Tour Transalp 2018

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Goudhaantje
Aluminium Racefiets
Fiets: Specialized Tarmac

Tour Transalp 2018

Bericht door Goudhaantje » zo 22 oktober 2017 10:19

Deze staat al een tijdje op mijn verlanglijstje en volgend jaar is er een grote kans dat ik ga deelnemen als dames team. We zijn ons nu een beetje aan het oriënteren. Helaas is de route nog niet bekend. Nog even geduld hebben dus.

De datum is al wel bekend: 24 t/m 30 juni. En uiteraard hopen we op stukken beter weer dan tijdens editie 2017.

Er zijn drie mogelijkheden om de overnachtingen te boeken (als ik het goed heb). Via de organisatie zelf in het Transalp-camp (scholen, gymzalen ed), via een commerciële reisorganisatie (incl startbewijs) of zelf boeken. Ik vraag mij af wat jullie ervaringen zijn met bovenstaande opties. Het overnachten in het Transalp-camp spreekt mij niet aan, ik overnacht liever in hotels. Maar het moet natuurlijk allemaal wel betaalbaar blijven. En als ik zelf ga boeken, is het aanbod dan altijd groot genoeg in de finishplaatsen? Hoe snel moet je dan zijn? De commerciële reisorganisatie heeft de prijzen nog niet bekend gemaakt, maar ik ga ervan uit dat zelf boeken goedkoper is.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Rob T
Prince of Spain
Fiets: PITON Scuro RS
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

Re: Tour Transalp 2018

Bericht door Rob T » zo 22 oktober 2017 10:42

Twee keer gereden, en 2 keer zelf geboekt. Ben wel begonnen met boeken zodra er duidelijkheid kwam over de start/finish plaatsen. Via bookings.com en zolang plaats nog niet definitief was, alleen geboekt met mogelijkheid annuleren voor een bepaalde datum. Start en finish plaats zijn waarschijnlijk al wel bekend. dus daar kun je al reserveren
The mighty hand of vengeance, sent down to strike the unroadworthy!

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » ma 23 oktober 2017 07:35

Hier idem als Rob, veel hotels in mogelijke etappeplaatsen boeken met mogelijkheid tot annuleren. Wel grappig, wij dachten op internet een gelekte versie van de route gevonden te hebben (op qualdich.de volgens mij) dus als een gek hotels boeken. Bleek in het geheel niet te kloppen, alles weer omboeken :D . Onze groep was 10 personen dus dan moet je wel op tijd zijn, met z'n tweetjes vind je natuurlijk altijd nog wel ergens een kamer. Prijzen vallen doorgaans mee, in de zomer is het goedkoop overnachten in berghotels. Dat slapen in sporthallen leek ons ook helemaal niets. Het enige dat prijzig was die week was de etappe in Zwitserland.

JAG
Fiets met zijwieltjes
Fiets: Canyon Aeroad 8.0Di2

Bericht door JAG » di 24 oktober 2017 06:42

Ik heb alleen ervaring met het camp. Wat ik wel weet dat het handig kan zijn om hotels te boeken die ook door de organisatie aangemerkt worden. Bij deze hotels wordt je tas opgehaald en gebracht. Bij hotels die niet door de organisatie aangemerkt zijn, is dat niet het geval....

Dit jaar voor mij en maatje Ayhan wederom het camp... Alleen voor na de laatste etappe heb ik al wel een hotel geboekt (Arco of Riva, lang leve kosteloos annuleren ;-) ). Een lekker bed na 7 dagen zwoegen is niet verkeerd ;-)

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » di 24 oktober 2017 08:36

Ik heb 1x meegedaan en in het camp geslapen. Ik slaap door alles heen, dus ik heb daar prima geslapen. 2x door iemand gewekt omdat ik nog steeds sliep terwijl bijna iedereen al ingepakt had en vertrokken was :oeps: Maar als je een lichte slaper bent en/of op enige privacy gesteld bent, dan kun je beter hotels boeken denk ik.

Jan Willem
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door Jan Willem » di 24 oktober 2017 08:50

Ik heb 2x in het kamp geslapen en vond het juist wel gezellig. Je hebt veel contact met andere deelnemers en geen gedoe met tassen heel vroeg in moeten leveren (bij sommige hotels komen ze de tassen erg vroeg ophalen). Maar voor de maximale rust is het kamp wellicht niet de beste optie. Wij waren ook elke keer redelijk vroeg terug in het kamp, dus konden relaxed douchen.
In het kamp denken mensen dat ze heeeeeel vroeg op moeten staan om op tijd te zijn. Gedurende de week blijven de meesten steeds langer liggen.

