Les Trois Ballons 10 juni 2017

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Re: Les Trois Ballons 10 juni 2017

Bericht door Goudhaantje » do 08 juni 2017 15:37

Lag de finish op de Planche des Belles Filles in het verleden op het parkeerterrein of bij de Tour de France finish, dus incl het laatste stukje 20%?

who cares
Prince of Spain
Fiets: Ridley Noah Fast ESP
CTWT-lid: Ja

Bericht door who cares » do 08 juni 2017 15:39

Goudhaantje schreef:
do 08 juni 2017 15:37
Lag de finish op de Planche des Belles Filles in het verleden op het parkeerterrein of bij de Tour de France finish, dus incl het laatste stukje 20%?
Parkeerplaats , tenminste in 2009 . Toen was er dat stukje nog niet , die is er pas in 2012 gekomen, dat was toen het laatste jaar dat L3B daar finishte . Dacht niet dat men toen ook dat stuk mocht slechten.
It ain't what you do it's the way that you do it.

Afbeelding

gios
Carbon Racefiets
Fiets: Kestrel, GiantCX

Bericht door gios » do 08 juni 2017 16:21

Ik heb m in 2012 gereden. Finish was toen op de parkeerplaats.
Questa settimana ho chiamato Enrico!

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » do 08 juni 2017 19:59

artboy schreef:
do 08 juni 2017 07:38
Goudhaantje schreef:
ma 05 juni 2017 16:49
Ik ben nu in de Vogezen en (her)verken alvast wat van het parcours. Vandaag de Grand Ballon afgedaald. Helaas hebben ze daar net nieuw grind gestort tot Col Amic. Daalt lekker zo. :ass: Gelukkig ligt het niet in de echte haarspeldbochten. Dat scheelt dan weer.
Goed om te weten en rekening mee te houden. Een ander nijdig stukje zit in het begin. Tussen Luxeuil en Raddon ter hoogte van Froideconche ligt de weg open, betekent veel en grote gaten in de weg en wegversmallingen. Is ca. 1.5km lang. Het is te hopen dat de organisatie dit stuk neutraliseert. Zeker omdat hier alles nog bij elkaar is en er hard gereden wordt. Vragen om valpartijen....
Mijn ervaring met neutralisaties is dat die het niet per se veiliger maken (vaak juist minder veilig, omdat alles in elkaar schuift en men dan juist probeert op te schuiven).

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » do 08 juni 2017 20:32

Enige voordeel van neutralisatie is dan dat de klap bij 30 per uur wat minder hard aankomt als anders
bij 50 per uur.
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

MartijnDuLac
Driewieler

Bericht door MartijnDuLac » vr 09 juni 2017 12:06

Ik zie net een bordje rechtsaf staan na de McDonalds.
Dus het ziet er naar uit dat we morgen om de wegwerkzaamheden heen gestuurd worden.

mark.meijerink
Driewieler
Fiets: Pinarello FP2

Bericht door mark.meijerink » za 10 juni 2017 06:05

Afbeelding

Klaar voor de start met Jeroen en Peter

Sent from my iPhone using Tapatalk

mark.meijerink
Driewieler

Bericht door mark.meijerink » ma 12 juni 2017 15:11

Rang Naam Netto 1276 VELDMAN JEROEN 10:03:59.01

1294 LISSEVELD PETER
10:06:30.71

1311 MEIJERINK MARK 10:10:31.87

MEG
Moderator
Fiets: Red Bull Pro SL 300

Bericht door MEG » ma 12 juni 2017 15:24

mark.meijerink schreef:
ma 12 juni 2017 15:11
Rang Naam Netto 1276 VELDMAN JEROEN 10:03:59.01

1294 LISSEVELD PETER
10:06:30.71

1311 MEIJERINK MARK 10:10:31.87

Bedankt. Ik heb het verwerkt op fb

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » ma 12 juni 2017 21:07

Ik ben wel een beetje verbaasd dat het animo voor deze mooie cyclo steeds meer afneemt. Het zal idd de concurrentie zijn. Dit jaar mijn 5e deelname. Elk jaar minder deelnemers op de granfondo. Dit keer mijn eerste aankomst op de Planches des Belles Filles.

