voor als achter mij behoorlijk groot is, heb ik ook geen zin meer om me helemaal leeg te rijden op de Vaujany. Dus ik gooi de ketting meteen op de 25 en rijd omhoog. Totdat ik me realiseer dat er ook nog zoiets is als het Trophee de l'Oisans klassement. Toch nog maar even goed doortrappen dan. Maar echt snelheid maken lukt me niet meer. De hitte en de kilometers eisen hun tol. Ik kom als zesde over de finish.

De lekke band heeft me 5:43 gekost (verschil tussen bruto en netto tijd op de Powertap). Wel enorm balen, want zonder de lekke band had ik derde kunnen worden. Maar als telt niet.... Als pleister op de wonde werd ik nog wel eerste in mijn leeftijdscategorie (40-49). Nu op naar de Prix des Rousses op woensdag. Een kort maar krachtig ritje van 40 km met twee klimmetjes; Alpe d'Huez en Vaujany.
It never gets easier, you just go faster.

tobias
Aluminium Racefiets
Fiets: scott addict

Bericht door tobias » ma 29 juni 2009 10:24

Goed gereden Oege en de rest ook, proficiat aan bert die a.s zaterdag denk ik de brommer weer aanzet.

Ben van de week ook in bourg dus misschien zien we elkaar nog ergens, die of gene ;) hoi
geen meter gereden maar 2013 wordt alles anders

Bruco
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Bruco » ma 29 juni 2009 10:35

Mooi leesvoer, knappe prestaties!
Oege Hiddema schreef:[...] maak de sprong naar Bert. Ik stel voor om samen naar de voet van de Vaujany te rijden, maar Bert denkt daar kennelijk anders over, want even later kan ik hem ook niet meer volgen.

Solo over Alpe d'Huez en de Col de Sarenne.
:shock: Wat is dat toch, met die Klimmertjes? Péloton-allergie? :)

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » ma 29 juni 2009 11:21

Cyclo # 143, La Vaujany, 28-6-2009. (sorry als het verhaal wat te lang is, het parcours had nou eenmaal heel veel bochten :eek: )

Na mijn redelijk goede rijden in La Morzine was voor mij de vraag: hoe goed ga ik herstellen om in de Vaujany goed te kunnen rijden?
De tussenliggende dagen gevuld met:
- ma: H
- di: verplaatsing naar BdO
- wo: goeie, ouwe Izoard nog eens gedaan. Rondje Briancon-Guillestre-Izoard-Briancon. Een van m'n favo-cols, zo eentje die ik het liefst elk jaar doe, net als Galibier, Cormet de Roselend, Madeleine, ... :roll: . Tijdgebrek... De benen voelden tot m'n vreugde bijzonder goed aan. Zou ik dan toch Morzine al goed verteerd hebben? Nee, dat kan bijna niet :eek: .
- do: klim naar Villard Reculas-AdH-Sarennes. Opnieuw voelde ik me bijzonder goed. Niet euforisch worden nu met het oog op de Vaujany, voetjes op de grond.
- vr: H
- za: -

Dan zondag. De cyclo. Er zijn zo van die zekerheden in het leven waar geen speld is tussen te krijgen. Eentje daarvan is dat het op de dag van La Vaujany steevast warm weer is. Ook nu dus weer. Doel: beter doen dan ooit. Mijn 'erelijst' in de Vaujany:
2003: 60e in 6u39
2004: 79e in 6u55
2005: 76e in 6u43
2006: 43e in 6u37
2008: 44e in 6u37
Het mooie aan deze rit is dat het parcours en het weer elk jaar hetzelfde was, hetgeen onderlinge vergelijking goed mogelijk maakt.

Hoe kan ik nou zorgen dat ik hier sneller dan ooit rijd? Daar zijn een paar zaken cruciaal voor tijdens deze rit. Uiteraard begint het met goede klimbenen, maar bepaalde omstandigheden moeten toch wel meezitten. Zo zijn daar 2 valleien (aanloop Ornon, en vallei richting slotklim) waar een goede groep vrij essentieel is. En het belangrijkste van al: ik had me voorgenomen dit keer 'heel' aan te komen op de Sarennes (voorlaatste col); ik ben immers jaar na jaar daar stuk gegaan, waardoor het op de slotklim ook niet meer goed kwam, en er teveel verval optrad. Extra gelletje en extra reepje meegenomen, en het vaste voornemen om me NERGENS op te blazen.

