Festive 500 belevenissen

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
ROnbrug
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Isaac Meson Di2
CTWT-lid: Ja

Re: Festive 500 belevenissen

Bericht door ROnbrug » wo 26 december 2018 23:30

Afgelopen maandag ook begonnen met de uitdaging. Dacht op maandag meteen een flinke rit te maken, helaaas dacht het lichaam daar anders over. Dag er voor nog een 6 gangen diner verzordt in Tilburg dus kwam redelijk laat en gaar weer thuis. Maandag pas in de middag vertrokken en net de 65 km volbracht.

Dinsdag 1e Kerst volgens traditie op de crosser met vrienden een rondje opbern MTB route. Het werdt Hoge en Lage Vuursche. De zaterdag ervoor daar ook gereden, en wat vondt im het een mooi rondjee giets! Lag er mooi bij.
We zouden rustig aan doen en dat lukte aardig.

Vandaag weer op de crosser met het zelfde gezelschap de route Zeist gereden. Ging voor ons allen totaal niet. Moeie benen. Terug naar huis want er moet nog een beethe gekookt worden.

Morgen hopelijk iets langer op de fiets.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » do 27 december 2018 08:06

Bontempi schreef:
wo 26 december 2018 20:19
Vandaag een kort ritje. Op de kalender stond al een afspraak (gravelride) voor 2e kerstdag met Rob en Gerjan om de omgeving van Geldrop offroad onveilig te gaan maken. Zouden vandaag dus niet zoveel kilometers worden maar wel een mooie afwisseling met het op de wegfietsen.

Vertrokken bij oma onder een lekker zonnetje richting Aalst om af te buigen naar Heeze en daar over de Strabrechtse heide te gaan fietsen richting Lierop. Het ging heerlijk, werd regelmatig flink onder druk gezet door de jonge honden en de af en toe noodzakelijke crosstechniek is duidelijk wat roestig geworden.

Uiteindelijk via Mierlo weer in Geldrop geëindigd om daar de fietsen af te spuiten en met de familie van 2e kerstdag te gaan genieten. Totaal nu 221 km gereden, 500 - 221 is nog 279 te gaan. Bijna op de helft, eens kijken wat morgen gaat brengen.
Ik zag op strava fly by dat je 2 clubgenoten van mij net gemist hebt. Zij zaten nog in de Hut van Mien Pils toen jullie het viaduct opreden en weer omdraaiden. Ze waren denk bezig met afrekenen en kwamen iets van 5 minuten later op dat punt.

Zelf niet gefietst ivm mijn rug , vorige week maandag een spier "verrekt" die nog al wat last gaf ( behandeld met bewegen en ibuprofen , waarbij een rechte rug het minste overlast gaf . Met en na zitten deed het pijn) . Misschien morgen weer eens een ritje proberen als de lies en heup het willen.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Dingo
Prince of Spain
Fiets: CAAD12

Bericht door Dingo » do 27 december 2018 08:13

ROnbrug schreef:
wo 26 december 2018 23:30
Afgelopen maandag ook begonnen met de uitdaging. Dacht op maandag meteen een flinke rit te maken, helaaas dacht het lichaam daar anders over. Dag er voor nog een 6 gangen diner verzordt in Tilburg dus kwam redelijk laat en gaar weer thuis. Maandag pas in de middag vertrokken en net de 65 km volbracht.

Dinsdag 1e Kerst volgens traditie op de crosser met vrienden een rondje opbern MTB route. Het werdt Hoge en Lage Vuursche. De zaterdag ervoor daar ook gereden, en wat vondt im het een mooi rondjee giets! Lag er mooi bij.
We zouden rustig aan doen en dat lukte aardig.

Vandaag weer op de crosser met het zelfde gezelschap de route Zeist gereden. Ging voor ons allen totaal niet. Moeie benen. Terug naar huis want er moet nog een beethe gekookt worden.

Morgen hopelijk iets langer op de fiets.
En gefeliciteerd met je verjaardag !
Look, i know your legs hurt but nobody cares.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » do 27 december 2018 14:44

Festive 500 Ride 4 WandelEtappe met Koffie en Klapband

Min nul, het stond er echt op ons digitale weerstation, er had ook plus nul kunnen staan, voor zover ik bij natuurkunde goed heb opgelet maar dat stond er niet. In verwarde toestand heb ik toen het huis verlaten op weg naar John Knoops Passion For Bike te Mierlo. Rit 4 en ergens in mijn achterhoofd bad en smeekte ik dat het vandaag rustig zou gaan. Mijn hartslag vind al een tijdje dat ik het zelf maar uit moet zoeken en waar ik mijn goede benen heb gelaten ? Geen flauw idee. Alleen mijn hoofd, die heeft er nog steeds zin an.