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » di 24 oktober 2017 09:41

3x kamp gedaan en 3x weinig of geen problemen.
kamp meestal kort bij finish en startplek.
hotels vaak (veel )verder weg wat ook weer gestress opleverd.
tassen worden in hotels idd vroeger opgehaald.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

kaj_666
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » di 24 oktober 2017 15:26

Jan Willem schreef:
di 24 oktober 2017 08:50
In het kamp denken mensen dat ze heeeeeel vroeg op moeten staan om op tijd te zijn. Gedurende de week blijven de meesten steeds langer liggen.
Zoals gezegd: niks van gemerkt, en ik bleef op dag 1 al lang liggen :lol:

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » wo 25 oktober 2017 10:31

Op een matje liggen en gedoe met douchen is niks voor mij. Voor mij zal het iig een hotel worden. Mijn fietsmaatje denkt daar wat anders over, dus dat wordt nog wel een dingetje.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » wo 25 oktober 2017 10:34

Hoe snel moet je zijn met inschrijven? De inschrijving start op 5 december. Is de Transalp binnen een dag volgeboekt?

kaj_666
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » wo 25 oktober 2017 10:37

Een aantal jaar geleden wel, tegenwoordig raakt het volgens mij zelfs überhaupt niet meer volgeboekt.. Afgelopen jaar kon je meen ik een week voor de start nog inschrijven.. Maar misschien vergis ik me?

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 25 oktober 2017 10:43

kaj_666 schreef:
wo 25 oktober 2017 10:37
Maar misschien vergis ik me?
nee,

prijzen zich zelf een beetje uit de markt met de constant stijgende prijzen....
tenzij je <23 jaar bent, dan krijg je bijna geld toe.

kaj_666
Carbon Racefiets
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » wo 25 oktober 2017 12:20

Thierry le Brun schreef:
wo 25 oktober 2017 10:43
kaj_666 schreef:
nee,

Tja, wat is 'uit de markt prijzen'.. De Haute Route is anderhalf keer zo duur, bij de Peakbreak zul je ook goed moeten zoeken om goedkoper uit te zijn dan bij de Transalp... Die meerdaagse evenementen zijn allemaal gewoon schreeuwend duur. Dat waren ze een aantal jaar geleden eigenlijk al, maar ze zijn allemaal beslist niet goedkoper geworden. Blijft natuurlijk een persoonlijke keuze of je dat er dan voor over hebt.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » wo 25 oktober 2017 12:39

kaj_666 schreef:
wo 25 oktober 2017 12:20
Thierry le Brun schreef:
wo 25 oktober 2017 10:43
kaj_666 schreef:
nee,

Tja, wat is 'uit de markt prijzen'.. De Haute Route is anderhalf keer zo duur, bij de Peakbreak zul je ook goed moeten zoeken om goedkoper uit te zijn dan bij de Transalp... Die meerdaagse evenementen zijn allemaal gewoon schreeuwend duur. Dat waren ze een aantal jaar geleden eigenlijk al, maar ze zijn allemaal beslist niet goedkoper geworden. Blijft natuurlijk een persoonlijke keuze of je dat er dan voor over hebt.
De Giro Sardegna kost maar € 150. Maar ja, dat is geen hooggebergte.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 25 oktober 2017 12:52

ik heb nu al een jaar of 3-4 niet meer meegegaan maar kan me van mijn deelnames nog herinneren dat per jaar de prijzen al serieus omhoog gingen.
laatste jaren de TA ook veelal via een Duits forum gevolg en daar klaagde/kloeg?/klieg? men ook al steen en been over de enorme prijsverhogingen dus het was wel een duidelijk waarneembaar verschijnsel wat zich dus blijkbaar vertaald heeft naar lagere deelnemersaantallen.
nu was het mij persoonlijk allemaal wel waard overigens.

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » wo 25 oktober 2017 13:03

Thierry le Brun schreef:
wo 25 oktober 2017 12:52
ik heb nu al een jaar of 3-4 niet meer meegegaan maar kan me van mijn deelnames nog herinneren dat per jaar de prijzen al serieus omhoog gingen.
laatste jaren de TA ook veelal via een Duits forum gevolg en daar klaagde/kloeg?/klieg? men ook al steen en been over de enorme prijsverhogingen dus het was wel een duidelijk waarneembaar verschijnsel wat zich dus blijkbaar vertaald heeft naar lagere deelnemersaantallen.
In 2016 is de prijs inderdaad met 200 euro omhoog gegaan. Dat was wel erg extreem.
Het was overigens al in 2015 dat ze de Transalp niet meer vol kregen. Maar of die strastische prijsverhogingen er nu bijdragen om het vol te krijgen....