7u15: start. Zonder speaker dit keer; ineens mochten we weg :eek: . De eerste 25 km: gewoon FAN-TAS-TISCH :D . In een groot peloton, vals plat omlaag, vliegen naar Sechilienne. Een van de hoogtepunten van m'n fietsjaar :D . Te vergelijken met het begin van de Oetztaler. Ik zeg er eerlijksheidshalve wel bij dat ik dat pas zo ervaar sinds ik weet dat ik me nergens meer laat wegdrummen. Resultaat dit keer: 48.7 km/u na amper 25 km :crazy: .

Dan: de klim naar Alpe de Grand Serre. 15 km gelijkmatig omhoog. Als 20e of zo draai ik op. Tempo zoeken. Proberen met de eersten mee te gaan. Nadruk op proberen :lol: . Referentiepunten zoeken. Ha, daar rijd Hendrik, een Belg. Vorig jaar in deze rit, en 2 weken terug in 3B nog in mijn regionen. Die rijdt te hard; niet te houden dit keer :-? . Sander Smits komt even later voorbij. Naar goede gewoonte zich laten wegdrummen in de aanloop, maar die rijdt ook veeeeel te hard voor mij. Edit v.d. Brande is de volgende. Die rijdt wel een mooi tempo. Ik vrees een beetje dat ik die ook niet kan houden; ze is me immers op de Ventoux, en de Planche des Belle Filles al eens gepasseerd; en ook haar rijden in de GF Eddy Merckx was me al ter ore gekomen. Maar dit is een aardig tempo. Ik besluit aan te haken, en rond ons formeert zich een groepje van 10 man of zo. Concorde rijdt er 100 m voor, maar rijd steeds verder weg.

GVD, wat een :oeps: -klim is dit toch. Ik ga terug. Ik heb er geen zin meer in. Ik wil naar huis. 10 meter op de groep Edit. Maar wacht even: ik zie hier toch normale klim-hartslagen. Tempo: zo'n 14-15 km/u. Terug er naar toe verdorie!! Gelukt!

Hierna komt het eerste cruciale punt in mijn Jacht Op Een Snelle Tijd: de vallei richting Ornon. Nadat ik in de afdaling (naar goede gewoonte :-? ) 50 m achterop was geraakt, en dat weer dicht moest rijden, was het hopen dat de groep goed door zou rijden. We waren met 20 man of zo. Vorig jaar viel hier alles stil in mijn toenmalige groep. Ik had nu goede hoop dat dat wel zou gebeuren. Immers: de eerste vrouw heeft altijd wel mannetjes die voor haar op kop rijden. Dat was vroeger met Laura Verhoeven al zo, en de laatste jaren heb ik het met Christine Muller al eens meegemaakt, dus ik hoopte dat dat nu ook met Edit VDB zou gaan. En ja, dat gebeurde :) . Of het vanwege haar was weet ik niet, maar een paar Fransen gaven goed door. Tegen een Belg zei ik nog: 'laat die gasten van de korte afstand zich hier maar leeg rijden, wij doen het straks wel.'

Tot aan de voet van de klim naar Villard Reculas bleef alles samen. Tot daar: sparen, eten, drinken, volgen, geen onnodige gaten laten vallen, warempel in de Ornon-afdaling bij m'n groep kunnen blijven. Alles met het Heilige Doel van Vandaag: heel boven op de Sarennes aankomen.

Ik ken weinig cols die me beter liggen dan die klim naar Villard Reculas. Elk jaar hetzelfde scenario daar, al jarenlang: aan de voet 10 kleine negertjes samen, en 1 na 1 lossen ze, en elk jaar weer ben ik het laatste negertje :D . Ook nu. Ook Edit VDB moest tot mijn niet geringe verbazing al snel lossen.