20 man, 1 groep, netjes draaien en away we go. Mooi zo, lekker rustig peddelen en kijken of ik een beetje kan herstellen. De route was richting noord ( Handel ) en het ging eigenlijk for traffic in de group. En aangezien ik gisteren licht ontstemd had aangegeven dat er geen koffie was in de Velosoof, werd er vandaag voor koffie gestopt ! Halverwege ! Gekkenhuis ! Rustaaagh! De serveersters van Dienst in de Brabantse Hoeve in Volkel zagen ons graag komen en na 1 rondje even graag weer gaan. Geld verdienen prima maar het moet wel een beetje leuk blijven.

Het rijden in zo n toerpeloton vergt enige aandacht en discipline, op tijd roepen voor tegemoetkomende auto's fietsers en wandelaars of andersoortig verkeer en ook voor troep die er op de weg ligt. Zo ook Mierloos Finest Toerkanon TJ, die amper 10 minuten na vertrek bij de Brabantse Hoeve in Volkel luid waarschuwde voor iets om het vervolgens zelf te raken en met een luide klapband zijn gelijk te bewijzen. " Heeft er iemand een stukje canvas bij zich ?" Waarop een van de medeJohn Knoops Passion For Bikes Festive 500rijders op een deksel wees en de volgende hilarische woorden sprak:" Daar ligt vast een varken onder, snij daar maar een stuk vanaf....." . Ik ging stuk. Enfin, het probleem werd opgelost zonder het toch al dode varken verder te onteren en TJ kon de tocht volbrengen.

Verder, tegenwind en wat je dan ziet is dat de "hardrijders" het langzamerhand over gaan nemen, eerder op kop komen en het tempo licht opschroeven. Zo ook die ene gast in zijn blauwe GarminSharp shirtje.....o wacht...dat ben ikzelf. Kennelijk vindt mijn hoofd het nog steeds heel leuk. Weer terug bij John Knoops Passion For Bikes, nog meer koffie. Het was een prachtige dag en na 95,79km was ik thuis.

Nog 119km en ruim voldoende dagen.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » do 27 december 2018 18:00

Dag 4 van de Festive 500 stond vandaag ergens in de planning. De meisjes waren bij opa en oma blijven slapen en die gaan uiteraard altijd voor op het fietsen. Na de hele ochtend lekker gespeeld en gedold te hebben vertrokken de dames rond de klok van 13.00 weer naar de Veluwe.

Dus snel omgekleed en de fiets gepakt, na een paar kilometer was het al duidelijk, na die gravelride van gisteren waren de benen zo goed als dood, net zoals de hartslag en eigenlijk wilde het hele lijf niet fietsen, alleen dacht ik daar anders over. De eerste 30 kilometer gingen zeer moeizaam en opeens was het of de turbo aansloeg en ging het een stuk soepeler. Plan was om niet meer dan 50 km te rijden en er een herstelritje van te maken maar nu het begon te draaien had ik zoiets van iedere km is er één.

Zo werd een gepland herstelritje toch nog een mooi rondje van 80 km, valt niet mee zo'n Festive 500 helemaal solo maar er komt nu schot in.
Na vandaag 500 - 302 is nog 198 KM, dat moet te halen zijn. Zaterdag cross in Benschop verder geen verplichtingen.
Ik ga ervoor

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » do 27 december 2018 18:36

Je bent van harte welkom om morgen vanuit Mierlo mee te fietsen.

En

Netjes gereden weer !

You got this.

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » do 27 december 2018 19:21

Vandaag 100 km gereden ondanks een laat vertrek.
Om 12:30 gestart en heerijk gereden veel bospaden en verharde wegen.

Werd vanochtend erg moe wakker, na een goed ontbijt met de jongste zoon naar zijn zaalvoetbal toernooi gegaan. 12:00 uur weer thuis en meteen omkleden.

Eerst de geplande training afgewerkt en daarna in zoveel mogelijk D1 verder gereden. Wilde rond 15:30 weer thuis zijn, maar het ging nog zo lekker dat ik de 100 km maar vol heb gemaakt.

