Wie is/wordt er Cinglé de MV?

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
marten
Carbon Racefiets
Fiets: cube

Re: Wie is/wordt er Cinglé de MV?

Bericht door marten » za 11 september 2010 10:23

Rinus schreef:
Al moet ik dan wel nog ergens een MTB zien te vinden.

Is dat onverhard wegje eigenlijk eenvoudig te vinden? :oops:
Kun je daar ook huren als het nodig is.

Als je de beklimming van MV via Bedoin doet kom je dat onverharde weggetje (aan de linkerkant) tegen na enkele bochten in het bos. Dit loopt dan weer naar de Mont Serein en je volgt dan de normale weg (beklimming Malaucene) naar de top.

Afbeelding
(bron ) kaleberg
op deze foto is het niet echt duidelijk :oops:

http://www.dekaleberg.nl >> uitdagingen >> galerieën
Dat onverharde weggetje is eerst verhard(goede kwaliteit ) maar vertoont na enkele kilometers kuren tot het geheel onverhard wordt met daarna af en toe wat verharde plekken asfalt die bovendrijven. Ik heb 'm vorig jaar op de racefiets gedaan(zonder lekke band). Op een plek waren de keien zo groot dat ik die lopend moest passeren maar de rest is net te doen.

rudi
Kinderfiets
Fiets: TrekTCT5000

Bericht door rudi » do 23 december 2010 21:08

Volgend jaar juni gaan we de uitdaging aan, Cingle de Ventoux...
Ik heb het een en ander opgezocht maar ik had voor de andere 'malloten' enkele vragen,

Maakt de volgorde van beklimmingen uit?
Is het duidelijk aangegeven waar je in Sault, Bedoin en Malaucene af kunt laten stempelen?
Vanaf hoe laat kun je af laten stempelen?
Moet je dit ook elke keer op de top doen en zoja waar?

Rinus
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Bericht door Rinus » do 23 december 2010 21:33

rudi schreef:Volgend jaar juni gaan we de uitdaging aan, Cingle de Ventoux...
Ik heb het een en ander opgezocht maar ik had voor de andere 'malloten' enkele vragen,

Maakt de volgorde van beklimmingen uit?
Is het duidelijk aangegeven waar je in Sault, Bedoin en Malaucene af kunt laten stempelen?
Vanaf hoe laat kun je af laten stempelen?
Moet je dit ook elke keer op de top doen en zoja waar?
Dit is alvast een goed voornemen voor 2011 Rudi, mooie uitdaging en de moeite waard kan ik zeggen :oke:

-De volgorde van beklimming maakt niets uit.
-Ik ben afgelopen jaar in Malaucene gestart rond half 7 en je kon bij de plaatselijke bakker al een stempel verkrijgen. Ze zijn hier bekend met die 'mafkezen' en stempelen net zo makkelijk als dat ze broodjes verkopen.
-Je hoeft dit maar één maal op de top te doen. Waarschijnlijk zijn ze het daarboven al aardig beu ;-)

Hier kun je mijn 'Cinglé-ervaring' lezen en misschien kun je daar ook nog het één en ander wetenswaardig vandaan halen.

http://rinusbikeblog.blogspot.com/2010/08/cingle.html

In ieders geval veel succes gewenst alvast!! :oke:

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » zo 26 december 2010 10:41

Ik ga het volgend jaar ook proberen in augustus. Mijn volgorde wordt: Malaucene, Bedoin, Sault.
Afstempelen begin ik niet aan, dat boeit me niet. Als 'bewijs' heb ik de route op mijn Garmin staan, eventueel een enkel foto'tje en vooral mijn eigen herinnering.

