Krusnoton 2018 (CZ)

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
Wienesroa
Kinderzitje
Fiets: Giant TCR-1

Krusnoton 2018 (CZ)

Bericht door Wienesroa » do 12 juli 2018 14:55

11 augustus 2018 staat de Krusnoton in Tsjechie op de agenda, iemand (recente) ervaring met deze tocht?
De langste afstand is de 250km. Veel klimwerk verdeeld over meerdere klimmen.

Kan iemand wat meer vertellen over de omgeving, de organisatie, eigen ervaringen, aantal deelnemers, etc?
Mooiweerfiets: Canyon Endurace DI2 Disc; Slechtweerfiets: Cube Cross Race SL disc; Winter(hometrainer): Giant Defy op Direto :oke:

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Re: Krusnoton 2018 (CZ)

Bericht door who cares » do 12 juli 2018 17:12

Wienesroa schreef:
do 12 juli 2018 14:55
11 augustus 2018 staat de Krusnoton in Tsjechie op de agenda, iemand (recente) ervaring met deze tocht?
De langste afstand is de 250km. Veel klimwerk verdeeld over meerdere klimmen.

Kan iemand wat meer vertellen over de omgeving, de organisatie, eigen ervaringen, aantal deelnemers, etc?
MEG heeft hem , volgens mij , 2 jaar geleden gereden.Of is het al 3 jaar geleden?

viewtopic.php?f=18&t=21207
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » do 12 juli 2018 17:18

De zoekfunctie biedt uitkomst:
search.php?keywords=krusnoton

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » do 12 juli 2018 20:43

Aantal deelnemers op de lange afstand is een paar honderd.
Aantal hoogtemeters was volgens mij 4800 op de 250 km.
Tocht is loeizwaar. Zeker bij 40 graden. ;-)
Bevoorrading is uit de kunst.
De wegens zijn zeer goed te bereiken op een enkele uitzondering na.
Eerste 70 km rij je een beetje door weilanden en dorpjes.
Tweede 70 km rij je door bossen en dorpjes.
Derde 70 km weer door weilanden en dorpjes (en om een oude steengroeve, maar die is me destijds niet opgevallen).
Ik ben jaloers, want deze tocht zou ik graag nog een keer willen rijden. (Misschien maar eens opnemen in een cycloweek van CTWT ;-))

Wienesroa
Kinderzitje

Bericht door Wienesroa » do 12 juli 2018 22:20

Wombcat schreef:
do 12 juli 2018 17:18
De zoekfunctie biedt uitkomst:
search.php?keywords=krusnoton
Ahhh natuurlijk. In mijn enthousiasme niet aan gedacht.
Ik zie dat er op de cyclo kalender site ook een verslag staat.
Is de toch vergelijkbaar aan de Waalse pijl?
Ik kan moeilijk inschatten hoe zwaar de beklimmingen zijn. Dit jaar Limburgs mooiste gedaan in 30+ langste afstand, dat viel niet tegen.

Ik kom op de site niet helemaal erachter of een waar ik op vrijdag startbewijs kan halen.
Mooiweerfiets: Canyon Endurace DI2 Disc; Slechtweerfiets: Cube Cross Race SL disc; Winter(hometrainer): Giant Defy op Direto :oke:

Wienesroa
Kinderzitje

Bericht door Wienesroa » do 12 juli 2018 22:23

MEG schreef:
do 12 juli 2018 20:43
Aantal deelnemers op de lange afstand is een paar honderd.
Aantal hoogtemeters was volgens mij 4800 op de 250 km.
Tocht is loeizwaar. Zeker bij 40 graden. ;-)
Bevoorrading is uit de kunst.
De wegens zijn zeer goed te bereiken op een enkele uitzondering na.
Eerste 70 km rij je een beetje door weilanden en dorpjes.
Tweede 70 km rij je door bossen en dorpjes.
Derde 70 km weer door weilanden en dorpjes (en om een oude steengroeve, maar die is me destijds niet opgevallen).
Ik ben jaloers, want deze tocht zou ik graag nog een keer willen rijden. (Misschien maar eens opnemen in een cycloweek van CTWT ;-))
40gr, wauw. Dat is inderdaad niet niks. Ik heb zoals hierboven al vermeld lm en wp beide in 30+ gereden. Dat viel niet tegen.
Ook een tweetal jaar gereden de Ventoux cingle, ook ruim 30graden in het dal. Vooral de tweede klim vanuit malaucene viel toen wel zwaar (was vol in de zon). Ik reed daar volgens mij net onder de 2u naar boven, de eerste klim vanuit Bedoin ging toen wat soepeler iets boven 1.30u. Klim vanuit Sault ook rustig aan gedaan. 2.20u.
Maar kan ik verder uit jouw verhaal concluderen dat ik me niet druk hoef te maken over eten en drinken onderweg?

EDIT: vervelende (mobiele) tikfoutjes uit reactie gehaald om het leesbaar te maken. Sorry

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » vr 13 juli 2018 14:10

Gelukkig is 40 graden ook voor Tsjechië uitzonderlijk. Dus de kans dat de komende editie ook in een bakoven wordt gereden is klein.
De bevoorrading is voortreffelijk. Ongeveer om de 40 kilometer is een post en de bevoorrading is overvloedig. Tot aan bier aan toe. Het zal je zeker aan niets ontbreken. Maar dat bier kun je beter laten staan tot je weer terug in de sporthal bent. ;-)
Toen ik reed, speelden ze ook uitstekend in op de extreme hitte. Er waren extra waterposten en een motor reed de hele tijd heen en weer met flesjes water voor wie daar behoefte aan had (en dat waren er veel).

Orbi
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Orbea/Rose

Bericht door Orbi » vr 13 juli 2018 18:09

Krusnoton is zeker een aanrader. Geen hoge bergen maar man wat kan je er stuk gaan. Verzorging was inderdaad prima, kan er niets aan toevoegen. Zie dat je mijn verslag al gevonden had.

Wienesroa
Kinderzitje

Bericht door Wienesroa » ma 20 augustus 2018 08:27

Ik heb de tocht gereden vorig weekend. Het was inderdaad exact zoals hierboven beschreven. Hele mooie tocht (race) die heel goed georganiseerd was. Vrijdagavond bij het ophalen van de startnummers heel goed geholpen in het Duits en Engels en zelf een meisje die een paar woorden NL sprak :-).
Het was zaterdag goed fietsweer. Overdag 26 graden, in het begin van de middag, 2 x een klein miezelbuitje gehad dat heerlijk verkoelend werkte.
Uiteindelijk was ik om 16.18u weer binnen, wat voor mijn categorie (30-39) ruimschoots voldoende was voor goud. (misschien toch maar eens registreren op die cycly-site).

Het was wel loeizwaar, je blijft continue klimmen en het zijn ook allemaal heel venijnige klimmen. Percentages tussen de 10-18% heb ik met vrij grote regelmaar zien langsflitsen. De bevoorrading was echt top. Na de finish nog een bordje pasta en een halve liter bier en de dag was meer dan geslaagd.

Vrijdag en zondag ben ik nog in Praag geweest om maandag weer te vertrekken.

Een echte aanrader!

Plaats reactie