Nog 245 km te gaan. Morgen een rust dag.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » vr 28 december 2018 13:57

Festive 500, rit5.

Djuukes, wat was het koud vanmorgen, gelukkig stond er een waterig zonnetje. Planning was 100 km richting Oirschot, maar met -3 vond ik dat geen goed plan, dus alle beschikbare goede winterkleding uit de kast en hop de fiets op. De motivatie was niet best met die kou dus besloot ik maar om het Bels lijntje te pakken, dan kon ik eventueel afdraaien naar huis.
Maar niet zeuren, gewoon Bels lijntje afgereden tot Zondereigen, daar was het zo mistig dat je nog maar weinig zag, dus werd het tijd om maar op huis aan te gaan. Het werd steeds mistiger en dit samen met de kou maakte er een echte uitdaging van. Uiteindelijk via Baarle naar Ulicoten en vandaar maar op huis aan, uiteindelijk 71 km gefietst, genoeg met dit weer voor vandaag. Morgen naar de cross van Benschop met Rob, rustdag, komt mooi op tijd en dan zondag weer verder.
Stand 500 - 374 = 126 km nog te gaan, mag geen probleem zijn

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » vr 28 december 2018 14:11

Bontempi schreef:
vr 28 december 2018 13:57
Festive 500, rit5.

Djuukes, wat was het koud vanmorgen, gelukkig stond er een waterig zonnetje. Planning was 100 km richting Oirschot, maar met -3 vond ik dat geen goed plan, dus alle beschikbare goede winterkleding uit de kast en hop de fiets op. De motivatie was niet best met die kou dus besloot ik maar om het Bels lijntje te pakken, dan kon ik eventueel afdraaien naar huis.
Maar niet zeuren, gewoon Bels lijntje afgereden tot Zondereigen, daar was het zo mistig dat je nog maar weinig zag, dus werd het tijd om maar op huis aan te gaan. Het werd steeds mistiger en dit samen met de kou maakte er een echte uitdaging van. Uiteindelijk via Baarle naar Ulicoten en vandaar maar op huis aan, uiteindelijk 71 km gefietst, genoeg met dit weer voor vandaag. Morgen naar de cross van Benschop met Rob, rustdag, komt mooi op tijd en dan zondag weer verder.
Stand 500 - 374 = 126 km nog te gaan, mag geen probleem zijn
Mooi aantal km’s heb je al! Twee ritjes en hij is binnen.
Moet er nog 245km :-?

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » vr 28 december 2018 14:49

Festive 500 Ride 5 De Dag die je wist dat ging komen of
Omsk is een mooie stad

Wij rijden met het Peloton door het Groene Woud
Het vriest een graad of 30
Het is winter en vrij koud

Daar sta je dan
Je zag dit moment zo vaak in je dromen
En daar is het dan
De dag die je wist dat ging komen is eindelijk hier
Ik was er niet meer klaar voor
Ik kon het er echt niet meer voor zijn
Ieder mens heeft vermoeidheid in zijn leven
Ik had alles gedaan om me voor te bereiden
maar nu was het gedaan

Ik had alles gegeven
Iedere Festive ride leidde naar hier
Ik keek om me heen
Een groep van 20 man
Fietst om me heen

De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter fiets
Ze rijden meer dan 30 en ze kijken heel gewiekst
Ik hoor Peet van Hout op de achtergrond
Hou de groep bij elkaar, anders wordt het ongezond

Al is de toestand zorgelijk, ik raak niet in paniek
en houdt de moed erin met wat snelle sprints
Ik ken mijn vermogen en ben niet veel van zins
terwijl de 500km nadert in gestrekte draf

En we draaien bij John Knoops op de erf
500km is een mooie afstand maar nog net iets te ver weg

106km nog 12 te gaan.....

Morgen rustdag, klein herstelritje en het is in de pocket.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » vr 28 december 2018 16:46

Nog geen km gereden en die 500 worden er een van vooral de 00 .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » za 29 december 2018 16:15

Festive 500 Recovery Ride

Nog 3 dagen te gaan, waarvan 1 rit naar Limburg, 1 oliebollenrit en tja, wat moest ik dan met vandaag ? Aangezien gisteren het hoofd niet meer wilde, loonde het vandaag dus de moeite om die even schoon te trappen. Net zoals het de moeite loont om ultra-langzaam te rijden om de laatste restjes ( nou ja restjes ) vermoeidheid uit de benen te spoelen.

