Wat is jouw Toerfietsgetal?
- Caselongo
- Aluminium Racefiets
- Contacteer:
Wat is jouw Toerfietsgetal?
Ooit heb ik ergens (volgens mij in blad Fiets) gelezen over het zogenaamde Tourfietsgetal (wellicht ook bekend onder een andere naam). Deze grootheid drukt de "prestaties" over de hele carriere van een (toer)fietser uit in een simpel en geheel getal.
De definitie is als volgt:
Een fietser heeft Toergetal T als hij/zij tenminste T ritten van T kilometer heeft gereden.
Mijn T is ongeveer 160 schat ik (ik zal het vanavond exact uitrekenen).
Dat betekent dat ik tenminste 160 keer 160km heb gereden en niet 161 keer tenminste 161 km. Om op Toerfietsgetal 161 te komen zal ik nog TENMINSTE 1 keer 161 km moeten rijden, maar misschien ook wel 161 keer 161 km als al mijn ritten van tenminste 160km exact 160km lang waren (snapt u hem nog).
Kortom, het hoeft niet makkelijk te zijn voor iemand met Toerfietsgetal T op te klimmen naar Toerfietsgetal T + 1.
Wat denken jullie dat het "wereldrecord" T is? Heb hierover een leuke lunchdiscussie gehad met collega's. Ene "hele slimme" collega (dixit hemzelf) dacht dat dat rond de 500 zou zitten. Mij lijkt dat wel veel, maar er zijn altijd gekken en gekheid valt niet te schatten.
Een gemiddelde prof moet toch wel op zo'n 250-300 zitten aan het eind van z'n carriere.
------------------------------------
Misschien leuk om hier een lijstje bij te houden van ieders waarde van T, ik begin vast:
Caselongo 160 (o.v.)
De definitie is als volgt:
Een fietser heeft Toergetal T als hij/zij tenminste T ritten van T kilometer heeft gereden.
Mijn T is ongeveer 160 schat ik (ik zal het vanavond exact uitrekenen).
Dat betekent dat ik tenminste 160 keer 160km heb gereden en niet 161 keer tenminste 161 km. Om op Toerfietsgetal 161 te komen zal ik nog TENMINSTE 1 keer 161 km moeten rijden, maar misschien ook wel 161 keer 161 km als al mijn ritten van tenminste 160km exact 160km lang waren (snapt u hem nog).
Kortom, het hoeft niet makkelijk te zijn voor iemand met Toerfietsgetal T op te klimmen naar Toerfietsgetal T + 1.
Wat denken jullie dat het "wereldrecord" T is? Heb hierover een leuke lunchdiscussie gehad met collega's. Ene "hele slimme" collega (dixit hemzelf) dacht dat dat rond de 500 zou zitten. Mij lijkt dat wel veel, maar er zijn altijd gekken en gekheid valt niet te schatten.
Een gemiddelde prof moet toch wel op zo'n 250-300 zitten aan het eind van z'n carriere.
------------------------------------
Misschien leuk om hier een lijstje bij te houden van ieders waarde van T, ik begin vast:
Caselongo 160 (o.v.)
- robz
- Alu Racefiets met Carbon achtervork
- Fiets: Colnago CLX
- Contacteer:
Re: Wat is jouw Toerfietsgetal?
Pfff dat is een uitzoek werk om dat allemaal op te gaan zoeken.
Kan wel snel zien dat ik 180x 100km of meer heb gereden.
Daar zitten dus tochten van 100km, maar ook van 300km bij.
Dus T=100 in het minste geval.
Zal wel hoger liggen, ooit op een druilige herfstavond zal ik het misschien eens uitzoeken.
Zal wel hoger liggen, ooit op een druilige herfstavond zal ik het misschien eens uitzoeken.

- Caselongo
- Aluminium Racefiets
- Contacteer:
Je moet inderdaad wel een nauwkeurige registratie hebben van al je ritten om dit getal te kunnen bepalen. Gelukkig heb ik alles in een Access database'je zittenrobz schreef:Pfff dat is een uitzoek werk om dat allemaal op te gaan zoeken.