De start vind ik zoals gewoonlijk verschriikkelijk. Ik startte in het eerste startvak, maar iedereen daarachter wil zo snel mogelijk naar voren rijden. Dus wordt er gekwakt, afgesneden, noodstops gemaakt en daarbij dan ook nog vallende bidons en renners. Pfff. Op het eerste kleine klimmetje ging het wel lekker en haalde ik veel anderen weer in. Vervolgens geprobeerd aansluiting te vinden/houden met een snelle groep. Maar daarbij hing ik continue aan het eleastiek. Uiteindelijk moest ik laten lopen. Ik kwam alleen te zitten in de afdaling naar Plancher-Bas. Ik dacht dat ik wel snel bijgehaald zou worden door de achtervolgende groep, maar dat duurde heel erg lang. Ik was al lang bezig met de klim van de Ballon Chevreres. Doodzonde dus dat ik had moeten lossen. Op die klim werd ik ook bijgehaald door twee concurrentes. Toen verloor ik mijn vleugeltjes en gaven mijn benen er de brui aan. Ik dacht om de route maar uit te fietsen als toerist. In een slakkengang de Markstein op.

Op de Hundsruck hervond ik gelukkig de vorm weer en kon ik eindelijk weer lekker klimmen. Veel wielrenners daar ingehaald, inclusief een andere dame. De volgende dame trof ik op de Ballon d'Alsace. Helaas haalde zij mij weer bij in de afdaling, waarna wij samen naar de voet van de Planches des Belles Filles reden. Lastig als je elkaar kent en je de ander eigenlijk ook een goed resultaat gundt. De klim ligt mij wel. Ik houd wel van wat hogere stijgingspercentages. Al is de klim na 210 km geen lolletje. Ik reed echter aan de voet al bij haar weg. Ik heb wel 100x achterom gekeken tijdens de klim van ruim 5km. De finish was dit jaar niet op het parkeerterrein, maar bij de Tour de France finish. Dus de laatste paar meters mochten we nog even een puistje van 20% nemen. Au!

Ik was knetterkapot toen ik over de finish was, maar erg tevreden met mijn resultaat en wederopstnading halverwege. Mijn eindtijd was 7:50. In mijn categorie 2e en 4e dame overall. De nummer 1, Ils van der Moeren, is buitencategorie. Zij is ook 46e scratch geworden. Maar het verschil met de nummers 2 en 3 was heel klein. Had ik dat maar geweten op de Markstein. :roll:

Weer een mooie dag gehad. Onderweg dacht ik 'Dit is de allerlaatste cyclo die ik doe', maar nu kijk ik alweer uit naar L' Alsacienne. En die is nog een stukje zwaarder. :lol:

Wombcat
Carbon Racefiets
Fiets: Battaglin

Bericht door Wombcat » ma 12 juni 2017 21:24

Gefeliciteerd! Leuk om te lezen ook weer :)
Goudhaantje schreef:
ma 12 juni 2017 21:07
Ik ben wel een beetje verbaasd dat het animo voor deze mooie cyclo steeds meer afneemt. Het zal idd de concurrentie zijn. Dit jaar mijn 5e deelname. Elk jaar minder deelnemers op de granfondo.
Daar zal de logistiek ook mee te maken hebben, want start en finish liggen nu wel erg ver uit elkaar
De start vind ik zoals gewoonlijk verschriikkelijk. Ik startte in het eerste startvak, maar iedereen daarachter wil zo snel mogelijk naar voren rijden. Dus wordt er gekwakt, afgesneden, noodstops gemaakt en daarbij dan ook nog vallende bidons en renners. Pfff.
En dit zal ook niet helpen. Dat was in het verleden met de start inChampagney toch wel wat anders, want dan ben je na een km of 10 al aan het klimmen (en is het vanaf de start vals plat omhoog).
Maar het verschil met de nummers 2 en 3 was heel klein. Had ik dat maar geweten op de Markstein. :roll:

Weer een mooie dag gehad.
Ja, dat heb ik ook wel eens gehad, dat je onderweg denkt dat het niks wordt, maar het toch nog meevalt.
Trouwens ook wel dat je denkt dat het niks wordt en het inderdaad niet meevalt.
Onderweg dacht ik 'Dit is de allerlaatste cyclo die ik doe', maar nu kijk ik alweer uit naar L' Alsacienne. En die is nog een stukje zwaarder. :lol:
Ook herkenbaar. Hoewel ik het vaak voor/bij de start heb: "waarom doe ik dit ook alweer".