Herstelrit, max 1 uurtje max 25TSS en de temperatuur buiten was niet meer zo erbarmelijk als gisteren, graadje of 4-5. Dwars door het Leenderbos over de strak geasfalteerde paden en na 12km was het punt bereikt.

IK HEB 500KM GEREDEN ! IN DECEMBER ! TERWIJL HET KOUD IS ! EN VRIEST ! EN ZO ! EN IK KRIJG EEN DINGETJE ! OM OP MIJN JAS TE NAAIEN !

Enfin, ik blij doorgereden naar huis, eten slapen weer eten en slapen en morgen Koninginnerit naar Valkenburg.

519km gereden, nog twee dagen

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » za 29 december 2018 19:15

Vandaag na het vuurwerk inkoop voor de kids mocht papa weer fietsen. Had 5 uur de tijd dus niet te veel treuzelen en op een zo laag mogelijke hartslag gaan fietsen.

Er stond redelijk wat wind, dus in het begin zoveel mogelijk op de bospaden gebleven tot dat ik gek werd van de loslopende honden die blaffend achter mij aan rende.

Ik voelde me nog echt heel goed en baalde dat het alweer bijna donker werd.
Vandaag 125 km, nog 120 te gaan. Morgen afsluiten met een rondje Heuvelrug over de MTB routes.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » za 29 december 2018 20:03

Strak ritje, 125km. Nice.

ROnbrug

Bericht door ROnbrug » za 29 december 2018 20:06

Dingo schreef:
za 29 december 2018 20:03
Strak ritje, 125km. Nice.
Thanks! Morgen DE rit om de challlenge te volbrengen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » za 29 december 2018 20:29

Zonder mee te doen haal ik de 500 normaal gezien ook wel. Tot nu toe mooie 8 daagse kerstcampagne geweest met elke dag een rit. Door wat rugproblemen niet de 100+ ers die ik zo links en rechts in gedachten had maar ach, doel voor deze periode was/is de 19k te halen. Met nog ca 25km te gaan moet dat toch lukken.
Per week betekent dat gen 365km, per dag gem 52....
Ik lijk wel gek....
Maar 1 januari staan we allemaal gewoon weer op 0.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Goudhaantje
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » zo 30 december 2018 10:32

Thierry le Brun schreef:
za 29 december 2018 20:29
Zonder mee te doen haal ik de 500 normaal gezien ook wel. Tot nu toe mooie 8 daagse kerstcampagne geweest met elke dag een rit. Door wat rugproblemen niet de 100+ ers die ik zo links en rechts in gedachten had maar ach, doel voor deze periode was/is de 19k te halen. Met nog ca 25km te gaan moet dat toch lukken.
Ik lijk wel gek....
Valt nog niet mee hè, 500km in die laatste week. ;-)

Maar 19K is een :oke: prestatie! Doe je ook woonwerk op de fiets?

Goudhaantje
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » zo 30 december 2018 10:33

Dingo schreef:
za 29 december 2018 16:15
Festive 500 Recovery Ride

Nog 3 dagen te gaan, waarvan 1 rit naar Limburg, 1 oliebollenrit en tja, wat moest ik dan met vandaag ? Aangezien gisteren het hoofd niet meer wilde, loonde het vandaag dus de moeite om die even schoon te trappen. Net zoals het de moeite loont om ultra-langzaam te rijden om de laatste restjes ( nou ja restjes ) vermoeidheid uit de benen te spoelen.

Herstelrit, max 1 uurtje max 25TSS en de temperatuur buiten was niet meer zo erbarmelijk als gisteren, graadje of 4-5. Dwars door het Leenderbos over de strak geasfalteerde paden en na 12km was het punt bereikt.

IK HEB 500KM GEREDEN ! IN DECEMBER ! TERWIJL HET KOUD IS ! EN VRIEST ! EN ZO ! EN IK KRIJG EEN DINGETJE ! OM OP MIJN JAS TE NAAIEN !

Enfin, ik blij doorgereden naar huis, eten slapen weer eten en slapen en morgen Koninginnerit naar Valkenburg.