Wel heb ik er erg veel zin in, ik zal dit topic met belangstelling lezen/volgen.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

rudi
Kinderfiets

Bericht door rudi » zo 26 december 2010 13:11

Ik zit op de camping in Vollone, van daaruit gezien is Sault de meest ideale startlocatie. Daarna "de" klim vanuit Bedoin en als laatste Malaucene. Vanuit Malaucene moet je de top over om in Sault te komen, vanuit Bedoin ligt wanneer de benen niet meer willen het gevaar op de loer om bij Chalet Reynard om te draaien richting Sault. Kun je ergens de voorspellingen vinden wanneer de weersomstandigheden ideaal zijn om de Ventoux te beklimmen, www of tv?

Red_Bull
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Red Bull x-lite 8800

Bericht door Red_Bull » di 11 januari 2011 13:40

rudi schreef:Ik zit op de camping in Vollone, van daaruit gezien is Sault de meest ideale startlocatie. Daarna "de" klim vanuit Bedoin en als laatste Malaucene. Vanuit Malaucene moet je de top over om in Sault te komen, vanuit Bedoin ligt wanneer de benen niet meer willen het gevaar op de loer om bij Chalet Reynard om te draaien richting Sault. Kun je ergens de voorspellingen vinden wanneer de weersomstandigheden ideaal zijn om de Ventoux te beklimmen, www of tv?
Voor voorspellingen op korte termijn; http://france.meteofrance.com/france/me ... lle/840690

Anders zou ik zeggen dat de maanden Mei en September het beste weer bieden ;-)

Eric
Carbon Racefiets
Fiets: BMC RM01

Bericht door Eric » di 11 januari 2011 14:12

Rose69
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Pro RS3000
Contacteer:

Bericht door Rose69 » di 11 januari 2011 14:57

rudi schreef:...daaruit gezien is Sault de meest ideale startlocatie. Daarna "de" klim vanuit Bedoin en als laatste Malaucene. Vanuit Malaucene moet je de top over om in Sault te komen, vanuit Bedoin ligt wanneer de benen niet meer willen het gevaar op de loer om bij Chalet Reynard om te draaien richting Sault. Kun je ergens de voorspellingen vinden wanneer de weersomstandigheden ideaal zijn om de Ventoux te beklimmen, www of tv?
O grappig ik heb hem vanuit Sault gedaan omdat we daar ons huisje hadden en uiteindelijk vind ik eindigen in Sault ook het mooist om als laatste te doen. Mijn volgorde was dan ook Sault - Malaucene - Bedoin. Dus die verleiding bij Chalet Reynard had ik ook niet ;)

Suc6 dit jaar met je uitdaging!
~* Carpe Diem *~
Uitdagingen 2013: 1/2e triathlon 2/6 Nieuwkoop (5u17m46s) en 7/7 Ironman70.3 Haugesund, Noorwegen.
18 juni 2008: nr 2128 cinglé | http://rosevdh69.blogspot.com | http://twitter.com/#!/rosevdh69 | http://www.bikeplanner.com/rose69

butch
Carbon Racefiets

Bericht door butch » di 11 januari 2011 21:45

Na verleden jaar cinglé (en toen had ik nog behoorlijk wat overschot) gaan we er dus toch echt voor dit jaar. Het zal vier keer worden... Mtb huren we daar wel. Enkel hopen op beter weer. Wil toch eens in zomeroutfit naar boven rijden ipv winterkledij (half mei toen, nu begin juni).

rudi
Kinderfiets

Bericht door rudi » vr 10 juni 2011 17:27

Enne butch, is het gelukt? Ik heb ook uiteindelijk de knoop doorgehakt en er toch gekozen om voor Galerien te gaan wat toch een behoorlijke opgave zal zijn, de stempelkaart heb ik iig inmiddels binnen.
19 Juni vertrekken we richting de Provence voor 2 weken, daar houd ik het weer en de familiere planning een beetje in de gaten en kies een mooie dag uit om eens gruwelijk af te zien. Weet iemand of het verstandig (er) is om dit in het weekend te plannen of juist door de weeks?
Ik hou jullie op de hoogte..

butch
Carbon Racefiets

Bericht door butch » vr 10 juni 2011 19:13

Nog niet gedaan. Ben verleden week niet meegeweest met enkele vrienden omdat het te druk was op het werk.