Niels
Carbon Racefiets
Fiets: Basso

Bericht door Niels » di 13 juni 2017 04:29

Goudhaantje schreef:
Ik ben wel een beetje verbaasd dat het animo voor deze mooie cyclo steeds meer afneemt. Het zal idd de concurrentie zijn. Dit jaar mijn 5e deelname. Elk jaar minder deelnemers op de granfondo. Dit keer mijn eerste aankomst op de Planches des Belles Filles.

De start vind ik zoals gewoonlijk verschriikkelijk. Ik startte in het eerste startvak, maar iedereen daarachter wil zo snel mogelijk naar voren rijden. Dus wordt er gekwakt, afgesneden, noodstops gemaakt en daarbij dan ook nog vallende bidons en renners. Pfff. Op het eerste kleine klimmetje ging het wel lekker en haalde ik veel anderen weer in. Vervolgens geprobeerd aansluiting te vinden/houden met een snelle groep. Maar daarbij hing ik continue aan het eleastiek. Uiteindelijk moest ik laten lopen. Ik kwam alleen te zitten in de afdaling naar Plancher-Bas. Ik dacht dat ik wel snel bijgehaald zou worden door de achtervolgende groep, maar dat duurde heel erg lang. Ik was al lang bezig met de klim van de Ballon Chevreres. Doodzonde dus dat ik had moeten lossen. Op die klim werd ik ook bijgehaald door twee concurrentes. Toen verloor ik mijn vleugeltjes en gaven mijn benen er de brui aan. Ik dacht om de route maar uit te fietsen als toerist. In een slakkengang de Markstein op.

Op de Hundsruck hervond ik gelukkig de vorm weer en kon ik eindelijk weer lekker klimmen. Veel wielrenners daar ingehaald, inclusief een andere dame. De volgende dame trof ik op de Ballon d'Alsace. Helaas haalde zij mij weer bij in de afdaling, waarna wij samen naar de voet van de Planches des Belles Filles reden. Lastig als je elkaar kent en je de ander eigenlijk ook een goed resultaat gundt. De klim ligt mij wel. Ik houd wel van wat hogere stijgingspercentages. Al is de klim na 210 km geen lolletje. Ik reed echter aan de voet al bij haar weg. Ik heb wel 100x achterom gekeken tijdens de klim van ruim 5km. De finish was dit jaar niet op het parkeerterrein, maar bij de Tour de France finish. Dus de laatste paar meters mochten we nog even een puistje van 20% nemen. Au!

Ik was knetterkapot toen ik over de finish was, maar erg tevreden met mijn resultaat en wederopstnading halverwege. Mijn eindtijd was 7:50. In mijn categorie 2e en 4e dame overall. De nummer 1, Ils van der Moeren, is buitencategorie. Zij is ook 46e scratch geworden. Maar het verschil met de nummers 2 en 3 was heel klein. Had ik dat maar geweten op de Markstein. :roll:

Weer een mooie dag gehad. Onderweg dacht ik 'Dit is de allerlaatste cyclo die ik doe', maar nu kijk ik alweer uit naar L' Alsacienne. En die is nog een stukje zwaarder. :lol:
Goed resultaat. Nummer 1 ging wel heel hard. Had zij helpers?

Tijdens Rund um Koln nog met een andere concurrente gesproken, Ingrid Haast, bijna geheel de dag bij haar gereden. Behalve toen ik even pech had.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » di 13 juni 2017 07:35

Niels schreef:
di 13 juni 2017 04:29
Goudhaantje schreef:
[...]Ik was knetterkapot toen ik over de finish was, maar erg tevreden met mijn resultaat en wederopstnading halverwege. Mijn eindtijd was 7:50. In mijn categorie 2e en 4e dame overall. De nummer 1, Ils van der Moeren, is buitencategorie. Zij is ook 46e scratch geworden. [...]
Goed resultaat. Nummer 1 ging wel heel hard. Had zij helpers?

