05-05-2016 KlimClassic

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.
Plaats reactie
el_loco
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Cube Agree/Red Bull
CTWT-lid: Ja
Contacteer:

05-05-2016 KlimClassic

Bericht door el_loco » vr 06 mei 2016 09:57

Gisteren naar Maastricht afgezakt voor een fijne dag op de fiets. Had me er al lang geleden voor ingeschreven en dan is het altijd mooi om te zien dat het weer meewerkt! :oke: Door een gekneusde rib eind maart flink wat kilometers gemist en ik vreesde dan ook al die steile wand klimmen, maar die conditie krijg je alleen maar door te fietsen dus laten we dat dan maar gaan doen.

Rond 8u35 over start-finish gereden en de eerste 10-15 kilometer in de file gereden, het was voor mijn gevoel drukker dan andere jaren (maar dat kan ik ook mis hebben natuurlijk) Na de eerste serieuze klim is de boel genoeg uit elkaar geslagen om geen last meer van de file te hebben, al moet ik zeggen dat het hier en daar wel hectisch was door de snelheidsverschillen.

Tot de eerste bevoorrading ging het wel lekker, veel met m`n neus in de wind gereden maar dat hoort er ook bij. Bananen bij die ravitaillering waren goed vers trouwens, die hadden nog wel een dagje in de zon mogen hangen 8) Wel prima verzorgd btw, water/sportdrank, gels en reepjes alles was er!
De eerste klim was dan de Voie des Chars, die kende ik nog van een vorige keer, fok dat ding is steil en lang zeg. Wel nieuw asfalt trouwens, vraag me af hoe ze dat gedaan hebben... :-? Hierna nog een aantal forse klimmen waaronder de Chambralles en de Redoute, serieus harken maar ik doe het nog. In dit gedeelte wel weer gevaarlijke afdalingen, het wegdek wordt er niet beter op helaas. Voor zover ik nog wat adem en aandacht over heb is het overigens een prachtige route en met een zomerse dag is het heerlijk fietsen!

Na de 2e bevoorrading kan af en toe het gas weer wat verder open, meetrap afdalingen op redelijk wegdek en minder steil klimwerk. De `hitte` gaat wel z`n werk doen, vorige week nog bij 2 graden in full wintergear in de hagelbuien, nu klimmen in de zon, het lichaam moet toch even wennen. (en ik had ook beter de zonnebrand kunnen meenemen... :oeps: ) Hier en daar wel wat snelle wielen kunnen pakken en zo m`n weg naar Maastricht kunnen terugvinden. De `Cote de Hallembaye` blijft altijd toch weer een kloteding op dat moment in een tocht, maar daar ook overheen geharkt en door naar de finish. Een ruime 6 uur op de fiets gezeten

Uiteindelijk een prima dag gehad, want minder hard gefietst dan andere jaren maar dat was te verwachten. Geen (CT)WT-ers gespot overigens, van een aantal weet ik wel dat ze gereden hebben (Harrebas, Goudhaantje, vast nog meer) maar het was druk dus dat zal het wel zijn. En nog even een :oke: voor de organisatie, prima bevoorrading, prima seingevers, mooie route!
2011: veel fietsen en veel herrie maken http://www.forbloodandvengeance.com

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Re: 05-05-2016 KlimClassic

Bericht door harrebas » vr 06 mei 2016 18:03

Gisteren heb ik deze tocht ook weer eens gereden na een jaar of 5 afwezigheid. Ik kwam voor de 170 km en ik moet zeggen, het viel me niet tegen. Het weer was natuurlijk geweldig, maar de organisatie ook. Prima uitpijling, goede seingevers die hun taak serieus namen en ook de bevoorradingen waren prima in orde. Wel typisch Nederlands waren de afgemeten porties reepjes en gelletjes die je kreeg, maar je kreeg zoveel dat ik er zelfs nog aan overgehouden heb. Alleen de tweede bevoorrading was wat laat in het parcours, dat had wel 15 km eerder gemogen. Maar goed dat mocht de pret niet drukken.

Zelf was ik met een viertal triatleten uit Almere met een nogal verschillend niveau als het gaat om dit soort Ardennenritten (wat niks zegt over hun kwaliteiten als triatleet). Maar aangezien we sust reden was het een aaneenschakeling van helling oprijden en wachten in het zonnetje. Best lekker. Ook bij de bevoorradingen werd de nodige rusttijd in acht genomen. Zodoende werd het buitengewoon gezellig en was doorrijden gedegradeerd tot bijzaak. Aangezien we al erg laat vertrokken waren kwamen we ook nog eens erg laat binnen. Ik meen dat het een uur of half 7 was voordat we allemaal binnen waren.

Qua hellingen was het af en toe harken. De Voie des Chars, Chambralles en Redoute is gesneden koek, hoewel die laatste twee mijn neusgaten uit komen. Er is bijna geen tocht meer waar ze niet in zitten. Afgelopen 4 weken ben ik 3 keer de Redoute op geweest en 2 keer de Chambralles. Maar dat doe ik mezelf aan natuurlijk ;-) Verder nog de nodige verrassingen van +15%. Ik merk dat het tot 12% nog wel gaat, maar die echt steile dingen verteer ik steeds slechter. De Hallembaye ging nog vrij aardig.

