Amstel Gold Race 20 april 2019

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Amstel Gold Race 20 april 2019

Bericht door gios » di 16 oktober 2018 16:01

Waarom zou je niet kunnen fietsen? Er zijn meer wegen waar ze niet koersen dan wel hoor.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 16 oktober 2018 16:08

gios schreef:
di 16 oktober 2018 16:01
Waarom zou je niet kunnen fietsen? Er zijn meer wegen waar ze niet koersen dan wel hoor.
Ook rondom Valkenburg en met name de Cauberg?

Ik kan me natuurlijk voorstellen dat ze niet het gehele wegennet de hele dag plat leggen, maar ik kan me ook voorstellen dat bepaalde wegen gedurende bepaalde momenten afgesloten zijn.

Uiteraard heb ik interesse in een leuk rondje voor de zondag met wat andere klimmetjes dan in de toer versie. Een andere mogelijkheid is de 100 km op zondagochtend te rijden, dat scheelt een vrije dag nemen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » di 16 oktober 2018 16:18

Zondagochtend 9 uur mag je vast de Cauberg nog op. Maar zoals je zegt zijn er vele klimmen waar AGR niet komt... Profs starten sowieso pas om half 11

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 16 oktober 2018 16:22

Ik start zondag waarschijnlijk dan ook pas om half 11 ;-)

Maar dat betekent dus dat ik pas rondom 3 uur weer in Valkenburg ben als ik dan het 100 km rondje fiets. Op zich mooie tijd om snel te douchen en de finale te kijken.

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » di 16 oktober 2018 21:01

Alexander schreef:
di 16 oktober 2018 16:22

Maar dat betekent dus dat ik pas rondom 3 uur weer in Valkenburg ben als ik dan het 100 km rondje fiets. Op zich mooie tijd om snel te douchen en de finale te kijken.
Je kunt het je zo moeilijk maken als je zelf wilt :roll:

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » di 16 oktober 2018 21:41

Bontempi schreef:
di 16 oktober 2018 21:01
Je kunt ook allerlei problemen suggereren die er niet zijn. Als je niets toe te voegen hebt reageer dan niet.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
Contacteer:

Bericht door Rob T » di 16 oktober 2018 21:43

Alexander schreef:
di 16 oktober 2018 21:41
Bontempi schreef:
di 16 oktober 2018 21:01
Je kunt ook allerlei problemen suggereren die er niet zijn. Als je niets toe te voegen hebt reageer dan niet.
:oke:
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » di 16 oktober 2018 21:53

:oeps:

ascolnago
Carbon Racefiets
Fiets: Colnago C40 HP Bstay

Bericht door ascolnago » wo 17 oktober 2018 07:21

Alexander schreef:

Zo moeilijk is dat toch niet, route intekenen waar de profs niet komen, de klimmetjes van de AGR heb je immers zaterdags al gehad, er is vast een leuke route te creëren voor de zondag

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » wo 17 oktober 2018 07:33

ascolnago schreef:
wo 17 oktober 2018 07:21
Alexander schreef:

Zo moeilijk is dat toch niet, route intekenen waar de profs niet komen, de klimmetjes van de AGR heb je immers zaterdags al gehad, er is vast een leuke route te creëren voor de zondag
Ik houd me aanbevolen voor een mooie route.

Zondag de 100km lus is denk ik niet verstandig, ofwel dat wordt 3 dagen fietsen. :D

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » do 18 oktober 2018 19:39

MEG schreef:
di 16 oktober 2018 08:39
Het CTWT-team zit inmiddels vol. Sterker, er zitten zelfs 33 leden in in plaats van het maximum aantal van 30. Hoe dat kan, geen idee. Maar het is natuurlijk mooi.