Ik wilde eigenlijk niet stoppen voor drinken. Dat breekt het ritme teveel. Maar met nog maar een halve bidon van Villard-Reculas naar de top van de Sarennes rijden is te weinig. Tja, een variabele die je niet kunt plannen :-( . Ik besloot daar dat ik bij de bevoorrading in Alpe d'Huez zou stoppen.

De oplossing voor mijn drankprobleem diende zich wat sneller aan. 'Jan, kan ik een bidon krijgen; of mag dat niet?' schreeuwde ik tegen Jan Winters van Team Veltec, die op Edit VDB aan het wachten was met een bidon in de hand. 'Officieel mag het niet', was het antwoord, maar reikte me toch een bidon aan. Mijn reddende engel vandaag; ik stond bijna droog :D . Nu hoefde ik ook niet te stoppen. Bij Alpe d'Huez passeerde ik vervolgens Concorde, die uit een groep voor me moet zijn weggezakt.

Vervolgens richting Sarennes. Het wegdek wordt elk jaar slechter daar. Soms is er een noodreparatie uitgevoerd, maar echt veel soeps is het niet. Maar da's bekend. Rustig blijven klimmen. Ik besloot tot klimmen op grens D2/D3, om nog wat over te houden; en vooral om heel te blijven. En voor het eerst in jaren lukte het me :) . Ik voelde me nog bijzonder goed toen ik boven kwam. Deze opdracht was dus geslaagd :D . En vooral een blik op de klok stemde me bijzonder euforisch: 4u52. Ik heb elk jaar rond de 1u10 nodig om van daar tot de voet van Vaujany te komen, en dan zo'n 25 min klimmen nog. Nee, dat kan niet waar zijn dat ik binnen de 6u30 binnen ben :knor: . Rustig, niet euforisch gaan doen, concentreren op de afdaling, eten, drinken, heel blijven ook op dat enorm slechte wegdek, niet lek rijden. Dat lukte.

In de vallei richting Bourg d'Oisans-voet slotklim waren we met drieen. Tja, da's wat weinig om goed door te kunnen rijden. En felle wind tegen daar ook. Op de stuwdam richting voet keek ik om. GVD. D'r komt een groep van 10 man aan, 150 m achter ons. Ik zag in elk geval opnieuw Edit VDB en Concorde. Nee, hé. Als die me pakken zit ik gelijk 10 plaatsen verder naar achteren. En helemaal okselfris was ik niet meer na heel de vallei mee op kop gereden te hebben.

D'r waren twee mogelijkheden nu. Als m'n Sarennes-Spaar-Taktiek gewerkt had, en ik nog steeds in D3 kon klimmen, dan zou ik logischerwijs van ze weg moeten rijden. Immers: die groep bestond uit renners die ik op de Sarennes nog als dode vogeltjes uit het wiel heb gereden. Als ik zelf stuk zou zitten, en dus niet meer in D3 kon klimmen, zou ik nog een plaats of 10 terugvallen in de uitslag :-? . De klim moest het antwoord geven.

Ik besloot het wiel te kiezen van de beste man van mijn groepje. Dat ging net. De 3e was al meteen gelost. Kilometerbordjes aftellen. Arrivee a 4 km. Ik zag gelukkig nog D3-hartslagen. Zou het volstaan? Ik zag ook renners achter me. GVD, waar blijft dat bord van 3 km?!?! Na die bocht? Nee, nog niet. Een hairpin. Schijn kon bedriegen, maar volgens mij was ik aan het wegrijden. Volgende hairpin. Ja, inderdaad! Dat had ik niet verwacht. Arrivee a 1 km. Nu begint het kaarsje bij mij toch ook uit te gaan. Maar: nog steeds niks te zien achter me. Of toch: daar kwam er eentje in het wit aangespeerd, gegangmaakt door een niet-deelnemer. 500 m van de finish passeerde die me. Concorde kwam er ook weer aan. No way dat die me nog inhaalt: ik wil in elk geval de eerste CTWT-er proberen te zijn. Ondanks dat ik stuk was bleef ik hem aan de finish precies 3 seconden voor. Edit VDB was de eerste daar weer achter. Maaaaarrr: ik had dat groepje dus mooi afgehouden op de slotklim.