- AJG
- Prince of Spain
- Contacteer:
Ik zal vanavond eens in mijn Excel sheets kijken; ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik gok gevoelsmatig dat ik op 140-150 of zo zit.Caselongo schreef:Je moet inderdaad wel een nauwkeurige registratie hebben van al je ritten om dit getal te kunnen bepalen. Gelukkig heb ik alles in een Access database'je zittenrobz schreef:Pfff dat is een uitzoek werk om dat allemaal op te gaan zoeken.
- Alwin
- Moderator
- Fiets: Look 675
- CTWT-lid: Ja
- Contacteer:
Pfff, dan moet ik terugrekenen naar '89.... Zal ook wel ergens rond de 150 zitten maar precies kan ik het niet meer nagaan.
Op naar de Velomediane!
- Alexander
- Prince of Spain
- Fiets: Bianchi Via Nirone
Zal ergens tussen de 90 en 100 liggen. Tijdens mijn studietijd regelmatig een rondje Holterberg gereden en een rondje was ergens tussen de 90 en 100km.
ps. Ook grappig zou zijn als het over #min per rit gaat. Dus T=200 zou dan betekenen dat je 200 ritten hebt van minimaal 200min.
ps. Ook grappig zou zijn als het over #min per rit gaat. Dus T=200 zou dan betekenen dat je 200 ritten hebt van minimaal 200min.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.
- MEG
- Moderator
- Fiets: Red Bull Pro SL 300
MEG 138
Maar ik vermoed dat 't nog wel hoger wordt.
Maar ik vermoed dat 't nog wel hoger wordt.
- Rob T
- Prince of Spain
- Fiets: PITON Scuro RS
- Contacteer:
Of nog leuker, over de gemiddelde snelheid. dus T=45 zou dan betekenen dat je 45 ritten met een minimale snelheid van 45km/uur hebt gereden over minimaal 45km.Alexander schreef:Zal ergens tussen de 90 en 100 liggen. Tijdens mijn studietijd regelmatig een rondje Holterberg gereden en een rondje was ergens tussen de 90 en 100km.
Of over de calorieverbruik, of ...., of sla ik nu door

Bye the way, het is leuk, ik zal het eens uitzoeken. Zal zeker tegenvallen, het getal

- swoon
- Contacteer:
Ik voorspel een lang en levendig topic met een hoog welles-nietes gehalte. Bedankt Caselongo!
"Swoon" is a term used to express happiness or excitement, to be overwhelmed by joy or emotion toward something.
foto´s
foto´s
- p_litespeed
- Carbon Racefiets

-
- Fiets: Merckx-Trek-Colnago
ik zal ook rond de 100-110 zitten verwacht ik. mijn kilometer-boekhouding is niet dusdanig dat ik nauwkeuriger kan specificeren.
T=aantal nutteloze postings op dit forum waar minimaal T keer op is gereageerd
T=aantal keren dat je tijdens het CTWT kampioenschap door T man wordt gedubbeld

T=aantal nutteloze postings op dit forum waar minimaal T keer op is gereageerd
T=aantal keren dat je tijdens het CTWT kampioenschap door T man wordt gedubbeld

- Alexander
- Prince of Spain
Snel fftjes nagedacht over een algorithme op T te bepalen.
Sorteer al je ritten op aflopend op afstand. Dan is T het hoogste regelnummer waarbij afstand >= regelnummer.
Sorteer al je ritten op aflopend op afstand. Dan is T het hoogste regelnummer waarbij afstand >= regelnummer.
-
- Carbon Racefiets
Stuk of 60?
Woon-werk verkeer een aantal keren 59 en 60 km (one-way).
Woon-werk verkeer een aantal keren 59 en 60 km (one-way).

- AJG
- Prince of Spain
- Contacteer:
't is nog een eind hoger dan ik dacht
AJG 158
Ook hier zal dat nog wel hoger uit gaan komen de komende jaren
.

AJG 158
Ook hier zal dat nog wel hoger uit gaan komen de komende jaren

Algorithme moet nog iets aangepast worden:Alexander schreef:Snel fftjes nagedacht over een algorithme op T te bepalen.
Vijf ritten van 1, 1 en 199, 200 en 201 kilometer. T is derhalve drie.
Sorteren levert:
regel 1 - 1 km - conditie (km>= regelnr)->waar
regel 2 - 1 km - conditie (km>= regelnr)->niet waar
regel 3 - 199 km - conditie (km>= regelnr)->waar
regel 4 - 200 km - conditie (km>= regelnr)->waar
regel 5 - 210 km - conditie (km>= regelnr)->waar
Volgens het algorithme zou het resultaat dan T=5 (het hoogste regelnummer waarvoor geldt regelnr >= afstand) zijn.
Overigens heeft mijn manier van buitenfietsen, waarbij ik vrijwel alleen lange afstanden rij, als voordeel dat bij vrijwel elke rit T met een (1) toeneemt. Helaas is het aantal keren buiten fiesten dan weer de laatste jaren door allerlei omstandigheden dramatisch gedaald.
- Alexander
- Prince of Spain
afstand >= regelnummerLFR schreef:Algorithme moet nog iets aangepast worden:Alexander schreef:Snel fftjes nagedacht over een algorithme op T te bepalen.
Sorteren levert:
Volgens het algorithme zou het resultaat dan T=5 (het hoogste regelnummer waarvoor geldt regelnr >= afstand) zijn.