Dit is het vijfde jaar op rij dat we op deze manier een team inschrijven voor de Amstel Gold Race. Het zal tevens het laatste jaar zijn.
Telkens als we de inschrijving voor het team openen, krijgen we mailtjes van mensen die geen lid zijn en evenmin op het forum zitten met het verzoek hen en een groepje vrienden in te schrijven. Ik heb hen - na inloting - wel eens gevraagd of ze lid wilden worden van ctwt of het forum, maar de reactie was nul.
In het huidige team zitten nu zes ctwt-ers en drie forumleden. Dat wil dus zeggen dat de overige 24 geen enkele binding met ctwt of het forum hebben.

Gaan we dan volgend jaar geen team meer inschrijven? Natuurlijk wel, maar dit is dan alleen toegankelijk voor ctwt-ers en forumleden.
Logisch en helemaal mee eens. Wanneer horen we ongeveer of we ingeloot zijn? Dit i.v.m. vastleggen accomodatie voor overnachting rond de AGR 2019
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

WimL
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Diversen

Bericht door WimL » vr 19 oktober 2018 10:58

MEG schreef:
Het CTWT-team zit inmiddels vol. Sterker, er zitten zelfs 33 leden in in plaats van het maximum aantal van 30. Hoe dat kan, geen idee. Maar het is natuurlijk mooi.

Dit is het vijfde jaar op rij dat we op deze manier een team inschrijven voor de Amstel Gold Race. Het zal tevens het laatste jaar zijn.
Telkens als we de inschrijving voor het team openen, krijgen we mailtjes van mensen die geen lid zijn en evenmin op het forum zitten met het verzoek hen en een groepje vrienden in te schrijven. Ik heb hen - na inloting - wel eens gevraagd of ze lid wilden worden van ctwt of het forum, maar de reactie was nul.
In het huidige team zitten nu zes ctwt-ers en drie forumleden. Dat wil dus zeggen dat de overige 24 geen enkele binding met ctwt of het forum hebben.

Gaan we dan volgend jaar geen team meer inschrijven? Natuurlijk wel, maar dit is dan alleen toegankelijk voor ctwt-ers en forumleden.
Logisch, maar misschien aan de niet leden/forummers stellen: Eerst lid van ctwt worden (en betalen), dan inschrijven/meedoen in de loting. Waarschijnlijk haakt dan de helft of meer af, of als we geluk hebben weer een aantal betalende leden erbij. Just my thoughts.
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » di 23 oktober 2018 11:32

WimL schreef:
vr 19 oktober 2018 10:58
MEG schreef:

Logisch, maar misschien aan de niet leden/forummers stellen: Eerst lid van ctwt worden (en betalen), dan inschrijven/meedoen in de loting. Waarschijnlijk haakt dan de helft of meer af, of als we geluk hebben weer een aantal betalende leden erbij. Just my thoughts.
Als ik als forumlid en straks niet CTWT lid voor 2020 niet meer kan meeloten lig ik daar niet wakker van. Alleen zouden forumleden wel bijdragen aan de grootte van het team.
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets
Fiets: C60/Allez Smartweld

Bericht door PrinceHeerlijk » zo 28 oktober 2018 07:53

Kestrel2007 schreef:
di 23 oktober 2018 11:32
Als ik als forumlid en straks niet CTWT lid voor 2020 niet meer kan meeloten lig ik daar niet wakker van. Alleen zouden forumleden wel bijdragen aan de grootte van het team.

Forumleden mogen volgend jaar wel inschrijven of lees ik het nu verkeerd in de post van MEG of moet je lid zijn van CTWT? Grote kans dat zich dan mensen aan melden als forumlid en vervolgens nooit meer wat van zich laten horen of zien op het forum. Overigens is het aantal forummers dat zich regelmatig meldt op het forum nu ook al zeer beperkt!

Ik zie het probleem niet zo dat er niet CTWT/forum leden zich op deze manier inschrijven, bovendien hebben de CTWT leden hier ook voordeel bij omdat je hiermee de kans op inloten vergroot. Bovendien rijden we niet als groep en rijdt iedereen de rit toch individueel.