In Augustus zitten we een weekje in Carpentras en dan kan het er wel eens vankomen. Mits we de avond ervoor niet te veel aan het rode vocht zitten. Nuja, één dagje moet dat wel lukken. :) Hoewel het is vakantie en het is zo lekker. :lol:

wgb
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Airborn Manhatten

Bericht door wgb » ma 13 juni 2011 10:17

Dit was mij nog niet echt opgevallen maar gisteren kwam ik iemand tegen die ook ook lid is van deze club. Dan ga je op zoek he.
Leuke site je kan lekker met de datebase spelen ook de leeftijd kan je op volgorde zetten. 80 dus ik heb nog even de tijd. :shock: :lol:

Noontje
Carbon Racefiets
Fiets: Alan Race max

Bericht door Noontje » ma 13 juni 2011 13:10

Ikke! Hoop ik....

Over 1,5 week gaan we die kant op en dan wil ik eindelijk eens de Cingle doen. PFW zou me gidsen, maar dat gaat waarschijnlijk op 1 beklimming na vanuit de auto gebeuren, helaas maar heeft ook zo zijn voordelen (hoef ik maar 1 bidonnetje mee te nemen naar boven, scheelt weer 500gram :lol: ) .

En omdat fietsen voor het goede doel tegenwoordig helemaal hot is, heb ik me door mijn familie laten sponsoren om een zieke tante een leuk weekendje weg te geven. Meeste geld haal ik op als ik alle drie de keren onder de 1u45 duik, maar dat wordt nog erg pittig vrees ik. Maar heb een goede motivatie om dat te halen :oke:
~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear,
faith in his wings takes him there ~

a.k.a. Kritische stuiterbal

rudi
Kinderfiets

Bericht door rudi » za 02 juli 2011 12:44

Vanmorgen veilig thuis gekomen van twee welverdiende weken Provence.
Het Galerien brevet is binnen, heb ik de rest van de vakantie op kunnen teren. 8)
Vrijdag 25 juni was het zover, de Ventoux moest en zou (lieftst) 4 keer moeten worden bedwongen. 's Morgens om 4.45 de wekker, om 5.00 aan de spaghetti bolognese (ja daar kun je me snachts echt voor wakker maken :-? ) half 6 in de auto richting Sault waar ik na de eerste stempel bij de warme bakker om kwart voor zeven aan de eerste beklimming te beginnen. De zon zat nog bedekt onder de wolken en zodoende was de beklimming zonder arm/beenstukken voornamelijk (ijs)koud te noemen. Na 1.52 kwam ik eigenlijk op het gemakkie boven, maarja dit is dan ook de mietjesklim he.
Fototje geschoten en afgedaald naar Bedoin, daar aangekomen scheen inmiddels de zon maar ik had het nog kouder dan op de top. Ik stond gewoon te rillen bij de fontein dus snel wat eten en meteen maar weer naar boven via de Tourzijde. In het bos heerlijk op kunnen warmen, gelukkig weinig tot geen vliegen gezien. Waar ik half onderkoeld aan de klim begon kwam ik toch aardig uitgekookt bij Chalet Reynard aan, het bos deed zijn naam eer aan. Na 1.56 arriveerde ik op de top. Daar even een foto laten maken, even stempelen in de souveniershop (deze was smorgens nog niet open) en een heerlijk lopende afdaling naar Malaucene
was mijn deel. Na een goede maaltijd gestart met beklimming nummer 3. Het zou mooi zijn mocht ik deze ook binnen de 2 uur volbrengen. Te enthousiast, te snel gestart waar ik later in het steile gedeelte halverwege de klim al spijt van zou krijgen. Uiteindelijk behoorlijk uitgepierd door de hitte en enkele steile kilometers (helaas) na 2.02 boven. Voor de tweede maal afgedaald naar Bedoin waar ik moest uitwijken voor een van de vele sracewagens die aan het oefenen waren voor de Optic 2000 die een of meer dagen laten zou plaatsvinden. Ze vlogen werkelijk naar boven en beneden. Na een bocht kwam er een aanvliegen recht op mij af. Van schrik en voor de zekerheid rem ik af en stuur zo de berm in, waar ik na een halve salto gelukkig weer met niet meer dan enkel schaafwonden op handen, armen en schouder weer op de fiets stap. De auto is waarschijnlijk al wel boven denk ik, maarja...ik laat me niet uit het veld slaan en daal verder naar Bedoin, draai eigenlijk na het stempelen meteen om, even zoeken en de route fouriere in. Voor de zekerheid wel even aan een local gevraagd of dit het was (voor de zekerheid) en grotendeels fietsend en een paar stukken lopend (wat niet zo erg was, ik begon aardig af te zien) kwam ik weer op de harde weg voor de laatste 4 km richting top. Na hier nog even gruwelijk afzien maar zonder af te stappen boven kwam maakt zich toch wel een machtig gevoel van je meester, GELUKT ( 2.46). Nog even afdalen naar Sault, fiets in de auto en triomfantelijk 1h15 nar huis rijden met af en toe nog een blik op de Ventoux...