Je moet aflopend sorteren.
1 - 210
2 - 200
3 - 199
4 - 1
5 - 1
Dus T=3.
Laatst gewijzigd door Alexander op ma 22 september 2008 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Alexander schreef:afstand > regelnummerLFR schreef:Algorithme moet nog iets aangepast worden:Alexander schreef:Snel fftjes nagedacht over een algorithme op T te bepalen.
Sorteren levert:
Je moet aflopend sorteren.
1 - 210
2 - 200
3 - 199
4 - 1
5 - 1
Dus T=3.

- Ronald
- Carbon Racefiets
- Fiets: Cannondale Supersix
- Contacteer:
Hoe weet ik nou hoeveel ritjes van 100+ ik heb gereden, ik begon al met dit soort tochten toen ik 10 was ofzo. Toen bestond excel nog niet. Vader met de zweep erover. Niet zeuren, fietsen. Ja, ik heb een fijne jeugd gehad.
- HenkP
- Carbon Racefiets
- Fiets: Bianchi Oltre
- Contacteer:
106. Dat komt dan aardig overeen met m'n favoriete afstand 

Excel niet, maar de eerste toegankelijke spreadsheet Visicalc (later opgevolgd door bekende spreadsheets als Lotus-123 en Quatro van Borland) was toen jij tien jaar was al een zo'n twee jaar op Apple-II en TRS-80 (voor de Hagendaars verkrijgbaar bij Tandy (a.k.a. Radio Shack) op de Herengracht, waar ik mijn TRS-80 ooit heb gekocht, Regentesseplein, Westduinweg en Badhuisstraat) beschikbaar.Ronald schreef:Hoe weet ik nou hoeveel ritjes van 100+ ik heb gereden, ik begon al met dit soort tochten toen ik 10 was ofzo. Toen bestond excel nog niet.

- Bas
- Moderator
- Fiets: Dedacciai Nerissimo
- Contacteer:
LFR schreef:Excel niet, maar de eerste toegankelijke spreadsheet Visicalc (later opgevolgd door bekende spreadsheets als Lotus-123 en Quatro van Borland) was toen jij tien jaar was al een zo'n twee jaar op Apple-II en TRS-80 (voor de Hagendaars verkrijgbaar bij Tandy (a.k.a. Radio Shack) op de Herengracht, waar ik mijn TRS-80 ooit heb gekocht, Regentesseplein, Westduinweg en Badhuisstraat) beschikbaar.Ronald schreef:Hoe weet ik nou hoeveel ritjes van 100+ ik heb gereden, ik begon al met dit soort tochten toen ik 10 was ofzo. Toen bestond excel nog niet.

Wat me wel aardig lijkt om te weten, is in hoeveel ritten je je toerfietsgetal hebt bereikt.
Querer es poder
- Rob T
- Prince of Spain
- Fiets: PITON Scuro RS
- Contacteer:
Ronald schreef:Hoe weet ik nou hoeveel ritjes van 100+ ik heb gereden, ik begon al met dit soort tochten toen ik 10 was ofzo. Toen bestond excel nog niet. Vader met de zweep erover. Niet zeuren, fietsen. Ja, ik heb een fijne jeugd gehad.

Ik moet terug naar 1973 en toen bestonden de kilometriekskes nog niet.Alwin schreef:Pfff, dan moet ik terugrekenen naar '89.... Zal ook wel ergens rond de 150 zitten maar precies kan ik het niet meer nagaan.
Tellen schaatstochten van over de 100km ook mee?
Maar bij het open van dit draadje dacht ik eigenlijk iets tegen te komen over bijvoorbeeld het aantal kastelen per 100 km je hebt gezien.
- Bruco
- Carbon Racefiets
- Contacteer:
Da's meer iets voor de Herbert Dijkstra's van deze wereld...MWF schreef:bij het open van dit draadje dacht ik eigenlijk iets tegen te komen over bijvoorbeeld het aantal kastelen per 100 km je hebt gezien.