ma 20 juli 2009 L' Etape du Tour (Montelimar-Mont Ventoux)

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
HenkP
Carbon Racefiets
Fiets: Bianchi Oltre
Contacteer:

ma 20 juli 2009 L' Etape du Tour (Montelimar-Mont Ventoux)

Bericht door HenkP » do 23 oktober 2008 16:31

http://www.letapedutour.com/

Afbeelding

Heeft iemand al eens meegedaan aan een eerdere versie?
Inschrijfgeld 125,- :shock: Wat mag je daar voor verwachten?

alstro
Carbon Racefiets
Fiets: Felt
Contacteer:

Re: ma 20 juli 2009 L' Etape du Tour (Montelimar-Mont Ventoux)

Bericht door alstro » do 23 oktober 2008 16:43

zijn dat euries of Franse franken :shock:

HenkP
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door HenkP » do 23 oktober 2008 16:55

alstro schreef:zijn dat euries of Franse franken :shock:
inschrijving/entry fee l'Etape du Tour € 125
Bron: ER.

marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Bericht door marten » do 23 oktober 2008 17:16

pinarello schreef:Heeft iemand al eens meegedaan aan een eerdere versie?
Inschrijfgeld 125,- :shock: Wat mag je daar voor verwachten?
Ik heb 3x eerder meegedaan. 1995, 2001 en 2004. Iedere keer heb ik mij rechstreeks via Vélo-Magazine ingeschreven. Ik was toen nog lid.
Als je dat nu doet dan betaal je 60 EURO. Via EN ROUTE is het 125 EURO.
In 1995 was de prijs 150 Frank(ongeveer 23 EURO)
In 2001 300 Frank(ongeveer 45 EURO)
In 2004 50 EURO als ik mij goed kan herinneren(ik kan het niet meer precies terugvinden).

Omdat de run op dossards(rugnummers) steeds groter werd heb ik in 2001 en 2004 de papieren door mijn schoonzus(die woont in Frankrijk) laten opsturen om zo snel mogelijk te kunnen inschrijven. Dat is iedere keer gelukt.
Ik weet niet of je nu verplicht wordt om via een reisburo in te schrijven als buitenlander. Toen niet, maar de kans op deelname was toen kleiner omdat het motto wie het eerst komt, wie het eerst maalt goldt.

In 1995 was tot 2 en een half uur na de kop van de cyclo de route afgesloten voor ander verkeer.
Sindsdien is de route compleet geprivatiseerd van de eerste tot en met de laatste renner(die nog voor de bezemwagen rijdt). :oke: Er is een sluitingstijd en als je onder dat gemiddelde komt om die te halen dan wordt je uit de wedstrijd genomen. :roll:
Ik ben zeker niet de beste renner maar het is mij iedere keer gelukt om de finish te halen.
En omdat ik in de achterhoede rij :D kan ik ook zeggen dat de ravitaillering voor mij ook ruimschoots voldoende was. Ik had alleen wat extra brood meegenomen voor de rest is het uitstekend.
De kop van de cyclo kon zelfs al fietsend eten en drinken aan nemen. 8)

Geen volgwagens werden toegestaan. Ook niet van erkende cycloteams. ;-)

HenkP
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door HenkP » do 23 oktober 2008 17:22

Marten dank je. Wat voor gemiddelde had je over hoeveel km en hoeveel hm, weet je dat nog ongeveer(of hoe lang ben je onderweg geweest)?

Het wordt idd buitenlanders afgeraden om via het blad in te schrijven omdat ze dan te laat zouden zijn. Vraag ik me wel af waarom een startkaart 2x zo duur moet zijn als je een arrangement boekt bij de reisboer. En een losse kaartprijs van 150,- :shock: :shock:

p_litespeed
Carbon Racefiets

Bericht door p_litespeed » do 23 oktober 2008 17:38

Alles gaat in stijl natuurlijk. Dat CERA is niet echt goedkoop...