Tijdens Rund um Koln nog met een andere concurrente gesproken, Ingrid Haast, bijna geheel de dag bij haar gereden. Behalve toen ik even pech had.
Nee, Ils is zoals elk jaar oppermachtig en rijdt altijd alleen. Wellicht dat ze bij de start wel een treintje had dit jaar, want ze maakt nu deel uit van het Grinta team. Overigens heeft ze bij de ORM wel flinke concurrentie. Daar haalde ze vorig jaar niet het podium. Kan je nagaan hoe hoog het niveau daar ligt.

Ja, Ingrid ken ik wel. Die draait al wat jaren mee. Dit jaar zijn we samen naar de Giro Sardegna geweest.

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » di 13 juni 2017 07:44

Goudhaantje schreef:
Voordat de Tour daar finishte waren minder deelnemers. Daarna is het aantal flink toegenomen. Misschien zitten ze nu weer op het oude aantal

Marcel3204
Aluminium Racefiets
Fiets: Rose weg/cross/MTB

Bericht door Marcel3204 » di 13 juni 2017 07:47

Goudhaantje schreef:
Ik ben wel een beetje verbaasd dat het animo voor deze mooie cyclo steeds meer afneemt. Het zal idd de concurrentie zijn.
Ik denk het ook. Blijft een van de mooiere cyclo's, zal vast ook weer een keer starten. Start en finish relatief ver uit elkaar helpt ook niet mee.
Goudhaantje schreef:
Mijn eindtijd was 7:50. In mijn categorie 2e en 4e dame overall.
Petje af voor deze mooie tijd en dito klassering, ondanks dat het een stuk wat minder ging. Klasse verloochent zich niet.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » di 13 juni 2017 10:08

Marcel3204 schreef:
di 13 juni 2017 07:47
Goudhaantje schreef:
Ik ben wel een beetje verbaasd dat het animo voor deze mooie cyclo steeds meer afneemt. Het zal idd de concurrentie zijn.
Ik denk het ook. Blijft een van de mooiere cyclo's, zal vast ook weer een keer starten. Start en finish relatief ver uit elkaar helpt ook niet mee.
Goudhaantje schreef:
Mijn eindtijd was 7:50. In mijn categorie 2e en 4e dame overall.
Petje af voor deze mooie tijd en dito klassering, ondanks dat het een stuk wat minder ging. Klasse verloochent zich niet.
+1 :oke: :oke:

@Goudhaantje: hoe was het precies geregeld m.b.t. start en finish ver uit elkaar? Was het een beetje te doen?
Querer es poder

mark.meijerink
Driewieler

Bericht door mark.meijerink » di 13 juni 2017 10:59

Er waren twee opties. Om 5:00 met bus(incl fiets) van finish naar de start of na de finish met bus(incl fiets) van finish naar de start. Ritje van 45min.

mark.meijerink
Driewieler

Bericht door mark.meijerink » di 13 juni 2017 10:59

Tenzij je zelf iets anders geregeld had natuurlijk

kaj_666
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Izoard
Contacteer:

Bericht door kaj_666 » di 13 juni 2017 12:50

mark.meijerink schreef:
di 13 juni 2017 10:59
Tenzij je zelf iets anders geregeld had natuurlijk

Of gewoon zo: https://www.strava.com/activities/1030024130 :shock:

mark.meijerink
Driewieler

Bericht door mark.meijerink » di 13 juni 2017 13:03

Zelf terug fietsen is ook een vorm van regelen toch? :-)

DickW
Driewieler
Fiets: Oud

Bericht door DickW » di 13 juni 2017 14:25

Het was mijn eerste van veel dingen oa. cyclo, tocht boven de 200km enzovoort en had me ook voorgenomen om naar terug naar de start te fietsen.
Dat heb ik dan ook uiteindelijk gedaan, maar doe dat een volgende keer niet meer.
Mijn grootste bezwaren:
  • mijn Garmin had issues waardoor ik niet goed de route had. Gelukkig kan je op een mobiel tegenwoordig ook nog veel.
  • Wat doe je als je slecht weer hebt en na zo'n tocht redelijk onderkoeld kan raken?
  • Met pech onderweg ben je ook helemaal op jezelf en je vrienden aangewezen. Normaal natuurlijk ook wel, maar met terugrijden was het bij mij wel al begin avond.
Beginners geluk met het weer, en een pracht tocht gehad.
Maar ik neem deze dingen wel mee als ik een volgende keer ga.