Rose69
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose Pro RS3000
Contacteer:

Bericht door Rose69 » za 02 juli 2011 14:18

Gefeliciteerd Rudi! :oke: Mooi prestatie en mooie tijden.
~* Carpe Diem *~
Uitdagingen 2013: 1/2e triathlon 2/6 Nieuwkoop (5u17m46s) en 7/7 Ironman70.3 Haugesund, Noorwegen.
18 juni 2008: nr 2128 cinglé | http://rosevdh69.blogspot.com | http://twitter.com/#!/rosevdh69 | http://www.bikeplanner.com/rose69

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » za 02 juli 2011 16:09

Rudi gefeliciteerd!

Ik heb voor de mietjes variant gekozen: de Cingle.

Wel wat wijze lessen geleerd: begin niet om 8u30 als het overdag tegen de 40gr wordt ookal is het vakantie, neem een tandje lichter mee, 34*25 is prima als je hem een keer doet, maar voor nu was het een tandje te zwaar om de stukken 12% lekker te rijden (en hf niet al te hoog te laten worden).

's ochtends naar Malaucene gepeddeld en daar begonnen. Ging heerlijk, temperatuur was prima, genoten van de vele uitzichten, mooi wat inhaalvoer voor me, steile stukken afgewisseld met minder steile, kortom me prima vermaakt. PFW deed deze met de auto en kon dus mooi foto's schieten. Doel was drie keer 1u45 en dat heb ik maar net gehaald, had zitten rekenen en me iets misrekend waardoor er de laatste km's nog gas op de plank moest.

Boven even hapje eten, wachten tot PFW klaar was (de auto bleef boven en dit bleek later erg handig ivm eten en drinken) en toen zoef zoef naar beneden. In bedoin was het inmiddels goed heet en daar kreeg ik een mooie klap van. Eerste stuk rustig gereden, want mijn lichaam reageerde niet lekker op de hitte. In het bos vloog mijn hartslag naar 170 terwijl ik behoorlijk rustig reed. Al harkend naar boven, opmerkelijk was dat we wel mensen met racefietsen tegenkwamen maar die waren aan het lopen of zaten lekker in de kant. Garmin gaf 32 graden aan. Bedenkend dat ik nog niet op de helft was van de cingle vroeg ik me af of ik het ooit zou halen. Na Chalet Reynard was er weer wat wind en kwam ik weer wat bij, bij dezelfde percentages en tempo zakte mijn hartslag twintig slagen. Dat ik hier mijn tijd niet ging halen had ik zelf al lang bedacht en dus rustig verder gereden 1u55.