El Escalador
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento Uno SLR
Contacteer:

Bericht door El Escalador » do 23 oktober 2008 17:55

:oeps:
Laatst gewijzigd door El Escalador op za 25 oktober 2008 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
It never gets easier, you just go faster.

marten
Carbon Racefiets

Bericht door marten » do 23 oktober 2008 19:19

pinarello schreef:Marten dank je. Wat voor gemiddelde had je over hoeveel km en hoeveel hm, weet je dat nog ongeveer(of hoe lang ben je onderweg geweest)?

Het wordt idd buitenlanders afgeraden om via het blad in te schrijven omdat ze dan te laat zouden zijn. Vraag ik me wel af waarom een startkaart 2x zo duur moet zijn als je een arrangement boekt bij de reisboer. En een losse kaartprijs van 150,- :shock: :shock:
In 1995 had ik 1700 trainingskilometers in de benen en geen hooggebergte ervaring en ging de etappe van Aime over de col de la Madeleine en de col de la Croix de Fer om in Alpe d'Huez te eindigen. Ruim 160km en ik deed er ruim 11 uur over en mijn gemiddelde was bijna 14 km/uur. Hoogtemeters : 4500. Het was die dag met 35 graden erg warm en vanaf St Jean de Maurienne had ik niet meer kunnen eten. Alpe d'Huez ben ik al fietsend en lopend naar boven gekropen. 25 minuten voor sluiting kwam ik aan. Tijdens de Tour won Pantani.

In 2001 had ik 2500 trainingskilometers en ging de etappe van Tarbes over 3 kleine klimmetjes via de col d'Aspin en de col du Tourmalet naar de top van Luz-Ardiden. De limiet was hier scherper gesteld. Ik weet mijn precieze snelheid niet meer want ik ben direct na aankomst naar benden gefietst. Het zal rond de 16km/uur hebben gelegen. Ik heb er, inclusief afdaling, 9 uur over gedaan. Hoogtemeters : 4000. Het was die dag vanf het middaguur erg slecht weer en met 3 graden op de Tourmalet nat en erg koud in de afdalingen. Ik kwam hier 20 minuten voor sluitingstijd aan maar door het abominabel slechte weer hadden ze de tijdslimiet met anderhalf uur verruimd. Hierdoor was ik dus bijna 2 uur voor de laatste geeindigd. Tijdens de Tour won Roberto Laiseka.

In 2004 had ik ruim 2300 trainingskilometers en ging de etappe van Limoges naar St Flour. De minst zware van de 3 met 9 klimmetjes van de 4de tot de 1ste categorie(pas de Peyrol). Wel 240km lang. Ik heb er ruim 10 en een half uur over gedaan. Mijn gemiddelde lag op bijna 22,5 km/uur. Hoogtemeters : 3400. Die dag was het tussen de 10 en 17 graden. Zonder 2 lekke banden van een fietsmaat waren we voor Richard Krajicek gefinisht. Tijdens de Tour won Richard Virenque.

Bij alledrie de etappes was de winnaar van de cyclo ongeveer een half uur langzamer dan de langzaamste prof tijdens de Tour. In 2001 en 2004 was het weer een paar dagen later bij de profs wel véél beter.

TiesT
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door TiesT » do 23 oktober 2008 20:29

Heb deze boven aan de kalender van 2009. lijkt me ene schitterende cyclo. Druk?.
Parcours is wel redelijk voor mij gemaakt denk ik. Niet te stijl (behalve de ventoux) Een mooie aanloop. En dan nog ff knallen.
het januarinummer van Velomagazine maar komen.
ForumpuberAfbeelding - LL-Coolface -

Pino
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Pino » do 23 oktober 2008 21:30

Prachtig parcours in één van de allermooiste fietsgebieden van deze aardkloot.
Ik zal bij mijn werkgever/sponsor slijmen om een startplek.

