LCMT 2018: CYCLO-3daagse 10 - 12 mei vanuit Houffalize!

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
kurtibici
Kinderzitje
Fiets: Colnago & Rotwild
Contacteer:

LCMT 2018: CYCLO-3daagse 10 - 12 mei vanuit Houffalize!

Bericht door kurtibici » za 18 november 2017 14:54

De 5de editie van de 'weg'-versie van de LCMT begint al aardig vol te lopen. Pas op 10 mei (Hemelvaart-donderdag) wordt de eerste etappe van deze 3-daagse CYCLO op gang geschoten. Maar voor deze Houffalize - Echternach - Houffalize (wondermooi is dat!) staan nu al 130 mannen en vrouwen te trappelen. Op een maximaal toegelaten capaciteit van 260 betekent dat dus halfweg. Bovendien wordt een deel van de tickets voorbehouden voor triatleten en 'combi-rijders'. Deze laatsten zullen over 4 dagen beurtelings de Ardennen met racefiets en mountainbike onder handen nemen. Als pure wegfietser kom je hoe dan ook aan je trekken, met voorts nog een etappe die via de Col d'Haussire richting côte de Wanne en Oostkantons loopt. En een derde (slot)rit die het minder bekende maar daarom niet minder mooie gebied nabij Bastenaken doorkruist om te 'climaxen' met nogmaals Groothertogdom Luxemburg (Lac de Bavigne, Wiltz, abdij van Clervaux)... De LCMT is al jaren een begrip bij de mountainbikers (20ste editie daar!), maar kan dus ook meer en meer bogen op gewaardeerde belangstelling van de koersfietsfanaat die een mini-Tour de France beleving wel apprecieert. Inschrijven kan nog steeds op www.lcmt.be, vermoedelijk wel 'vol' tegen nieuwjaar...Afbeelding

concorde
Alu Racefiets met Carbon achtervork
CTWT-lid: Ja

Re: LCMT 2018: CYCLO-3daagse 10 - 12 mei vanuit Houffalize!

Bericht door concorde » wo 29 november 2017 20:07

Ziet er leuk uit! :oke:
Doe me een beetje aan de 3 jours de Charleroi denken, van jaren geleden.
Maar eens over nadenken of ik me hiervoor ga inschrijven. Ik hou er alleen nooit zo van om dat al een half jaar van tevoren te doen... :-?

Plaats reactie