Plannen 2019

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
AG#99
Kinderzitje
Fiets: APEX Blackbuck

Plannen 2019

Bericht door AG#99 » zo 26 augustus 2018 18:57

Aangezien mijn doelen voor 2018 (Cingle, Marmotte GF Alpes) zijn behaald en m’n knieën nog rotter zijn geworden dan ze al waren ben ik vooral bezig met nieuwe plannen. Tips om een goede keuze te maken zijn welkom want ideeën genoeg en maar beperkt vrije tijd. Ideeën:

- Jean Nelissen Classic: nog nooit in Luxemburg gefietst en er is genoeg keuze qua km en hm. Ervaringen en tips qua accommodatie?

- Trois Ballons: al jaren in gedachte, maar ben benieuwd naar de ervaringen mbt verschillende start/finish.

- Bormio: vorig jaar de Stelvio vanuit Prato en Umbrail gedaan, maar moet nog een keer terug voor de Gavia en Mortirolo. GF Stelvio is dan ook een overweging. Ik ken wat accommodaties in de omgeving, maar ben benieuwd of iemand DE accommodatie heeft.

-Dolomieten: onbekend terrein en ben op zoek naar een accommodatie centraal gelegen. Indien mogelijk leuk voor kleine kids en anders wellicht een fietshotel voor een paar mannen.

- Marmotte GF Valais: heb hier weinig/niks over deze GF gelezen. Iemand meegedaan? Of met de Ultrafondo?

-Pyreneeën: iemand tips mbt een goede, liefst kleinschalige accommodatie leuk voor kleine kids? In de buurt van Andorra mag ook. De GF lukt waarschijnlijk niet vakantietechnisch.

Merci et au revoir

Plietje
Kinderzitje
Fiets: Specialized Roubaix
CTWT-lid: Ja

Re: Plannen 2019

Bericht door Plietje » vr 31 augustus 2018 20:27

Wij zijn net terug van een vakantie in de Pyreneeën. We hadden een stacaravan in Agos Vidalos gehuurd voor twee weken. Onze dochter van 6 heeft zich prima vermaakt in en rond het zwembad en ik heb de dagen afgewisseld met fietsen op de ene dag en een gezinsuitje op de andere dag. Genoeg te doen daar in de buurt! Je zit tussen Hautacam en de Soulor/Aubisque in. Tourmalet & Luz Ardiden binnen leuke afstand en dan nog een aantal minder bekende klimmen. Voor het gezin ook genoeg te doen. Leuke dierentuin, rodelen, mooie wandelingen te maken, vogelshow, etc.

Er zijn rondom Argelez Gazost flink wat campings waar je stacaravans kan huren. Afhankelijk van hoe oud je kids zijn zou ik ff kijken naar de omvang van de zwembaden/glijbanen.

Proeme
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Bericht door Proeme » vr 31 augustus 2018 22:20

mooi vroeg om al plannen voor 2019 te maken

op fiets-gebied bepaal ik die in november/december pas.

op hardloop-gebied is mijn plan een stuk duidelijker: na een kuitblessure weer op niveau te komen. Ik mag volgende week weer beginnen en dan langzaam opbouwen. Gaat alles volgens plan dan kan ik in december weer 5km lopen. In 2019 moet dat dan door naar 10km met ook fatsoenlijke snelheid. Uiteindelijk zijn halve marathons weer het doel, maar eerst maar zien weer op de die 10km te komen.

en dan nog schaatsen: ik wil héél veel natuurijs hier in Nederland

ROnbrug
Fiets: Isaac Meson Di2

Bericht door ROnbrug » di 04 september 2018 15:32

Ik kijk eerst waar de CTWT reis heen gaat volgend jaar.
De Tour du Mont Blanc lijkt mij een echte uitdaging on te doen. De Trophee d’Oisans wil ook nog een keer doen.