(degene die denkt dat de aanloop saai en vlak is heeft een IQ ver onder de 80)
Afbeelding

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » zo 26 oktober 2008 09:42

Inschrijven via het formulier in Vélo Magazine van januari kost 60 euro. Dat tijdschrift is niet in NL verkrijgbaar, wel in België. Als je inschrijft via een niet-Franse touroperator betaal je 125 euro (dat bedrag is door ASO bepaald), alleen omdat je dan verzekerd bent van een startplaats. Je betaalt dus 2x zoveel voor hetzelfde.
Overigens mag iedereen d.m.v. het papieren formulier inschrijven (je doet dan mee aan de verloting).

Het parcours is inderdaad heel mooi (en autovrij). Er zijn elk jaar 8000 deelnemers dacht ik (het kunnen er ook 10.000 zijn).

marten
Carbon Racefiets

Bericht door marten » zo 26 oktober 2008 20:15

Ancher schreef:Inschrijven via het formulier in Vélo Magazine van januari kost 60 euro. Dat tijdschrift is niet in NL verkrijgbaar, wel in België. Als je inschrijft via een niet-Franse touroperator betaal je 125 euro (dat bedrag is door ASO bepaald), alleen omdat je dan verzekerd bent van een startplaats. Je betaalt dus 2x zoveel voor hetzelfde.
Overigens mag iedereen d.m.v. het papieren formulier inschrijven (je doet dan mee aan de verloting).

Het parcours is inderdaad heel mooi (en autovrij). Er zijn elk jaar 8000 deelnemers dacht ik (het kunnen er ook 10.000 zijn).
Het maximum ligt komend jaar op 9500. :roll:

Bianchi
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Wilier cento Lampre

Bericht door Bianchi » ma 03 november 2008 21:15

Ik ga het ook proberen. Ik heb een huis gehuurd vanaf 18 juli vlak bij Malaucene. Perfect. Na de finish op de kale berg, even afdalen naar het zomerhuisje!
Maar hoe kan een formulier bemachtigen?
en maar hopen voor een winnend lot (trouwens ook voor de Maratona).
What goes up, must come down

marten
Carbon Racefiets

Bericht door marten » ma 03 november 2008 21:33

Bianchi schreef:Maar hoe kan een formulier bemachtigen?
en maar hopen voor een winnend lot (trouwens ook voor de Maratona).
Zorgen dat je de februari editie van Vélo-Magazine koopt(in België, Luxemburg, Zwitserland of Frankrijk) en dan invullen en opsturen.
Of een inschrijving regelen bij Enroute maar dat is bijna 3x zo duur. 150 t.o.v. 60.

Bianchi

Bericht door Bianchi » ma 03 november 2008 21:42

Zorgen dat je de februari editie van Vélo-Magazine koopt(in België, Luxemburg, Zwitserland of Frankrijk) en dan invullen en opsturen.
Of een inschrijving regelen bij Enroute maar dat is bijna 3x zo duur. 150 t.o.v. 60.
Inschrijven via het formulier in Vélo Magazine van januari kost 60 euro.
Vélo-Magazine van januari en februari voor de zekerheid :D

marten
Carbon Racefiets

Bericht door marten » di 04 november 2008 09:11

Er komt bij mijn weten geen januarinummer van Vélo-Magazine uit. Het februarinummer ligt eind januari in de schappen.
letapedutour.com schreef:
Le bulletin d’inscription à l’Étape du Tour 2009 sera publié dans le numéro de février de Vélo Magazine, diffusé le dernier mercredi de janvier.
http://www.letapedutour.com/2009/ETDT/p ... ptions.htm

Bianchi

Bericht door Bianchi » do 27 november 2008 14:54

onder "Rules Étape du Tour Mondovelo 2009'' kan ik nergens vinden sluitingstijd!
en nog eens dit '' must supply the original or a photocopy of a medical certificate stipulating that they are “fit to take part in cycling races” no more than 3 months old on the date of application." .....hoe streng is het termijn van ''3 months old''?