519km gereden, nog twee dagen
Lekker hoor! :oke: En dan volgend jaar alles solo voor de ultieme beleving. ;-)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » zo 30 december 2018 10:52

Goudhaantje schreef:
zo 30 december 2018 10:32
Thierry le Brun schreef:
za 29 december 2018 20:29
Ik lijk wel gek....
Valt nog niet mee hè, 500km in die laatste week. ;-)

Maar 19K is een :oke: prestatie! Doe je ook woonwerk op de fiets?
zitten deze week sowieso al +300km op de crossfiets bij (3 toertochten en een eigen rit) en daar komt morgen nog een rit bij. En 400km door het bos
in 1 week is misschien nog wel lastiger dan 500km op de weg ;-)
woon-werk idd op de fiets maar die 2x3 km tel ik niet mee.
denk dat ik terug moet naar 1993 om boven de 19.000 uit te komen. En daar zaten toen 2 maanden Australie bij met +4.000 km.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » zo 30 december 2018 16:19

Festive 500 #6

Moest nog 126 km, dus met een rondje van die afstand in gedachte vanmorgen vertrokken in de hoop geen regen te gaan vangen.
Bij s'-Gravenmoer kon ik even uit de wind met een groepje meerijden en toen weer verder solo langs de Bergse Maas richting Drunense duinen, vandaar richting Oisterwijk om dan uiteindelijk in Goirle uit te komen. Ondertussen een tweetal buitjes water gevangen maar zonder teveel erg, dus lekker doorgaan. Bij het binnenrijden van Gilze had ik 110 km op de teller dus die laatste kilometers konden er ook nog wel af.
Uiteindelijk morgen dus nog een dag over om lekker het bos in te gaan of zo en relaxt wat te crossen.

Belangrijkste, I DID IT, 60+ EN SOLO,

vond het een leuke uitdaging na de fysieke problemen van afgelopen jaren en een mooie afronding van 2018 als comeback jaar waarin ik dik 12000 km heb gefietst, maar het allerbelangrijkste na dit fietsjaar is dat vooral het fietsplezier :D en weer het onbevangen :oke: op de fiets stappen terug is.

Laat het nieuwe jaar maar komen, een mooi en sportief 2019 voor iedereen

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » zo 30 december 2018 16:21

Geweldig gedaan Bontempi ! Echt, ik neem mijn petje diep hiervoor af.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » zo 30 december 2018 16:39

Festive 500 Ride 7

De Koninginnerit, Valkenburg/trein terug of een rondje Tongerloo/Weert. Hoe dan ook 130somewhat kilometers, de eerste twee uur met een grote groep en het regende, lekke banden that is. Al na 20 minuten de eerste en bij de koffie de tweede en ikzelf was als derde aan de beurt. Belgie, je weet zelf.

Na de koffie splitste de groep zich en met een man of 10 namen we afscheid en werd er volle bak, schuin wind tegen terug gereden. Gezien de staat van mijn gerepareerde achterband, barretje of 4, maakte het extra heroïsch om toch geen enkel gat te laten vallen en mee te draaien. Focking BetaFuel, man !

Na Weert weer op bekend terrein en ik vind dat toch niet fijn fietsen, de wetenschap dat je geen banden/CO2 meer hebt en een minipompje waarbij ik geen idee had hoe dat had moeten werken ( www.watbenjedan.nl ) Note to self: ff uitzoeken hoe wel.

Iets eerder afgedraaid en solo de laatste 10km gereden, dat ging net zo hard als in de groep.

Vandaag 132km, totaal 651km, morgen laatste dag en er zijn oliebollen beloofd.....

ROnbrug

Re: Festive 500

Bericht door ROnbrug » zo 30 december 2018 16:54

Vandaag de laatste rit gereden en moest nog 120 km.
Vanochtend om 09:00 vertrokken voor lange tocht over de MTB routes van de Heuvelrug. De route Zeist samen met een vriendin gereden, lekker relax in een lage hartslag.

Daarna Tim opgehaald in Maarsbergen voor de routes Leersum en Amerongen. Toen we die gedaan hadden moest ik nog 40 km. Via een omweg naar Maarsbergen om Tim af te zetten en toen weer door. Na een simpel tel sommetjes bleek dat ik 15 km te kort kwam.

Toch nog maar even richting Amersfoort en met 110 km op de teller kon ik relax naar huis rijden.

Prachtige week en ondanks dat ik bijna alles solo heb gereden, heb ik mij prima vermaakt.

Dingo
Prince of Spain

Bericht door Dingo » zo 30 december 2018 17:46

Ook hier, hoed af to a job well done.

Proeme

Bericht door Proeme » zo 30 december 2018 17:50

:oke: :oke: :oke: :oke: voor de prestaties!

Plaats reactie