Volgens mij staat het een forumlid vrij om een eigen team aan te maken en dat hier te melden en dan niet-leden uit te nodigen.
Grote kans dat dan dit team groter is dan het "eigen" CTWT team.
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.

WimL

Bericht door WimL » wo 31 oktober 2018 18:03

PrinceHeerlijk schreef:
zo 28 oktober 2018 07:53
Kestrel2007 schreef:
di 23 oktober 2018 11:32

Forumleden mogen volgend jaar wel inschrijven of lees ik het nu verkeerd in de post van MEG of moet je lid zijn van CTWT? Grote kans dat zich dan mensen aan melden als forumlid en vervolgens nooit meer wat van zich laten horen of zien op het forum. Overigens is het aantal forummers dat zich regelmatig meldt op het forum nu ook al zeer beperkt!

Ik zie het probleem niet zo dat er niet CTWT/forum leden zich op deze manier inschrijven, bovendien hebben de CTWT leden hier ook voordeel bij omdat je hiermee de kans op inloten vergroot. Bovendien rijden we niet als groep en rijdt iedereen de rit toch individueel.

Volgens mij staat het een forumlid vrij om een eigen team aan te maken en dat hier te melden en dan niet-leden uit te nodigen.
Grote kans dat dan dit team groter is dan het "eigen" CTWT team.
Aan de andere kant: Wie vindt het leuk om tussen 18.000 fietsers door Limburg te friemelen?

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets

Bericht door PrinceHeerlijk » wo 31 oktober 2018 18:56

WimL schreef:
wo 31 oktober 2018 18:03
Aan de andere kant: Wie vindt het leuk om tussen 18.000 fietsers door Limburg te friemelen?
Heb je er ervaring mee, of is het echt een vraag?

WimL

Bericht door WimL » do 01 november 2018 10:05

PrinceHeerlijk schreef:
wo 31 oktober 2018 18:56
WimL schreef:
Ervaring, vanaf ongeveer 1990 (toen je nog zo'n mooi speldje kreeg) een keer of 10 a 12 meegereden. Je kon dan gewoon 's morgens naar de tent bij het sportpark gaan en dan nog inschrijven en betalen. In de loop der jaren heb ik het alleen maar drukker en groter zien worden, not my cup of tea meer.

Alexander
Prince of Spain

Bericht door Alexander » do 01 november 2018 10:09

Ik heb in 2005 en 2006 meegedaan en beide keren een zeer goede ervaring gehad. Weliswaar heb ik al trage fietser de 250 km gereden en vroeg gestart.
In 2006 heb ik zelfs de hele rit op een paar honderd meter na helemaal alleen gereden zonder voordeel van een slipstream.

Naar het schijnt is de 150 km wel wat drukker.

ascolnago
Carbon Racefiets
Fiets: Colnago C40 HP Bstay

Bericht door ascolnago » do 01 november 2018 10:30

Alexander schreef:
do 01 november 2018 10:09
Ik heb in 2005 en 2006 meegedaan en beide keren een zeer goede ervaring gehad. Weliswaar heb ik al trage fietser de 250 km gereden en vroeg gestart.
In 2006 heb ik zelfs de hele rit op een paar honderd meter na helemaal alleen gereden zonder voordeel van een slipstream.

Naar het schijnt is de 150 km wel wat drukker.
zoveel stukken dat je voordeel hebt van slipstream zitten er ook niet in, behalve in de eerste lus van 100km.
Ik ben er ook wel op uit gekeken op die AGR, als ik dan moest kiezen zou ik persoonlijk een week later richting LBL gaan, daar kon ik in 2017 zelfs nog 's ochtends inschrijven ;-) en voor mijn gevoel minder druk

PrinceHeerlijk
Carbon Racefiets

Bericht door PrinceHeerlijk » do 01 november 2018 17:55

WimL schreef:
do 01 november 2018 10:05
PrinceHeerlijk schreef:
wo 31 oktober 2018 18:56
WimL schreef:
Ervaring, vanaf ongeveer 1990 (toen je nog zo'n mooi speldje kreeg) een keer of 10 a 12 meegereden. Je kon dan gewoon 's morgens naar de tent bij het sportpark gaan en dan nog inschrijven en betalen. In de loop der jaren heb ik het alleen maar drukker en groter zien worden, not my cup of tea meer.