Goudhaantje

Bericht door Goudhaantje » di 13 juni 2017 20:42

Bas schreef:
di 13 juni 2017 10:08

@Goudhaantje: hoe was het precies geregeld m.b.t. start en finish ver uit elkaar? Was het een beetje te doen?
Ik had de shuttle bus terug. Dat ging erg goed en soepeltjes. Maar 45 min is best lang. Maar we hadden airco, dat was wel lekker.

De organisatie zei wel vlak voor de podiumceremonie dat ze zich bewust waren van het feit dat de afstand tussen start en finish verre van ideaal was. Maar dat ze hoopten dat we blij waren dat de finish weer op de Planches lag. Ze zeiden dat ze voor volgend jaar op zoek zouden gaan naar een andere oplossing. Ik denk dan ook dat dit jaar de laatste keer in Luxeuil was.

Bas
Moderator
Fiets: Dedacciai Nerissimo
Contacteer:

Bericht door Bas » wo 14 juni 2017 09:54

Goudhaantje schreef:
di 13 juni 2017 20:42
Bas schreef:
di 13 juni 2017 10:08

Ik had de shuttle bus terug. Dat ging erg goed en soepeltjes. Maar 45 min is best lang. Maar we hadden airco, dat was wel lekker.

De organisatie zei wel vlak voor de podiumceremonie dat ze zich bewust waren van het feit dat de afstand tussen start en finish verre van ideaal was. Maar dat ze hoopten dat we blij waren dat de finish weer op de Planches lag. Ze zeiden dat ze voor volgend jaar op zoek zouden gaan naar een andere oplossing. Ik denk dan ook dat dit jaar de laatste keer in Luxeuil was.
Zou fijn zijn als de start weer vlakbij de finish komt te liggen, liefst in Champagney
Querer es poder

Jan Willem
Carbon Racefiets

Bericht door Jan Willem » wo 14 juni 2017 12:37

Jan Willem schreef:
di 13 juni 2017 07:44
Goudhaantje schreef:
Voordat de Tour daar finishte waren minder deelnemers. Daarna is het aantal flink toegenomen. Misschien zitten ze nu weer op het oude aantal
Heb het even teruggezocht en inderdaad is het deelnemersaantal in 2012 fors hoger dan in 2011 (Tour finish in 2012 op Planche des Belle Filles).
2011 1622 deelnemers
2012 2403 deelnemers.
In 2014 kwam de Tour daar weer volgens mij. Sindsdien is het aantal deelnemers weer langzaam aan het teruglopen. Start/finish logistiek zal daar wel aan bijdragen.
Denk dat het teruglopen van de deelnemers vooral komt, omdat er veel meer meededen door de Tour.

AdH
Kinderfiets

Bericht door AdH » wo 14 juni 2017 18:18

Goudhaantje schreef:
di 13 juni 2017 07:35
Nee, Ils is zoals elk jaar oppermachtig en rijdt altijd alleen. Wellicht dat ze bij de start wel een treintje had dit jaar, want ze maakt nu deel uit van het Grinta team. Overigens heeft ze bij de ORM wel flinke concurrentie. Daar haalde ze vorig jaar niet het podium. Kan je nagaan hoe hoog het niveau daar ligt.
Ze kwam mij voorbij met een hele sliert mannen achter haar aan. Wel 20 a 30. Grappig gezicht. Waar de meesten bij 150 km er toch stilaan doorheen komen te zitten, daar komt zij juist op stoom. Vorig jaar ook al mogen meemaken.

Plaats reactie