Onderweg Ronbrug continu tegengekomen. We reden zo'n beetje gelijk op. Ik heb in ieder geval genoten en de lijntjes op benen en armen hebben al flink vorm gekregen. Wie weet volgend jaar weer.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

Thierry le Brun
Prince of Spain
Fiets: Wilier,Giant,Stevens

Bericht door Thierry le Brun » vr 06 mei 2016 19:02

harrebas schreef: Qua hellingen was het af en toe harken. De Voie des Chars, Chambralles en Redoute is gesneden koek, hoewel die laatste twee mijn neusgaten uit komen. Er is bijna geen tocht meer waar ze niet in zitten. Afgelopen 4 weken ben ik 3 keer de Redoute op geweest en 2 keer de Chambralles.
en dan klagen dat de Redoute niet meer in de Waalse Pijl zit :roll:
trainen doe ik zelden, fietsen des te meer

harrebas
Carbon Racefiets
Fiets: Wilier Cento1AIR

Bericht door harrebas » vr 06 mei 2016 19:12

Thierry le Brun schreef:
harrebas schreef: Qua hellingen was het af en toe harken. De Voie des Chars, Chambralles en Redoute is gesneden koek, hoewel die laatste twee mijn neusgaten uit komen. Er is bijna geen tocht meer waar ze niet in zitten. Afgelopen 4 weken ben ik 3 keer de Redoute op geweest en 2 keer de Chambralles.
en dan klagen dat de Redoute niet meer in de Waalse Pijl zit :roll:
Tja hoe ga ik dit nu weer rechtlullen ;-) Ik heb niks tegen die hellingen, want ik schrijf me tenslotte ook gewoon in voor die tochten waar ze in zitten. En elke keer als ik daar rij denk ik weer 'wat is dit toch een k* helling'. Maar ik zou het voor geen goud willen missen.
Plannen 2017: 20/25-5 Tour de Kärnten, 2-7 Marmotte Alps, 27-8 Marmotte Pyrenees(more to come)

MrAnMo
Huis-, tuin- en keukenfiets
Fiets: Stevens Aspin
Contacteer:

Bericht door MrAnMo » vr 06 mei 2016 21:24

Deze tocht is zo'n beetje de eerste heuvel tocht die ik heb gedaan sinds ik op de race fiets zit. Oftewel het was de vierde keer dat ik hem reed. Ik vond het het begin een beetje soft dit jaar maar voor de rest was het prima fietsen. Tot aan de Redoute met de handrem er op omhoog gefietst en daarna wel iets meer gas gegeven maar tot aan het einde toe bleef ik niet tot de max gaan. Dit omdat ik eigenlijk alleen maar 80k ritjes had gedaan en nu tot 180k moest.

Ik heb er een heel verslag over geschreven op de groepspagina van mijn tour groep, aangezien niet iedereen altijd op een lang verhaal zit te wachten doe ik hier alleen een link naar de openbare facebook pagina. Link naar lang verhaal
Ik faal niet, het is hoogstens een manier waarop het ook niet werkt.

Goudhaantje
Alu Racefiets met Carbon achtervork
Fiets: Specialized Tarmac

Bericht door Goudhaantje » za 07 mei 2016 21:03

Ik was net als voorgaande jaren ook weer present. Na een (kleine) terugslag door een nekblessure was ik benieuwd hoe het zou gaan. La Philippe Gilbert de zondag ervoor was niet erg positief verlopen. Maar aangezien het wel steeds beter ging, had ik goede hoop. Aan het weer zou het niet liggen. Eindelijk zomer! Het was dan ook heerlijk om weer eens kort/kort te rijden. We waren eigenlijk van plan om de tweede start te nemen (9 uur), maar we konden nog net om 8:44 vetrekken. Er was toen niemand meer op het parcours. Ideaal! Ik heb nog wel mijn vriend uit de wind gereden tot we het eerste peloton tegen kwamen. Daar heb ik hem achter gelaten. Eigenlijk was de route vlak tot de splitsing. Vreemd, maar eigenlijk niet heel vervelend. De zwaarste klimmen zaten allemaal in de 160 (170 km) lus. Het klimmen ging gelukkig weer fantastisch. Volle bak overal naar boven. Dus veel 'achter' moeten roepen. Mijzelf nog een beetje gespaard voor de Redoute. Die ging echt als een speer (PR). Ik maar wachten op het echte steile stuk, maar dat kwam maar niet. Op het laatste stuk nog even overwogen om op te schakelen. 8)
Er stond een aardige wapper, maar niet heel veel last van gehad. Ik kwam nog redelijk fit over de finish. Gemiddelde viel nog een beetje tegen. Daar moet ik nog aan werken.

In de klimklassementen staat nu nog iemand voor mij, maar dat is een man. Heb dat al gemeld bij de organisatie. Op de laatste klim staan er twee voor mij, maar die hebben de 110 gedaan. Ik ben dus best tevreden over mijn vorm op dit moment! :D

Elk jaar weer een hele leuke toertocht. Ook dit keer weer een leuke (nieuwe) route. Fantastisch gepijld en goede seingevers. Eten neem ik altijd zelf mee.

Ik zag onderweg nog een CTWT'er. Ik dacht Laurens, maar die bleek het niet te zijn.

MartijnDuLac
Driewieler

Bericht door MartijnDuLac » di 10 mei 2016 15:19

Mijn ervaringen waren dit jaar wat minder..
Afgezien van seingevers die maar een beetje verveeld langs de weg stonden, zijn we zelfs ook nog helemaal de verkeerde kant op gestuurd.
Na de eerste bevoorrading met de hele groep naar rechts gestuurd ipv links.. dan kom je na 2 km de terugweg tegen.. maar bij de pijlen die daar hingen was natuurlijk duidelijk dat er iets niet klopte..
Daar stond al wel een mannetje, en die wilde ons de route naar Luik alweer opsturen, en snapte er niks van toen we vroegen waar we heen moesten omdat we nog op de heenweg waren.
Na meer dan een kwartier zoeken en heen en weer rijden de weg weer gevonden. Groep uit elkaar, tempo er uit, motivatie weg.. beetje jammer..

Verder wel lekker gefietst :)

Plaats reactie