Ik vroeg het omdat ik zelf ook al vanaf die tijd meerij, ver voor het inloten, maar ik vind de sfeer en de rit nog steeds de moeite waard. Ik rij altijd de 238 km en vind de drukte nooit hinderlijk, in al die jaren 2 keer de Keutenberg niet op kunnen rijden...te druk en valpartij voor mij.
Voor de rest goed georganiseerd en goede sfeer. Overigens dat met die tent en sportpark en speldje was volgens mij Limburgs Mooiste vanuit Landgraaf.

ROnbrug
Aluminium Racefiets
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » do 01 november 2018 18:08

PrinceHeerlijk schreef:
do 01 november 2018 17:55
Ik vroeg het omdat ik zelf ook al vanaf die tijd meerij, ver voor het inloten, maar ik vind de sfeer en de rit nog steeds de moeite waard. Ik rij altijd de 238 km en vind de drukte nooit hinderlijk, in al die jaren 2 keer de Keutenberg niet op kunnen rijden...te druk en valpartij voor mij.
Voor de rest goed georganiseerd en goede sfeer. Overigens dat met die tent en sportpark en speldje was volgens mij Limburgs Mooiste vanuit Landgraaf.
Vindt het ook altijd wel wat hebben om de AGR te rijden. Inderdaad, bij de langste afstand merk je iets minder van de drukte, dit jaar was het heel goed te doen en op de Keutenberg gezellig druk. Je ziet ruim van te voren wie er binnenkort gaat omvallen of moet gaan lopen.

De week erna LBL. Niet te vergelijken, al hoorde ik dit jaar dat mensen zeiden : De AGR heb ik uitgereden, dus lukt LBL ook wel.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » do 01 november 2018 19:38

Vroeger was Limburg Mooiste inderdaad hetzelfde als de AGR. Nu zijn dat 2 verschillende tochten. Drukte heeft ook juist z'n charmes. Je kan het hele jaar door die route rijden. Maar 1x per jaar met al die malloten samen is juist wel leuk. RVV vind ik de mooiste qua sfeer.
Volgens mij sturen ze de laatste jaren niet meer alle routes over de Keutenberg. Dat scheelt een hoop opstoppingen.

WimL

Bericht door WimL » vr 02 november 2018 07:07

PrinceHeerlijk schreef:
Overigens dat met die tent en sportpark en speldje was volgens mij Limburgs Mooiste vanuit Landgraaf.
Nu je het zegt, ja dat was Limburgs Mooiste inderdaad.

gios
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door gios » vr 02 november 2018 09:40

WimL schreef:
vr 02 november 2018 07:07
PrinceHeerlijk schreef:
Overigens dat met die tent en sportpark en speldje was volgens mij Limburgs Mooiste vanuit Landgraaf.
Toen was er nog geen AGR volgens mij. Ik heb zo'n speldje van '94 geloof ik...was wel in het voorjaar.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » vr 02 november 2018 10:55

gios schreef:
vr 02 november 2018 09:40
WimL schreef:
vr 02 november 2018 07:07
PrinceHeerlijk schreef:
Toen was er nog geen AGR volgens mij. Ik heb zo'n speldje van '94 geloof ik...was wel in het voorjaar.
Volgens mij zijn het vanaf 2004 twee tochten. Ik heb nog meegedaan aan de versie van 2003 vanuit Landgraaf. Toen kreeg ik een papiertje mee dat de toerversie voortaan de dag voor de profversie zou worden gehouden. LiMo is toen de versie vanuit Landgraaf gaan heten.

Plaats reactie