Fietselfstedentocht 2017

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
marcello
Kinderfiets
Fiets: Specialized Tarmac
CTWT-lid: Ja

Fietselfstedentocht 2017

Bericht door marcello » di 06 juni 2017 23:06

Prima dagje gehad. Wekker gezet op 05:00, om vervolgens rond 06:40 uit Bolsward te fietsen voor 230 km's.

De eerste 130 kilometer was met de wind vol op kop en daar waar het kon lekker doorgetrapt en daar waar het niet kon lekker mee peddelen. De stempelposten waren behoorlijk druk en vooral in Leeuwarden moesten we erg lang wachten. Die tijd gebruikte we dan ook maar om even wat te eten.

Eenmaal uit Leeuwarden, ging de gaskraan eventjes lekker open en kreeg 10 man en 1 vrouw mee, helaas konden er 8 mannen het tempo niet volhouden en ruim voor Bolsward vond ik het welletjes geweest. Na een kort bedankje gingen zij hun eigen weg en liet ik mezelf afzakken naar mijn eigen fietsgezelschap.

Na de lunch begonnen aan de laatste 100 km. Daar onderweg helaas wat valpartijen gezien en in Sloten stond de welbekende brug weer eens open, dus ook daar was het filerijden. Vanaf Stavoren was het met de wind in de rug een makkie richting de finish in Bolsward.

Al met al een mooie fietsdag in prima weersomstandigheden en met een prima organisatie. Mijn 12e kruisje is in ieder geval binnen.

Heb overigens geen andere CTWT'ers gezien. Afbeelding

Plaats reactie