En dan m'n tijd: 6u24 zei m'n teller. Langzaam uitblazend, zittend tegen een hek herhaalde ik voor mezelf nog eens langzaam 6u24. Dat is dus liefst TWAALF minuten sneller dan ooit hier. (na de historische data er bij gepakt te hebben zijn het er zelfs 13).

Vervolgens een pasta gescoord; Jan Winters uitgebreid bedankt voor zijn bidon onderweg :oke: (Sander Smits had eenzelfde verhaal), nagepraat met Concorde, Team Veltec en vele anderen. Toen naar de uitslagenlijst gelopen, want ik was toch wel benieuwd naar m'n klassering. Voor m'n gevoel kon het niet anders of bij de snellere eindtijd moest ook een betere klassering horen:

31 172 ARNO VAN HELVOORT 6u24.20 OR

31e :shock: ...... :) ........... :D

Ik was er zowaar een beetje beduusd van (en daar is toch veel voor nodig). M'n beste uitslag in een cyclo van Sportcom ooit. Zeker als ik zie wat er allemaal meereed hier, en wat ik achter me houd. Ik had al mooie cyclo's gereden dit jaar, maar de uitschieter ontbrak omdat de omstandigheden niet echt meezaten. Ik denk dan even aan de vreemde klimatologische omstandigheden bij La Ventoux, m'n kettingproblemen in 3B, en het treffen van een slechte groep in La Morzine. Maar ik had tijdens de diverse ritten toch al wel diverse signalen gehad dat ik dit jaar (weer) op een wat hoger niveau rijdt dan vorig jaar. Nooit voor mogelijk gehouden na een topjaar in 2008, en gezien mijn leeftijd :oeps: . Maar de kick waar ik het allemaal voor doe, nl het realiseren van prestaties die ik nooit, maar dan ook nooit voor mogelijk had gehouden, en wat ik nu al 14 jaar achter elkaar ervaar, die kick kan ik anno 2009 nog steeds meemaken.

Er moet veel gebeuren om deze cyclo volgend jaar niet opnieuw op de agenda te zetten; het blijft 1 van m'n favoriete cyclo's, en zeker na m'n rijden gisteren denk ik dat ik er volgend jaar wederom bij ben.

Noontje
Carbon Racefiets
Fiets: Alan Race max

Bericht door Noontje » ma 29 juni 2009 11:46

Leuk voor je Arno ;-) .

Nee netjes gereden en houdt die stijgende lijn vast.

(zat je helm nu wel recht? :lol: )
~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear,
faith in his wings takes him there ~

a.k.a. Kritische stuiterbal

PFW
Moderator
Fiets: Canyon, Beone, Trek
Contacteer:

Bericht door PFW » ma 29 juni 2009 11:49

AJG schreef: Maar de kick waar ik het allemaal voor doe, nl het realiseren van prestaties die ik nooit, maar dan ook nooit voor mogelijk had gehouden, en wat ik nu al 14 jaar achter elkaar ervaar, die kick kan ik anno 2009 nog steeds meemaken.

Er moet veel gebeuren om deze cyclo volgend jaar niet opnieuw op de agenda te zetten; het blijft 1 van m'n favoriete cyclo's, en zeker na m'n rijden gisteren denk ik dat ik er volgend jaar wederom bij ben.
Mooi man :oke:. Hoe waren de omstandigheden, net zo warm als vorig jaar (en het jaar daarvoor)?

Deze toch vorig jaar was echt 1 van mijn mooiste fietservaringen tot nu toe, op een ander jaar ga ik deze zeker nog doen.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

AJG
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door AJG » ma 29 juni 2009 12:16

Noontje schreef:Leuk voor je Arno ;-) .

Nee netjes gereden en houdt die stijgende lijn vast.

(zat je helm nu wel recht? :lol: )
Ik heb geen idee (interesseert me ook niet zo heel veel trouwens :oeps: ). De foto's van sport-photo.fr zullen het wel uitwijzen.

Plaats reactie