Blijft overigens fantastisch evenement. Ik heb vier keer meegedaan en vier keer van de eerste tot de laatste minuut genoten.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 25 oktober 2017 13:47

Thierry le Brun schreef:
En dat was het mij ook.

Deelnames in 2012 en 2013. En mijn twee mooiste fietsweken ever.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 25 oktober 2017 14:21

Rob T schreef:
wo 25 oktober 2017 13:47
Thierry le Brun schreef:
En dat was het mij ook.

dat laatste durf ik dan weer niet zo hard op te zeggen. heb wel meer mooie fietsweken gehad.

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 25 oktober 2017 14:43

Thierry le Brun schreef:
wo 25 oktober 2017 14:21
Rob T schreef:
wo 25 oktober 2017 13:47
Thierry le Brun schreef:
En dat was het mij ook.

dat laatste durf ik dan weer niet zo hard op te zeggen. heb wel meer mooie fietsweken gehad.
Ik heb ook veel mooie fietsweken gehad, niet zoveel als jij, maar toch sprongen deze 2 weken er wel uit.

Thierry le Brun
Prince of Spain

Bericht door Thierry le Brun » wo 25 oktober 2017 15:12

Rob T schreef:
wo 25 oktober 2017 14:43
Ik heb ook veel mooie fietsweken gehad, niet zoveel als jij, maar toch sprongen deze 2 weken er wel uit.
wat weet jij nu wat ik allemaal uitgespookt heb?? ;-)

eerste fietsreis/vakantie met EnRoute overigens al in 1990 of 1991 gemaakt en daarna nagenoeg elk jaar wel zoiets dergelijks gedaan

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP

Bericht door who cares » wo 25 oktober 2017 15:55

Ze zullen heus wel een kostenplaatje hebben waarbij ze een bepaald aantal deelnemers nodig hebben om uit de kosten te komen , en daarboven hebben ze dan een maximum gezet om het overzichtelijk te houden. Nu er een hoop verschoten zijn van de inschrijfkosten hebben ze het probleem niet dat ze mensen teleur moeten stellen.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

Rob T
Prince of Spain
Contacteer:

Bericht door Rob T » wo 25 oktober 2017 15:58

Thierry le Brun schreef:
wo 25 oktober 2017 15:12
Rob T schreef:
wo 25 oktober 2017 14:43
wat weet jij nu wat ik allemaal uitgespookt heb?? ;-)

eerste fietsreis/vakantie met EnRoute overigens al in 1990 of 1991 gemaakt en daarna nagenoeg elk jaar wel zoiets dergelijks gedaan
Jij hebt zoveel verhalen verteld over al je tripjes.

Joseba
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cinelli Strato
Contacteer:

Bericht door Joseba » zo 29 oktober 2017 18:45

JAG schreef:Ik heb alleen ervaring met het camp. Wat ik wel weet dat het handig kan zijn om hotels te boeken die ook door de organisatie aangemerkt worden. Bij deze hotels wordt je tas opgehaald en gebracht. Bij hotels die niet door de organisatie aangemerkt zijn, is dat niet het geval....
Dit was in 2013 niet het geval, je gaf gewoon je Hotelgegevens door en tassen werden opgehaald en bezorgd. Wij zaten ook in door onszelf gekozen hotels.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » ma 20 november 2017 11:16

.

Goudhaantje
Aluminium Racefiets

Bericht door Goudhaantje » do 23 november 2017 15:38

De route staat online!

Het is meer een Tour Dolomiti dan een Transalp geworden. De route loopt (bijna) geheel door Italië, met slecht een klein stukje over de grens naar Oostenrijk met een stop in Sillian op dag 2. Start in Brixen en finish in Riva del Garda. Geen hele grote namen qua beklimmingen (voor mij dan). De Giau wordt via de andere zijde beklommen dan tijdens de Maratona.

Wellicht dat de enorm slechte weersomstandigheden dit jaar van invloed zijn geweest op de routekeuze. Al weet je het met het weer nooit.

Ik ga 'm sowieso rijden. Ik ben erg benieuwd naar de route. Jammer dat er nog geen duidelijkere routebeschrijvingen beschikbaar zijn.

Plaats reactie