marten
Carbon Racefiets

Bericht door marten » do 27 november 2008 18:59

Bianchi schreef:onder "Rules Étape du Tour Mondovelo 2009'' kan ik nergens vinden sluitingstijd!
en nog eens dit '' must supply the original or a photocopy of a medical certificate stipulating that they are “fit to take part in cycling races” no more than 3 months old on the date of application." .....hoe streng is het termijn van ''3 months old''?
Geen idee hoe streng ze aan de 3 maanden termijn vasthouden maar er zijn meestal 3000 mensen die afgewezen worden omdat hun dossier te laat is of incompleet.
Ik heb er altijd voor gezorgd dat er niks mankeert aan de inschrijving dus als ik jou was zou ik geen risico nemen.
Wat betreft de sluitingstijd weet ik het ook niet. Meestal wordt dat in maart of april wel bekend.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » do 27 november 2008 19:55

Bianchi schreef:onder "Rules Étape du Tour Mondovelo 2009'' kan ik nergens vinden sluitingstijd!
Als je in de Franse versie van de website kijkt lees je dit:
Les autres concurrents (Licenciés FFCT et non licenciés) devront fournir l'original ou la photocopie d'un certificat médical portant la mention « apte au cyclisme de compétition » et datant de moins de 1 an au jour de la course.

Dus die medische verklaring mag ten hoogste 1 jaar oud zijn. De meeste deelnemers leveren die formulieren in feb./maart in dus dat zal wel kloppen.

marten
Carbon Racefiets

Bericht door marten » do 27 november 2008 20:19

Ancher schreef:
Als je in de Franse versie van de website kijkt lees je dit:
Les autres concurrents (Licenciés FFCT et non licenciés) devront fournir l'original ou la photocopie d'un certificat médical portant la mention « apte au cyclisme de compétition » et datant de moins de 1 an au jour de la course.

Dus die medische verklaring mag ten hoogste 1 jaar oud zijn. De meeste deelnemers leveren die formulieren in feb./maart in dus dat zal wel kloppen.
Minder dan een jaar oud op de dag van de wedstrijd. Dat betekent dus dat je keuring niet ouder mag zijn dan augustus 2008.

Bianchi

Bericht door Bianchi » vr 28 november 2008 16:08

De medische verklaring:
Is een speciaal formulier nodig via het tijdschrift Velo?
Is hetzelfde formulier die voor de Marmotte (Sportcommunication) wordt gebruikt? of
Een verklaring van je huisarts (in het Frans!)?

iemand die het weet?

marten
Carbon Racefiets

Bericht door marten » vr 28 november 2008 18:04

Bianchi schreef:De medische verklaring:
Is een speciaal formulier nodig via het tijdschrift Velo?
Officieel moet je het laten stempelen of schrijven op het inschrijfformulier maar dan ben je al een dag kwijt wat betreft het verzenden van de spullen ook omdat je het Magazine later hebt dan anderen. Dus heb ik het los mee gestuurd. Was geen probleem.
Is hetzelfde formulier die voor de Marmotte (Sportcommunication) wordt gebruikt? of
Een verklaring van je huisarts (in het Frans!)?
Een papiertje van de dokter met stempel en daarop de tekst in het frans apte au cyclisme de compétition was bij mij voldoende. Of een papier van de keuring met daarop de tekst.

Ancher
Carbon Racefiets

Bericht door Ancher » vr 28 november 2008 19:15

Een dag of twee later maakt niet omdat ook hier geloot wordt.

Pino
Carbon Racefiets
CTWT-lid: Ja

Bericht door Pino » vr 05 december 2008 11:28

Afbeelding

Mike
Kinderzitje
Fiets: Specialized S Works
Contacteer:

Bericht door Mike » zo 14 december 2008 14:19

Zou ook willen deelnemen in 2009. Parcours spreekt me heel erg aan.
Het enige dat me wat tegenhoudt is de complexiteit van het inschrijven, en dat het zo ver op voorhand moet. Eigenlijk weet ik nog niet waar onze grote vakantie heengaat.
2008: SRC: 26e, SFC: 62e, Conquérante: 22e, GFEM: 45e, Maratona dles Dolomites: 226e, La Madeleine: 19e, Tirol West Radmarathon: 17e, Laurent Desbiens: 14e, Vélomédiane: 37e, Charly Gaul: 6e, Ronde Picarde: 8e.

Plaats reactie