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX
Contacteer:

Bericht door gios » di 04 september 2018 15:36

Ik plan ook niet veel. Trainingsweekend in maart is wel een zekerheidje, daarna zie ik het wel. Heb laatste jaren allerlei verschillende "ellendes" waardoor er niet onbeperkt gefietst kan worden...zal de leeftijd wel zijn... :roll: :knor:
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » di 04 september 2018 15:49

Ik beslis ook later en laat het mede afhangen van de planning van CTWT. Zoals gezegd is de cycloweek mij goed bevallen en ga ik kijken of dit gaat passen met mijn eigen plan hoe zo'n vakantie in te vullen.
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » di 04 september 2018 18:02

Tot nu toe geen , 1tje : Verlost zijn van de ellende die na 23-07-2017 11.00 uur is begonnen.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

RoyS
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon Ultimate CF
Contacteer:

Bericht door RoyS » za 08 september 2018 02:28

2019 zou zomaar eens in het teken kunnen staan van de Tour de Mont Blanc.....
Do you know that guy that gave up? Neither does anybody els!

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » za 08 september 2018 07:17

who cares schreef:
di 04 september 2018 18:02
Tot nu toe geen , 1tje : Verlost zijn van de ellende die na 23-07-2017 11.00 uur is begonnen.
Dat is toch niet je trouwdatum hoop ik voor je vrouw?

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » za 08 september 2018 07:37

NielsH schreef:
za 08 september 2018 07:17
who cares schreef:
Single , maar na alle ellende die ik heb ondergaan en misschien nog tegemoet ga is het enige wat dan in de planning zal staan is , terugkomen op het niveau van voor 23-07-2017 11.00 uur. Het moment dat ik tegen die andere op botste en een gecompliceerde bovenbeen/heupbreuk opliep .

Ben nu al 4 weken niet meer aan het fietsen , al het titanium is weer verwijderd . De wond bleef bloeden , daarna een infectie ( wond wordt nu dagelijks 2 x gespoeld , maandag terug naar wondarts ) . Artrose in de heup , dus hoogstwaarschijnlijk een heupoperatie ( nog geen datum ) , als die komt daar weer van herstellen en dan kan pas weer de opbouw van bijna onderaan beginnen. Dus hoelang dat duurt , ????? .
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Bontempi
Carbon Racefiets

Bericht door Bontempi » za 08 september 2018 16:48

who cares schreef:
Positief blijven Martin, bij mij heeft het ook totaal 3 jaar geduurd maar weer volle bak aan het genieten op de fiets. Houdt dat voor ogen :oke: :oke:

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » za 08 september 2018 16:55

who cares schreef:
za 08 september 2018 07:37

Single , maar na alle ellende die ik heb ondergaan en misschien nog tegemoet ga is het enige wat dan in de planning zal staan is , terugkomen op het niveau van voor 23-07-2017 11.00 uur. Het moment dat ik tegen die andere op botste en een gecompliceerde bovenbeen/heupbreuk opliep .

Ben nu al 4 weken niet meer aan het fietsen , al het titanium is weer verwijderd . De wond bleef bloeden , daarna een infectie ( wond wordt nu dagelijks 2 x gespoeld , maandag terug naar wondarts ) . Artrose in de heup , dus hoogstwaarschijnlijk een heupoperatie ( nog geen datum ) , als die komt daar weer van herstellen en dan kan pas weer de opbouw van bijna onderaan beginnen. Dus hoelang dat duurt , ????? .
Oei, dat klinkt niet fijn. Hopelijk snel weer vooruitgang.

NielsH
Kinderfiets
Fiets: Apex Vektor 0.9

Bericht door NielsH » zo 09 september 2018 11:12

who cares schreef:
za 08 september 2018 07:37
NielsH schreef:
za 08 september 2018 07:17
who cares schreef:

Man man man wat een bak ellende zeg... pfff....Beterschap.

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » zo 09 september 2018 15:53

Klinkt niet goed... Sterkte!

Sent from my HTC U11 using Tapatalk

Afbeelding

Ariën
Aluminium Racefiets
Fiets: Pinarello Paris

Bericht door Ariën » zo 16 september 2018 14:18

@Martin: veel beterschap en vooral geduld. Na regen komt zonneschijn. Probeer in 2019 van elke rit, hoe moet en langzaam ook, te genieten.