Boven eten, drinken en bidons vullen. In Sault weer bidons vullen en op naar de laatste beklimming. Goddank de mietjeskant, dus herstelde ik langzaam een beetje. Terwijl PFW al lanterfantend foto's zat te schieten. Dat het niet bepaald hard ging kwam ik een paar dagen later achter toen ik dezelfde snelheden heerlijk ontspannen reed. Nu was die snelheid de max, ik was op, linkerknie deed pijn en linkerbeen was inmiddels dood, terwijl rechts wel doormaalde. Maar goed, bij Chalet Reynard voelde ik me een stuk beter dan bij de beklimming ervoor en zo gingen de laatste 6km nog best lekker. En redde ik de 1u45 net niet.. :-?

Mijn eerste gedachte was: nooit weer. 's Avonds bij het eten begon ik al te malen over een volgende keer, want het moet een heel stukkie sneller kunnen. PFW bedacht dat het dan maar de galerien moet worden, want ook hij heet de cingle al ;-)

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » za 02 juli 2011 16:23

Afbeelding

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 03 juli 2011 07:42

Pino schreef:http://www.youtube.com/watch?v=D5uN0ooxfiM

Op 7:05 Noontje en PFW.
Grappig! Wat een toeval dat je precies toen naar beneden ging.
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » zo 03 juli 2011 07:49

Rusi, Noontje :oke:

Zelf wil ik de tweede week van augustus aan de beurt zijn (cingle).
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

PFW
Moderator
Fiets: Scott AFD Team Issue
Contacteer:

Bericht door PFW » zo 03 juli 2011 07:58

Ik heb ook een hele leuke dag gehad. De orginele planning in mei was om alle 3 de beklimmingen op te gaan rijden, maar m'n ongelukje gooide roet in het eten. Nu dus met de auto omhoog, de auto op de top was qua pakken van eten en drinken wel zo handig.
De laatste 2 klimmen meegefietst, aangezien ik fris was, was het tempo voor mij makkelijk bij te benen, alleen het laatste stuk van de 2e klim wat last gekregen van mijn 'blessure'. Misschien was 3x achteraf gezien ook wel gelukt, maar wilde niet forceren. Qua weer waren de omstandigheden veel zwaarder dan bij mijn cingle in 2007.

Nog een mooi moment, net toen we boven waren van de laatste klim, kregen we een mooi gebaar van de franse luchtmacht. Twee straaljagers scheerde op hun kop vlak over de top van de Ventoux!
Ik ben een ambitieloos windscherm... :|

Pino
Carbon Racefiets

Bericht door Pino » zo 03 juli 2011 14:16

Afbeelding
Afbeelding

Noontje
Carbon Racefiets

Bericht door Noontje » zo 03 juli 2011 19:50

Tnx Pino, zelf de diverse fotosites ook al doorgespit, jammer dat de meesten zo duur zijn...
Gelukkig hebben we de eigen foto's nog.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » zo 03 juli 2011 20:11

Noontje schreef:Tnx Pino, zelf de diverse fotosites ook al doorgespit, jammer dat de meesten zo duur zijn...
Gelukkig hebben we de eigen foto's nog.
Ze hopen dat er een stuk of 10 toch een foto besteld bij hen om toch winst te maken . Er zijn er altijd die alleen op pad zijn en dus geen actiefoto van zichzelf kunnen maken .
Alles is digitaal en kan na een tijd gedelete worden .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

martijn
Carbon Racefiets
Fiets: Scott Addict R4

Bericht door martijn » zo 03 juli 2011 22:14

@Noontje: gefeliciteerd. Knap overigens dat je het met dat verzet 3x naar boven fietst. Ik schakel vaak direct 34-27 en zwaarder schakelen doe ik bijna niet. Ik overweeg volgende keer zelfs een 29 mee te nemen.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 05 juli 2011 19:04

Rudi en Noontje :oke: :oke: :oke: Gefeliciteerd!

Moet toch echt nodig een keer die kant op.

en PFW ook top dat je nu al weer zo lekker fietst!

Plaats reactie