Aan TS:

- Jean Nelissen Classic: staat niet zo hoog aangeschreven als bergcyclo's maar dit is zonder meer een niet te onderschatten zware tocht met veel hoogtemeters in een hele mooie omgeving met mooi verzorgd asfalt, een beetje Zwitsers zeg maar. Als je gezin van kastelen houdt dan is Vianden de place-to-stay. Een bezichtiging van het kasteel is de moeite waard

- Bormio omgeving: Als je graag de Gavia en Mortirolo wilt doen dan kun je ze net zo goed combineren in een cyclo die wat mij betreft niet onder doet voor de Marmotte: de Gran Fondo Marco Pantani (na meerdere naamswijzigingen nu GF Campionissimo volgens mij). Start/finish in Aprica. Onderschat vooral de slotklim Passo Santa Cristina niet. En Bormio als uitvalsbasis is gewoon ideaal qua keuze hotels, bergen er omheen en de Termen Bormio.

- Dolomieten. Tja, waar moet ik beginnen. Zonder meer het mooiste fietsgebied in de bergen. Het dal met de plaatsjes Pedraces-la Villa-Corvara is uitstekend als uitvalsbasis.
T = 145

Pizzi
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Cervélo R3 SL

Bericht door Pizzi » zo 16 september 2018 19:15

Ariën schreef:
zo 16 september 2018 14:18
Aan TS:

- Jean Nelissen Classic: staat niet zo hoog aangeschreven als bergcyclo's maar dit is zonder meer een niet te onderschatten zware tocht met veel hoogtemeters in een hele mooie omgeving met mooi verzorgd asfalt, een beetje Zwitsers zeg maar. Als je gezin van kastelen houdt dan is Vianden de place-to-stay. Een bezichtiging van het kasteel is de moeite waard

- Bormio omgeving: Als je graag de Gavia en Mortirolo wilt doen dan kun je ze net zo goed combineren in een cyclo die wat mij betreft niet onder doet voor de Marmotte: de Gran Fondo Marco Pantani (na meerdere naamswijzigingen nu GF Campionissimo volgens mij). Start/finish in Aprica. Onderschat vooral de slotklim Passo Santa Cristina niet. En Bormio als uitvalsbasis is gewoon ideaal qua keuze hotels, bergen er omheen en de Termen Bormio.

- Dolomieten. Tja, waar moet ik beginnen. Zonder meer het mooiste fietsgebied in de bergen. Het dal met de plaatsjes Pedraces-la Villa-Corvara is uitstekend als uitvalsbasis.
JNC en Dolomieten: +1

Die cyclo heet tegenwoordig Gran Fondo Gavia e Mortirolo. (Meest ongeïspireerde naam tot nu toe helaas.)

vince2705
Kinderzitje
Fiets: canyon roadlite

Bericht door vince2705 » wo 19 september 2018 05:22

Als eerst jaar Master eens Vélomediane Criq of Charly Gaul of beide rijden ! Misschien zelfs GF Andy Schleck ...
Dan al meer kans op zilver indien conditie even goed blijft ! ;-)

AG#99
Kinderzitje
Fiets: APEX Blackbuck

Bericht door AG#99 » wo 19 september 2018 08:35

Bedankt voor de tips. Gister voor het eerst in 2 maanden een ritje pijnvrij kunnen rijden, dus er is hoop. Verder ben ik altijd bezig met plannen maken...das ook een hobby.

JNC is een redelijk zekerheidje. LBL ook...denk ik. Een strategisch geplande gezinsvakantie en een cyclo moeten het afmaken.

Kestrel2007
Prince of Spain
Fiets: Kestrel + Koga

Bericht door Kestrel2007 » ma 24 september 2018 22:57

Fiets al sinds mijn val niet meer (half juli). Eerst last van de ribben, later van de rug. Het niets doen en weinig zin heeft de rug geen goed gedaan. Financieel kan ik mij niet meer 3 reizen veroorloven als vroeger. In het klein maar even beginnen dus :

EPE de strandrace begin januari
wandelen halve marathon 2 weken later wellicht en dan voor 3e keer
Limburgs Mooiste 150 km
MH2D
Clubritten met mijn regio club
MTB'en in de regio zo nu en dan (Dorst / Kaatsheuvel)
En hopelijk toch ook wel 1 buitenlandreis (Cote d'Azur?)
Wie weet Eifel met gios
***Afvallen of uitvallen, that's the question***

Harm Jan
Carbon Racefiets
Fiets: Cube Peloton
Contacteer:

Bericht door Harm Jan » di 02 oktober 2018 10:46

Weinig doelen voor 2019. Ga langzaam opbouwen, maar aangezien ik het eerste half jaar nog leef vanuit een vakantiehuisje terwijl ons huis volop gebouwd wordt, zal daar de eerste prioriteit liggen.

Via Gerjan in contact gekomen met Veluwerenners, daar wil ik aan gaan sluiten voor de avondrondjes. Stok achter de deur, mensen leren kennen in mijn nieuwe omgeving en verder zien we het wel.

Wil in overleg met Alexander en Alwin wel een aantal Sust rondjes organiseren/plannen. Gewoon eventueel bij toertochten etc. Misschien nog een MTB rit inplannen met CTWT?

Daarnaast moet ik echt weer eens een rondje doen met Gios, dus wie weet fiets ik wel mee met onderstaande?
Kestrel2007 schreef:
ma 24 september 2018 22:57
Wie weet Eifel met gios
Be someone who makes you happy.

Alexander
Prince of Spain
Fiets: Bianchi Via Nirone

Bericht door Alexander » wo 03 oktober 2018 16:02

Harm Jan schreef:
di 02 oktober 2018 10:46
Wil in overleg met Alexander en Alwin wel een aantal Sust rondjes organiseren/plannen.
Dat moet er volgend jaar dan echt maar eens van komen. :oke:
Je gaat harder fietsen door harder te fietsen.

Goudhaantje
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » do 04 oktober 2018 22:06

Een van mijn favoriete topics. Leuk om de plannen van anderen te lezen. Verheugen is zo'n fijne emotie. :oke:

Ik ben zelf natuurlijk ook alweer heel veel plannen aan het maken. Na dit jaar de ORM te hebben overgeslagen, hoop ik volgend jaar weer deel te gaan nemen. Ook ga ik weer de TourTransalp rijden samen met Linda. 3Ballons staat uiteraard ook weer op het lijstje. Daarnaast nog veel andere plannen, maar moet dat nog verder uitwerken en - rekenen. Helaas is het altijd erg schipperen met verlofuren ed.

Wel erg gaaf om te kunnen melden dat ik komend seizoen ga rijden voor het Rocket Espresso Granfondo Team (vh Bioracer GF Team). Ik ben erg blij om eindelijk een team te hebben gevonden. :D

vc-charlie
Aluminium Racefiets
Fiets: Gilberston Allure

Bericht door vc-charlie » vr 05 oktober 2018 06:53

Mooi, gefeliciteerd! Succes, eindelijk bevoorrading!

Sent from my HTC U11 using Tapatalk

Afbeelding

el_loco
Fiets: Cube Agree/Red Bull
Contacteer:

Bericht door el_loco » vr 05 oktober 2018 09:25

Goudhaantje schreef:
do 04 oktober 2018 22:06
Een van mijn favoriete topics. Leuk om de plannen van anderen te lezen. Verheugen is zo'n fijne emotie. :oke:

Ik ben zelf natuurlijk ook alweer heel veel plannen aan het maken. Na dit jaar de ORM te hebben overgeslagen, hoop ik volgend jaar weer deel te gaan nemen. Ook ga ik weer de TourTransalp rijden samen met Linda. 3Ballons staat uiteraard ook weer op het lijstje. Daarnaast nog veel andere plannen, maar moet dat nog verder uitwerken en - rekenen. Helaas is het altijd erg schipperen met verlofuren ed.

Wel erg gaaf om te kunnen melden dat ik komend seizoen ga rijden voor het Rocket Espresso Granfondo Team (vh Bioracer GF Team). Ik ben erg blij om eindelijk een team te hebben gevonden. :D
Ik las het inderdaad, gefeliciteerd! :oke:
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » vr 05 oktober 2018 12:16

Goudhaantje schreef:
do 04 oktober 2018 22:06
Nu wel verzorging onderweg en een collega die je uit de wind zet? ;-) In combinatie met de 5kg-fiets gaat dat snelle tijden opleveren.

Plaats reactie